Wintertesting wie, wat, waar en hoe?

Gestart door Enzo, 10 november 2009 - 21:02:50

« vorige - volgende »

Enzo

Van 1 tot en met 3 december wordt in het Spaanse Jerez de eerste test sinds de seizoensfinale in Abu Dhabi verreden. Volgens de nieuwe regels mogen er aan deze test alleen coureurs meedoen die nog niet meer dan twee races in de Formule 1 hebben gereden.
Tot dusver is bekend dat de volgende coureurs gaan testen:

Daniel Ricciardo - Red Bull Racing (kampioen in Brits Formule 3)


Daniel Zampieri - Ferrari (kampioen in Italiaans Formule 3)
Marco Zipoli - Ferrari (vice-kampioen in Italiaans Formule 3)
Pablo Sanchez-Lopez - Ferrari (derde in Italiaans Formule 3)


Nico Hülkenberg - Williams (kampioen in de GP2)


Andy Soucek - Williams (kampioen in Formule 2)


Bertrand Baguette - Renault (kampioen in de World Series by Renault)


Brendon Hartley - Scuderia Toro Rosso (Red Bull Junior Team)


Mirko Bortolotti - Scuderia Toro Rosso (Red Bull Junior Team)


Alexander Rossi - BMW-Sauber (winnaar BMW World Finals in 2008)


Esteban Gutierrez - BMW-Sauber (kampioen Formule BMW Europa in 2008)


http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/10/achtergrond-wie-testen-er-straks-in-december/












Enzo

Aangezien we geen race topics meer openen tijdens de winter is dit misschien wel een goed topic om alle wintertest discussies te voeren.
Vraag me i.i.g. af waarom de nieuwe teams nog geen coureurs hebben opgegeven voor hun test...?

Ferrari 2010

Ik wist niet eens dat de vaste rijders niet mochten rijden noch dat teams al rijders bekend hadden gemaakt. :) Is er een uiterlijke datum voor die bekendmakingen? Zoneen kan ik die nieuwe teams wel begrijpen, wat voor zin heeft het om namen bekend te maken? En bovendien zullen alle teams hun huidige wagen met enkele updates inzetten, schat ik. Zullen de nieuwe teams al een wagen af hebben tegen begin december? Zonder wagen kan je uiteraard niet testen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

BTW, als je een bericht van een andere site pikt, zou het wel zo mooi zijn een bronvermelding te plaatsen ;)
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/10/achtergrond-wie-testen-er-straks-in-december/
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo


gloudiesaurus

Altijd interessant om de jongelingen aan het werk te zien. Ricciardo en Soucek schijnen goed te zijn. Ben ook benieuwd wat jullie Belgische landgenoot kan... al heeft hij zijn test maar als cadeau gekregen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 14 november 2009 - 14:11:18
Altijd interessant om de jongelingen aan het werk te zien. Ricciardo en Soucek schijnen goed te zijn. Ben ook benieuwd wat jullie Belgische landgenoot kan... al heeft hij zijn test maar als cadeau gekregen.
ik denk dat het maar bij die ene test zal blijven. Een belg in de formule 1 is en zal altijd een droom blijven

KVDracer

Citaat van: robbert op 14 november 2009 - 15:03:01
Citaat van: gloudiesaurus op 14 november 2009 - 14:11:18
Altijd interessant om de jongelingen aan het werk te zien. Ricciardo en Soucek schijnen goed te zijn. Ben ook benieuwd wat jullie Belgische landgenoot kan... al heeft hij zijn test maar als cadeau gekregen.
ik denk dat het maar bij die ene test zal blijven. Een belg in de formule 1 is en zal altijd een droom blijven

Bij Renault zal hij niet aan de bak komen. Maar mss bij een paar nieuwe teams, maar daar zal het dan weer stuk lopen op de nieuwe teams. in 2011 bij RedBull (als deze met Renault motoren blijven rijden) als vervanger van Webber  :P

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 14 november 2009 - 15:03:01
Citaat van: gloudiesaurus op 14 november 2009 - 14:11:18
Altijd interessant om de jongelingen aan het werk te zien. Ricciardo en Soucek schijnen goed te zijn. Ben ook benieuwd wat jullie Belgische landgenoot kan... al heeft hij zijn test maar als cadeau gekregen.
ik denk dat het maar bij die ene test zal blijven. Een belg in de formule 1 is en zal altijd een droom blijven
Er zijn er al geweest, dus waarom zouden er geen meer komen? Misschien zal het nog jaren duren, maar vroeg of laat zal er wel een rijder voldoende geld achter zich hebben. Er zit echt wel geld in België hoor, alleen zit het meerendeel verspreid over meerdere talenten. Er zijn nu al enkele rijken die zich verenigen om samen iemand te steunen. Vroeg of laat is er terug een Belg in de F1.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: Schumi 2009 op 15 november 2009 - 10:05:57
Er zijn er al geweest, dus waarom zouden er geen meer komen?
"En met nog twintig ronden te gaan krijgen we een echt gevecht tussen Schumacher en Barrichello maar jammer genoeg moeten we er nu uit voor Carl Huybrechts en z'n gasten voor de voorbeschouwing van Spanje - Macedonië. Bedankt voor het kijken en tot over twee weken in Frankrijk."

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 15 november 2009 - 12:47:59
Citaat van: Schumi 2009 op 15 november 2009 - 10:05:57
Er zijn er al geweest, dus waarom zouden er geen meer komen?
"En met nog twintig ronden te gaan krijgen we een echt gevecht tussen Schumacher en Barrichello maar jammer genoeg moeten we er nu uit voor Carl Huybrechts en z'n gasten voor de voorbeschouwing van Spanje - Macedonië. Bedankt voor het kijken en tot over twee weken in Frankrijk."
Kan ik me niet herinneren, maar wat heeft dat er mee te maken? Wie als sponsor een piloot wil helpen, zal dat wel doen. Niet alle sponsoren kijken naar hetgene ze ervoor terugkrijgen. Voor velen is autosport een passie, en daarnaast is er ook gewoonweg een eer om goede piloten te mogen sponsoren. En het zijn net die mensen die zich kunnen verenigen hiervoor. Goede managers, dat is wat onze piloten nodig hebben. 
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Ben ik niet met je eens, zeker als het om grote bedragen gaat als in de F1 zullen ze zeker wel kijken naar wat het opleverd.
Als F1 secundaire is qua tv tijd in Belgie dan loop je een gewoon een hoop zichtbaarheid mis.
Als de doelgroep die je wil bereiken nou ook in Belgie zit is het gewoon minder interessant.
Dan tel je daar de kredietcrisis bij op en je hebt je antwoord waarom het moeilijk is om sponsoren te vinden....

Tim C

Citaat van: Schumi 2009 op 15 november 2009 - 13:12:54
Kan ik me niet herinneren, maar wat heeft dat er mee te maken? Wie als sponsor een piloot wil helpen, zal dat wel doen. Niet alle sponsoren kijken naar hetgene ze ervoor terugkrijgen. Voor velen is autosport een passie, en daarnaast is er ook gewoonweg een eer om goede piloten te mogen sponsoren. En het zijn net die mensen die zich kunnen verenigen hiervoor. Goede managers, dat is wat onze piloten nodig hebben. 
http://www.f1pits.net/magazine/trap_het_af_sporza/

Passie? Eer? 5 miljoen euro om achteraan op de grid te mogen rondrijden, 10 miljoen om vooraan te mogen rondrijden. Op passie en eer kom je niet aan die bedragen.

Ferrari 2010

#13
Citaat van: Tim op 15 november 2009 - 17:05:40
Citaat van: Schumi 2009 op 15 november 2009 - 13:12:54
Kan ik me niet herinneren, maar wat heeft dat er mee te maken? Wie als sponsor een piloot wil helpen, zal dat wel doen. Niet alle sponsoren kijken naar hetgene ze ervoor terugkrijgen. Voor velen is autosport een passie, en daarnaast is er ook gewoonweg een eer om goede piloten te mogen sponsoren. En het zijn net die mensen die zich kunnen verenigen hiervoor. Goede managers, dat is wat onze piloten nodig hebben.  
http://www.f1pits.net/magazine/trap_het_af_sporza/

Passie? Eer? 5 miljoen euro om achteraan op de grid te mogen rondrijden, 10 miljoen om vooraan te mogen rondrijden. Op passie en eer kom je niet aan die bedragen.
Ik heb het dan ook over superrijken ;) En die eer komt er uiteraard pas wanneer de rijder doorstroomt hé ;) Voor dat kleine vermeldingkje op die wagen moeten ze het echt niet doen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C