Bye bye Bridgestone

Gestart door Eric, 02 november 2009 - 08:37:43

« vorige - volgende »

Eric

Het lijkt erop dat F1 pits hun leuze een beetje te letterlijk neemt de laatste tijd (F1 pits, door fans voor fans). Met dat in het achterhoofd zullen we zelf een beetje zorgen voor nieuws.

http://www.nieuwsblad.be/Sportwereld/Article/Detail.aspx?articleid=DMF02112009_008

Wie zal de fakkel overnemen, Goodyear?

Ferrari 2010

Jammer, erg jammer vind ik. Bridgestone is in mijn ogen toch een naam in de autosport. Michelin zal denk ik niet terugkomen. Wie dan wel? Degene die het meeste geld biedt zeker?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Ik hoop eigenlijk op een volledig nieuwe naam. Pirelli, Dunlop het maakt niet uit. Ik ben dan wel eens benieuwd als ze de teams op volledig nieuwe banden gaan moeten rijden. De Bridgestone kennen de meeste teams intussen al. Ik kan de beslissing van Bridgestone wel begrijpen. De competitiviteit is uit de sport verdwenen nu zij het monopolie hadden  en ze hun nu meer op andere vlakken willen ontwikkelen.

F_A_Diaz

Denk dat het gewoon een kostenkwestie is. Er worden minder auto's verkocht dus ook minder banden lijkt mij. Dat er met een monopolie geen concurrentie wisten ze in 2006 ook al wel.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Nu iedereen toch teruggrijpt naar de jaren '90 kan Goodyear zijn Eagles misschien nog eens bovenhalen.

WeezyAveli

Goodyear is volgensmij ook bijna failliet/geldproblemen dus die zie ik niet komen naar F1, Michelin wil zowiezo niet aan heel het veld banden leveren.
Ik hoop zelf op Avonal is de kans daarop erg klein.

Het laatste wat ik wil is 2 verschillende bandenleveranciers.

Jasper

Volgens mij mag er maar 1 bandenleverancier zijn sinds 2007. Ik vraag me ook af wie dit gaat willen doen, want er valt echt niks mee te winnen voor een bedrijf: geen prestige omdat je beter bent dan een andere bandenfabrikant (die is er namelijk niet), geen competitie, waarschijnlijk ook nauwelijks winst (de maximumprijs voor de banden is vastgelegd door de FIA). En ze moeten wel vanaf nul beginnen aan de ontwikkeling van een F1-band, wat ook nog eens kosten met zich meebrengt.

Dat Bridgestone stopt, geeft alleen maar aan dat het voor een bandenfabrikant totaal niet interessant is om aan F1 te doen. Want zij hebben de ontwikkelingskosten niet eens meer, ze hoeven die dingen alleen maar te produceren.

_Makke_

Citaat van: Jasper op 02 november 2009 - 17:42:23
Volgens mij mag er maar 1 bandenleverancier zijn sinds 2007.

Inderdaad, dat was ook de reden van het afhaken van Michelin. Dat 'monopoly' interesseerde hen niet.

Jasper

Het afhaken van Michelin was hoe dan ook een raar verhaal, want ze zijn al een jaar vroeger afgehaakt dan dat het monopolie werd ingesteld. (Wat me overigens doet vermoeden dat die regel er nog maar is sinds 2008. In 2007 mocht er meer dan 1 bandenleverancier zijn, alleen was Michelin toen vrijwillig opgestapt.)

Tim C

Citaat van: Eric op 02 november 2009 - 08:37:43
Het lijkt erop dat F1 pits hun leuze een beetje te letterlijk neemt de laatste tijd (F1 pits, door fans voor fans).
boesie boesie boesie boe...

On topic: Goodyear lijkt onwaarschijnlijk, bij Michelin zullen ze de eerste vijf jaar niet meer bijkomen van het lachen als er een aanvraag in de bus valt en Bridgestone... Eerst liggen lobbyen bij de FIA omdat ze achterliggen op de andere, en dan zichzelf terugtrekken...

Bridgestone kan alvast mee met boesie boesie boesie boehoe... Als je als enige bandenleverancier geen kostendekkend contract uit de brand kan slepen... Om van te janken...

Ferrari 2010

Mja, een kostendekkend contract denk ik dat je bij de F1 niet kan krijgen hoor. Maar ze zouden hun kosten toch moeten afwegen tegen de publiciteit die ze eraan hebben. Blijft wel dat mensen eerder kijken naar hun geld dan naar het merk van de band. Er bestaan genoeg kleine bandenmerken die vaak veel goedkoper zijn, en daarom absoluut niet slechter. Bovendien weet je bij een band nooit op voorhand of hij goed of slecht is, ik heb nog nooit achter een testritje gevraagd, maar ik denk niet dat je het krijgt ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Ze zijn de enige leverancier in een markt die niet staat te springen om iets te leveren... Als je dan nog geen goed contract uit de brand kan slepen dan kan je echt niet verkopen...

campos

Citaat van: Tim op 02 november 2009 - 18:13:48
Ze zijn de enige leverancier in een markt die niet staat te springen om iets te leveren... Als je dan nog geen goed contract uit de brand kan slepen dan kan je echt niet verkopen...
wat voor info heb jij die wie niet hebben??

Tim C

Logica... Als je een kostendekkend contract hebt heb je geen reden om eruit te stappen... Ik zie ook niet in waarom Michelin terug zou komen, of Goodyear... Ze zijn de enige realistische partij.

Ferrari 2010

En waaruit concludeer je dat de markt niet staat te springen om te leveren?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.