Jenson Button Wereldkampioen!

Gestart door scho0634, 19 oktober 2009 - 07:08:11

« vorige - volgende »

scho0634

Nee hoor. Nu ga jij overdrijven. Niemand noemt hem zo op basis van een race. Op basis van dit hele seizoen is het gewoon een prima rijder, die een heel seizoen lang niets fout heeft gedaan en gewoon een waardig kampioen is. Niet een van de besten kampioenen ooit, daarvoor moet je meer presteren dan 1 seizoen lang.

Maar er zijn vaker kampioenen geweest in het verleden die niet veel beter waren.

RadioActiveMan

Citaat van: 0634 op 22 oktober 2009 - 07:25:36
Maar er zijn vaker kampioenen geweest in het verleden die niet veel beter waren.

Lijkt me ook. Als ik denk aan Damon Hill en Villeneuve.
Voor hetzelfde geld is hij misschien vertrokken voor een paar jaar en spreken we helemaal niet meer over de matige coureur Button, maar over meervoudig wereldkampioen Button. Heeft toegegeven dat hij wat bezweek onder de stress van het constant moeten presteren en het moeten behalen van die titel, nu heeft hij het allemaal meegemaakt en is die druk misschien niet meer van doen. Aan de andere kant verliest hij nu misschien volledig de motivatie. je wete het nooit.

Anyway we hebben er een wereldkampioen bij. Met Hamilton, Alonso, Raikkonen en nu Button is het veld, na wat magere jaren, op dat vlak weer rijkelijk gevuld. Maakt het allemaal net iets leuker om naar te kijken.

campos

Citaat van: 0634 op 22 oktober 2009 - 07:25:36
Nee hoor. Nu ga jij overdrijven. Niemand noemt hem zo op basis van een race. Op basis van dit hele seizoen is het gewoon een prima rijder, die een heel seizoen lang niets fout heeft gedaan en gewoon een waardig kampioen is. Niet een van de besten kampioenen ooit, daarvoor moet je meer presteren dan 1 seizoen lang.

Maar er zijn vaker kampioenen geweest in het verleden die niet veel beter waren.
nou, heb het natuurlijk niet alleen over jou. t Valt me op dat er de laatste tijd (hier op forum, maar ook elders) veel kritiek op hem was, maar na Brazilië lijkt dat bijna helemaal verdwenen. Hij staat zelfs bovenaan in de poll als man van de race. k zie trouwens dat je in veel posts het woorde gewoon gebruikt en daarmee net doet alsof het een feit maar wat lang niet altijd het geval is, anders was er geen discussie. Ik hebt trouwens respect voor alle F1 coureurs (die het meer dan een jaar volhouden), t zijn natuurlijk wel de allerbeste coureurs te wereld, maar k vind het jammer dat een middelmatig F1 coureur kampioen kan worden. k denk dat iedereen hier wel 5 coureurs kan noemen die ze beter vinden. maar goed, da's nou eenmaal het lastige van autosport, de beste wint niet altijd.

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 22 oktober 2009 - 12:04:04
Citaat van: 0634 op 22 oktober 2009 - 07:25:36
Nee hoor. Nu ga jij overdrijven. Niemand noemt hem zo op basis van een race. Op basis van dit hele seizoen is het gewoon een prima rijder, die een heel seizoen lang niets fout heeft gedaan en gewoon een waardig kampioen is. Niet een van de besten kampioenen ooit, daarvoor moet je meer presteren dan 1 seizoen lang.

Maar er zijn vaker kampioenen geweest in het verleden die niet veel beter waren.
nou, heb het natuurlijk niet alleen over jou. t Valt me op dat er de laatste tijd (hier op forum, maar ook elders) veel kritiek op hem was, maar na Brazilië lijkt dat bijna helemaal verdwenen. Hij staat zelfs bovenaan in de poll als man van de race. k zie trouwens dat je in veel posts het woorde gewoon gebruikt en daarmee net doet alsof het een feit maar wat lang niet altijd het geval is, anders was er geen discussie. Ik hebt trouwens respect voor alle F1 coureurs (die het meer dan een jaar volhouden), t zijn natuurlijk wel de allerbeste coureurs te wereld, maar k vind het jammer dat een middelmatig F1 coureur kampioen kan worden. k denk dat iedereen hier wel 5 coureurs kan noemen die ze beter vinden. maar goed, da's nou eenmaal het lastige van autosport, de beste wint niet altijd.
Het is ook niet voor niets een poll voor de man van de race hé, daar wordt maar naar 1 ding gekeken: die specifieke race, wie heeft het meeste gepresteerd in die race?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: campos op 21 oktober 2009 - 22:35:39
In 2004 keek ik zeker wel F1 maar kan me weinig van Button herinneren. k zie net dat ie toen 85 punten heeft gehaald, bijna net zoveel als dit jaar.

Als je zo weinig weet moet je je schamen dat je zulke uitspraken over Button doet. In 2004 haalde hij 15 puntenfinishes waarvan 10 podiumfinishes.

In zijn debuutjaar haalde hij op Interlagos (zwaar circuit) al zijn 1e punt. Scoorde een vierde plaats in Hockenheim en zette de Williams op de 2e startrij in SPA.
Button had de pech dat hij alleen maar het stoeltje warm mocht houden voor Montoya tot die in 2001 kwam. Anders had hij in de hoogtij dagen van Williams in 2002, 2003 en 2004 wel meer overwinningen en podiums gepakt.

CitaatAlleen toen was er iemand met ruim 140 punten die het nog wat beter deed. maar goed, zo'n slechte auto had Button toen blijkbaar niet.

Sato reed met dezelfde auto nauwelijks top tien. Nu wil ik niet zeggen dat Sato zo goed was maar dat was wel een heel groot verschil, Button versloeg in 2004 zelfs een paar keer Barrichello in een Ferrari, die toen oppermachtig waren.

CitaatButton heeft in een bijna onverslaanbare auto in de 1e helft van het seizoen zn punten gepakt,

Nu zeg je weer onverslaanbare auto, dat is flauwekul, de combinatie was onverslaanbaar. Button had alleen de 1e twee races echt veruit de auto.

Citaatde 2e helft in een iets mindere auto heeft ie het gewoon niet goed gedaan,

Wat heeft hij niet goed gedaan? Iedereen met een beetje kijk op F1 begrijpt dat Brawn als prive team terrein gaan verliezen. Het is dus zaak voor Button zijn voorsprong te behouden, dat heeft hij prima gedaan. Ook moet hij voor het eerst omgaan met de druk van het WK leiderschap, dat moet je niet onderschatten. Barrichello had niets te verliezen en moest wel aanvallen, dat is heel andere insteek die een andere manier racen tot gevolg heeft. Bovendien deed Button het in de races helemaal niet slechter dan Barrichello, hij liet alleen tijd liggen in de kwalificaties.

Citaat..dus voor mij zijn die vraagtekens er nog steeds. Maar gelukkig voor Button zijn er ook genoeg mensen die door een aantal inhaalacties in de laatste race weer helemaal overtuigd zijn van zn klasse.

Dat wist ik al vanaf het moment dat hij in F1 kwam.  Op Interlagos heeft hij echter inderdaad prima het karwei afgemaakt. Zoals een wereldkampioen betaamt.
Jij weet het allemaal waarschijnlijk veel beter maar je weet geeneens wat Button in 2004 gedaan heeft, ken je überhaupt zijn carrière wel of haal je al je info uitsluitend van Olav Mol.  :-\
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

In 2004 had Button ook een auto die best of the rest was. Niet dat hij daarom ook niet goed presteerde, maar ik krijg dus het idee ook elke keer dat hij alleen goed presteert hij goede auto heeft. Ik vind het nog steeds moeilijk om Button goed in te schatten waar hij staat tussen de andere goede coureurs. En juist het 2de stuk van 2009 liet hij mij meer zien dat hij minder goed is als velen denken imo.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Toen Hamilton aan het begin van het jaar een zeepkist had, reed hij ook gewoon kansloos achteraan hoor. Dat is nou eenmaal inherent aan een mechanische sport.

Folkert

Citaat van: 0634 op 22 oktober 2009 - 20:53:27
Toen Hamilton aan het begin van het jaar een zeepkist had, reed hij ook gewoon kansloos achteraan hoor. Dat is nou eenmaal inherent aan een mechanische sport.
Klopt, maar hij deed er imo ogen meer mee dan Button dat deed. Misschien niet helemaal eerlijk, maar bij Hamilton zag ik meer potentie tijdens zijn rijden dan bij Button. En om duidelijk te maken: Button is geen slecht coureur. Maar ook niet meer dan dat.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Ik denk wanneer de wagen top is hij niet moet onder doen voor de beste
maar niet in staat is om een wagen en team dat extra te geven wanneer hij een mindere wagen heeft.
Er zijn trouwens niet zoveel correurs die de eerste gp zo jong wonnen.

campos

#69
Citaat van: F_A_Diaz op 22 oktober 2009 - 15:45:11
Citaat van: campos op 21 oktober 2009 - 22:35:39
In 2004 keek ik zeker wel F1 maar kan me weinig van Button herinneren. k zie net dat ie toen 85 punten heeft gehaald, bijna net zoveel als dit jaar.

Als je zo weinig weet moet je je schamen dat je zulke uitspraken over Button doet. In 2004 haalde hij 15 puntenfinishes waarvan 10 podiumfinishes.

In zijn debuutjaar haalde hij op Interlagos (zwaar circuit) al zijn 1e punt. Scoorde een vierde plaats in Hockenheim en zette de Williams op de 2e startrij in SPA.
Button had de pech dat hij alleen maar het stoeltje warm mocht houden voor Montoya tot die in 2001 kwam. Anders had hij in de hoogtij dagen van Williams in 2002, 2003 en 2004 wel meer overwinningen en podiums gepakt.

CitaatAlleen toen was er iemand met ruim 140 punten die het nog wat beter deed. maar goed, zo'n slechte auto had Button toen blijkbaar niet.

Sato reed met dezelfde auto nauwelijks top tien. Nu wil ik niet zeggen dat Sato zo goed was maar dat was wel een heel groot verschil, Button versloeg in 2004 zelfs een paar keer Barrichello in een Ferrari, die toen oppermachtig waren.

CitaatButton heeft in een bijna onverslaanbare auto in de 1e helft van het seizoen zn punten gepakt,

Nu zeg je weer onverslaanbare auto, dat is flauwekul, de combinatie was onverslaanbaar. Button had alleen de 1e twee races echt veruit de auto.

Citaatde 2e helft in een iets mindere auto heeft ie het gewoon niet goed gedaan,

Wat heeft hij niet goed gedaan? Iedereen met een beetje kijk op F1 begrijpt dat Brawn als prive team terrein gaan verliezen. Het is dus zaak voor Button zijn voorsprong te behouden, dat heeft hij prima gedaan. Ook moet hij voor het eerst omgaan met de druk van het WK leiderschap, dat moet je niet onderschatten. Barrichello had niets te verliezen en moest wel aanvallen, dat is heel andere insteek die een andere manier racen tot gevolg heeft. Bovendien deed Button het in de races helemaal niet slechter dan Barrichello, hij liet alleen tijd liggen in de kwalificaties.

Citaat..dus voor mij zijn die vraagtekens er nog steeds. Maar gelukkig voor Button zijn er ook genoeg mensen die door een aantal inhaalacties in de laatste race weer helemaal overtuigd zijn van zn klasse.

Dat wist ik al vanaf het moment dat hij in F1 kwam.  Op Interlagos heeft hij echter inderdaad prima het karwei afgemaakt. Zoals een wereldkampioen betaamt.
Jij weet het allemaal waarschijnlijk veel beter maar je weet geeneens wat Button in 2004 gedaan heeft, ken je überhaupt zijn carrière wel of haal je al je info uitsluitend van Olav Mol.  :-\
ik schaam me ook diep. ik heb toch alle races in 2004 gezien en mede daardoor ook een beeld ontwikkeld van Button?? dat ik het nu niet meer zo precies weet betekend toch niet dat ik er eens aan moet gaan twijfelen of mijn beeld van Button klopt??
Sato was er in 2003  een jaartje uit geweest en had veel mechanischepech in 2004. Bovendien schat ik Button sowieso al hoger in dan Sato, dus da's verder ook helemaal geen discussie. dat Sato nauwelijks de top 10 haalde, da's helemaal niet zo.. alle races die hij gefinisht is, zat ie in de top 10, op 1 race na.

En of die auto onverslaanbaar was in de 1e helft van het seizoen?? in de meeste races had het daar toch wel sterk de schijn van. Hooguit Bahrein niet, verder wel wat mij betreft. De 2e helft van het seizoen heeft ie niet goed gereden als je t mij vraagt en volgens mij was dat de mening van de meeste mensen. Barichello pakte toen nog wel ff 2 overwinningen. Van zo'n man op leeftijd moet je als je WK wilt zijn gehakt maken. Dat zou Hamilton of Alonso zeker gedaan hebben en Schumacher deed het zelfs toen Rubens nog een wat jongere coureur was. Button heeft het op Interlagos wel afgemaakt, maar toch zeker met wat geluk. Dat Brawn zou terugzakken  had jij als kenner natuurlijk al lang zien aankomen, net als de rest van het seizoen, het was allemaal zo voorspelbaar!
Maar goed, als jij al vanaf zn eerste race overtuigd bent, prima. Ik heb absoluut geen hekel aan Button ofzo, dus volgens mij ben ik vrij neutraal en ik heb dus wel mn twijfels.
En btw, ik haal mijn info zeker niet bij Olav Mol, vind het een goeie commentator maar veel wijzer wordt je dr niet altijd van. Vraag me wel af waarom je dat op merkt maar goed.

Enzo

Wil me verder niet in de discussie mengen maar Olaf Mol verdiend inderdaad meer credits dan dat.
Hij is een echte liefhebber en geeft gepassioneerd commentaar, en begrijpt het spelletje ook best aardig.
Hoewel ze het op de BBC nog iets beter doen... ::)

campos

Citaat van: Schumi 2009 op 22 oktober 2009 - 14:53:14
Citaat van: campos op 22 oktober 2009 - 12:04:04
Citaat van: 0634 op 22 oktober 2009 - 07:25:36
Nee hoor. Nu ga jij overdrijven. Niemand noemt hem zo op basis van een race. Op basis van dit hele seizoen is het gewoon een prima rijder, die een heel seizoen lang niets fout heeft gedaan en gewoon een waardig kampioen is. Niet een van de besten kampioenen ooit, daarvoor moet je meer presteren dan 1 seizoen lang.

Maar er zijn vaker kampioenen geweest in het verleden die niet veel beter waren.
nou, heb het natuurlijk niet alleen over jou. t Valt me op dat er de laatste tijd (hier op forum, maar ook elders) veel kritiek op hem was, maar na Brazilië lijkt dat bijna helemaal verdwenen. Hij staat zelfs bovenaan in de poll als man van de race. k zie trouwens dat je in veel posts het woorde gewoon gebruikt en daarmee net doet alsof het een feit maar wat lang niet altijd het geval is, anders was er geen discussie. Ik hebt trouwens respect voor alle F1 coureurs (die het meer dan een jaar volhouden), t zijn natuurlijk wel de allerbeste coureurs te wereld, maar k vind het jammer dat een middelmatig F1 coureur kampioen kan worden. k denk dat iedereen hier wel 5 coureurs kan noemen die ze beter vinden. maar goed, da's nou eenmaal het lastige van autosport, de beste wint niet altijd.
Het is ook niet voor niets een poll voor de man van de race hé, daar wordt maar naar 1 ding gekeken: die specifieke race, wie heeft het meeste gepresteerd in die race?
nou, ik heb toch het vermoeden dat er in dit geval niet alleen naar de race is gekeken, maar ook naar stand in kampioenschap ed. Als Button dezelfde race had gereden, maar net een puntje tekort was gekomen denk ik dat ie heel wat minder stemmen had gehad. maar goed, ik begrijp zelf ook amper wat ik hiermee wilde zeggen, maar volgens mij zit er wel iets in  ;)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 22 oktober 2009 - 21:41:40
Citaat van: 0634 op 22 oktober 2009 - 20:53:27
Toen Hamilton aan het begin van het jaar een zeepkist had, reed hij ook gewoon kansloos achteraan hoor. Dat is nou eenmaal inherent aan een mechanische sport.
Klopt, maar hij deed er imo ogen meer mee dan Button dat deed. Misschien niet helemaal eerlijk, maar bij Hamilton zag ik meer potentie tijdens zijn rijden dan bij Button. En om duidelijk te maken: Button is geen slecht coureur. Maar ook niet meer dan dat.

Dat komt omdat je Hamilton meer volgt dan Button, dan maak je jezelf wijs dat hij meer laat zien.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: campos op 22 oktober 2009 - 23:05:54
ik schaam me ook diep. ik heb toch alle races in 2004 gezien en mede daardoor ook een beeld ontwikkeld van Button??

Een nogal afwijkend beeld dan. Als je 15 puntenfinishes haalt uit 18 races met 10 podium finishes dan ben je toch minstens constant en snel genoeg om WK te kunnen worden. Blijkbaar zie jij dat anders.Button kon het jaar daarop niet voor niets naar zo'n beetje elk team behalve Ferrari. Hij koos echter om te blijven bij Honda, wat zich uiteindelijk dit jaar uitbetaald heeft.

Citaat...dat ik het nu niet meer zo precies weet betekend toch niet dat ik er eens aan moet gaan twijfelen of mijn beeld van Button klopt??

Jij vind dus werkelijk dat iemand die 15 puntenfinishes haalt met 10 podiumfinishes geen potentie heeft om wereldkampioen te kunnen worden??
Button heeft dit jaar 89 punten met nog 1 race te gaan. Hamilton had vorig jaar 98 punten terwijl die een heel seizoen lang een topauto had.

Citaatdat Sato nauwelijks de top 10 haalde, da's helemaal niet zo.. alle races die hij gefinisht is, zat ie in de top 10, op 1 race na.

Moet je er ook even bij vertellen dat hij in 8 van de 18 races uitviel. Hij stond 1x op het podium, Button 10x. Verder sprokkelde Sato zijn punten bij elkaar met een paar vierde en een handvol 6e plaatsen op een paar goede dagen. Dat is wel een significant verschil hoor. Zeker als Sato zijnde bij het Japanse Honda, die krijgt echt wel hetzelfde materiaal.

CitaatBarichello pakte toen nog wel ff 2 overwinningen. Van zo'n man op leeftijd moet je als je WK wilt zijn gehakt maken.

Op Monza werd Button ook 2e vlak achter Rubens. Button haalde in de 2e seizoenshelft vanaf Engeland 25 punten, Barrichello haalde 31 punten in diezelfde periode en ze vielen allebei 1x uit. Schokkend hoor. Button hoefde ook niet aan te vallen, Barrichello moet wel.
En je doet net alsof Barrichello zo slecht is, Vettel en de rest wonnen toch ook niet van hem. Op een goede dag was Barrichello ook wel eens sneller dan Schumacher.

CitaatButton heeft het op Interlagos wel afgemaakt, maar toch zeker met wat geluk.

Welk geluk?

CitaatDat Brawn zou terugzakken  had jij als kenner natuurlijk al lang zien aankomen, net als de rest van het seizoen, het was allemaal zo voorspelbaar!

Dat heb je mij niet horen zeggen. Het is echter wel een feit dat Brawn GP niet meer het oude Honda van vroeger is. Het team is serieus kleiner geworden en heeft niet meer de ontwikkelingscapaciteit en budget zoals dat in 2008 onder de Honda vlag. Je kan dus op je klompen aanvoelen dat teams als Red Bull, McLaren en Ferrari dichterbij zullen komen en halverwege het seizoen sneller zullen worden, dat is alleen een kwestie van tijd.

CitaatMaar goed, als jij al vanaf zn eerste race overtuigd bent, prima.

Ik ben er inderdaad van overtuigd dat Button een hele goede coureur is. En dat is dit jaar alleen maar bevestigd, net zoals dat in 2000 en 2004 al bevestigd was.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 23 oktober 2009 - 10:23:42
Citaat van: Burorri op 22 oktober 2009 - 21:41:40
Citaat van: 0634 op 22 oktober 2009 - 20:53:27
Toen Hamilton aan het begin van het jaar een zeepkist had, reed hij ook gewoon kansloos achteraan hoor. Dat is nou eenmaal inherent aan een mechanische sport.
Klopt, maar hij deed er imo ogen meer mee dan Button dat deed. Misschien niet helemaal eerlijk, maar bij Hamilton zag ik meer potentie tijdens zijn rijden dan bij Button. En om duidelijk te maken: Button is geen slecht coureur. Maar ook niet meer dan dat.

Dat komt omdat je Hamilton meer volgt dan Button, dan maak je jezelf wijs dat hij meer laat zien.
En jij maakt je zelf wijs dat jij het alleen bij het goede eind hebt en dat alleen jou mening de goede is.

Accepteer nou dat ik Button niet zo'n top rijder vind, die jij wel in hem ziet. Ik volg beide rijders en ik baseer mijn mening op de feiten die ik zie. En van de 2, komt Hamilton veel beter uit de verf dan Button.
Button heeft 2de seizoenshelft(heeft hij zelf ook toegegeven) veel minder gepresteerd dan er in de auto zat. Hamilton had dat veel minder, die bleef goed presteren op de laatste 2 races na. En China kan je de schuld aan Hamilton en Mclaren geven, maar goed. Voor een Rookie deed hij het toch wel heel goed.

En ik zeg ook niet dat Button heel slecht is, maar ik vind hem toch minder dan Hamilton, Kimi, Alonso en Vettel(in potentieel.)
Trotse vader van Rosalie(L)