Jenson Button Wereldkampioen!

Gestart door scho0634, 19 oktober 2009 - 07:08:11

« vorige - volgende »

scho0634

Massa is niet veel beter m.i. Kimi of Webber ook niet. Alonso en Lewis uiteraard wel. Vettel in potentie ook.

RadioActiveMan

Citaat van: Jasper op 20 oktober 2009 - 17:34:09
Wat mentale weerbaarheid betreft: het is ook Hamilton die heel kort na het leugenschandaal de knop heeft omgedraaid en zich toonde als één van de beste rijders van het pak. De comeback die hij gedurende het seizoen heeft gemaakt, is ongezien in de F1.

Groot gelijk. Hij was een voorbeeld voor iedereen binnen het team. Hij zal wel eens gevloekt hebben over die kutMcLaren maar nooit in het openbaar, altijd positief ook al was het barslecht. Starten we 18de, proberen we toch gewoon wat hoger te eindigen, misschien kunnen we zelfs een puntje pakken. Van een regerend wereldkampioen is dat even ongezien als die comeback denk ik. De rest zou al staan roepen en tieren. Hamilton is met stip gestegen in mijn lijstje favoriete coureurs dit seizoen, bemoeizieke pa of niet.

Folkert

Citaat van: 0634 op 20 oktober 2009 - 18:01:24
Massa is niet veel beter m.i. Kimi of Webber ook niet. Alonso en Lewis uiteraard wel. Vettel in potentie ook.
Massa en Webber ben ik het met je eens. Kimi zie ik toch als groter talent en betere rijder.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 20 oktober 2009 - 18:29:48
Citaat van: 0634 op 20 oktober 2009 - 18:01:24
Massa is niet veel beter m.i. Kimi of Webber ook niet. Alonso en Lewis uiteraard wel. Vettel in potentie ook.
Massa en Webber ben ik het met je eens. Kimi zie ik toch als groter talent en betere rijder.
De Kimi van de laatste 2 jaar vind ik zelden indrukwekkend. Qua natuurlijke aanleg misschien wel. Maar op een gegeven moment kan je niet meer alleen op natuurlijke aanleg teren en moet er simpelweg ook gepresteert worden. Kimi doet dat de laatste 2 jaar gewoonweg te weinig. Ik zou niet weten waarom Button niet in de Ferrari zou kunnen, wat Kimi doet.


Folkert

Citaat van: 0634 op 20 oktober 2009 - 19:16:52
Citaat van: Burorri op 20 oktober 2009 - 18:29:48
Citaat van: 0634 op 20 oktober 2009 - 18:01:24
Massa is niet veel beter m.i. Kimi of Webber ook niet. Alonso en Lewis uiteraard wel. Vettel in potentie ook.
Massa en Webber ben ik het met je eens. Kimi zie ik toch als groter talent en betere rijder.
De Kimi van de laatste 2 jaar vind ik zelden indrukwekkend. Qua natuurlijke aanleg misschien wel. Maar op een gegeven moment kan je niet meer alleen op natuurlijke aanleg teren en moet er simpelweg ook gepresteert worden. Kimi doet dat de laatste 2 jaar gewoonweg te weinig. Ik zou niet weten waarom Button niet in de Ferrari zou kunnen, wat Kimi doet.


Vorig jaar, enkele uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, liet hij niet veel indrukwekkende dingen zien. Maar dit jaar heeft hij toch weldegelijk dingen laten zien die ik zou classificeren als indrukwekkend. Al is het moeilijk te vergelijken na Massa's afwezigheid, maar ik denk niet dat Massa het veel beter had kunnen doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: campos op 20 oktober 2009 - 17:45:40
knap hoor! gewaagde uitspraak dat een F1 coureur in een topauto races kan winnen!

Ik zei goede auto, alleen in de eerste twee races had Button echt veruit de beste auto. De tweede seizoenshelft was zijn auto gewoon middenmoot.

CitaatJuist in een mindere auto kun je laten zien hoe goed je bent, kijk naar Raikkonen Alonso en Hamilton en daarmee heeft Button zeker nooit iets speciaals gedaan.

In 2004 keek je zeker nog geen F1....
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: 0634 op 20 oktober 2009 - 19:16:52
Citaat van: Burorri op 20 oktober 2009 - 18:29:48
Citaat van: 0634 op 20 oktober 2009 - 18:01:24
Massa is niet veel beter m.i. Kimi of Webber ook niet. Alonso en Lewis uiteraard wel. Vettel in potentie ook.
Massa en Webber ben ik het met je eens. Kimi zie ik toch als groter talent en betere rijder.
De Kimi van de laatste 2 jaar vind ik zelden indrukwekkend. Qua natuurlijke aanleg misschien wel. Maar op een gegeven moment kan je niet meer alleen op natuurlijke aanleg teren en moet er simpelweg ook gepresteert worden. Kimi doet dat de laatste 2 jaar gewoonweg te weinig. Ik zou niet weten waarom Button niet in de Ferrari zou kunnen, wat Kimi doet.

Het voorbije half seizoen je ogen gesloten telkens Kimi in beeld kwam, zeker? ??? :o

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 21 oktober 2009 - 11:42:25
Citaat van: 0634 op 20 oktober 2009 - 19:16:52
Citaat van: Burorri op 20 oktober 2009 - 18:29:48
Citaat van: 0634 op 20 oktober 2009 - 18:01:24
Massa is niet veel beter m.i. Kimi of Webber ook niet. Alonso en Lewis uiteraard wel. Vettel in potentie ook.
Massa en Webber ben ik het met je eens. Kimi zie ik toch als groter talent en betere rijder.
De Kimi van de laatste 2 jaar vind ik zelden indrukwekkend. Qua natuurlijke aanleg misschien wel. Maar op een gegeven moment kan je niet meer alleen op natuurlijke aanleg teren en moet er simpelweg ook gepresteert worden. Kimi doet dat de laatste 2 jaar gewoonweg te weinig. Ik zou niet weten waarom Button niet in de Ferrari zou kunnen, wat Kimi doet.

Het voorbije half seizoen je ogen gesloten telkens Kimi in beeld kwam, zeker? ??? :o
Hij niet alleen, het is momenteel in om op Kimi te bashen ;) Ik vind het ontzettend jammer dat hij weg moet bij Ferrari, maar kan het wel begrijpen ook. Naar de buitenwereld toe is het niet echt de interessantste persoonlijkheid...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Off-topic, het valt me net op hoe Kimi altijd een goed seizoen afwisselt met een minder seizoen. :) 2001 vond iedereen hem goed, 2003 werd hij bijna wereldkampioen, in 2005 was hij wereldkampioen geworden als de Mac iets betrouwbaarder was geweest, 2007 werd hij wereldkampioen, en de tweede helft van 2009 vond ik hem ook goed. Daar tussenin heb je dan 2002, 2004, 2006 en 2008 waarin hij niets presteerde. Raar. :)

Folkert

Citaat van: Jasper op 21 oktober 2009 - 12:11:19
Off-topic, het valt me net op hoe Kimi altijd een goed seizoen afwisselt met een minder seizoen. :) 2001 vond iedereen hem goed, 2003 werd hij bijna wereldkampioen, in 2005 was hij wereldkampioen geworden als de Mac iets betrouwbaarder was geweest, 2007 werd hij wereldkampioen, en de tweede helft van 2009 vond ik hem ook goed. Daar tussenin heb je dan 2002, 2004, 2006 en 2008 waarin hij niets presteerde. Raar. :)
Hahah, nu je het zegt, dus volgend jaar word eerst goed en dan slecht, afgaande op 2009.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 21 oktober 2009 - 11:48:26
Citaat van: Jasper op 21 oktober 2009 - 11:42:25
Citaat van: 0634 op 20 oktober 2009 - 19:16:52
Citaat van: Burorri op 20 oktober 2009 - 18:29:48
Citaat van: 0634 op 20 oktober 2009 - 18:01:24
Massa is niet veel beter m.i. Kimi of Webber ook niet. Alonso en Lewis uiteraard wel. Vettel in potentie ook.
Massa en Webber ben ik het met je eens. Kimi zie ik toch als groter talent en betere rijder.
De Kimi van de laatste 2 jaar vind ik zelden indrukwekkend. Qua natuurlijke aanleg misschien wel. Maar op een gegeven moment kan je niet meer alleen op natuurlijke aanleg teren en moet er simpelweg ook gepresteert worden. Kimi doet dat de laatste 2 jaar gewoonweg te weinig. Ik zou niet weten waarom Button niet in de Ferrari zou kunnen, wat Kimi doet.

Het voorbije half seizoen je ogen gesloten telkens Kimi in beeld kwam, zeker? ??? :o
Hij niet alleen, het is momenteel in om op Kimi te bashen ;) Ik vind het ontzettend jammer dat hij weg moet bij Ferrari, maar kan het wel begrijpen ook. Naar de buitenwereld toe is het niet echt de interessantste persoonlijkheid...
Ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht, zeker na zijn goede 2de seizoenshelft. Hoop alleen niet dat hij bij Toyota gaat rijden, vind hem daar niet echt passen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

 Kimi gaat ook niet bij Toyota rijden, hij heeft gezegd dat hij ofwel een kampioenswagen wil ofwel geen wagen. En hij weet zelf ook wel dat Toyota geen potentieel heeft om volgend jaar kampioen te worden.

Folkert

Citaat van: Jasper op 21 oktober 2009 - 13:37:52
Kimi gaat ook niet bij Toyota rijden, hij heeft gezegd dat hij ofwel een kampioenswagen wil ofwel geen wagen. En hij weet zelf ook wel dat Toyota geen potentieel heeft om volgend jaar kampioen te worden.
Dat is waar, maar misschien weten ze daar al iets wat wij niet weten. Zeg nooit nooit.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

#58
Citaat van: Jasper op 21 oktober 2009 - 11:42:25
Het voorbije half seizoen je ogen gesloten telkens Kimi in beeld kwam, zeker? ??? :o
Integendeel. Behoudens Spa, toen hij uitstekend was, zag ik een goede rijder. Net als ik Button goed heb zien rijden, en af en toe uitstekend.

Maar toen keek jij wellicht net even niet...

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 21 oktober 2009 - 10:44:40
Citaat van: campos op 20 oktober 2009 - 17:45:40
knap hoor! gewaagde uitspraak dat een F1 coureur in een topauto races kan winnen!

Ik zei goede auto, alleen in de eerste twee races had Button echt veruit de beste auto. De tweede seizoenshelft was zijn auto gewoon middenmoot.

CitaatJuist in een mindere auto kun je laten zien hoe goed je bent, kijk naar Raikkonen Alonso en Hamilton en daarmee heeft Button zeker nooit iets speciaals gedaan.

In 2004 keek je zeker nog geen F1....
Ik zei topauto, niet 'echt veruit de beste auto'. als we zo gaan beginnen zeg
In 2004 keek ik zeker wel F1 maar kan me weinig van Button herinneren. k zie net dat ie toen 85 punten heeft gehaald, bijna net zoveel als dit jaar. Alleen toen was er iemand met ruim 140 punten die het nog wat beter deed. maar goed, zo'n slechte auto had Button toen blijkbaar niet. Hoe dan ook, heb blijft lastig om te beoordelen hoe goed een coureur echt is. Bij een aantal is het duidelijk, bij anderen blijven er altijd vraagtekens. Button heeft in een bijna onverslaanbare auto in de 1e helft van het seizoen zn punten gepakt, de 2e helft in een iets mindere auto heeft ie het gewoon niet goed gedaan, dus voor mij zijn die vraagtekens er nog steeds. Maar gelukkig voor Button zijn er ook genoeg mensen die door een aantal inhaalacties in de laatste race weer helemaal overtuigd zijn van zn klasse.