GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 29 september 2009 - 20:09:49

« vorige - volgende »

scho0634

Button reed gewoon een sterke race, na een moeizaam begin.

flupke3

Dat is me in ieder geval niet opgevallen!
Raar seizoen is dit toch...3 leuke gp s met een verassende
winnaar en de eerste sezoenshelft naar zijn hand zet maar daarna
in de 2e helft wat bleekjes overkomt.

scho0634

Winnen kan hij nu niet. Kwalificeren doet hij zich slecht. Zijn eerste ronde was ook beroerd en hij kwam achter mensen terecht die langer door gingen rijden en dus zwaarder waren. Dan pakt hij vrijwel direct Kubica zelf, heeft dan geluk door de blunder van Kova, maar waar zijn teamgenoot steeds verder wegzakte, liep hij vanaf dat moment juist in. Zijn rondetijden waren niet slecht hoor.

Zwakke kwali, zwak begin, maar daarna goed herstelt. Op de 1 of andere manier voelt hij de druk misschien wel, maar ik heb hem vooralsnog niet op gekke dingen kunnen betrappen. Geen slippertjes, geen drieste inhaalacties, geen kat in het nauw. Hij lijkt wel rustig te blijven en te beseffen dat puntjes sprokkelen voldoende is.

Dat is misschien niet altijd leuk voor ons, maar ik kan het wel begrijpen. Ik denk dat de titel hem niet zo makkelijk meer zal ontgaan. Als Vettel volgende race weer zo snel is, maar Rubens in deze situatie dan ook netjes en beleeft aan de kant.

RadioActiveMan

Trouwens zonder die halve punten in Maleisiƫ was Button voor Japan al van Vettel verlost geweest. Doet niet ter zake, maar een leuk weetje.

FerrariMan

Sorry hoor maar ik ga echt niet klappen voor de glansloze tweede seizoenshelft voor onze kampioen in spƩ.

Heb het trouwens altijd een onderschat piloot gevonden, dus het is spijtig dat hij uiteindelijk toch een mager beestje blijkt te zijn.

scho0634

Ik ga ook niet voor hem juichen, maar ik kan ook niet bepaalt zeggen dat Barrichello of Vettel overtuigende kampioen zijn.

Tim C

Hij was niet sterk, maar er stond niemand beter op...

RadioActiveMan

Citaat van: 0634 op 06 oktober 2009 - 09:34:35
Ik ga ook niet voor hem juichen, maar ik kan ook niet bepaalt zeggen dat Barrichello of Vettel overtuigende kampioen zijn.

Citaat van: Tim op 06 oktober 2009 - 10:51:01
Hij was niet sterk, maar er stond niemand beter op...

Daarmee is alles gezegd over dit kampioenschap. Het zal niet de eerste zijn die zo kampioen wordt en waarschijnlijk ook niet de laatste.

scho0634

Citaat van: Tim op 06 oktober 2009 - 10:51:01
Hij was niet sterk, maar er stond niemand beter op...
Kort samengevat, maar zeker waar.

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 06 oktober 2009 - 11:19:29
Citaat van: Tim op 06 oktober 2009 - 10:51:01
Hij was niet sterk, maar er stond niemand beter op...
Kort samengevat, maar zeker waar.
Klopt natuurlijk.

flupke3

Het wordt een verdiende titel maar zonder glans denk ik.
Ook niet vergeten dat Jenson eigenlijk al kampioen was indien hij in Malesie
de normale punten had toegekregen.Ik denk dat de druk vooral bij Rubens
en Vettel moet liggen.

Folkert

#101
Citaat van: flupke3 op 06 oktober 2009 - 23:28:51
Het wordt een verdiende titel maar zonder glans denk ik.
Ook niet vergeten dat Jenson eigenlijk al kampioen was indien hij in Malesie
de normale punten had toegekregen.Ik denk dat de druk vooral bij Rubens
en Vettel moet liggen.
Nee hoor, Rubens zou ook nog 2 punten krijgen en op17 achterstand komen. en er liggen nog 20 punten open. :)

Trouwens bedenk ik me net nog wat: Jenson en Rubens hadden helemaal niet in Q3 kunnen rijden volgens mij. Op het moment van hun snelste tijd, hing er geel in de laatste sector, en heel veel marge was er in Q2 niet. Hebben ze misschien bewust voor gekozen om het geel aan hun broek te lappen en door rijden om als nog in Q3 te komen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Natuurlijk hebben ze dat bewust gedaan, anders hadden ze geen tijd in Q2.

Folkert

Citaat van: Jasper op 07 oktober 2009 - 22:57:20
Natuurlijk hebben ze dat bewust gedaan, anders hadden ze geen tijd in Q2.
Kom ik dus bij deel 2 van mijn post: Mochten de Brawns eigenlijk wel naar Q3?
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 08 oktober 2009 - 16:00:29
Citaat van: Jasper op 07 oktober 2009 - 22:57:20
Natuurlijk hebben ze dat bewust gedaan, anders hadden ze geen tijd in Q2.
Kom ik dus bij deel 2 van mijn post: Mochten de Brawns eigenlijk wel naar Q3?

Nop. Maar er is weinig tijd tussen Q2 en Q3. Moest daar een dag tussen zitten dan hadden de brawn's en co niet gestart in Q3 maarja. Je moet zeker zijn voor je iemand straft, je moet dus alle data analyseren (eventueel data opvragen bij de teams). Dat neemt wel wat tijd in beslag, tijd die je niet echt hebt.

Wie weet hadden de Brawns wel hun voet van de gas gehaald en toch nog Q3 gehaald. Je mag die mogelijkheid niet afschieten zonder zekerheid (lees: de data).