Diskwalificatie Renault

Gestart door lemans24uur, 27 juli 2009 - 14:17:23

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Pff, wat een afzwakking. Een sportieve straf had gepaster geweest, wat is in godsnaam 50.000€ voor een F1 team? Ik ben blij voor Renault dat ze mogen racen, maar deze straf is toch te licht naar mijn mening.

@Burorri: Een uitlaat is niet te vergelijken met een wiel, dat stuitert zo niet. Wat niet maakt dat het gevaarlijk was en een pitstop er dus eigenlijk voor nodig was en een straf niet onterecht zou zijn geweest.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

het is zoals verwacht, Renault krijgt in plaats van een schorsing een boete.

Heb niks tegen renault, verre van, maar waarom bestaat er eigenlijk nog een wedstrijdleiding als er toch een andere (en soms) mindere zware straffen worden uitgedeeld in de rechtbank??

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 17 augustus 2009 - 17:59:51
het is zoals verwacht, Renault krijgt in plaats van een schorsing een boete.

Heb niks tegen renault, verre van, maar waarom bestaat er eigenlijk nog een wedstrijdleiding als er toch een andere (en soms) mindere zware straffen worden uitgedeeld in de rechtbank??
Een rechtbank is er om buitensporigheden zoals deze straf ongedaan te kunnen maken ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 17 augustus 2009 - 17:58:46
Pff, wat een afzwakking. Een sportieve straf had gepaster geweest, wat is in godsnaam 50.000€ voor een F1 team? Ik ben blij voor Renault dat ze mogen racen, maar deze straf is toch te licht naar mijn mening.

@Burorri: Een uitlaat is niet te vergelijken met een wiel, dat stuitert zo niet. Wat niet maakt dat het gevaarlijk was en een pitstop er dus eigenlijk voor nodig was en een straf niet onterecht zou zijn geweest.
Ja klopt heb je ook gelijk in. Maar het gaat mij in deze ook niet om het voorwerp, maar om de actie/reactie van het team om het desbetreffende probleem op te lossen. Beiden waren gevaarlijk en een uitlaat stuitert, maar als die afbreekt en in de auto komt van de directe belager?


En ja, de straf is erg licht, maar een race schorsing was wel erg zwaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 17 augustus 2009 - 19:52:11
Citaat van: Schumi 2009 op 17 augustus 2009 - 17:58:46
Pff, wat een afzwakking. Een sportieve straf had gepaster geweest, wat is in godsnaam 50.000€ voor een F1 team? Ik ben blij voor Renault dat ze mogen racen, maar deze straf is toch te licht naar mijn mening.

@Burorri: Een uitlaat is niet te vergelijken met een wiel, dat stuitert zo niet. Wat niet maakt dat het gevaarlijk was en een pitstop er dus eigenlijk voor nodig was en een straf niet onterecht zou zijn geweest.
Ja klopt heb je ook gelijk in. Maar het gaat mij in deze ook niet om het voorwerp, maar om de actie/reactie van het team om het desbetreffende probleem op te lossen. Beiden waren gevaarlijk en een uitlaat stuitert, maar als die afbreekt en in de auto komt van de directe belager?


En ja, de straf is erg licht, maar een race schorsing was wel erg zwaar.
We zijn het over de hele lijn met elkaar eens hoor ;) Het ongeluk van Massa toont bovendien aan hoe simpel een dom onderdeel van een wagen grote gevolgen kan hebben. Een wiel is alleen gevaarlijker dan een uitlaat, omdat het langer een gevaarlijk object blijft.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

flupke3

Dat begrijp ik niet... ::)
Als de uitlaat van Kimi vorig jaar afbrak kon dit ook heel zware gevolgen gehad hebben.
En iedereen wist dat de uitlaat loshing dus waarom kreeg ferrari toen geen zware straf.
Indien de fia zelf eens de moeite deed om heel duidelijke omschrijvingen te geven wat kan zou het
de f1 heel wat  controverse minder hebben.

Martin

Mijn mening, MS komt niet dus de FIA kan het niet maken Alonso aan de kant te houden.
Nog iets. De teams een budget bedrag opleggen maar zelf wel weer € 50.000 in hun zak stoppen.
Stelletje geldgraaiers bij de de FIA. Of krijgt Artsen Zonder Grenzen dit bedrag? Dan is het prima.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 17 augustus 2009 - 19:58:36
Citaat van: Burorri op 17 augustus 2009 - 19:52:11
Citaat van: Schumi 2009 op 17 augustus 2009 - 17:58:46
Pff, wat een afzwakking. Een sportieve straf had gepaster geweest, wat is in godsnaam 50.000€ voor een F1 team? Ik ben blij voor Renault dat ze mogen racen, maar deze straf is toch te licht naar mijn mening.

@Burorri: Een uitlaat is niet te vergelijken met een wiel, dat stuitert zo niet. Wat niet maakt dat het gevaarlijk was en een pitstop er dus eigenlijk voor nodig was en een straf niet onterecht zou zijn geweest.
Ja klopt heb je ook gelijk in. Maar het gaat mij in deze ook niet om het voorwerp, maar om de actie/reactie van het team om het desbetreffende probleem op te lossen. Beiden waren gevaarlijk en een uitlaat stuitert, maar als die afbreekt en in de auto komt van de directe belager?


En ja, de straf is erg licht, maar een race schorsing was wel erg zwaar.
We zijn het over de hele lijn met elkaar eens hoor ;) Het ongeluk van Massa toont bovendien aan hoe simpel een dom onderdeel van een wagen grote gevolgen kan hebben. Een wiel is alleen gevaarlijker dan een uitlaat, omdat het langer een gevaarlijk object blijft.
dat is ook weer waar. Ach ja, het zal altijd wel beetje rommelig gaan, maar toch hoop ik dat het beter gaat en straffen niet zo bizar zijn of zo verschillend per race.
Trotse vader van Rosalie(L)

McLaren_über_alles

Die uitspraak was te verwachten natuurlijk (had het hier ook al meermaals aangegeven dat ik echt niet kon geloven dat zo'n zware straf voor zo'n dom voorval ging standhouden in de beroepsprocedure). Bon, dit lijkt mij een zeer goede beslissing, zeker als je het vergelijkt met de initiële schorsing van een volledig team omwille van een voorval dat zich al enkele 100den keren in de autosport heeft voorgedaan. Nu werd er blijkbaar wél een beslissing obv de rede genomen, en niet op emotionele gronden...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Iemand hier zei ook al iets van dat het hele team het wist. Vraag me af waar hij het vandaan haalde. Want nu bleek dat slechts 2 monteurs er van af wisten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 18 augustus 2009 - 09:03:17
Iemand hier zei ook al iets van dat het hele team het wist. Vraag me af waar hij het vandaan haalde. Want nu bleek dat slechts 2 monteurs er van af wisten.
Het zou me toch ontzettend verbazen moesten die 2 monteurs dat niet aan hun bazen hebben verteld, dat zou geen proper staaltje teamwork zijn...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 18 augustus 2009 - 09:22:13
Citaat van: Burorri op 18 augustus 2009 - 09:03:17
Iemand hier zei ook al iets van dat het hele team het wist. Vraag me af waar hij het vandaan haalde. Want nu bleek dat slechts 2 monteurs er van af wisten.
Het zou me toch ontzettend verbazen moesten die 2 monteurs dat niet aan hun bazen hebben verteld, dat zou geen proper staaltje teamwork zijn...
Ik heb geen idee. Ik heb het uit een artikel op f1gpupdate gehaald.  Daar melden ze dat maar 2 monteurs het wisten en dat zei de advocaat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 18 augustus 2009 - 09:41:25
Citaat van: Schumi 2009 op 18 augustus 2009 - 09:22:13
Citaat van: Burorri op 18 augustus 2009 - 09:03:17
Iemand hier zei ook al iets van dat het hele team het wist. Vraag me af waar hij het vandaan haalde. Want nu bleek dat slechts 2 monteurs er van af wisten.
Het zou me toch ontzettend verbazen moesten die 2 monteurs dat niet aan hun bazen hebben verteld, dat zou geen proper staaltje teamwork zijn...
Ik heb geen idee. Ik heb het uit een artikel op f1gpupdate gehaald.  Daar melden ze dat maar 2 monteurs het wisten en dat zei de advocaat.
Tsja, zoiets is niet na te trekken aangezien de communicatie binnen het team denk ik niet door de FIA kan geraadpleegd worden. Uiteraard kan de advocaat dit pleiten aangezien het tegendeel niet bewezen kan worden. Als je niet aan je leidinggevende meld dat een pitstop niet correct is afgehandeld, en dat bij een F1 wagen, dat schort er toch wel wat in de teamgeest...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Zoals ik al een keer zei: de monteurs wisten waarschijnlijk zelf niet wat er gebeurde, en het duurde nog geen minuut voor Alonso zijn wiel er toch af lag.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 18 augustus 2009 - 10:07:56
Citaat van: Burorri op 18 augustus 2009 - 09:41:25
Citaat van: Schumi 2009 op 18 augustus 2009 - 09:22:13
Citaat van: Burorri op 18 augustus 2009 - 09:03:17
Iemand hier zei ook al iets van dat het hele team het wist. Vraag me af waar hij het vandaan haalde. Want nu bleek dat slechts 2 monteurs er van af wisten.
Het zou me toch ontzettend verbazen moesten die 2 monteurs dat niet aan hun bazen hebben verteld, dat zou geen proper staaltje teamwork zijn...
Ik heb geen idee. Ik heb het uit een artikel op f1gpupdate gehaald.  Daar melden ze dat maar 2 monteurs het wisten en dat zei de advocaat.
Tsja, zoiets is niet na te trekken aangezien de communicatie binnen het team denk ik niet door de FIA kan geraadpleegd worden. Uiteraard kan de advocaat dit pleiten aangezien het tegendeel niet bewezen kan worden. Als je niet aan je leidinggevende meld dat een pitstop niet correct is afgehandeld, en dat bij een F1 wagen, dat schort er toch wel wat in de teamgeest...
Dat is ook mijn punt(en die van Jasper.) waarom zou Renault dan moeten worden geschorst als het niet eens te bewijzen is. Een schorsing opbasis van een vermoeden is heel gevaarlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)