Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

Tim C

Het lijkt onwaarschijnlijk dat Felipe Massa de start van de volgende Grand Prix in Valencia zal halen, misschien zelfs de daaropvolgende Grand Prix'.

We hopen natuurlijk allemaal dat Massa er snel weer bij is, maar iemand moet in zijn plaats in de wagen kruipen. Wie zou jij dan in de tweede Ferrari plaatsen en waarom?

_Makke_

Nja,  dan zou ik kiezen voor één van de 2 testpiloten, als ik me niet vergis Badoer en Gene. Ferrari heeft aangegeven voor de 3de plaats te willen gaan, dan kan je beter iemand in de wagen plaatsen die gewend is aan de Ferrari. Zeker omdat het (hopelijk toch) hooguit over 1 of 2 races gaat.

Ferrari 2010

#2
Schumacher, waarom moet ik er niet bij vertellen. Maar omdat dat onrealistisch is, aangezien hij denk ik nog niet met deze wagen heeft getest (hoewel dat voor Schumi geen al te groot probleem zou mogen zijn), en aangezien Ferrari vaste testrijders heeft, ga ik er vanuit dat het één van de testrijders zal worden. Gené en Badoer zijn dat nog steeds als ik me niet vergis, er zal denk ik ook wel contractueel bepaalt zijn wie vervangt, ik ga er vanuit dat die nog steeds elk weekend meegaan voor in geval van, niet?

Hopelijk komt het snel in orde met Massa, maar aangezien hij een schedelbreuk heeft denk ik dat het wel minstens enkele maanden zal duren. Een breuk heeft sowieso zijn tijd nodig en een schedel is nu niet bepaalt iets waar je licht over gaat. Hoe lang is Schumi out geweest na Silverstone '99? Blijkbaar van juli tot oktober, ik zie Massa dit seizoen dus niet meer racen.

**edit**
Eigenlijk maakt het niet uit of het nu Schumi of een testrijder is, die testrijders hebben ook nog maar amper kilometers kunnen maken vanwege die idiote testregels, dus zullen ze het niet beter doen dan Schumi. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij terugkeert, hij heeft ervoor gekozen te stoppen, ik denk dat zijn vrouw hem daar wel zal aan houden. Als hij het toch zou doen, zie ik hem volgend jaar weer F1 rijden, in de plaats van Kimi. Maar dat zou eigenlijk zonde zijn van de kans om Alonso binnen te halen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Forza F1

Ik zou Schumi maar wat graag (tijdelijk) terug achter het stuur van die Ferrari willen zien!  :-*

KVDracer

Ik hoop Schumacher om persoonlijke redenen, maar je mag er niet zomaar van uitgaan dat het één van de testrijders zal worden.Voor hetzelfde halen ze een reserve rijder van een ander team binnen. In '99 heeft Salo ook Schumacher zijn plaats ingenomen, deels omdat Badoer bij Minardi reed, maar die konden ze zo gaan terughalen. Dat ze eens een jongeling bij Ferrari de kans geven, dat ze niet altijd iemand moeten gaan wegkopen bij een ander team. Ofdat ze het op een akkoordje gooien met Williams en Rosberg binnenhalen, ze kunnen dan volgend jaar gratis motoren leveren  ;)

Schumivill

Sebastien Bourdais,die heeft niks om handen voorlopig  :P
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Enzo

Uiteraard Schumi, zou geweldig zijn!! Maar ik betwijfel het.... ::)

flupke3

De beste keuze lijkt me de testcorreurs want die kennen de wagen
en iemand als rosberg niet !

Folkert

Ik denk dat veel mensen hier nog wel eens raar staan te kijken als Schumacher zwaar tegenvalt. Ik denk dat hij moeite heeft race uit te rijden zelfs.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 25 juli 2009 - 22:32:07
Ik denk dat veel mensen hier nog wel eens raar staan te kijken als Schumacher zwaar tegenvalt. Ik denk dat hij moeite heeft race uit te rijden zelfs.

Denk je? Schumacher heeft vaak zat rondes genoeg getest. Lijkt mij dat hij nog op conditie is. ;)

Wizard

Overigens zal Schumacher niet instappen. Met welke toegevoegde waarde? Hij heeft de sport niet voor niks de rug toegekeerd (als actief coureur).
Ik ga er vanuit dat Badoer Massa zal gaan vervangen. Is het meest voor de hand liggend.

Jasper

Het is allemaal maar speculatie natuurlijk. Badoer is het meest voor de hand liggend maar het zou ook zomaar kunnen dat Ferrari hem niet echt vertrouwt als racecoureur en dat ze daarom toch maar een jong talentje ergens wegplukken uit de GP2 of waar dan ook.

Wizard

Met welke toegevoegde waarde? De teams hebben niet voor niks reserve coureurs. Als er één de Ferrari door en door kent, is het Badoer wel.

Jasper

Voor Badoer is er geen toekomst in de F1. Voor jonge talenten wel. Verder heeft Ferrari dit jaar niks meer te zoeken op de F1-grid. Of ze er een Badoer in zetten die de auto kent (kent hij de auto dan echt door en door? hij heeft er alleen tijdens de winter mee gereden), of een rijder die de auto niet kent, resultaten komen er toch niet meer dit jaar - dat heeft Ferrari zelf ook aangegeven. Mij lijkt het zelfs minder "toegevoegde waarde" om Badoer erin te zetten dan om iemand anders op proef te stellen.

Schumivill

Badour heeft niks meer gereden sinds 1999,zelfs niet in andere klassen,ik zou em toch niet in mijn auto zetten.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18