FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

webberonpole

De nieuwe regels die de FIA wil invoeren zijn groots, maar menig team (Toyota, Red Bull en Ferrari) wil er niets van weten en dreigt uit de F1 te stappen in 2010. Wat moet de FIA doen? IK ben van mening dat de Formule 1 de Formule 1 moet blijven. Tuurlijk kan het goedkoper, maar doe dat in goed overleg met alle teams! 8)

kaisz

dit is prachtig!
natuurlijk loopt alles af met een sisser, maar ferrari zet hier toch wel een echte statement. Ik denk dat Mclaren niet durft te volgen (na de lie-gate).
maar een competitie zonder ferrari en renault is natuurlijk veel minder leuk. Zonder deze teams willen de beste coureurs ook niet meer in de f1 rijden.
Hulde aan ferrari en alle andere teams die dit durven!!!!!

Een perfecte oplossing zou zijn een geheel nieuwe opzet. Er zijn zat oliesjeiks die geld willen stoppen in een nieuw project. Laat iedereen weer op 0 beginnen. Mosley en ecclestone drijven tegenwoordig alles door en vinden zichzelf het belangrijkste van allemaal.
Het moet eens stoppen met dit onzin.

Ik zou me echt niet verbazen als volgend seizoen 4 nieuwe teams aanwezig zijn, maar ik ga echt niet de f1 volgen wanneer de toonaangevende teams wegzijn.


Vettelredbull

Ik vind dat de Fota gewoon weer keihard tegen de plannen van zo,n belachelijk budgetplafond moet ingaan. De Fota heeft er toch ook gewoon voor gezorgd dat de regel van`` wie de meeste overwinningen haalt die word kampioen`` niet door ging. Maarja dan moeten natuurlijk alle teams het met elkaar eens zijn. Het belangrijkste is gewoon dat de  Formule 1 draait om de deelnemende teams en de F1 Fans over de hele wereld. Ik heb het Idee dat die Max Mosley en de FIA dat nog weleens vergeten en denken dat alles om hen draait.

robbert

en renault volgt ferrari ook. Dus de FIA is zeker slecht bezig. Straks mogen ze zelf nog racen. Gaan ze het nu echt  nooit inzien dat men niet tevreden is met die nieuwe stomme regeltjes. Waarom kan men ze niet behouden? Waarom al die veranderingen????

Jasper

Je gaat me toch niet vertellen dat mensen nog altijd niet door hebben dat dit weer het blufpoker is van beide kampen. Dat is nu toch al jaren zo de in F1 dat de FIA komt met een extreem voorstel, de teams met een groot dreigement, en op het einde sluiten ze een deal en huppelen ze samen door de wei.

Forza F1

FIA = bende grijze, oude mannekes die vanuit hun ivoren toren beslissingen maken.

FOTA & GPDA zouden de F1 moeten besturen, niet FIA.

Jasper

Ik kan je verzekeren dat als je de FOTA erop loslaat, dat het binnen de 3 jaar naar de kloten is.

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 13 mei 2009 - 17:38:44
Je gaat me toch niet vertellen dat mensen nog altijd niet door hebben dat dit weer het blufpoker is van beide kampen. Dat is nu toch al jaren zo de in F1 dat de FIA komt met een extreem voorstel, de teams met een groot dreigement, en op het einde sluiten ze een deal en huppelen ze samen door de wei.

Dat is wel zo maar Ferrari stelt zich nu wel heel hard op.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

#8
Citaat van: Jasper op 14 mei 2009 - 11:19:40
Ik kan je verzekeren dat als je de FOTA erop loslaat, dat het binnen de 3 jaar naar de kloten is.

Dat denk ik ook.

Ze moeten 1 persoon of commissie aanstellen die onafhankelijk is en alle macht krijgt om de F1 opnieuw structuur te geven. De F1 kan niet democratisch bestuurd worden, dat werkt niet. Dan krijg je alleen maar halfbakken beleid.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F1FerrariFan op 13 mei 2009 - 16:52:29
Ik vind dat de Fota gewoon weer keihard tegen de plannen van zo,n belachelijk budgetplafond moet ingaan. De Fota heeft er toch ook gewoon voor gezorgd dat de regel van`` wie de meeste overwinningen haalt die word kampioen`` niet door ging.
Eeuh, die ging enkel niet door omdat het niet tijdig aangekondigd was hé. Als de regel op tijd aangekondigd was, konden de teams op hun kop gaan staan, als de FIA wil kunnen ze dat zonder problemen volgend jaar invoeren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Maar het staat al vast dat dit niet gebeurd dus hebben ze moeten plooien!

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 14 mei 2009 - 15:00:06
Maar het staat al vast dat dit niet gebeurd dus hebben ze moeten plooien!
Niets staat vast. Het is een welles-nietes spelletje en momenteel is het nietes.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Jasper op 14 mei 2009 - 11:19:40
Ik kan je verzekeren dat als je de FOTA erop loslaat, dat het binnen de 3 jaar naar de kloten is.
Precies. En de GPDA moet zich al helemaal nergens mee bemoeien. Dat zijn nuttige organisaties, maar moeten zich vooral niet met het runnen van de sport zelf gaan bezighouden. Die hebben heel andere belangen.

Enzo

#13



Als ik het zo hoor en inschat lijkt het wel meer dan blufpoker, er word hoog spel gespeeld en dit zou best wel eens een nare wending kunnen nemen.
Als de uitgave van vorig jaar vergelijkt met de voorgestelde 40 miljoen is dat wel een heel groot contrast.
Dit zou een enorme stap terug voor de f1 betekenen, en f1 zoals we het de afgelopen jaren hebben gekend is dan niet meer.... :-\
Al die beperkingen komen me echt de strot uit, misschien is een nieuwe klasse zonder de FiA wel een betere oplossing, al denk ik dat als Max het stokje over geeft het grootste probleem opgelost is.

Edit: Bij nader inzien, zou de FIA gewoon veel meer moeten samenwerken met de FOTA, zij maken immers de sport mogelijk.

F_A_Diaz

Citaat van: Enzo op 19 mei 2009 - 00:01:49
Dit zou een enorme stap terug voor de f1 betekenen, en f1 zoals we het de afgelopen jaren hebben gekend is dan niet meer.... :-\

Als je doorgaat met de huidige budgetten dan is Formule er sowieso over een paar jaar niet meer of je wilt misschien graag een klasse zoals DTM waarin alleen Ferrari's en McLarens rondrijden.

Budgetplafon van 44 miljoen moet je wel goed uitleggen, de kosten van de coureurs, motoren en sponsoractiviteiten zitten hier niet in. dat is ook al 40 % van het huidige budget van een team.

Wij als fans gaan er niet veel van merken of de teams nu met een budget van 300 miljoen of circa 100 miljoen gaan rijden. De auto's worden niet ineens tien seconden langzamer. Testen mag toch al bijna niet meer en windtunnel gebruikt ect. ligt ook allemaal al aan banden.
Het is sowieso een misopvatting dat een hoog budget gelijk staat aan een betere technologie.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."