GP van China

Gestart door Supermariobros, 11 april 2009 - 17:20:05

« vorige - volgende »

Supermariobros

Komend weekend wordt de Grand Prix van China verreden. Een race die in het teken staat van de veelbesproken diffusers. Komende dinsdag wordt daarover geoordeeld of de diffusers van BrawnGP, Toyota en Williams al dan niet legaal zijn.

Stof genoeg dus om te discussiëren.

dannymida834

Ook is er regen verwacht in China omdat er voor het eerst in April de GP van China wordt verreden...

TheIceman

Al mijn bronnen voorspellen dat het droog blijft van het weekend hoor :) Ik denk dat China een goed genoeg circuit is om een spannende race op het droge te veroorzaken, zeker met KERS, we hebben in Maleisië al gezien wat KERS kan doen.

Enzo

Waar ik erg benieuwd naar ben is, welke teams presteren het om een nieuwe diffuser klaar hebben voor China....
Of krijgen we misschien halfbakken varianten....?
De vrije trainingen zullen wel intensief gebruikt worden om deze onderdelen te testen, het zal interessant zijn om te zien wat de verschillende teams doen.

scho0634

Citaat van: Luc04 op 11 april 2009 - 20:54:29
Al mijn bronnen voorspellen dat het droog blijft van het weekend hoor :) Ik denk dat China een goed genoeg circuit is om een spannende race op het droge te veroorzaken, zeker met KERS, we hebben in Maleisië al gezien wat KERS kan doen.
Denk jij dat Maleisie minder leuk was geweest zonder KERS dan?

TheIceman

Citaat van: 0634 op 11 april 2009 - 22:36:33
Citaat van: Luc04 op 11 april 2009 - 20:54:29
Al mijn bronnen voorspellen dat het droog blijft van het weekend hoor :) Ik denk dat China een goed genoeg circuit is om een spannende race op het droge te veroorzaken, zeker met KERS, we hebben in Maleisië al gezien wat KERS kan doen.
Denk jij dat Maleisie minder leuk was geweest zonder KERS dan?
Als het droog was gebleven dan was het wel minder leuk geweest zonder KERS, denk ik ja :).

Nu, met de stortregen, natuurlijk niet.

scho0634

Ik denk dat het niets had uitgemaakt om eerlijk te zijn. 

TheIceman

Citaat van: 0634 op 11 april 2009 - 22:43:54
Ik denk dat het niets had uitgemaakt om eerlijk te zijn. 
Waarom niet? Ik denk dat we bepaalde inhaalacties niet hadden gezien zonder KERS.

DJKEVKE

Als ze ervoor zorgen dat je (nog) meer voordeel met de kers behaald dus nog meer extra power dan bevorderd dat nog meer de inhaalactie's. En na die zondvloed mag het nu wel eventjes een droge race zijn ;)
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.

Ferrari 2010

Citaat van: dannymida834 op 11 april 2009 - 17:43:13
Ook is er regen verwacht in China omdat er voor het eerst in April de GP van China wordt verreden...
Jeps, want dan gaan de wolkjes ineens met zen allen zeggen, we zullen die eens int nat zetten, wat denken ze wel niet, racen in april! :) ;) Er is nu inderdaad meer kans op regen dan in het najaar, maar daarom hoeft het niet absoluut te regenen ;) En voor mijn part moet het ook niet, regenraces zijn leuk als je goed staat in het wk, maar minder leuk als het hoogtijd wordt dat je scoort :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Ik vraag me af wat dat in de toekomst gaat geven trouwens met die klimaatsveranderingenn...
Als races laat doorgaan krijgen we meer races zoals in Malesie vrees ik.
Dan denk ik ook aan de gp in japan enz...
1 race per seizoen zoals in Malesie gaat nog maar als er bv 3 races moeten onderbroken worden (en die kans zit
er zeker in) dan zit je met een groot probleem.

TheIceman

Friday Apr 17
Partly Cloudy
Hi: 19° Lo: 14°
Sunny skies. High 19C and low 14C.
5%

Saturday Apr 18
Cloudy
Hi: 23° Lo: 16°
Cloudy skies. High 23C and low 16C.
5%

Sunday Apr 19
PM Clouds
Hi: 24° Lo: 18°
Cloudy skies. High 24C and low 18C.
5%

Monday Apr 20
Showers
Hi: 24° Lo: 13°
Cloudy with showers. High 24C and low 13C.
95%


Ferrari 2010

Maandag regen, afhankelijk van de betrouwbaarheid van dat weerbericht en gewoon de omstandigheden is er dus nog steeds een reële kans op regen zondag.

Citaat van: leproffesseur op 12 april 2009 - 12:01:07
1 race per seizoen zoals in Malesie gaat nog maar als er bv 3 races moeten onderbroken worden (en die kans zit
er zeker in) dan zit je met een groot probleem.
Die kans blijft denk ik vrij klein. Japan wordt in een ander seizoen gereden, en is vooralsnog geen avondrace dacht ik. Men moet het lot uiteraard niet gaan tarten, maar ik denk niet dat het risico zo groot is als je denkt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Heb al weer zin in de race. Regen of niet, China vind ik wel mooie baan. Hoop dat Ferrari en Mclaren de dingetjes op orden hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

En als de concurrentie die diffuers gebruikt waar gaat brawn gp dan nog voorsprong kunnen uithalen?
Nieuwe dingen introduceren die opnieuw wat voorsprong geven is niet vanzelfsprekend met het testverbod
en beperkte mogelijkheden.Indien de concurrentie ze bijbeent binnen de 3 gp zullen ze het nog heel moeilijk krijgen.