GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

Niels_

Citaat van: TheIceman op 29 maart 2009 - 19:55:31
Damn, kwalificatie valt in Maleisië gelijk met mijn tennis :(. We krijgen weer laaghangende zon :lol:.

http://weather.msn.com/tenday.aspx?wealocations=wc:MYXX0008&q=Kuala+Lumpur,+MYS+forecast:tenday

Het kan ook leuk zijn om te kijken naar de weersvoorspellingen :)
Ziet er tof uit voor dit weekend... Misschien krijgen we nog eens een regenbui zoals die enkel in Maleisië voorvallen... :D

kaisz

Citaat van: ibileon op 29 maart 2009 - 19:39:57
vond het een leuke race  :)
leuke inhaalmaneuvers gezien en dat is toch waar het om gaat he.
Al het gezever dat er voor de rest bijkomt zal wel normaal zijn zeker in de F1  ???
en voor degeen die zeggen dat maclaren de snelhieid niet heeft,ze rijden met dezelfde of mss zelfs
een betere motor dan de brawn's ? dus zal het wel aan iets anders liggen

denk dat we nog niks kunnen zeggen van dit seizoen buiten dat browngp sneller is dan de rest maar verwacht wanneer de rest
van het veld dezelfde diffusors plaatsen we pas echt een beeld gaan krijgen wie goed is en wie niet.

Vele twijfelde aan kers maar als ik zag hoe lewis versnelde wanneer hij de kers gebruikte was er toch een duidelijk verschil merkbaar
met zijn voorganger  :o
Belooft alvast een leuk jaar te worden met rechtzaken en hopelijk af en toe een spannende race  ::)
Tuurlijk zijn alle Mercedes motoren hetzelfde, waarom zou je voor mindere kwaliteit leveren? Een motor is een van de vele factoren waardoor een auto sneller gaat. BrawnGP heeft gewoon een betere samenstelling dan de McLaren, jammer maar helaas waar. Dit gaat zeker goedkomen. Ik denk dat ze volgende race al paar tienden terughalen en wanneer ze in europa zullen ferrari en mclaren weer domineren. Wel leuk dat het omgooien van de regels zoveel invloed heeft op de stand in het klassement. Zo zie je maar wie de echte kenners zijn van het Formule1 (Brawn himself dus!)

fawlty

Citaat van: kaisz op 29 maart 2009 - 20:31:53
Citaat van: ibileon op 29 maart 2009 - 19:39:57
vond het een leuke race  :)
leuke inhaalmaneuvers gezien en dat is toch waar het om gaat he.
Al het gezever dat er voor de rest bijkomt zal wel normaal zijn zeker in de F1  ???
en voor degeen die zeggen dat maclaren de snelhieid niet heeft,ze rijden met dezelfde of mss zelfs
een betere motor dan de brawn's ? dus zal het wel aan iets anders liggen

denk dat we nog niks kunnen zeggen van dit seizoen buiten dat browngp sneller is dan de rest maar verwacht wanneer de rest
van het veld dezelfde diffusors plaatsen we pas echt een beeld gaan krijgen wie goed is en wie niet.

Vele twijfelde aan kers maar als ik zag hoe lewis versnelde wanneer hij de kers gebruikte was er toch een duidelijk verschil merkbaar
met zijn voorganger  :o
Belooft alvast een leuk jaar te worden met rechtzaken en hopelijk af en toe een spannende race  ::)
Tuurlijk zijn alle Mercedes motoren hetzelfde, waarom zou je voor mindere kwaliteit leveren? Een motor is een van de vele factoren waardoor een auto sneller gaat. BrawnGP heeft gewoon een betere samenstelling dan de McLaren, jammer maar helaas waar. Dit gaat zeker goedkomen. Ik denk dat ze volgende race al paar tienden terughalen en wanneer ze in europa zullen ferrari en mclaren weer domineren. Wel leuk dat het omgooien van de regels zoveel invloed heeft op de stand in het klassement. Zo zie je maar wie de echte kenners zijn van het Formule1 (Brawn himself dus!)

waarom ferrari ook ?  na het geklungel van vandaag ben ik daar niet zo zeker van.
waarom was massa z'n banden eigenlijk aant opsmoren tijdens de SC?
Ja sluw is die Hamilton

kaisz

Citaat van: fawlty op 29 maart 2009 - 20:50:22
Citaat van: kaisz op 29 maart 2009 - 20:31:53
Citaat van: ibileon op 29 maart 2009 - 19:39:57
vond het een leuke race  :)
leuke inhaalmaneuvers gezien en dat is toch waar het om gaat he.
Al het gezever dat er voor de rest bijkomt zal wel normaal zijn zeker in de F1  ???
en voor degeen die zeggen dat maclaren de snelhieid niet heeft,ze rijden met dezelfde of mss zelfs
een betere motor dan de brawn's ? dus zal het wel aan iets anders liggen

denk dat we nog niks kunnen zeggen van dit seizoen buiten dat browngp sneller is dan de rest maar verwacht wanneer de rest
van het veld dezelfde diffusors plaatsen we pas echt een beeld gaan krijgen wie goed is en wie niet.

Vele twijfelde aan kers maar als ik zag hoe lewis versnelde wanneer hij de kers gebruikte was er toch een duidelijk verschil merkbaar
met zijn voorganger  :o
Belooft alvast een leuk jaar te worden met rechtzaken en hopelijk af en toe een spannende race  ::)
Tuurlijk zijn alle Mercedes motoren hetzelfde, waarom zou je voor mindere kwaliteit leveren? Een motor is een van de vele factoren waardoor een auto sneller gaat. BrawnGP heeft gewoon een betere samenstelling dan de McLaren, jammer maar helaas waar. Dit gaat zeker goedkomen. Ik denk dat ze volgende race al paar tienden terughalen en wanneer ze in europa zullen ferrari en mclaren weer domineren. Wel leuk dat het omgooien van de regels zoveel invloed heeft op de stand in het klassement. Zo zie je maar wie de echte kenners zijn van het Formule1 (Brawn himself dus!)

waarom ferrari ook ?  na het geklungel van vandaag ben ik daar niet zo zeker van.
waarom was massa z'n banden eigenlijk aant opsmoren tijdens de SC?
Mclaren en Ferrari weten nu waar het aan ligt (diffusers + enkele afstellingen) en zullen in hun windtunnels dus snel achterkomen hoe het wel moet. Brawn heeft nu een goed voorbeeld gegeven en de technicians van beide team zitten al hard aan het werk. Het is moielijk om van 0 te starten, maar wanneer je een voorbeeld hebt en veel geld, kom je er altijd bovenuit.

NDCGN

Citaat van: fawlty op 29 maart 2009 - 20:50:22
Citaat van: kaisz op 29 maart 2009 - 20:31:53
Citaat van: ibileon op 29 maart 2009 - 19:39:57
vond het een leuke race  :)
leuke inhaalmaneuvers gezien en dat is toch waar het om gaat he.
Al het gezever dat er voor de rest bijkomt zal wel normaal zijn zeker in de F1  ???
en voor degeen die zeggen dat maclaren de snelhieid niet heeft,ze rijden met dezelfde of mss zelfs
een betere motor dan de brawn's ? dus zal het wel aan iets anders liggen

denk dat we nog niks kunnen zeggen van dit seizoen buiten dat browngp sneller is dan de rest maar verwacht wanneer de rest
van het veld dezelfde diffusors plaatsen we pas echt een beeld gaan krijgen wie goed is en wie niet.

Vele twijfelde aan kers maar als ik zag hoe lewis versnelde wanneer hij de kers gebruikte was er toch een duidelijk verschil merkbaar
met zijn voorganger  :o
Belooft alvast een leuk jaar te worden met rechtzaken en hopelijk af en toe een spannende race  ::)
Tuurlijk zijn alle Mercedes motoren hetzelfde, waarom zou je voor mindere kwaliteit leveren? Een motor is een van de vele factoren waardoor een auto sneller gaat. BrawnGP heeft gewoon een betere samenstelling dan de McLaren, jammer maar helaas waar. Dit gaat zeker goedkomen. Ik denk dat ze volgende race al paar tienden terughalen en wanneer ze in europa zullen ferrari en mclaren weer domineren. Wel leuk dat het omgooien van de regels zoveel invloed heeft op de stand in het klassement. Zo zie je maar wie de echte kenners zijn van het Formule1 (Brawn himself dus!)

waarom ferrari ook ?  na het geklungel van vandaag ben ik daar niet zo zeker van.
waarom was massa z'n banden eigenlijk aant opsmoren tijdens de SC?
nee, McLaren was lekker bezig van t weekend... die derde plek was meer geluk dan wijsheid/snelheid.. Ferrari komt echt wel terug, net zo goed als McLaren..

scho0634

Maar Ferrari eerder denk ik. Want die auto is gewoon sneller.

Al heb ik mijn twijfels over de betrouwbaarheid...

leproffesseur

Van Ferrari verbaasd het slecht resultaat me niet.
Bij grote regelementswijzegingen hebben ze in het verleden soms zwarte sneeuw gezien
en het wordt niet simpel  om veel vooruitgang te boeken door het testverbod.
Het gemis van ros brawn zal pas dit jaar tot uiting komen vrees ik voor ze.
Het zou eigenlijk normaal zijn dat ze dit jaar flauw zijn na bijna 12 jaar in strijdt
voor de titel;

Jasper

In 2005 waren ze ook al flauw hé. Net zoals McLaren in 2002, 2004, 2006. Zulke jaren komen gewoon voor, dat kun je niet baseren op goede en slechte jaren uit het verleden...

waard500

Hamilton: "Team vroeg me Trulli voorbij te laten"
30 maart 2009 / Uitslagen / Foto's

Lewis Hamilton heeft bevestigd dat hij Jarno Trulli er in de eindfase van de Australische Grand Prix voorbij heeft gelaten. Hamilton had Trulli tijdens een Safety Car-situatie gepasseerd, nadat de Italiaan een uitstapje door het gras maakte. Hij gaf de positie daarna terug, maar de wedstrijdleiding oordeelde dat Trulli ongeoorloofd had ingehaald en bestrafte hem met een tijdstraf van 25 seconden.

Jarno Trulli
"Tijdens de Safety Car zat ik achter Trulli. Uiteraard mag je dan niet inhalen, maar hij ging in de een-na-laatste bocht het gras op", zei Hamilton tegen Speed TV. "Ik kon niets anders dan hem passeren en ik remde ook zoveel mogelijk af. Het team zei me daarna dat ik hem weer voorbij moest laten, maar ik weet eigenlijk niet of de reglementen dat ook zeggen. Als dat niet zo is, moet de derde plek voor mij zijn."

De straf van Trulli betekende dat Hamilton de derde plek overnam van de Toyota-coureur, die zelf terugzakte naar de twaalfde positie. Toyota is ook in beroep gegaan tegen de straf, aangezien Trulli werd voorbijgelaten door Hamilton, maar het reglement schrijft voor dat er tegen een tijdstraf niet in beroep kan worden gegaan. De kans dat het beroep onontvankelijk wordt verklaard is dan ook erg groot.
Bron: www.f1racing.nl

Dit is dan toch niet terecht? Eerst laten ze Trulli bewust voorbij om vervolgens te gaan klagen????
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

scho0634

je leest het zoals je het zelf wil lezen, denk ik.

Trulli lazert zelf van de baan en verspeelt daarmee zijn 3e plek sowieso. Dat lijkt mij nogal logisch. McLaren wil niet in de problemen komen en geeft voro de zekerheid de plek maar terug.

Dan is het lullig dat Trulli pas 12e wordt, maar hij ketst zelf van de baan, he. ;)

NDCGN

Citaat van: 0634 op 30 maart 2009 - 10:46:27
je leest het zoals je het zelf wil lezen, denk ik.

Trulli lazert zelf van de baan en verspeelt daarmee zijn 3e plek sowieso. Dat lijkt mij nogal logisch. McLaren wil niet in de problemen komen en geeft voro de zekerheid de plek maar terug.

Dan is het lullig dat Trulli pas 12e wordt, maar hij ketst zelf van de baan, he. ;)
dat Trulli van de baan vliegt is idd zn eigen schuld.. dat ie zn plek terug krijgt van Hamilton kan hij verder weinig aan doen.. had Hamilton dat niet gedaan was Trulli gewoon 4e geworden.. volgens mij kan Trulli hier niks aan doen, dus onterechte straf.. lijkt me vrij duidelijk
al McLaren zelf een protest heeft ingediend na de race, dan zou dat echt schandalig zijn, maar volgens mij is dat niet het geval..

scho0634

Dat zou idd schandalig zijn, maar dat zal wel niet. McLaren nam het zekere voor het onzekere, dat had Toyota ook moeten doen.

Het lijkt mij toch vrij logsich dat hij daar niet mocht inhalen. Dat is nl verboden onder geel. Als je er dan zelf afspint is het niet ineens niet verboden lijkt me.


RadioActiveMan

Ik vond het een entertainende race. Fantastisch van en voor het Brawn team in hun eerste GP, maar niet vergeten dat dit eigenlijk een Honda is die een andere motor en naam heeft gekregen. Ik wil inderdaad nog zien wat er gebeurt als de rest van het seizoen en de wagens zich ontwikkeld. Volgens bepaalde kenners staan ze maanden voor op de rest, sommige teams zeggen dan weer dat ze zo goed als klaar zijn met de ontwikkeling van zo'n eigen diffuser. Afwachten dus!
Van de teams zonder discutabele diffuser lijken BMW en Red Bull hun winterwerk het best gedaan te hebben. Maar dat kan bij de volgende GP weer anders zijn. Ferrari heeft een probleem met de betrouwbaarheid en McLaren kwam tijdens de kwali's toch heel wat snelheid tekort. Al denk ik dat Hamilton zonder problemen de top 10 had kunnen halen. Allesinds lijken de wintertesten ons nog niet zo'n verkeerd beeld te hebben gegeven.
De invloed van KERS was bij momenten goed zichtbaar. Beelden vanop Hamilton's wagen toonden heel goed dat het systeem zijn nut kan hebben voor, bij of na het inhalen.
Het verschil tussen de bandensoorten is enorm. Het maakt het allemaal wat leuker en spannender zeker. Strategisch kan je hier een enorme slag mee slaan.
Vettel is een steengoeie coureur maar rijdt zichzelf toch weer uit de race. Misschien had Kubica hem wat meer ruimte mogen geven, maar vond het vooral Vettel's schuld. Hij heeft het team 8 dure punten gekost en daar zullen ze in zo'n breed middenveld wel eens meer nadeel van kunnen ondervinden dan ze hadden gedacht.
Die tijdstraf voor Trulli is belachelijk. Ik vind ook dat hij die 3de plaats door zijn eigen schuld heeft verloren, maar misschien had 1 plaatsje achteruit (4de dus) een meer faire straf geweest.
Buemi heeft me met zijn Torro Rosso aangenaam verrast. Die jongen kan toch meer dan wat van hem werd verwacht.

Op deze race afgaande kunnen we een tof en spannend seizoen verwachten en lijken de genomen beslissingen misschien wel de juiste te zijn geweest. Al zegt één race helemaal niks natuurlijk.

Jasper

Citaat van: waard500 op 30 maart 2009 - 10:22:58Dit is dan toch niet terecht? Eerst laten ze Trulli bewust voorbij om vervolgens te gaan klagen????

Hoe weet jij dat McLaren een klacht heeft ingediend? Ik heb dat nog nergens gelezen alleszins.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 30 maart 2009 - 13:13:20
Citaat van: waard500 op 30 maart 2009 - 10:22:58Dit is dan toch niet terecht? Eerst laten ze Trulli bewust voorbij om vervolgens te gaan klagen????

Hoe weet jij dat McLaren een klacht heeft ingediend? Ik heb dat nog nergens gelezen alleszins.

Idd, het was weer te denken dat die reacties gingen komen. McLaren heeft nergens klacht ingediend. De stewards hebben dit zelf beslist, en niet op aanvraag van McLaren. Dus Trulli was in de fout, en op geen enkel moment McLaren!