GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

Jasper

Niet eens... Als je iemand een effectieve straf kunt geven in de race waarin het is gebeurd, dan moet je dat vooral doen. Enkel als je voor de race in kwestie niet bestraft kunt worden omdat je toch al geen punten hebt gepakt, moet de straf opschuiven naar de race erop.

Toyoda

Inderdaad, "in de race".
niet erna.
vind ik dan he ;)
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Jasper

Het was ook de bedoeling van de FIA om de stewards vanaf dit seizoen zoveel mogelijk tijdens de race te laten beslissen en niet te veel te wachten tot na de race. Maar je moet wel realistisch blijven, als de race maar 3 minuten duurt na het incident, is er natuurlijk niet echt een mogelijkheid om nog tijdens de race te straffen. ;)

_Makke_

Citaat van: 0634 op 29 maart 2009 - 13:15:53
Citaat van: Makke op 29 maart 2009 - 12:56:14
Maar wat ik me nu afvraag, heeft Coulthard vorig jaar een straf gekregen voor zijn aanvaring met Massa?
Geen idee.

Maar de straf voor Vettel vind ik wat zwaar. Leek mij toch een typisch race ongevalletje...

Wel ik dacht dat Coulthard daar niet voor gestraft werd, die actie van Vettel leek me zeker niet "erger" dan die van Coulthard...

scho0634

Tsja, ik vind dat er sowieso belachelijk veel wordt bestraft voor dit soort acties. Waarom Vettel wel bijvoorbeeld, en Rubens niet toen die Kimi aantikte? Let wel: ik vind dus dat ze beiden niet bestraft moeten worden. Dat soort race ongevallen of een keer een foutje van een rijder... Dat gebeurt. Let it be. Vorig seizoen heb ik nog een topic over geopend dat er veel teveel wordt bestraft. De FIA heeft die blijkbaar niet gelezen want ze gaan vrolijk verder met bestraffen.

Toyoda

Groot gelijk in!
Twee rijders die perse voor de 2de of wat dan ook plaats willen gaan en geen duim breed willen toeleggen op de ander dat is hun zaak!
Dat is wat autosport net zo mooi maakt!
Het is niet zo dat Vettel dacht van ik niet 2de jij ook niet 2de dan maar alle twee niks.
We zijn hier niet aan het Karten he! Waar dat je altijd de snelste voor moet laten gaan...
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

waard500

Trulli loses podium for safety car infringement

"I can't say how disappointed I am to finish third but have the result questioned," he said. "When the safety car came out towards the end of the race Lewis passed me but soon after he suddenly slowed down and pulled over to the side of the road. I thought he had a problem so I overtook him as there was nothing else I could do."

Hamilton ging kennelijk aan de kant voor Trulli, wat kan Trulli anders doen?
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

scho0634

Citaat van: waard500 op 29 maart 2009 - 13:52:11
Trulli loses podium for safety car infringement

"I can't say how disappointed I am to finish third but have the result questioned," he said. "When the safety car came out towards the end of the race Lewis passed me but soon after he suddenly slowed down and pulled over to the side of the road. I thought he had a problem so I overtook him as there was nothing else I could do."

Hamilton ging kennelijk aan de kant voor Trulli, wat kan Trulli anders doen?
Ja hallo hé. Dat kan ie wel zeggen, maar neem je het daarom maar voor waarheid aan? Hamilton zal ook wel een mening hebben. En de rijder erachter, en de camera beelden, en de marshalls langs de kant.

Zomaar even Trulli op zijn mooie blauwe ogen geloven is wel erg makkelijk he.

_Makke_

Citaat van: waard500 op 29 maart 2009 - 13:52:11
Hamilton ging kennelijk aan de kant voor Trulli, wat kan Trulli anders doen?

Ja het is klote voor Trulli natuurlijk. Nuja, ik denk dat Hamilton dat nu op automatische piloot doet, hij is er vorig jaar genoeg door gekloot ;).

Een straf voor Trulli lijkt me logisch, dat hij naar P4 zou moeten verwezen zijn leek me nog logischer... Jammer genoeg genoeg volgen de stewards mijn logica niet.

Toyoda

Daarom dat Toyota hier tegen beroep aan tekent.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

waard500

Ik geef ze weinig kans :-\
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Jasper

Ik denk het ook. Dat ze in dit geval straffen, zal wel op basis van redelijk harde bewijzen zijn dat Trulli zijn plaats verloor terwijl hij niet op de baan was, en terug nam terwijl Hamilton wel op de baan was. En dan is 25 seconden de enige optie, jammer genoeg.

Ferrari 2010

25 seconden straf, inderdaad de enige optie. alleen jammer dat die er kwam nadat Lewis blijkbaar ruimte liet en bij een finish waar iedereen op 25 seconden van elkaar zit. Je kan moeilijk te flexibel worden met straffen, want dan zijn ze niet meer objectief. Maar nu 25 seconden straf, dat moet hard aankomen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

kaisz

#313
Citaat van: Jasper op 29 maart 2009 - 14:07:43
Ik denk het ook. Dat ze in dit geval straffen, zal wel op basis van redelijk harde bewijzen zijn dat Trulli zijn plaats verloor terwijl hij niet op de baan was, en terug nam terwijl Hamilton wel op de baan was. En dan is 25 seconden de enige optie, jammer genoeg.
en tegen een stop & go kan je niet protesteren (geleerd van vorig jaar ) ;)

Leuk dat Button gewonnen heeft, ik gun het hem werkelijk. Reed erg goed en stabiel. Het grappige is dat BrawnGP erg weinig heeft getest in de winter en dan nog met zo een betrouwbare auto komen. Ligt denk ik ook wel aan de Motor van Mercedes. Van de 6 Mercedes motoren zijn er 5 geëindigd.
Met een jongen als Kovalainen weet ik het niet. Hij lijkt wel de pechvogel van alle rijders. Als er ergens een ongeluk gebeurt is hij er in de buurt om aangetikt te worden. Wel makkelijk voor McLaren om dan alle koersen naar Hamilton te richten. Over Hamilton, goede race en dat laatste stukje met Trulli was toch een beetje fear. Hij wou niet net als vorig jaar zijn punten zien verdwijnen, dus liet hij maar Trulli voor (of hij dacht dat het timo glock was, ff zijn cadeau terug geven ;)).

Wie ik het niet gun is Barrichello. De laatste paar maanden zit hij alleen maar te zaniken over Schumacher, dat hij beter is dan Bruno Senna (ja hèhè je rijdt al meer 10 jaar in de F1). Door zijn slechte start mocht hij blij zijn met een plaats 5 of 6, maar dankzij de mooie gevecht tussen vettel en kubica werd barrichello de vrolijke nummer 2. Zeer jammer van Rosberg, deze jongen verdient eigenlijk voor een topteam te rijden, heeft zoveel talent maar komt niet tot zijn recht bij williams.

Over Ferrari, tsja, met zo een tactiek als die van Massa mag je niet eens hopen op een podiumplaats.


Ik kijk al uit naar volgende week!

-edit-
heeft iemand misschien informatie van de snelste ronde per coureur, ben namelijk benieuwd hoe "slecht" de mclaren nog is.

leproffesseur

Even meegeven toch dat Rubens een technisch probleem bij de start had.