GP van Australië

Gestart door TheIceman, 13 maart 2009 - 22:30:17

« vorige - volgende »

Wie wint de openingsrace?

Raikkonen
17 (34.7%)
Massa
8 (16.3%)
Alonso
2 (4.1%)
Hamilton
2 (4.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
4 (8.2%)
Button
12 (24.5%)
Kubica
1 (2%)
Heidfeld
2 (4.1%)
Iemand anders, wie?
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Poll gesloten: 29 maart 2009 - 23:30:17

Folkert

Citaat van: NDCGN op 15 maart 2009 - 13:23:57
Citaat van: McLaren_über_alles op 15 maart 2009 - 11:32:23
Citaat van: Enzo op 14 maart 2009 - 19:18:01
8) 8)

Vroeger was alles beter..... ;)

Jups!


Zo'n zaken zien we nu niet meer in de huidige kwalificatie opzet waar ze moeten kwalificeren met een belachelijk zwaargeladen auto.

Geef mij maar terug de man tegen man gevechten in super lichte auto's van toen hoor!

Hier nog een prachtig voorbeeldje:
ik zie niet echt het verschil met nu... deze gevechten hebben we nu ook nog steeds.....mooie baan daar in san marino, mag wel weer terug komen wat mij betreft... trouwens wel opvallend dat bijna iedereen nu inzet op Kimi... ik moet het nog zien... is de Ferrari wel zo snel en gaat Kimi dan Massa ook nog verslaan?? kan haast niet meer wachten tot het gaat beginnen.. wat kan zo'n winter lang duren zeg...
Denk toch dat dat heel wat minder is. Nu rijden ze over het algemeen met verschillende brandstofhoeveel heden. De 1 voor 14 ronde de andere voor 20 ronden. In principe weetje dus bij lage hoeveelheden brandstof hoeveel ronden ze er mee kunnen rijden om die tijd te rijden. Tegenwoordig is het allemaal nog afwachten.

Of de Ferrari snel genoeg is weet ik ook nog niet, maar ik denk(of weet) dat Kimi dit jaar beter gaat zijn dan Massa. Ik heb Kimi nog nooit zo'n voorbereiding voor een seizoen zien maken en ik denk dat dat zijn vruchten gaat afwerpen in 2009.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

1 Massa
2 Vettel
3 Hamilton

Als het zo eens kon zijn  :) Maar echt,ik heb er op dit moment geen zicht op,de tests geven wel wat verschuivingen aan maar echt weet je het pas bij de eerste race.Ik geloof ook nog niet volledig in Brawn GP,het zal weer wel tussen Ferrari en McLaren gaan,ook RedBull zal wel een goede wagen hebben.Laat het seizoen nu maar starten ik heb er zin in.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

NDCGN

Citaat van: Burorri op 15 maart 2009 - 18:34:04
Citaat van: NDCGN op 15 maart 2009 - 13:23:57
Citaat van: McLaren_über_alles op 15 maart 2009 - 11:32:23
Citaat van: Enzo op 14 maart 2009 - 19:18:01
8) 8)

Vroeger was alles beter..... ;)

Jups!


Zo'n zaken zien we nu niet meer in de huidige kwalificatie opzet waar ze moeten kwalificeren met een belachelijk zwaargeladen auto.

Geef mij maar terug de man tegen man gevechten in super lichte auto's van toen hoor!

Hier nog een prachtig voorbeeldje:
ik zie niet echt het verschil met nu... deze gevechten hebben we nu ook nog steeds.....mooie baan daar in san marino, mag wel weer terug komen wat mij betreft... trouwens wel opvallend dat bijna iedereen nu inzet op Kimi... ik moet het nog zien... is de Ferrari wel zo snel en gaat Kimi dan Massa ook nog verslaan?? kan haast niet meer wachten tot het gaat beginnen.. wat kan zo'n winter lang duren zeg...
Denk toch dat dat heel wat minder is. Nu rijden ze over het algemeen met verschillende brandstofhoeveel heden. De 1 voor 14 ronde de andere voor 20 ronden. In principe weetje dus bij lage hoeveelheden brandstof hoeveel ronden ze er mee kunnen rijden om die tijd te rijden. Tegenwoordig is het allemaal nog afwachten.

Of de Ferrari snel genoeg is weet ik ook nog niet, maar ik denk(of weet) dat Kimi dit jaar beter gaat zijn dan Massa. Ik heb Kimi nog nooit zo'n voorbereiding voor een seizoen zien maken en ik denk dat dat zijn vruchten gaat afwerpen in 2009.
zoveel verschil zit er niet in... vaak hebben de toppers allemaal ongeveer even veel bij zich.. hooguit 1 of 2 ronden verschil over t algemeen.. qua spanning zie ik niet zoveel verschil tussen deze opzet en die van 2000... heb dit seizoen ook spannende kwalificaties gezien, bv Spanje waar Raikkonen met een paar duizendste de pole van alonso afpakt... als we nu weer terug zouden gaan naar de kwalificatie van toen, dan roept over een poosje iedereen weer dat het 2008 systeem zo mooi was...

NDCGN

Citaat van: NDCGN op 15 maart 2009 - 23:17:52
Citaat van: Burorri op 15 maart 2009 - 18:34:04
Citaat van: NDCGN op 15 maart 2009 - 13:23:57
Citaat van: McLaren_über_alles op 15 maart 2009 - 11:32:23
Citaat van: Enzo op 14 maart 2009 - 19:18:01
8) 8)

Vroeger was alles beter..... ;)

Jups!


Zo'n zaken zien we nu niet meer in de huidige kwalificatie opzet waar ze moeten kwalificeren met een belachelijk zwaargeladen auto.

Geef mij maar terug de man tegen man gevechten in super lichte auto's van toen hoor!

Hier nog een prachtig voorbeeldje:
ik zie niet echt het verschil met nu... deze gevechten hebben we nu ook nog steeds.....mooie baan daar in san marino, mag wel weer terug komen wat mij betreft... trouwens wel opvallend dat bijna iedereen nu inzet op Kimi... ik moet het nog zien... is de Ferrari wel zo snel en gaat Kimi dan Massa ook nog verslaan?? kan haast niet meer wachten tot het gaat beginnen.. wat kan zo'n winter lang duren zeg...
Denk toch dat dat heel wat minder is. Nu rijden ze over het algemeen met verschillende brandstofhoeveel heden. De 1 voor 14 ronde de andere voor 20 ronden. In principe weetje dus bij lage hoeveelheden brandstof hoeveel ronden ze er mee kunnen rijden om die tijd te rijden. Tegenwoordig is het allemaal nog afwachten.

Of de Ferrari snel genoeg is weet ik ook nog niet, maar ik denk(of weet) dat Kimi dit jaar beter gaat zijn dan Massa. Ik heb Kimi nog nooit zo'n voorbereiding voor een seizoen zien maken en ik denk dat dat zijn vruchten gaat afwerpen in 2009.
zoveel verschil zit er niet in... vaak hebben de toppers allemaal ongeveer even veel bij zich.. hooguit 1 of 2 ronden verschil over t algemeen.. qua spanning zie ik niet zoveel verschil tussen deze opzet en die van 2000... heb dit seizoen ook spannende kwalificaties gezien, bv Spanje waar Raikkonen met een paar duizendste de pole van alonso afpakt... als we nu weer terug zouden gaan naar de kwalificatie van vroeger, dan roept over een poosje iedereen weer dat het 2008 systeem zo mooi was...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 15 maart 2009 - 23:17:52
Citaat van: Burorri op 15 maart 2009 - 18:34:04
Citaat van: NDCGN op 15 maart 2009 - 13:23:57
Citaat van: McLaren_über_alles op 15 maart 2009 - 11:32:23
Citaat van: Enzo op 14 maart 2009 - 19:18:01
8) 8)

Vroeger was alles beter..... ;)

Jups!


Zo'n zaken zien we nu niet meer in de huidige kwalificatie opzet waar ze moeten kwalificeren met een belachelijk zwaargeladen auto.

Geef mij maar terug de man tegen man gevechten in super lichte auto's van toen hoor!

Hier nog een prachtig voorbeeldje:
ik zie niet echt het verschil met nu... deze gevechten hebben we nu ook nog steeds.....mooie baan daar in san marino, mag wel weer terug komen wat mij betreft... trouwens wel opvallend dat bijna iedereen nu inzet op Kimi... ik moet het nog zien... is de Ferrari wel zo snel en gaat Kimi dan Massa ook nog verslaan?? kan haast niet meer wachten tot het gaat beginnen.. wat kan zo'n winter lang duren zeg...
Denk toch dat dat heel wat minder is. Nu rijden ze over het algemeen met verschillende brandstofhoeveel heden. De 1 voor 14 ronde de andere voor 20 ronden. In principe weetje dus bij lage hoeveelheden brandstof hoeveel ronden ze er mee kunnen rijden om die tijd te rijden. Tegenwoordig is het allemaal nog afwachten.

Of de Ferrari snel genoeg is weet ik ook nog niet, maar ik denk(of weet) dat Kimi dit jaar beter gaat zijn dan Massa. Ik heb Kimi nog nooit zo'n voorbereiding voor een seizoen zien maken en ik denk dat dat zijn vruchten gaat afwerpen in 2009.
zoveel verschil zit er niet in... vaak hebben de toppers allemaal ongeveer even veel bij zich.. hooguit 1 of 2 ronden verschil over t algemeen.. qua spanning zie ik niet zoveel verschil tussen deze opzet en die van 2000... heb dit seizoen ook spannende kwalificaties gezien, bv Spanje waar Raikkonen met een paar duizendste de pole van alonso afpakt... als we nu weer terug zouden gaan naar de kwalificatie van toen, dan roept over een poosje iedereen weer dat het 2008 systeem zo mooi was...
Toch meer dan als je beide met weinig brandstof rijd. Of misschien gewoon andere spanning. Je hebt gelijk dat het qua spanning niet veel uit maakt, maar van te voren weet je nooit hoe licht iemand is met bepaalde tijd. Je zult altijd iets hebben van: mmmm hoe licht is Coureur A en hoe licht is coureur B.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ik denk dat Button wint. De Ferrari coureurs maken het elkaar lastig bij de start en Button profiteert.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Ik zou het niet weten. Beetje koffiedik kijken op de moment. Buiten Brawn GP, afgelopen week, heeft geen enkel team mij tijdens het testen kunnen overtuigen. Red Bull en Toyota lijken een stap vooruit te zetten, maar ik betwijfel of ze echt top zullen zijn. Van de top 3 2008 zaten Ferrari en BMW in mekaars buurt dus daar verwacht ik wat spanning, maar van McLaren dacht ik ook eerst dat ze verstoppertje speelde,nu echter denk ik waar rook is kan misschien wel vuur zijn.

De startgrid ziet er zondag zo uit volgens mij

1. Ferrari
2. BMW
3. een onderonsje Brawn, Toyota, Mclaren en Red Bull

1 ding is zeker, zaterdagochtend zal uitwijzen wie van ons het bioj het rechte eind heeft.

McLaren_über_alles

Citaat van: NDCGN op 15 maart 2009 - 23:17:52
zoveel verschil zit er niet in... vaak hebben de toppers allemaal ongeveer even veel bij zich.. hooguit 1 of 2 ronden verschil over t algemeen.. qua spanning zie ik niet zoveel verschil tussen deze opzet en die van 2000... heb dit seizoen ook spannende kwalificaties gezien, bv Spanje waar Raikkonen met een paar duizendste de pole van alonso afpakt... als we nu weer terug zouden gaan naar de kwalificatie van toen, dan roept over een poosje iedereen weer dat het 2008 systeem zo mooi was...

Mja, en uiteindelijk komt Alonso een stuk vroeger binnen dan de andere toppers, waardoor de "spanning" van de kwalificatie puur kunstmatig was...

Je "ziet" het ook al vind ik dat de wagens een stuk zwaarder geladen zijn. Rondes zoals Schumacher en Hakkinen in die twee youtube filmpjes van hierboven zijn echt fenomenaal. Ze persen alles uit hun wagen en dat zie je. Ok, nu persen ze er ook alles uit, maar toch nog op een iets andere manier omdat ze een stuk zwaarder staan.

Als ze toen voor enkele duizendsten van een seconde vochten, dan wist je het gewoon dat beide er alles uitpersten en aan elkaar gewaagd zijn. Nu kan het zijn dat de een uiteindelijk 5 ronden vroeger binnenkomt, waardoor de kwalificatie spanning eigenlijk een maat voor niks was en weinig toont over de kwaliteiten van de rijder en de wagen, maar bijna louter de brandstofhoeveelheid weergeeft...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

NDCGN

Citaat van: McLaren_über_alles op 16 maart 2009 - 12:14:12
Citaat van: NDCGN op 15 maart 2009 - 23:17:52
zoveel verschil zit er niet in... vaak hebben de toppers allemaal ongeveer even veel bij zich.. hooguit 1 of 2 ronden verschil over t algemeen.. qua spanning zie ik niet zoveel verschil tussen deze opzet en die van 2000... heb dit seizoen ook spannende kwalificaties gezien, bv Spanje waar Raikkonen met een paar duizendste de pole van alonso afpakt... als we nu weer terug zouden gaan naar de kwalificatie van toen, dan roept over een poosje iedereen weer dat het 2008 systeem zo mooi was...

Mja, en uiteindelijk komt Alonso een stuk vroeger binnen dan de andere toppers, waardoor de "spanning" van de kwalificatie puur kunstmatig was...

Je "ziet" het ook al vind ik dat de wagens een stuk zwaarder geladen zijn. Rondes zoals Schumacher en Hakkinen in die twee youtube filmpjes van hierboven zijn echt fenomenaal. Ze persen alles uit hun wagen en dat zie je. Ok, nu persen ze er ook alles uit, maar toch nog op een iets andere manier omdat ze een stuk zwaarder staan.

Als ze toen voor enkele duizendsten van een seconde vochten, dan wist je het gewoon dat beide er alles uitpersten en aan elkaar gewaagd zijn. Nu kan het zijn dat de een uiteindelijk 5 ronden vroeger binnenkomt, waardoor de kwalificatie spanning eigenlijk een maat voor niks was en weinig toont over de kwaliteiten van de rijder en de wagen, maar bijna louter de brandstofhoeveelheid weergeeft...
da's toch juist een voordeel dan van de huidige kwalificatie opzet, dat anderen zich ook met de pole kunnen bemoeien? dr zijn genoeg voorbeelden te noemen dat het tussen de toppers zelf spannend is...  hoe vaak gebeurt dat nu werkelijk dat de toppers op totaal verschillende strategiën staan in de kwalificatie?? en vroeger was die kwalicatie ook heel vaak oersaai.. dr zullen vast wel een paar leuke tussen hebben gezeten, zoals bovenstaande filmpjes, maar ze hebben het natuurlijk ook niet voor niks veranderd.... btw, in Q1 en Q2 kunnen ze nu zo licht rijden als ze willen,  maar goed, als jij het vroeger wel mooier vond (vroeger was alles mooier natuurlijk) dan kan dat ... maar volgens mij is het net als hier eerder al gezegd is; als je 2008 over 10 jaar weer eens terug ziet, dan denk je misschien; 'wat was dat toen gaaf zeg'...

TimoGlockfan

Zeg hoe zit dat nu? Worden er nu eigenlijk dit seizoen medailles uitgedeeld of niet, gewooon puntensysteem?  ???
Timo's nieuwe helm.

Supermariobros

Citaat van: TimoGlockfan op 16 maart 2009 - 19:21:39
Zeg hoe zit dat nu? Worden er nu eigenlijk dit seizoen medailles uitgedeeld of niet, gewooon puntensysteem?  ???

Over medailles wordt al een tijdje niet meer over gesproken, een puntensysteem dus. Of het een nieuw wordt moeten we nog afwachten.

McLaren_über_alles

#41
Citaat van: Supermariobros op 16 maart 2009 - 19:29:43
Citaat van: TimoGlockfan op 16 maart 2009 - 19:21:39
Zeg hoe zit dat nu? Worden er nu eigenlijk dit seizoen medailles uitgedeeld of niet, gewooon puntensysteem?  ???

Over medailles wordt al een tijdje niet meer over gesproken, een puntensysteem dus. Of het een nieuw wordt moeten we nog afwachten.

Daar wordt morgen blijkbaar over gestemd. 12-9-7-5-4-3-2-1 zou een grote kanshebber zijn.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Citaat van: McLaren_über_alles op 16 maart 2009 - 20:52:22
Citaat van: Supermariobros op 16 maart 2009 - 19:29:43
Citaat van: TimoGlockfan op 16 maart 2009 - 19:21:39
Zeg hoe zit dat nu? Worden er nu eigenlijk dit seizoen medailles uitgedeeld of niet, gewooon puntensysteem?  ???

Over medailles wordt al een tijdje niet meer over gesproken, een puntensysteem dus. Of het een nieuw wordt moeten we nog afwachten.

Daar wordt morgen blijkbaar over gestemd. 12-9-7-5-4-3-2-1 zou een grote kanshebber zijn.
Dat vind ik nou niet eens zo'n hele slechte eigenlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Over de kwalificaties en de punten is de laatste jaren al heel veel te doen geweest. Velen zijn tegen welke verandering dan ook, ik persoonlijk niet als het een goeie is. Na de elvendertigste verandering van het kwalificatiesysteem is er nu iets wat de mensen aanspreekt waarom dan terug veranderen naar een systeem dat gedoemd was. Kan mij herinneren dat de grote teams op vrijdag soms helemaal niet en zaterdag pas de laatste 15min in actie kwamen. Het was in ieder geval niet meer om aan te zien. Dat ze zolang gezocht hebben naar iets met meer spektakel waarde vind ik jammer maar ze hebben het eindelijk gevonden. terug gaan naar het oude systeem is niet de juiste oplossing denk ik.

Over de punten kan ik kort zijn. Een systeem waar de winnaar meer beloond wordt vind ik niet slecht. Het vorige systeem 10-6-4-3-2-1 vind ik in een klein deelnemersveld als dit ideaal, in tijden dat er 32 wagens zicht moesten zien te kwalificeren was het misschien wat weinig. Maar een puntentelling 12-9-7-5-4-3-2-1 is idd geen slecht idee.   

F_A_Diaz

Citaat van: Supermariobros op 16 maart 2009 - 19:29:43
Citaat van: TimoGlockfan op 16 maart 2009 - 19:21:39
Zeg hoe zit dat nu? Worden er nu eigenlijk dit seizoen medailles uitgedeeld of niet, gewooon puntensysteem?  ???

Over medailles wordt al een tijdje niet meer over gesproken, een puntensysteem dus. Of het een nieuw wordt moeten we nog afwachten.

Medailles is volgens mij nooit serieus geweest, meer een trucje van Ecclestone om de discussie aan te wakkeren. Hoewel ik medailles ook niet zo slecht vind, het is simpel en duidelijk.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."