Main Menu

BrawnGP

Gestart door gloudiesaurus, 09 maart 2009 - 20:51:31

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Nu maar eens een nieuw topic omdat het nu toch echt BrawnGP is en geen Honda meer ;) Ze verbazen me tot nu toe, Button was vandaag op Barcelona vrijwel meteen snel. Misschien kunnen ze nog wel wat verrassen dit seizoen?

Ik bedoel Brawn en Fry waren bij Honda toch wel gevestigde namen die misschien toch wel een goede auto hebben gebouwd voor dit jaar...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

meatball

Ik geloof er niet in,Honda zelf was al enkele jaren op de dool,Button en Barichello laten al een tijdje een duffe indruk na en waarom zou dat allemaal beter zijn na weken van onzekerheid.Iedereen kon toch onmogelijk gemotiveerd aan die nieuwe wagen werken als het niet eens zeker was dat hij ging starten bij het begin van het nieuwe seizoen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

SDG

Je weet natuurlijk nooit in welke configuratie de auto precies rijdt bij testritten...

gloudiesaurus

Citaat van: meatball op 09 maart 2009 - 20:56:49
Ik geloof er niet in,Honda zelf was al enkele jaren op de dool,Button en Barichello laten al een tijdje een duffe indruk na en waarom zou dat allemaal beter zijn na weken van onzekerheid.Iedereen kon toch onmogelijk gemotiveerd aan die nieuwe wagen werken als het niet eens zeker was dat hij ging starten bij het begin van het nieuwe seizoen.

Dat is waar, maar dan nog vind ik het een puike prestatie dat ze meteen snel zijn...

En de auto was al grotendeels klaar toen Honda bekend maakte zich terug te trekken, het ontwerp stond toen al.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

scho0634

En het ontwerp schijnt niet zo verkeerd te zijn. Tesamen met de Merc achterin, moet een verassing hier een daar mogelijk zijn. Ze zullen gerust weleens niet scoren, maar ik verwacht toch dat ze met teams als Toyota en Williams mee zullen gaan strijden boven teams als STR of Force India.

Maar dat is puur koffiedik kijken.

leproffesseur

Ik zou het echt niet weten al kan je zeggen dat de kans dat ze niet bij de eerste 5 eindigen veel groter
is dan dat ze wel bij de eerste 5 eindigen.

sloggerke

Als ze in het "middenveld" zouden rijden zou dat al een ongeloofelijke prestatie zijn!

Ik gun het ze écht!
Heb altijd al een zwak gehad voor teams als Honda (BrawnGP) en Toyota.

Het werd tijd dat F1 uit iets anders bestond dan altijd maar een Ferrari of McLaren autoritair vooraan. (Vandaar dat ik dit jaar mijn geld op BMW zet..)

En verder heeft het echt niets met motivatie van het team op zich te maken denk ik.
Bij ontwikkeling van een nieuwe wagen waarbij je niet kan teren op de kennis van de vorige is het van belang dat je meteen de juiste weg kiest.
Dat is vaak een (berekende) gok. (vb.aerodynamica)
Weet iemand hier of die BGP001 al een KERS systeem aan boord heeft?



Rippie

Het voordeel van komend seizoen is dat iedereen een compleet nieuwe wagen moest bouwen. De ontwerpen van de vorige wagens zijn naar de prullenbak verdwenen. Daarom is het best mogelijk de dat Brawn GP het goed gaat doen volgend seizoen. Dat zie je wel vaker bij grote reglementswijzigingen: teams die plots vooraan staan, maar ook teams die plots uit de top verdwijnen.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

janke

Laten ze maar lekker gaan stoken tussen de gevestigde orde. Alleen maar goed voor het publiek en voor de F1.
Some things are too important to be left in the past.

RadioActiveMan

Brawn GP toont dat privéteams nog altijd bestaansrecht hebben binnen de F1.
Nu de crisis keihard toeslaat binnen de autoindustrie kunnen nog maar weinig merken het zich veroorloven miljoenen uit te geven aan de F1 en hun personeel in de kou te laten staan. Honda is daar een perfect voorbeeld van.
Zoals alles gaat het binnen de F1 ook met golvende bewegingen en het zou wel eens kunnen dat we binnenkort weer meer privéteams hebben die aan de top kunnen meedraaien. Ik hoop het althans. Het maakt het niet enkel allemaal wat spannender maar het geeft de F1 ook meer charme.

F_A_Diaz

Ik denk dat ze kwa basis best wel een goede auto kunnen hebben. Honda was halverwege 2008 al helemaal bezig met 2009 omdat 2008 een drama was.
Dus ze hadden wel een voorsprong. De auto was zo goed als klaar toen Honda zich terugtrok. En met de Mercedes hebben ze ook geen slechte motor in huis gehaald.
Ze zullen nu wel wat verloren hebben vanwege het niet testen maar dat kunnen ze nog bijhalen in de laatste tests. Het voordeel van Mercedes als leverancier is dat ze de versnellingsbak en KERS systeem erbij krijgen en dat is al uitgebreid getest door McLaren zelf.

Ik denk wel dat de 4e plek van gisteren een goed nieuws show is om misschien nog een sponsor binnen te harken voor de start van het seizoen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Jenson's glimlach is niet meer van zijn gezicht te poetsen..... ;D

F_A_Diaz

Ja zoals ik al eerder gezegd heb, denk wel dat het belangrijk voor Button was dat hij dit jaar kon rijden. Anders had hij wel eens via de achterdeur kunnen verdwijnen. En als je eenmaal een jaar weg bent is het erg moeilijk om weer terug te komen (bij een goed team).
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Weet nog niet hoe ik er tegen aan kijk. Brawn was bij Ferrari enorm succesvol, maar daar werd hij geholpen door Schumacher en Todt. Nu staat hij er voor zover ik weet minder sterk(lees:Alleen) voor. Button komt nog niet tot de enkels van Schumacher en Rubens heeft alleen de ervarenheid van Schumacher. Hoe goed de auto is, kan ik niet zeggen nog. Als ze al in 2008 waren begonnen, kunnen ze wel eens een grote stap vooruit maken, maar top 3 zie ik ze nog niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Button heeft wel laten zien een goede coureur te zijn. Hij had alleen de pech dat Ferrari in 2004 zo dominant was, anders had hij toen wel een paar races op eigen kracht gewonnen. Hij heeft toen duidelijk laten zien met een redelijk goede auto constant op het podium te kunnen finishen. Als je dat kan, ben je goed.
Hij heeft de pech gehad dat Honda nooit goed van de grond is gekomen.

De combinatie Honda - Button - Brawn had ik wel graag willen zien in 2009, het eerste jaar dat Brawn zich er echt mee kon bemoeien. Het zal nu afhangen van het budget van Brawn GP of dat nog steeds een succes kan worden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."