Alonso naar Ferrari

Gestart door Martin, 26 november 2008 - 20:14:21

« vorige - volgende »

Martin

Fernando Alonso verruilt Renault voor Ferrari. Dat meldt tenminste de Spaanse sportkrant AS. De overstap van de Spaanse Formule 1-coureur zou te maken hebben met de nieuwe sponsor van de Italiaanse renstal: Banco de Santander. De topman daarvan, Emilio Botin, zou als voorwaarde bij de sponsordeal hebben gesteld dat meeervoudig wereldkampioen Alonso per 2010 voor Ferrari moet gaan rijden.

Momenteel staan de Fin Kimi Raikkonen en de Braziliaan Felipe Massa onder contract bij Ferrari. Beide coureurs staan nog tot 2010 onder contract bij de Italianen.

Bron: De Telegraaf

Ferrari 2010

Welcome Alonso & Banco de Santander :) Mooie ruil voor het naar McLaren vertrokken Vodafone :)
Maar laat het duidelijk zijn: de Bank heeft al gezegd te verhuizen, van Alonso is officieel nog niets geweten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

http://www.sportweek.nl/formule1/79264/Fernando_Alonso_rijdt_in_2010_voor_Ferrari

Nog meer info. Of het waar is moet nog blijken. Voorlopig staat FA voor 2 jaar onder contract bij de Fransen. Overigens zou ik het een geweldige move vinden voor F! in het algemeen. Sympahtiek of niet Alonso is een toprijder die in een topteam hoort te rijden. En Ferrari is een topteam die een toprijder nodig heeft.

meatball

Daag Kimi ,het ga je goed  ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Zeg ook maar daag tegen je vriendje Massa....

Ik vraag me af of die 2e viool wil spelen. En ik neem aan dat als Alonso écht komt, hij nog wel eens een paar eisen kan gaan stellen. En als Massa wel blijft, zullen zijn hoogtijdagen snel achterwege zijn. Met Alonso in een gelijkwaardige auto zal Flipje iets minder vaak boven op het podium staan, vrees ik.

leproffesseur

Ik wil wel eens zien of Alonso bij een door Italiaans geleide team kampioen kan worden.
Tenzij er wat personeelswissels aan de top gebeuren zit de kans er dik in dat ze in een crissis belanden.

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 26 november 2008 - 21:05:47
Daag Kimi ,het ga je goed  ;D
Kimi verovert volgend jaar de wereldtitel, dus daag Massa, het ga je goed ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 26 november 2008 - 22:08:25
Citaat van: meatball op 26 november 2008 - 21:05:47
Daag Kimi ,het ga je goed  ;D
Kimi verovert volgend jaar de wereldtitel, dus daag Massa, het ga je goed ;)
Nope. Alonso komt met een 1 op de auto naar Maranello :).

scho0634

Overigens maken de serieuze F1 sites (nog) geen melding van dit verhaal... Het is dus nog ff wachten of het allemaal waar is.

Forza F1

Staat nu toch ook op GPUpdate.net dus... zal wel officieel zijn. Ik zou het een logisch gevolg vinden... maar dan vliegen zowel Raikkonen als Massa buiten denk ik. Alonso zal iemand willen die 2de viool wil spelen.

scho0634

#10
Misschien een jong talent...

Hamilton? ;)


Op GPupdate staat trouwens dat Banco Santander Alonso in de Ferrari wil. Dat is heel wat anders dan 'Alonso gaat naar Ferrari'. ???

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/11/26/santander-verruilt-mclaren-voor-ferrari/

Tim C

Iemand er al even over nagedacht dat Ferrari voor 2010 twee rijders heeft, en dat Alonso drie weken geleden een tweejarig contract (incl. 2010) pende bij Renault?

scho0634

ja, daar hadden we al aan gedacht. Was al aangehaald, en is ook in de artikelen vermeld ;).

Schijnt dat men ineens Kimi voor FA wil ruilen.

zeph

Citaat van: Tim op 26 november 2008 - 23:05:34
Iemand er al even over nagedacht dat Ferrari voor 2010 twee rijders heeft, en dat Alonso drie weken geleden een tweejarig contract (incl. 2010) pende bij Renault?

;D
In de F1 is een contract geldig totdat een van de twee partijen er genoeg van heeft. Alonso had ook een tweejarig contract met McLaren  ::)

Tim C

Verschil hier is dat er, hypothetisch, op z'n minst 1 rijder moet weg gaan terwijl hij een contract heeft met een team dat 8 titels op 10 jaar tijd heeft verzameld. Good luck with that.

Alonso gaat naar Ferrari, maar niet in 2010.