LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008

Gestart door Forza F1, 02 november 2008 - 20:03:07

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 03 november 2008 - 17:24:43
Ik vond het ook al opvallend dat Trulli geen straf kreeg voor het duwen van Bourdais (zelfs geen investigation). :)
Daar heb je gelijk in, het was zeer vreemd. Het zou anders wel meer dan terecht zijn geweest, Trulli's manoeuvre was véél te optimistisch, van het kaliber zoals die van Lewis in Japan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Congratz aan Lewis en de McLarenfans!
Het was zeker verdiend!

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

supersteven

gefeliciteerd aan lewis hamilton ge hebt het verdiend

en ik wil ook ferrari langs deze weg feliciteren voor hun overwinning bij de constructeurs door de beste wagen de bouwen.
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Citaat van: supersteven op 03 november 2008 - 21:04:13
hun overwinning bij de constructeurs door de beste wagen de bouwen.
Toch iets wat ik eerlijk gezegd wat betwijfel, had Alonso de 2de Mac bestuurt, waren ze los wereldkampioen geworden. Dit hebben ze te danken aan het feit dat Heiki ten eerste al niet een toptalent is (goede rijder, middenmoot), en dat ze hem steeds een mindere strategie gaven.
De Ferrari heeft het dit seizoen gewoonweg te vaak begeven tov de perfecte Mac, toch zeker die van Lewis.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 november 2008 - 22:51:28
Citaat van: supersteven op 03 november 2008 - 21:04:13
hun overwinning bij de constructeurs door de beste wagen de bouwen.
Toch iets wat ik eerlijk gezegd wat betwijfel, had Alonso de 2de Mac bestuurt, waren ze los wereldkampioen geworden. Dit hebben ze te danken aan het feit dat Heiki ten eerste al niet een toptalent is (goede rijder, middenmoot), en dat ze hem steeds een mindere strategie gaven.
De Ferrari heeft het dit seizoen gewoonweg te vaak begeven tov de perfecte Mac, toch zeker die van Lewis.
Daar geef ik je gelijk in! McLaren verloor de titel bij de constructeurs door heikki.. Maar het was amper zijn eerste jaar bij McLaren. Ik geef hem graag nog een kans volgend jaar, ik weet dat hij beter kan, dat liet hij soms tonen met flitsen dit jaar.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 november 2008 - 22:51:28
Citaat van: supersteven op 03 november 2008 - 21:04:13
hun overwinning bij de constructeurs door de beste wagen de bouwen.
Toch iets wat ik eerlijk gezegd wat betwijfel, had Alonso de 2de Mac bestuurt, waren ze los wereldkampioen geworden. Dit hebben ze te danken aan het feit dat Heiki ten eerste al niet een toptalent is (goede rijder, middenmoot), en dat ze hem steeds een mindere strategie gaven.
De Ferrari heeft het dit seizoen gewoonweg te vaak begeven tov de perfecte Mac, toch zeker die van Lewis.

Er stond dit jaar driemaal een McLaren aan de kant met technische problemen. Het viel niet op omdat het telkens Heikki was en omdat het niet 3 ronden voor het einde was vanuit leidende positie, maar het zijn wel 3 uitvalbeurten door technische defecten en dat is maar 1 keer minder dan Ferrari.

Edit: maar dat is natuurlijk alleen de betrouwbaarheid. Als McLaren met 2 rijders van het kaliber van Massa en Räikkönen reed, waren ze waarschijnlijk constructeurskampioen, inderdaad.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 november 2008 - 00:37:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 03 november 2008 - 22:51:28
Citaat van: supersteven op 03 november 2008 - 21:04:13
hun overwinning bij de constructeurs door de beste wagen de bouwen.
Toch iets wat ik eerlijk gezegd wat betwijfel, had Alonso de 2de Mac bestuurt, waren ze los wereldkampioen geworden. Dit hebben ze te danken aan het feit dat Heiki ten eerste al niet een toptalent is (goede rijder, middenmoot), en dat ze hem steeds een mindere strategie gaven.
De Ferrari heeft het dit seizoen gewoonweg te vaak begeven tov de perfecte Mac, toch zeker die van Lewis.

Er stond dit jaar driemaal een McLaren aan de kant met technische problemen. Het viel niet op omdat het telkens Heikki was en omdat het niet 3 ronden voor het einde was vanuit leidende positie, maar het zijn wel 3 uitvalbeurten door technische defecten en dat is maar 1 keer minder dan Ferrari.
Daarom dat ik men post ook afsluit met 'toch zeker die van Lewis', waarmee ik juist doel op het feit dat die pech steeds bij Heiki viel ;) Lewis Mac heeft hem nooit in de steek gelaten, bij Ferrari hebben beide rijders wel pech gehad. ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Het ging hier over de constructeurstitel en de beste wagen.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 november 2008 - 13:49:31
Het ging hier over de constructeurstitel en de beste wagen.
Inderdaad, maar de vraag is steeds, wat maakt een wagen beter? De beste resulteert niet altijd in de meeste punten. Er kan vanalles gebeuren. Ik denk dat gedurende het hele seizoen eigenlijk beide wagens aan elkaar gewaagd waren, de ene keer was de Mac de betere, dan weer de Ferrari, ieder zijn circuit. Enkel in de regen was er helaas een overduidelijk verschil.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik ken een Ferrari-fan die een maand geleden zei: eigenlijk hadden we de eerste 8 races telkens een 1-2 moeten pakken.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 november 2008 - 14:11:47
Ik ken een Ferrari-fan die een maand geleden zei: eigenlijk hadden we de eerste 8 races telkens een 1-2 moeten pakken.
Als ik dat ben, vraag ik me toch af waar ik dat gezegd heb. Ik kan me niet herinneren dat iemand op het forum dat zei :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik zeg ook niet dat het op het forum was.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 november 2008 - 18:16:34
Ik zeg ook niet dat het op het forum was.
Neen, maar dat nam ik aan, aangezien je het zo postte, net na een discussie tussen ons :) Fout gedacht dus :D Voor mij part was de Ferrari niet in staat om alle 8 eerste races te winnen, het is altijd heel close geweest tussen Mac en Ferrari.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Ferrari heeft er dit jaar toch een paar keer zelf een zootje van gemaakt in de pits. Ze mogen zeer blij zijn dat ze de titel nog hebben kunnen pakken.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

supersteven

CitaatVoeg citaat toe
Citaat van: Jasper op Vandaag om 00:37:48
Citaat van: Ferrari 2008 op Gisteren om 22:51:28
Citaat van: supersteven op Gisteren om 21:04:13
hun overwinning bij de constructeurs door de beste wagen de bouwen.

Toch iets wat ik eerlijk gezegd wat betwijfel, had Alonso de 2de Mac bestuurt, waren ze los wereldkampioen geworden. Dit hebben ze te danken aan het feit dat Heiki ten eerste al niet een toptalent is (goede rijder, middenmoot), en dat ze hem steeds een mindere strategie gaven.
De Ferrari heeft het dit seizoen gewoonweg te vaak begeven tov de perfecte Mac, toch zeker die van Lewis.


Er stond dit jaar driemaal een McLaren aan de kant met technische problemen. Het viel niet op omdat het telkens Heikki was en omdat het niet 3 ronden voor het einde was vanuit leidende positie, maar het zijn wel 3 uitvalbeurten door technische defecten en dat is maar 1 keer minder dan Ferrari.

Daarom dat ik men post ook afsluit met 'toch zeker die van Lewis', waarmee ik juist doel op het feit dat die pech steeds bij Heiki viel  Lewis Mac heeft hem nooit in de steek gelaten, bij Ferrari hebben beide rijders wel pech gehad.

sorry om iedereen op hun tenen te trappen
maar ik meen in 2005 en 2006 ook renault gefeliciteerd te hebben omdat ze de beste oke niet de snelste maar wel de betrouwbaarste ondanks mijn ervaring met de productiewagen na 1980 of wanneer ze de 19 serie stopzette.

en had renault ook geen Fisichella die ondanks dat hij een heel goede rijder is door alonso werd overtroeft en meestal pech had.

ik wil maar zeggen als je op het eind van een reeks wedstrijden kampioen wordt je de beste bent of anders de betrouwbaarste in tegenstelling als je bv in het wielrennen wereldkampioen kunt worden door goed te sprinten maar in de bergen niet kan volgen.
let the sunshine shine in your heart