LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008

Gestart door Forza F1, 02 november 2008 - 20:03:07

« vorige - volgende »

scho0634

Engeland.

Allemaal lastige races die hij naar zich toe heeft getrokken, ja. Dat is ff wat anders dan vanaf kop wegrijden in de snelste auto.

NDCGN

Citaat van: 0634 op 08 november 2008 - 21:59:58
Engeland.

Allemaal lastige races die hij naar zich toe heeft getrokken, ja. Dat is ff wat anders dan vanaf kop wegrijden in de snelste auto.
ik vind zelf dat het allemaal nogal overdreven wordt... in alle gevallen had ie wel duidelijk de snelste auto... zou je ook kunnen zeggen dat ie in de kwalificatie wat heeft laten liggen... monaco en engeland waren allebei nat... in Japan kwam Massa juist een heel eind verder naar voren dan Hamilton... in Canada kwam Massa ook goed terug van achteren... zo uit mn hoofd kan ik maar één keer herinneren dat Massa bleef hangen en dat was in Singapore, maar toen kwam ie ook zelfs geen eens echt in de buurt van de staart van een andere auto, dus zal er wel iets anders aan de hand zijn geweest ... van Hamilton kan ik me iig Frankrijk, Hongarije en Japan herinneren... ik wil alleen de boel een beetje nuanceren, verder geen kritiek op Hamilton.. als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet, ook niet bij Hamilton...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 08 november 2008 - 23:05:15
Citaat van: 0634 op 08 november 2008 - 21:59:58
Engeland.

Allemaal lastige races die hij naar zich toe heeft getrokken, ja. Dat is ff wat anders dan vanaf kop wegrijden in de snelste auto.
ik vind zelf dat het allemaal nogal overdreven wordt... in alle gevallen had ie wel duidelijk de snelste auto... zou je ook kunnen zeggen dat ie in de kwalificatie wat heeft laten liggen... monaco en engeland waren allebei nat... in Japan kwam Massa juist een heel eind verder naar voren dan Hamilton... in Canada kwam Massa ook goed terug van achteren... zo uit mn hoofd kan ik maar één keer herinneren dat Massa bleef hangen en dat was in Singapore, maar toen kwam ie ook zelfs geen eens echt in de buurt van de staart van een andere auto, dus zal er wel iets anders aan de hand zijn geweest ... van Hamilton kan ik me iig Frankrijk, Hongarije en Japan herinneren... ik wil alleen de boel een beetje nuanceren, verder geen kritiek op Hamilton.. als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet, ook niet bij Hamilton...
Frankrijk kreeg hij zijn 10stafplaatsen en een drivethrough, dan is het toch wel heel lastig nog weer naar voren te knokken. Japan heeft Hamilton ook meer verloren dan(dankzij die zelfde) Massa. Laatste door tik van Massa, als ik me niet vergis direct ook een pitstop voor de zekerheid, en een drivethrough. Ja en hongarije, heeft hij ook wel veel verloren door die imploderende velg en toch nog 5de. Eigenlijk zelfde als Massa en zijn trage pitstop in Canada, daar dat zie je dan bij Massa wel weer als goed terug komen. Maar wat 0634 denk ik bedoelt en wat ik zelf wel vind is: Massa kan vaak alleen goede races rijden als hij van pole start(op Hongarije na dan). Hamilton heeft bijvoorbeeld Engeland en Monaco goed naar zich toegetrokken van niet pole.  En Italie had hij denk ik ook gewonnen als hij niet nog een extra ongeplande pitstop had moeten maken. En hongarije heb ik echt geen idee hoe dat zou hebben geeindigd als zowel Massa als Hamilton geen pech hadden gehad.
Massa kan bloedsnel zijn, dat heeft hij vooral in brazilie laten zien, maar ik zie hem volgend jaar niet meer terug bij de top voor de titel. Mede door zijn actie in Fuji. Om te vergelijken met Kimi: Kimi pakte vorig jaar punten, waar Hamilton ze liet liggen, Massa laat op de zelfde momenten ook punten liggen. En van een ervaren coureur als Massa had ik meer verwacht en gehoopt.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 09 november 2008 - 00:40:04
Citaat van: NDCGN op 08 november 2008 - 23:05:15
Citaat van: 0634 op 08 november 2008 - 21:59:58
Engeland.

Allemaal lastige races die hij naar zich toe heeft getrokken, ja. Dat is ff wat anders dan vanaf kop wegrijden in de snelste auto.
ik vind zelf dat het allemaal nogal overdreven wordt... in alle gevallen had ie wel duidelijk de snelste auto... zou je ook kunnen zeggen dat ie in de kwalificatie wat heeft laten liggen... monaco en engeland waren allebei nat... in Japan kwam Massa juist een heel eind verder naar voren dan Hamilton... in Canada kwam Massa ook goed terug van achteren... zo uit mn hoofd kan ik maar één keer herinneren dat Massa bleef hangen en dat was in Singapore, maar toen kwam ie ook zelfs geen eens echt in de buurt van de staart van een andere auto, dus zal er wel iets anders aan de hand zijn geweest ... van Hamilton kan ik me iig Frankrijk, Hongarije en Japan herinneren... ik wil alleen de boel een beetje nuanceren, verder geen kritiek op Hamilton.. als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet, ook niet bij Hamilton...
Frankrijk kreeg hij zijn 10stafplaatsen en een drivethrough, dan is het toch wel heel lastig nog weer naar voren te knokken. Japan heeft Hamilton ook meer verloren dan(dankzij die zelfde) Massa. Laatste door tik van Massa, als ik me niet vergis direct ook een pitstop voor de zekerheid, en een drivethrough. Ja en hongarije, heeft hij ook wel veel verloren door die imploderende velg en toch nog 5de. Eigenlijk zelfde als Massa en zijn trage pitstop in Canada, daar dat zie je dan bij Massa wel weer als goed terug komen. Maar wat 0634 denk ik bedoelt en wat ik zelf wel vind is: Massa kan vaak alleen goede races rijden als hij van pole start(op Hongarije na dan). Hamilton heeft bijvoorbeeld Engeland en Monaco goed naar zich toegetrokken van niet pole.  En Italie had hij denk ik ook gewonnen als hij niet nog een extra ongeplande pitstop had moeten maken. En hongarije heb ik echt geen idee hoe dat zou hebben geeindigd als zowel Massa als Hamilton geen pech hadden gehad.
Massa kan bloedsnel zijn, dat heeft hij vooral in brazilie laten zien, maar ik zie hem volgend jaar niet meer terug bij de top voor de titel. Mede door zijn actie in Fuji. Om te vergelijken met Kimi: Kimi pakte vorig jaar punten, waar Hamilton ze liet liggen, Massa laat op de zelfde momenten ook punten liggen. En van een ervaren coureur als Massa had ik meer verwacht en gehoopt.
volgens mij maakt het wel verschil hoe ver je terugvalt hoor.. als ik het me goed herinner viel Hamilton niet zo ver terug in Hongarije en Massa juist wel in Canada omdat die pitstop net fout ging bij een safetycar en dan kun je dus helemaal achteraan beginnen...maar goed, ik wil deze discussie verder eigenlijk ook helemaal niet voeren.. vind alleen wel dat als er wat beter gekeken moet worden naar de feiten en dat er niet op basis van een stempel dat iemand op de één of andere manier gekregen heeft beoordeeld moet worden... ik denk ook echt wel dat Hamilton in potentie een betere coureur is als Massa, maar k vind sommige vergelijkingen nogal krom... en waarom is vanachteren terug komen met de beste auto van het veld zoveel beter dan van pole winnen met de beste auto van het veld?? dat laatste daar schijnt Hamilton nogal veel moeite mee te hebben (Hongarije, Spa, Fuji)...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 09 november 2008 - 00:51:07
Citaat van: Burorri op 09 november 2008 - 00:40:04
Citaat van: NDCGN op 08 november 2008 - 23:05:15
Citaat van: 0634 op 08 november 2008 - 21:59:58
Engeland.

Allemaal lastige races die hij naar zich toe heeft getrokken, ja. Dat is ff wat anders dan vanaf kop wegrijden in de snelste auto.
ik vind zelf dat het allemaal nogal overdreven wordt... in alle gevallen had ie wel duidelijk de snelste auto... zou je ook kunnen zeggen dat ie in de kwalificatie wat heeft laten liggen... monaco en engeland waren allebei nat... in Japan kwam Massa juist een heel eind verder naar voren dan Hamilton... in Canada kwam Massa ook goed terug van achteren... zo uit mn hoofd kan ik maar één keer herinneren dat Massa bleef hangen en dat was in Singapore, maar toen kwam ie ook zelfs geen eens echt in de buurt van de staart van een andere auto, dus zal er wel iets anders aan de hand zijn geweest ... van Hamilton kan ik me iig Frankrijk, Hongarije en Japan herinneren... ik wil alleen de boel een beetje nuanceren, verder geen kritiek op Hamilton.. als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet, ook niet bij Hamilton...
Frankrijk kreeg hij zijn 10stafplaatsen en een drivethrough, dan is het toch wel heel lastig nog weer naar voren te knokken. Japan heeft Hamilton ook meer verloren dan(dankzij die zelfde) Massa. Laatste door tik van Massa, als ik me niet vergis direct ook een pitstop voor de zekerheid, en een drivethrough. Ja en hongarije, heeft hij ook wel veel verloren door die imploderende velg en toch nog 5de. Eigenlijk zelfde als Massa en zijn trage pitstop in Canada, daar dat zie je dan bij Massa wel weer als goed terug komen. Maar wat 0634 denk ik bedoelt en wat ik zelf wel vind is: Massa kan vaak alleen goede races rijden als hij van pole start(op Hongarije na dan). Hamilton heeft bijvoorbeeld Engeland en Monaco goed naar zich toegetrokken van niet pole.  En Italie had hij denk ik ook gewonnen als hij niet nog een extra ongeplande pitstop had moeten maken. En hongarije heb ik echt geen idee hoe dat zou hebben geeindigd als zowel Massa als Hamilton geen pech hadden gehad.
Massa kan bloedsnel zijn, dat heeft hij vooral in brazilie laten zien, maar ik zie hem volgend jaar niet meer terug bij de top voor de titel. Mede door zijn actie in Fuji. Om te vergelijken met Kimi: Kimi pakte vorig jaar punten, waar Hamilton ze liet liggen, Massa laat op de zelfde momenten ook punten liggen. En van een ervaren coureur als Massa had ik meer verwacht en gehoopt.
volgens mij maakt het wel verschil hoe ver je terugvalt hoor.. als ik het me goed herinner viel Hamilton niet zo ver terug in Hongarije en Massa juist wel in Canada omdat die pitstop net fout ging bij een safetycar en dan kun je dus helemaal achteraan beginnen...maar goed, ik wil deze discussie verder eigenlijk ook helemaal niet voeren.. vind alleen wel dat als er wat beter gekeken moet worden naar de feiten en dat er niet op basis van een stempel dat iemand op de één of andere manier gekregen heeft beoordeeld moet worden... ik denk ook echt wel dat Hamilton in potentie een betere coureur is als Massa, maar k vind sommige vergelijkingen nogal krom... en waarom is vanachteren terug komen met de beste auto van het veld zoveel beter dan van pole winnen met de beste auto van het veld?? dat laatste daar schijnt Hamilton nogal veel moeite mee te hebben (Hongarije, Spa, Fuji)...
Nou ja, Spa heeft hij toch wel gewonnen hoor. Ok, Kimi pakte de leiding van hem af, maar die pakte hij aan het eind weer terug soort van. En ja Fuji..... dat lijkt me duidelijk dat hij die niet meer kon winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: NDCGN op 08 november 2008 - 23:05:15
Citaat van: 0634 op 08 november 2008 - 21:59:58
Engeland.

Allemaal lastige races die hij naar zich toe heeft getrokken, ja. Dat is ff wat anders dan vanaf kop wegrijden in de snelste auto.
ik vind zelf dat het allemaal nogal overdreven wordt... in alle gevallen had ie wel duidelijk de snelste auto... zou je ook kunnen zeggen dat ie in de kwalificatie wat heeft laten liggen... monaco en engeland waren allebei nat... in Japan kwam Massa juist een heel eind verder naar voren dan Hamilton... in Canada kwam Massa ook goed terug van achteren... zo uit mn hoofd kan ik maar één keer herinneren dat Massa bleef hangen en dat was in Singapore, maar toen kwam ie ook zelfs geen eens echt in de buurt van de staart van een andere auto, dus zal er wel iets anders aan de hand zijn geweest ... van Hamilton kan ik me iig Frankrijk, Hongarije en Japan herinneren... ik wil alleen de boel een beetje nuanceren, verder geen kritiek op Hamilton.. als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet, ook niet bij Hamilton...
Klopt. Maar hij kan af en toe van niets iets maken, en Massa kent alleen het truukje van vooraan. Dat is de kritiek die ik op hem heb en houd, want qua snelheid is hij natuurlijk wel top.

NDCGN

Citaat van: Burorri op 09 november 2008 - 02:44:21
Citaat van: NDCGN op 09 november 2008 - 00:51:07
Citaat van: Burorri op 09 november 2008 - 00:40:04
Citaat van: NDCGN op 08 november 2008 - 23:05:15
Citaat van: 0634 op 08 november 2008 - 21:59:58
Engeland.

Allemaal lastige races die hij naar zich toe heeft getrokken, ja. Dat is ff wat anders dan vanaf kop wegrijden in de snelste auto.
ik vind zelf dat het allemaal nogal overdreven wordt... in alle gevallen had ie wel duidelijk de snelste auto... zou je ook kunnen zeggen dat ie in de kwalificatie wat heeft laten liggen... monaco en engeland waren allebei nat... in Japan kwam Massa juist een heel eind verder naar voren dan Hamilton... in Canada kwam Massa ook goed terug van achteren... zo uit mn hoofd kan ik maar één keer herinneren dat Massa bleef hangen en dat was in Singapore, maar toen kwam ie ook zelfs geen eens echt in de buurt van de staart van een andere auto, dus zal er wel iets anders aan de hand zijn geweest ... van Hamilton kan ik me iig Frankrijk, Hongarije en Japan herinneren... ik wil alleen de boel een beetje nuanceren, verder geen kritiek op Hamilton.. als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet, ook niet bij Hamilton...
Frankrijk kreeg hij zijn 10stafplaatsen en een drivethrough, dan is het toch wel heel lastig nog weer naar voren te knokken. Japan heeft Hamilton ook meer verloren dan(dankzij die zelfde) Massa. Laatste door tik van Massa, als ik me niet vergis direct ook een pitstop voor de zekerheid, en een drivethrough. Ja en hongarije, heeft hij ook wel veel verloren door die imploderende velg en toch nog 5de. Eigenlijk zelfde als Massa en zijn trage pitstop in Canada, daar dat zie je dan bij Massa wel weer als goed terug komen. Maar wat 0634 denk ik bedoelt en wat ik zelf wel vind is: Massa kan vaak alleen goede races rijden als hij van pole start(op Hongarije na dan). Hamilton heeft bijvoorbeeld Engeland en Monaco goed naar zich toegetrokken van niet pole.  En Italie had hij denk ik ook gewonnen als hij niet nog een extra ongeplande pitstop had moeten maken. En hongarije heb ik echt geen idee hoe dat zou hebben geeindigd als zowel Massa als Hamilton geen pech hadden gehad.
Massa kan bloedsnel zijn, dat heeft hij vooral in brazilie laten zien, maar ik zie hem volgend jaar niet meer terug bij de top voor de titel. Mede door zijn actie in Fuji. Om te vergelijken met Kimi: Kimi pakte vorig jaar punten, waar Hamilton ze liet liggen, Massa laat op de zelfde momenten ook punten liggen. En van een ervaren coureur als Massa had ik meer verwacht en gehoopt.
volgens mij maakt het wel verschil hoe ver je terugvalt hoor.. als ik het me goed herinner viel Hamilton niet zo ver terug in Hongarije en Massa juist wel in Canada omdat die pitstop net fout ging bij een safetycar en dan kun je dus helemaal achteraan beginnen...maar goed, ik wil deze discussie verder eigenlijk ook helemaal niet voeren.. vind alleen wel dat als er wat beter gekeken moet worden naar de feiten en dat er niet op basis van een stempel dat iemand op de één of andere manier gekregen heeft beoordeeld moet worden... ik denk ook echt wel dat Hamilton in potentie een betere coureur is als Massa, maar k vind sommige vergelijkingen nogal krom... en waarom is vanachteren terug komen met de beste auto van het veld zoveel beter dan van pole winnen met de beste auto van het veld?? dat laatste daar schijnt Hamilton nogal veel moeite mee te hebben (Hongarije, Spa, Fuji)...
Nou ja, Spa heeft hij toch wel gewonnen hoor. Ok, Kimi pakte de leiding van hem af, maar die pakte hij aan het eind weer terug soort van. En ja Fuji..... dat lijkt me duidelijk dat hij die niet meer kon winnen.
dat ie in Spa als eerste over de finish kwam dat weet ik uiteraard ook wel... alleen maakte ie toen in de 2e ronde al een fout waardoor ie zn pole verknalde... als het verder droog was gebleven had ie m echt niet meer gewonnen hoor... dus zo makkelijk is het blijkbaar niet altijd om vanaf pole weg te rijden en te winnen.. dat wil ik maar ff zeggen.. en Fuji had ie niet meer kunnen winnen nee, maar dat geld voor Massa in Singapore ook en daar doen sommigen dan wel weer moeilijk over..
@ 0634: ik Hamilton ook nog nooit van niets iets zien maken... maar t blijft ook altijd moeilijk vergelijken, 2 coureurs in verschillende auto's...
Kimi heeft trouwens in 2005 ook de ene inhaalrace naar de andere gereden en is wel een echte racer, maar dit jaar heeft ook bijna niemand ingehaald.. hoe kan dat dan?? heeft Alonso in de jaren dat ie kampioen werd zoveel inhaalrace's gereden?? volgens mij won hij ook vrijwel altijd vanaf pole... kan me eigenlijk alleen Hongarije 2006 herinneren, in de regen op de superieure Michelins...

scho0634

Citaat van: NDCGN op 09 november 2008 - 13:03:59
@ 0634: ik Hamilton ook nog nooit van niets iets zien maken... maar t blijft ook altijd moeilijk vergelijken, 2 coureurs in verschillende auto's...
Kimi heeft trouwens in 2005 ook de ene inhaalrace naar de andere gereden en is wel een echte racer, maar dit jaar heeft ook bijna niemand ingehaald.. hoe kan dat dan?? heeft Alonso in de jaren dat ie kampioen werd zoveel inhaalrace's gereden?? volgens mij won hij ook vrijwel altijd vanaf pole... kan me eigenlijk alleen Hongarije 2006 herinneren, in de regen op de superieure Michelins...
ja, maar het gaat daar toch niet om? Het gaat erom dat ik het Massa nog nooit heb zien doen. Niet alleen afgelopen jaar, maar nooit. En ik vond persoonlijk dat Hamilton de races in Duitsland en Engeland erg goed heeft gereden. Daarvan was ik onder de indruk, jij niet. So be it.

McLaren_über_alles

#68
Citaat van: 0634 op 09 november 2008 - 13:54:51
Citaat van: NDCGN op 09 november 2008 - 13:03:59
@ 0634: ik Hamilton ook nog nooit van niets iets zien maken... maar t blijft ook altijd moeilijk vergelijken, 2 coureurs in verschillende auto's...
Kimi heeft trouwens in 2005 ook de ene inhaalrace naar de andere gereden en is wel een echte racer, maar dit jaar heeft ook bijna niemand ingehaald.. hoe kan dat dan?? heeft Alonso in de jaren dat ie kampioen werd zoveel inhaalrace's gereden?? volgens mij won hij ook vrijwel altijd vanaf pole... kan me eigenlijk alleen Hongarije 2006 herinneren, in de regen op de superieure Michelins...
ja, maar het gaat daar toch niet om? Het gaat erom dat ik het Massa nog nooit heb zien doen. Niet alleen afgelopen jaar, maar nooit. En ik vond persoonlijk dat Hamilton de races in Duitsland en Engeland erg goed heeft gereden. Daarvan was ik onder de indruk, jij niet. So be it.

Engeland was gewoon indrukwekkend. Moet zowat de eerste keer zijn dat ik dit een rijder zag doen. Dat was gewoon ongeziene wereldklasse. Hij reed iedereen buiten z'n twee dichtste achtervolgers op een ronde , de tweede eindigde op 1min 8 sec, de derde op 1 min 22 sec. Dit zegt alles me dunkt... Maakte daar gewoon iedereen hopeloos belachelijk.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

NDCGN

Citaat van: 0634 op 09 november 2008 - 13:54:51
Citaat van: NDCGN op 09 november 2008 - 13:03:59
@ 0634: ik Hamilton ook nog nooit van niets iets zien maken... maar t blijft ook altijd moeilijk vergelijken, 2 coureurs in verschillende auto's...
Kimi heeft trouwens in 2005 ook de ene inhaalrace naar de andere gereden en is wel een echte racer, maar dit jaar heeft ook bijna niemand ingehaald.. hoe kan dat dan?? heeft Alonso in de jaren dat ie kampioen werd zoveel inhaalrace's gereden?? volgens mij won hij ook vrijwel altijd vanaf pole... kan me eigenlijk alleen Hongarije 2006 herinneren, in de regen op de superieure Michelins...
ja, maar het gaat daar toch niet om? Het gaat erom dat ik het Massa nog nooit heb zien doen. Niet alleen afgelopen jaar, maar nooit. En ik vond persoonlijk dat Hamilton de races in Duitsland en Engeland erg goed heeft gereden. Daarvan was ik onder de indruk, jij niet. So be it.
daar gaat het mij ook niet om, maar dat wordt telkens gezegd en in dit topic ook weer.. ik was ook zeker onder indruk van Hamilton in Duitsland en vooral in Engeland... maar ik was ook regelmatig onder de indruk van Massa dit seizoen.. als Hamilton wint dan is het briljant als Massa wint dan stelt dat weinig voor alsof iedereen ff simpel vanaf pole naar de overwinning rijdt.. da's een beetje de tendens die ik waarneem... ook al zou het waar zijn, dan kan het ook nog met de auto te maken hebben.. ik herinner mij in de tijd van Schumacher dat Olaf Mol ook wel eens opmerkte dat Ferrari alleen vanaf pole kon winnen... heb ik hem meermalen horen zeggen...

Ferrari 2010

Citaat van: McLaren_über_alles op 09 november 2008 - 15:18:06
Citaat van: 0634 op 09 november 2008 - 13:54:51
Citaat van: NDCGN op 09 november 2008 - 13:03:59
@ 0634: ik Hamilton ook nog nooit van niets iets zien maken... maar t blijft ook altijd moeilijk vergelijken, 2 coureurs in verschillende auto's...
Kimi heeft trouwens in 2005 ook de ene inhaalrace naar de andere gereden en is wel een echte racer, maar dit jaar heeft ook bijna niemand ingehaald.. hoe kan dat dan?? heeft Alonso in de jaren dat ie kampioen werd zoveel inhaalrace's gereden?? volgens mij won hij ook vrijwel altijd vanaf pole... kan me eigenlijk alleen Hongarije 2006 herinneren, in de regen op de superieure Michelins...
ja, maar het gaat daar toch niet om? Het gaat erom dat ik het Massa nog nooit heb zien doen. Niet alleen afgelopen jaar, maar nooit. En ik vond persoonlijk dat Hamilton de races in Duitsland en Engeland erg goed heeft gereden. Daarvan was ik onder de indruk, jij niet. So be it.

Engeland was gewoon indrukwekkend. Moet zowat de eerste keer zijn dat ik dit een rijder zag doen. Dat was gewoon ongeziene wereldklasse. Hij reed iedereen buiten z'n twee dichtste achtervolgers op een ronde , de tweede eindigde op 1min 8 sec, de derde op 1 min 22 sec. Dit zegt alles me dunkt... Maakte daar gewoon iedereen hopeloos belachelijk.
Wedden dat Schumacher hem dat heeft voorgedaan? En dan nog wel op het droge hé...
Wat hij daar deed was indrukwekkend, maar het regende en het schijnt dat McLaren een soort van tractiecontrole heeft. Als dat effectief zo is, kan dat Lewis goed helpen in zulke omstandigheden. De mac was ontzettend goed in de regen, dat bewees Lewis vooral in Monza, normaal gezien probeer je niet te veel over de curbs te gaan in de regen, Lewis nam ze daarentegen harder dan anderen ze op het droge zouden nemen. Uiteraard wil ik niet ontkennen dat Lewis een ontzettend groot talent is, maar je moet wel alles in zen context plaatsen hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: NDCGN op 09 november 2008 - 15:38:37
Citaat van: 0634 op 09 november 2008 - 13:54:51
Citaat van: NDCGN op 09 november 2008 - 13:03:59
@ 0634: ik Hamilton ook nog nooit van niets iets zien maken... maar t blijft ook altijd moeilijk vergelijken, 2 coureurs in verschillende auto's...
Kimi heeft trouwens in 2005 ook de ene inhaalrace naar de andere gereden en is wel een echte racer, maar dit jaar heeft ook bijna niemand ingehaald.. hoe kan dat dan?? heeft Alonso in de jaren dat ie kampioen werd zoveel inhaalrace's gereden?? volgens mij won hij ook vrijwel altijd vanaf pole... kan me eigenlijk alleen Hongarije 2006 herinneren, in de regen op de superieure Michelins...
ja, maar het gaat daar toch niet om? Het gaat erom dat ik het Massa nog nooit heb zien doen. Niet alleen afgelopen jaar, maar nooit. En ik vond persoonlijk dat Hamilton de races in Duitsland en Engeland erg goed heeft gereden. Daarvan was ik onder de indruk, jij niet. So be it.
daar gaat het mij ook niet om, maar dat wordt telkens gezegd en in dit topic ook weer.. ik was ook zeker onder indruk van Hamilton in Duitsland en vooral in Engeland... maar ik was ook regelmatig onder de indruk van Massa dit seizoen.. als Hamilton wint dan is het briljant als Massa wint dan stelt dat weinig voor alsof iedereen ff simpel vanaf pole naar de overwinning rijdt.. da's een beetje de tendens die ik waarneem... ook al zou het waar zijn, dan kan het ook nog met de auto te maken hebben.. ik herinner mij in de tijd van Schumacher dat Olaf Mol ook wel eens opmerkte dat Ferrari alleen vanaf pole kon winnen... heb ik hem meermalen horen zeggen...
Het is niet mijn bedoeling om Massa als sukkel neer te zetten. Ik vind dat hij een sterk jaar reed. Heel snel vooral. Ik vind alleen dat hij net dat kleine stukje mist die ik bij een echte toprijder wel zie. Die lastige races dus. Dat is het stukje wat hij m.i. mist.

NDCGN

Citaat van: 0634 op 09 november 2008 - 19:30:39
Citaat van: NDCGN op 09 november 2008 - 15:38:37
Citaat van: 0634 op 09 november 2008 - 13:54:51
Citaat van: NDCGN op 09 november 2008 - 13:03:59
@ 0634: ik Hamilton ook nog nooit van niets iets zien maken... maar t blijft ook altijd moeilijk vergelijken, 2 coureurs in verschillende auto's...
Kimi heeft trouwens in 2005 ook de ene inhaalrace naar de andere gereden en is wel een echte racer, maar dit jaar heeft ook bijna niemand ingehaald.. hoe kan dat dan?? heeft Alonso in de jaren dat ie kampioen werd zoveel inhaalrace's gereden?? volgens mij won hij ook vrijwel altijd vanaf pole... kan me eigenlijk alleen Hongarije 2006 herinneren, in de regen op de superieure Michelins...
ja, maar het gaat daar toch niet om? Het gaat erom dat ik het Massa nog nooit heb zien doen. Niet alleen afgelopen jaar, maar nooit. En ik vond persoonlijk dat Hamilton de races in Duitsland en Engeland erg goed heeft gereden. Daarvan was ik onder de indruk, jij niet. So be it.
daar gaat het mij ook niet om, maar dat wordt telkens gezegd en in dit topic ook weer.. ik was ook zeker onder indruk van Hamilton in Duitsland en vooral in Engeland... maar ik was ook regelmatig onder de indruk van Massa dit seizoen.. als Hamilton wint dan is het briljant als Massa wint dan stelt dat weinig voor alsof iedereen ff simpel vanaf pole naar de overwinning rijdt.. da's een beetje de tendens die ik waarneem... ook al zou het waar zijn, dan kan het ook nog met de auto te maken hebben.. ik herinner mij in de tijd van Schumacher dat Olaf Mol ook wel eens opmerkte dat Ferrari alleen vanaf pole kon winnen... heb ik hem meermalen horen zeggen...
Het is niet mijn bedoeling om Massa als sukkel neer te zetten. Ik vind dat hij een sterk jaar reed. Heel snel vooral. Ik vind alleen dat hij net dat kleine stukje mist die ik bij een echte toprijder wel zie. Die lastige races dus. Dat is het stukje wat hij m.i. mist.
het ligt natuurlijk aan de reden waarom je een lastige race hebt.. als de snelheid er wel is en je valt door safetycar oid terug, dan valt er nog wel terug te komen... volgens miij heeft Massa dat ook gedaan als het kon.. als je het lastig hebt, omdat bv je auto het niet doet in de regen, dan houdt het natuurlijk al op... Massa lijkt  beter met druk om te kunnen gaan dan Hamilton, da's ook belangrijk voor een toprijder... ik vind Massa ook nog geen echte toprijder in de categorie Alonso of Raikkonen... Hamilton wel, maar niet op basis van dit jaar.. wat mij betref is Massa volgend jaar de te kloppen man...

scho0634

Voor mij niet. Voor mij is Hamilton de favoriet. Lichtjes dan wel. Daarna komen de Ferrari rijders en Alonso.

Maar goed, dat is wel erg ver op de zaken vooruit lopen. En dat is ook meer gevoel want er is nog geen eens een testrit verreden ;)


NDCGN

Citaat van: 0634 op 09 november 2008 - 21:21:17
Voor mij niet. Voor mij is Hamilton de favoriet. Lichtjes dan wel. Daarna komen de Ferrari rijders en Alonso.

Maar goed, dat is wel erg ver op de zaken vooruit lopen. En dat is ook meer gevoel want er is nog geen eens een testrit verreden ;)
da's idd op basis van afgelopen jaar... dr kan van t winter nog zoveel veranderen... dr zijn veel veranderingen voor volgen seizoen en als Kimi het overgrote gedeelte van de tests gaat doen zou het kunnen dat de auto meer in zijn voordeel is dan in het voordeel van Massa... maar goed, daar valt eigenlijk nog niks over te zeggen... als Massa volgend jaar weer een topauto heeft en  wel een goede start kan maken in tegenstelling tot dit jaar, dan kon het nog wel eens heel moeilijk worden voor de concurrentie...