Wat moeten we hier nu mee?

Gestart door ZoJa, 15 oktober 2008 - 20:47:14

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Burorri op 18 oktober 2008 - 00:01:09
Is jou al niet paar keer gezegt te kappen met die quote manier van jou?

Ik heb jou al zoveel gevraagd/gezegd.Luister je ook niet naar. Afijn, ontopic.

[quote[Maar geval Bourdais-Massa wil ik nog wel praten over race incident. Geval Hamilton Massa is duidelijk Massa's Fout. Waarom? Omdat Massa zich al verremt en met 4 wielen naast de baan reed. Daarnaast had hij achter Hamilton moeten aansluiten op het moment dat Hamilton instuurde. Daar was duidelijk te zien dat Hamilton ver voor Massa zat. Massa boog af en ging over het gras en daarna torpedeerde hij Hamilton.
Bourdais reed gewoon nog op de baan en had alle recht om te verdedigen. van onboard beelden zie je bij massa dat hij er voorbij is, maar als je op van ver af beeld ziet, zie je dat op het moment dat Massa instuurd en misschien net neuslengte voor zit.

En hoezo  moet ik completer reageren? Is toch duidelijk? Hij had meer snelheid en kon zo aanvallen. Wat wil je er nog bij hebben?

@NDCGN: Hoe valt Bourdais Massa aan? Maar ok, Alonso gaf Massa dus wel de ruimte en ging door het gras, de lijn die hij zou volgen zou dus niet genoeg zijn voor het halen van de bocht. Massa zit dus in het zelfde schuitje e besluit maar in te sturen. Maar aangezien Bourdais dar nog zit kan hij niet insturen. Of iig niet zonder gevolg.

Maar Schumacher rijd zijn vleuger er bij Montoya af, want Montoya ging al naar rechts.  Maar dat is een andere discussie.
[/quote]

Logisch, Massa wordt naar binnen gedrukt en door Hamilton heen lukt niet.

Folkert

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 00:05:39
Citaat van: Burorri op 18 oktober 2008 - 00:01:09
Is jou al niet paar keer gezegt te kappen met die quote manier van jou?

Ik heb jou al zoveel gevraagd/gezegd.Luister je ook niet naar. Afijn, ontopic.

[quote[Maar geval Bourdais-Massa wil ik nog wel praten over race incident. Geval Hamilton Massa is duidelijk Massa's Fout. Waarom? Omdat Massa zich al verremt en met 4 wielen naast de baan reed. Daarnaast had hij achter Hamilton moeten aansluiten op het moment dat Hamilton instuurde. Daar was duidelijk te zien dat Hamilton ver voor Massa zat. Massa boog af en ging over het gras en daarna torpedeerde hij Hamilton.
Bourdais reed gewoon nog op de baan en had alle recht om te verdedigen. van onboard beelden zie je bij massa dat hij er voorbij is, maar als je op van ver af beeld ziet, zie je dat op het moment dat Massa instuurd en misschien net neuslengte voor zit.

En hoezo  moet ik completer reageren? Is toch duidelijk? Hij had meer snelheid en kon zo aanvallen. Wat wil je er nog bij hebben?

@NDCGN: Hoe valt Bourdais Massa aan? Maar ok, Alonso gaf Massa dus wel de ruimte en ging door het gras, de lijn die hij zou volgen zou dus niet genoeg zijn voor het halen van de bocht. Massa zit dus in het zelfde schuitje e besluit maar in te sturen. Maar aangezien Bourdais dar nog zit kan hij niet insturen. Of iig niet zonder gevolg.

Maar Schumacher rijd zijn vleuger er bij Montoya af, want Montoya ging al naar rechts.  Maar dat is een andere discussie.

Logisch, Massa wordt naar binnen gedrukt en door Hamilton heen lukt niet.
[/quote]
Als jij het mij vraagt negeer ik het gewoon, maar als er meerdere mensen zijn kap ik er mee. Jij kennelijk dus nietm dus wat probeer jij nou te zeggen?

Wat is logisch? Dat Massa naar binnen word gedrukt en daarom maar over het gras mag gaan en zonder te kijken maar weer op de baan te komen? Massa maakte een fout, ging wijd en verloor zijn plek aan Hamilton. Op dat moment waren ze niet echt meer aan het strijden voor een plek, want Hamilton had Massa al ingehaald. Hamilton stuurd in, dus einde poging Massa in te halen. Bourdais bleef op de baan en zat aan de binnekant, dus prima positie om Massa in te halen/zijn plek te verdedigen.  Massa neemt veel risico om Bourdais juist daar voor bij te gaan en laat te weinig ruimte over voor Bourdais. En dan bedoel ik: Er is wel ruimte aan de binnekant, maar Massa is de gene die ineens instuurt en als daar een auto rijd, kan dat niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Dat Massa had moeten aanhaken bij Hamilton ben ik volkomen met je eens, maar wat is er zo anders aan het voorval met Bourdais? En nu kom niet aan met; hij zat met 4 wielen naast d baan, want hij had op dat moment geen andre keus, Hamilton gooide (terecht, dat wel) de deur dicht. Heb je de onboard gezien vanuit de wagen van Massa? Bourdais komt naast Massa met minder snelheid de pitsstraat uit. Massa heeft de ideale lijn, neemt meer snelheid mee dus Bourdais behoord gewoon aan te haken net als Massa dat bij Hamilton behoorde te doen.

fawlty

seg maar, bourdais kon toch niet opzij, hij komt binnenkant baan uit de pits, alshij plaats wou geven(hij verdedigde zijn positie) moest hij toch niet helemaal naar de buitenkant? dan hadde ze ook op elkaar gezeten, dus houdt hij mooi binnenkantbocht(voor als hij plaats effectief wou geven) en rijdt dien andere er op... straf onterecht dus
Ja sluw is die Hamilton

Folkert

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 10:41:50
Dat Massa had moeten aanhaken bij Hamilton ben ik volkomen met je eens, maar wat is er zo anders aan het voorval met Bourdais? En nu kom niet aan met; hij zat met 4 wielen naast d baan, want hij had op dat moment geen andre keus, Hamilton gooide (terecht, dat wel) de deur dicht. Heb je de onboard gezien vanuit de wagen van Massa? Bourdais komt naast Massa met minder snelheid de pitsstraat uit. Massa heeft de ideale lijn, neemt meer snelheid mee dus Bourdais behoord gewoon aan te haken net als Massa dat bij Hamilton behoorde te doen.
Wat is dat nou voor opmerking? Kom niet aan zetten met? Stel dan helemaal geen vraag. Dat is de reden wat er verschillend is in de situaties. Een rare ben je wel zeg, hoe zou het gaan bij Weekend miljonairs of ander spelletje: Je mag het antwoord wel geven, maar je mag niet het goede antwoord geven.
;D geweldig.

Even koekje van eigen deeg: Waarom had Bourdais moeten achtersluiten bij Massa, en kom nou niet aan zetten met Idiale lijn en meer snelheid van Massa.
Zoals Ferrari 2008 al zei: Bourdais had een rijlijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

In de F1 praat je over een race-lijn. Je zit op die race-lijn of niet. Bourdais reed daar niet op net als Massa daar niet op reed (tijdens zijn toucher met Hamilton).

Hamilton reed de race-lijn dus Massa had moeten aanhaken.

Massa reed de race-lijn dus Bourdais had moeten aanhaken.

Als dat niet zo was, had de FIA Bourdais niet bestraft.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 13:33:30
In de F1 praat je over een race-lijn. Je zit op die race-lijn of niet. Bourdais reed daar niet op net als Massa daar niet op reed (tijdens zijn toucher met Hamilton).

Hamilton reed de race-lijn dus Massa had moeten aanhaken.

Massa reed de race-lijn dus Bourdais had moeten aanhaken.

Als dat niet zo was, had de FIA Bourdais niet bestraft.
.
Bourdais zat op de racelijn van degenen die de pit uitkomen en iemand naast zich vinden. Bourdais zat dus ook op een racelijn, en aan de binnenkant van de bocht. Ik noem het lievere rijlijn, maar als jullie enkel met een racelijn willen rekening houden, dan is het maar een racelijn hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Oh zo, okeey. De rij-lijn is dus al het asvalt wat niet op de ideale lijn ligt. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 13:55:47
Oh zo, okeey. De rij-lijn is dus al het asvalt wat niet op de ideale lijn ligt. ;)
De pits is een plaats waar elke rijder in een race wel eens hoort te komen. Het is dus niet zo speciaal dat je dus ook de uitgang ervan neemt. Bourdais kwam niet op die plaats door een foutje, Massa daarentegen met Lewis wel, dus rijdt hij op een gewone rij-lijn, nuja, racelijn als je er ander geen belang aan hecht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Ik begrijp je punt en kan me ook wel indenken dat het dan enigsinds verzachtende omstandigheden zijn. Toch blijf ik van mening dat Bourdais daar had kunnen aanhaken. Hij wist dat Massa (althans, dat er iemand aankwam), neemt mindersnelheid mee in de bocht en zit niet op de race-lijn.

Folkert

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 14:25:42
Ik begrijp je punt en kan me ook wel indenken dat het dan enigsinds verzachtende omstandigheden zijn. Toch blijf ik van mening dat Bourdais daar had kunnen aanhaken. Hij wist dat Massa (althans, dat er iemand aankwam), neemt mindersnelheid mee in de bocht en zit niet op de race-lijn.
Als Bourdais er achter had kunnen gaan hangen, had Massa dat ook gekunt. Race lijn/rijlijn is allemaal relatief. Iedereen heeft een andere lijn van rijden er is dus geen rijlijn die superieur is aan de andere in de zin van : als er wat gebeurt heeft hij meer recht van spreken.
Maar iig, ik zou hier meer zeggen van race incident. Misschien meer fout van Massa of Bourdais, maar in tegenstelling tot Hamilton-Massa, waar Massa 1000% fout was, is het hier een race incident eerder.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Eerlijk gezegd Burorri, over het algemeen rijdt iedereen exact dezelfde lijn hoor, er zijn maar enkele bochtencombinaties waarin verschillende lijnen zitten die even snel zijn :) Die bestaan onder andere in Shangai (eerste bochtencombinatie) en Bahrein.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Grootste probleem met bourdais vind ik nog dat ie ook echt probeert om er nog naast te remmen... hij had geen kans en weet best dat ie op zo'n moment zijn rij of racelijn niet kan volgen omdat er een andere auto op de gewone racelijn zit.. k snap ook niet dat mensen kunnen zeggen dat het Massa zn fout is, die gaat toch niet bewust Bourdais afsnijden met risico dat ie er af spint?? als je eigen lijn volgen nooit fout kan zijn en je niet op hoeft te letten wat er voor je gebeurd, dan is het einde zoek natuurlijk..
Over Lewis en Massa; Lewis zat ook niet op de normale racelijn daar.. dat Massa met 4 wielen naast de baan zit slaat nergens op, want t zijn er maar 2... kerbs horen gewoon bij de baan.. en hij wijkt uit voor Massa.. in eerste instantie leek het erop dat Massa afsneed weer naast Lewis te komen of om m er zelfs bewust af te tikken, maar de onboard geeft een heel ander beeld... wel Massa's fout al komt het ook mede doordat Lewis hem geen ruimte geeft, wat overigens zijn volste recht is...

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 oktober 2008 - 15:18:06
Eerlijk gezegd Burorri, over het algemeen rijdt iedereen exact dezelfde lijn hoor, er zijn maar enkele bochtencombinaties waarin verschillende lijnen zitten die even snel zijn :) Die bestaan onder andere in Shangai (eerste bochtencombinatie) en Bahrein.
Dat klopt ook zeker wel, maar je ziet bij sommige races of bochten dat er anders word gereden door verschillende coureurs. Meen me Suzuka enkele jaren geleden te herinneren waar er nadrukkelijk werd gesproken over de rijlijnen van Schumacher. Dat die veel verschilde van "De norm". Maar vergeet ook neit dat rijlijnen verschillen als er word geprobeert in te halen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

@NDCGN
De baan stopt aan de witte lijn, kerbs vallen niet bij de baan, kerbs, letterlijk vertaalt boordstenen, rijdt jij doorgaans met je wagen over de boordsteen? Ik mag hopen van niet :) Hoort dus niet bij de baan. Werd overigens ook duidelijk toen men na de GP van Monza erover sprak dat je niet meer met 4 wielen over de kerbs zou mogen gaan, omdat je de bocht niet mag afsnijden en je dat daar eigenlijk wel doet. De baan is dus de pek.
En je zegt dat Bourdais echt probeert zich ernaast te remmen, hoe weet je dat? Ik zie hem nergens een wiel blokkeren, hij remt volgens mij gewoon zijn bocht aan zoals dat hoort vanaf die plek :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.