Man van de race: China

Gestart door Supermariobros, 19 oktober 2008 - 10:49:17

« vorige - volgende »

De gekende vraag

Hamilton
23 (88.5%)
Massa
1 (3.8%)
Raikkonen
1 (3.8%)
Alonso
0 (0%)
Heidfeld
1 (3.8%)
Kubica
0 (0%)
Iemand anders, wie?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Wizard

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2008 - 20:47:23
Citaat van: Wizard op 19 oktober 2008 - 18:46:21
Volgens mij zat Kubica er toen al voor, buitendat, wat doet Hamilton dan zo geweldig om hem man van de race te maken?

Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk rijdt hij een snaar strakke race en wint hij een verdient, maar bijzonder was zijn race niet. Hij start vanaf pole en rijdt op zijn sloffen naar de overwinning met de snelste wagen.
En de rest volgde in slagorde. Dus aangezien niemand iets verheffends heeft gepresteerd, lijkt de afgetekende winnaar me de man van de race.

Maar misschien heb jij een andere theorie...

Zoals ik eerder vroeg, wat was er zo bijzonder aan de race van Hamilton? Natuurlijk was het goed, alleen, winnen vanaf pole met de beste wagen van het veld vind ik geen wereldprestatie.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 oktober 2008 - 20:49:59
Inderdaad, maar vergelijk hem met Massa, wie heeft dan het meeste zijn positie verdiend?

Hamilton. Mja, als we winnaars ongeacht op welke manier en hoeveel moeite ze doen neer gaan zetten als man van de race, kunnen we het topic beter sluiten om nooit meer te openen.

CitaatVeel verschil zit er verder niet in, dusja. Trulli en Bourdais ging hij Kubica overigens voorbij toen die 2 de baan afgingen, niet eerder als ik het me juist herinner. Verder kan ik me geen inhaalmanoevre herinneren, volgens onze glockfan haalde hij Vettel in, ik kan het me niet herinneren, maar het kan uiteraard :)

Bij de start haalde Kubica 3 man in en vanuit dat punt reed Kubica een dermate snelle stint om zo de 6de plaats toe te eigenen.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 19 oktober 2008 - 22:06:26
Citaat van: Ferrari 2008 op 19 oktober 2008 - 20:49:59
Inderdaad, maar vergelijk hem met Massa, wie heeft dan het meeste zijn positie verdiend?

Hamilton. Mja, als we winnaars ongeacht op welke manier en hoeveel moeite ze doen neer gaan zetten als man van de race, kunnen we het topic beter sluiten om nooit meer te openen.

CitaatVeel verschil zit er verder niet in, dusja. Trulli en Bourdais ging hij Kubica overigens voorbij toen die 2 de baan afgingen, niet eerder als ik het me juist herinner. Verder kan ik me geen inhaalmanoevre herinneren, volgens onze glockfan haalde hij Vettel in, ik kan het me niet herinneren, maar het kan uiteraard :)

Bij de start haalde Kubica 3 man in en vanuit dat punt reed Kubica een dermate snelle stint om zo de 6de plaats toe te eigenen.
Nu ik de beelden herbekijk, dan wil ik inderdaad geloven dat Kubica de 2 al voorbij was. Ik meende me onboard beelden van Kubica te herinneren waarin je ze de baan zag afgaan, maar die beelden moeten vanuit een andere wagen zijn geweest.
Over wie de titel van man van de race verdient: je antwoord lijkt me duidelijk. Massa reed een slechtere race, was bovendien trager dan zen teamgenoot. Kubica had ik toen nog geen rekening mee gehouden. Overigens, kleine opmerking, geen quote-war aub ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 oktober 2008 - 22:06:26
Citaat van: Ferrari 2008 op 19 oktober 2008 - 20:49:59
Inderdaad, maar vergelijk hem met Massa, wie heeft dan het meeste zijn positie verdiend?

Hamilton. Mja, als we winnaars ongeacht op welke manier en hoeveel moeite ze doen neer gaan zetten als man van de race, kunnen we het topic beter sluiten om nooit meer te openen.

CitaatVeel verschil zit er verder niet in, dusja. Trulli en Bourdais ging hij Kubica overigens voorbij toen die 2 de baan afgingen, niet eerder als ik het me juist herinner. Verder kan ik me geen inhaalmanoevre herinneren, volgens onze glockfan haalde hij Vettel in, ik kan het me niet herinneren, maar het kan uiteraard :)

Bij de start haalde Kubica 3 man in en vanuit dat punt reed Kubica een dermate snelle stint om zo de 6de plaats toe te eigenen.
Een BMW vind ik ook wel minimaal in de top 6 plaats vinden. Maar goed Kubica vind ik  niet tot een keus voor beste rijder van de race. Mooie prestatie, maar met een auto die in de basis sneller is dan een Toyota, STR, vind ik p6 nog wel het minste wat hij had moeten halen. Maar goed dat is mijn mening.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Als hij was vertrokken van P5 of P6, okeey, kan ik inkomen, maar Kubica kwam van P12. Maar goed, jij hoeft niet te vinden wat ik vind. Als jij Hamilton de man van de race vindt, prima.

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 oktober 2008 - 22:36:45
Als hij was vertrokken van P5 of P6, okeey, kan ik inkomen, maar Kubica kwam van P12. Maar goed, jij hoeft niet te vinden wat ik vind. Als jij Hamilton de man van de race vindt, prima.
P11 ;)
Maar goed, ik kan Kubica wel enigsinds begrijpen, dus das mooi ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Wizard op 19 oktober 2008 - 22:06:26
Citaat van: Ferrari 2008 op 19 oktober 2008 - 20:49:59
Inderdaad, maar vergelijk hem met Massa, wie heeft dan het meeste zijn positie verdiend?

Hamilton. Mja, als we winnaars ongeacht op welke manier en hoeveel moeite ze doen neer gaan zetten als man van de race, kunnen we het topic beter sluiten om nooit meer te openen.

Dat is helemaal niet de situatie hé, het is gewoon armoe troef deze race. Niemand heeft iets speciaals gedaan deze race maar dan ben ik toch ook geneigd om te kiezen voor de man die twee Ferrari's op 15 seconden rijdt, iets dat weinigen hem dit seizoen hebben voorgedaan (in een race zonder speciale omstandigheden).

scho0634

Citaat van: Wizard op 19 oktober 2008 - 21:59:36
Citaat van: 0634 op 19 oktober 2008 - 20:47:23
Citaat van: Wizard op 19 oktober 2008 - 18:46:21
Volgens mij zat Kubica er toen al voor, buitendat, wat doet Hamilton dan zo geweldig om hem man van de race te maken?

Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk rijdt hij een snaar strakke race en wint hij een verdient, maar bijzonder was zijn race niet. Hij start vanaf pole en rijdt op zijn sloffen naar de overwinning met de snelste wagen.
En de rest volgde in slagorde. Dus aangezien niemand iets verheffends heeft gepresteerd, lijkt de afgetekende winnaar me de man van de race.

Maar misschien heb jij een andere theorie...

Zoals ik eerder vroeg, wat was er zo bijzonder aan de race van Hamilton? Natuurlijk was het goed, alleen, winnen vanaf pole met de beste wagen van het veld vind ik geen wereldprestatie.
Niets bijzonders, dat ben ik met je eens. Maar ik zou niet weten wie dat wel presteerde dit weekend. Jij noemt Kubica. Maar persoonlijk vind ik dat ook weinig verheffends.

Armoe troef deze race en dan kies ik, zoals Jasper ook aangeeft, voor de man die afgetekend de snelste was :)

Folkert

Kubica kan ik nog wel in komen. Hoewel het niet heel indrukwekkend was. Maar Massa absouluut niet. Vraag me af of Meatball serieus is of niet?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ik denk, zoals iemand hierboven al zei, dat hij zich versprak en dat hij eigenlijk op Hamilton stemde, dat is toch uit zijn bericht op te maken ("met spijt in het hart").

Folkert

Ok, ja dat had ik niet gelezen. Excuus. Maar goed, dat is een vermoeden, heb Meatbal zelf nog niets er over zien zeggen.  :)
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Meatball heeft volgens mij 'Massa" voorgeprogrammeerd staan als het om deze topic gaat ... Dus ach.

Folkert

Ja ok, ik heb afentoe ook een Kimi voor keur. Maar dan alleen als hij iets heeft gepresteerd. Dat had ik gister bij Massa en Kimi niet echt.
Trotse vader van Rosalie(L)