Kalender 2009

Gestart door TheIceman, 07 oktober 2008 - 17:12:03

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: f1columns.nl op 07 oktober 2008 - 20:19:16
Er is al een paar kleer beloofd dat frankrijk geschrapt zou worden en steeds gebeuird het weer niet, terwijl de races daar in mijn beleving altijd oersaai zijn. Een van de mooiste banen, Canada wordt dan wel gescharap. Ik snap het beileid van de FI echt niet meer.
money,money,money

Eric

Het leuke aan de F1 ... de circuit eigenaars en uitbaters zijn zo dom als bloemkolen.
In plaats van een overkoepelend front te maken blijven ze ieder apart vechten voor een plaatsje op de zo "felbegeerde F1 kalender".
Bernie Ecclestone is de slimste want hij laat iedere uitbater/eigenaar fors wat miljoenen neertellen om het F1 Circus op hun circuit te krijgen. Als de uitbaters/eigenaars aan dezelfde lijn zouden staan zou Bernie moeten betalen om op de circuits zijn F1 circus te mogen laten rijden...niet omgekeerd.

Vandaar dat de F1 fan zowat uitgekleed word om een f1 ticket te kopen...en dat sommige circuits niet uit hun kosten komen.

Ferrari 2010

Het probleem is dat er 30 landen een GP willen organiseren en er maar 18 plaatsen zijn op een kallender. Hoe kunnen die landen een front vormen? Niet, want Bernie geeft niets om circuits, als Spa niet kan betalen gaan ze gewoon van de kalender af, Bernie kijkt naar het geld, niet naar de traditie en faam. Zolang er meer kandidaten dan plaatsen zijn, zal er betaald moeten worden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

Citaat van: Ferrari 2008 op 08 oktober 2008 - 15:55:06
Het probleem is dat er 30 landen een GP willen organiseren en er maar 18 plaatsen zijn op een kallender. Hoe kunnen die landen een front vormen? Niet, want Bernie geeft niets om circuits, als Spa niet kan betalen gaan ze gewoon van de kalender af, Bernie kijkt naar het geld, niet naar de traditie en faam. Zolang er meer kandidaten dan plaatsen zijn, zal er betaald moeten worden...

ergens waar, maar als al die landen een front vormen en ecclestone het mes op de keel zetten zal hij wel moeten bijdraaien. Maar dan moeten ze allemaal aan dezelfde kant staan

Ferrari 2010

Citaat van: Eric op 08 oktober 2008 - 19:16:06
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 oktober 2008 - 15:55:06
Het probleem is dat er 30 landen een GP willen organiseren en er maar 18 plaatsen zijn op een kallender. Hoe kunnen die landen een front vormen? Niet, want Bernie geeft niets om circuits, als Spa niet kan betalen gaan ze gewoon van de kalender af, Bernie kijkt naar het geld, niet naar de traditie en faam. Zolang er meer kandidaten dan plaatsen zijn, zal er betaald moeten worden...

ergens waar, maar als al die landen een front vormen en ecclestone het mes op de keel zetten zal hij wel moeten bijdraaien. Maar dan moeten ze allemaal aan dezelfde kant staan
Mja, er zijn landen die weten dat als Ecclestone gewoon zou moeten kiezen, zij er sowieso zouden uitvallen. Enkel met geld kunnen zij er komen, dus zit er maar 1 ding op: geld...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

f1columns.nl

Citaat van: Burorri op 08 oktober 2008 - 01:02:25
Citaat van: f1columns.nl op 07 oktober 2008 - 20:19:16
Er is al een paar kleer beloofd dat frankrijk geschrapt zou worden en steeds gebeuird het weer niet, terwijl de races daar in mijn beleving altijd oersaai zijn. Een van de mooiste banen, Canada wordt dan wel gescharap. Ik snap het beileid van de FI echt niet meer.
FI ? :P
Wat is dat? Maar denk dat je F1 bedoelt.  ;)

Maar ik kan me ook vrij weinig saaie races herinneren van de afgelopen 10 jaar eigenlijk. Is altijd wel iets gebeurt dat de race spannend maakt. Ok, misschien in sommige gevallen een crash, wat op elk ander circuit had kunnen gebeuren, maar ik kan me nog een paar races herinneren waar de Wall of Champions voor zeer leuke slachtoffers zorgde.

Wat een fouten die ik in dat stukje gemaakt heb zeg. Iets te snel getypt denk ik. Mijn excuses hiervoor vrienden. Ik bedoelde feitelijk FIA (en de FOM erbij). Maar goed, de strekking van het verhaal zal duidelijk zijn geweest, hoop ik?
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

f1columns.nl

Citaat van: Eric op 08 oktober 2008 - 15:08:04
Het leuke aan de F1 ... de circuit eigenaars en uitbaters zijn zo dom als bloemkolen.
In plaats van een overkoepelend front te maken blijven ze ieder apart vechten voor een plaatsje op de zo "felbegeerde F1 kalender".
Bernie Ecclestone is de slimste want hij laat iedere uitbater/eigenaar fors wat miljoenen neertellen om het F1 Circus op hun circuit te krijgen. Als de uitbaters/eigenaars aan dezelfde lijn zouden staan zou Bernie moeten betalen om op de circuits zijn F1 circus te mogen laten rijden...niet omgekeerd.

Vandaar dat de F1 fan zowat uitgekleed word om een f1 ticket te kopen...en dat sommige circuits niet uit hun kosten komen.

Helemaal met je eens dat de circuits betaald zouden moeten krijgen door F1 en dat de circuit directeuren wijzer zouden moeten zijn. Het probleem is alleen dat de circuits niet met elkaar in één organisatie te krijgen zijn omdat ze tegenstrijdige belangen behartigen. Stel dat Zandvoort en Zolder samen in een organisatie zouden moeten zitten, terwijl ze concurreren om dezelfde raceklasse binnen te halen... ik denk dat het niet werkbaar zal zijn.

Evengoed ben ik het volslagen met je eens. Ecclestone zou niet die miljoenen moeten opstrijken van de circuits, waardoor de ticketprijzen fors kunnen worden verlaagd, de drankjes en het eten weer een normale betaalbare prijs kunnen krijgen en het aantal toeschouwers dus zeker zal kunnen stijgen.
Kijk naar de populariteit van A1GP in Nederland, vanwege de doorslaande successen van Team Ned kan het niet zijn, het zal dus vermoedelijk liggen aan de betaalbare prijzen van € 70 voor een weekendkaart!
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

f1columns.nl

Citaat van: Ferrari 2008 op 08 oktober 2008 - 15:55:06
Het probleem is dat er 30 landen een GP willen organiseren en er maar 18 plaatsen zijn op een kallender. Hoe kunnen die landen een front vormen? Niet, want Bernie geeft niets om circuits, als Spa niet kan betalen gaan ze gewoon van de kalender af, Bernie kijkt naar het geld, niet naar de traditie en faam. Zolang er meer kandidaten dan plaatsen zijn, zal er betaald moeten worden...

Helaas heb je gelijk. In plaats van te kijken naar de circuits waar de mooiste races worden verreden, de mooiste en langste traditie heerst, kijkt Ecclestone alleen naar zijn bankrekening. Als Moskou binnenkort een goede financier gevonden heeft en het circuit klaar is, dan kan zelfs Monaco geschrapt worden als het zo uitkomt... Hoewel Monaco altijd zal blijven op de kalender omdat er erg veel geld in dat land zit en Ecclestone graag het land en die GP als uithangbord wil gebruiken.
Het draait inderdaad uitsluitend en alleen om geld. De F1 gaat ten onder aan de geldzucht van Ecclestone, de ongebreidelde reguleringsdrang van Mosley en de enorme bedragen die autofabrikanten bereid zijn uit te geven aan een F1 project.

De sport heeft feitelijk kleine ideologische privéteams zoals destijds Jordan en minardi nodig om te bewijzen dat er met relatief weinig geld toch eeuweige roem te behalen valt. De laatste jaren is echter alleen bewezen dat er voor 100-en miljoenen dollars in gepompt moeten worden om iets te bereiken.

Dat gaat dus ook op voor de circuits. Geld, geld, geld. Daar draait het om, daaraan is de Nürburgring bijna failliet gegaan, daardoor staat Hockenheim op springen en daarom wil Zandvoort niet eens meer een F1 race binnenhalen.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Jasper

Citaat van: Eric op 08 oktober 2008 - 19:16:06
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 oktober 2008 - 15:55:06
Het probleem is dat er 30 landen een GP willen organiseren en er maar 18 plaatsen zijn op een kallender. Hoe kunnen die landen een front vormen? Niet, want Bernie geeft niets om circuits, als Spa niet kan betalen gaan ze gewoon van de kalender af, Bernie kijkt naar het geld, niet naar de traditie en faam. Zolang er meer kandidaten dan plaatsen zijn, zal er betaald moeten worden...

ergens waar, maar als al die landen een front vormen en ecclestone het mes op de keel zetten zal hij wel moeten bijdraaien. Maar dan moeten ze allemaal aan dezelfde kant staan

Hoe kun je met pakweg 25 circuits aan dezelfde kant staan, als er maar 18 gekozen gaan worden? Dat moet je me nu toch eens uitleggen...

scho0634

Citaat van: Jasper op 08 oktober 2008 - 22:18:23
Citaat van: Eric op 08 oktober 2008 - 19:16:06
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 oktober 2008 - 15:55:06
Het probleem is dat er 30 landen een GP willen organiseren en er maar 18 plaatsen zijn op een kallender. Hoe kunnen die landen een front vormen? Niet, want Bernie geeft niets om circuits, als Spa niet kan betalen gaan ze gewoon van de kalender af, Bernie kijkt naar het geld, niet naar de traditie en faam. Zolang er meer kandidaten dan plaatsen zijn, zal er betaald moeten worden...

ergens waar, maar als al die landen een front vormen en ecclestone het mes op de keel zetten zal hij wel moeten bijdraaien. Maar dan moeten ze allemaal aan dezelfde kant staan

Hoe kun je met pakweg 25 circuits aan dezelfde kant staan, als er maar 18 gekozen gaan worden? Dat moet je me nu toch eens uitleggen...
Alleen in een ideale wereld strijden we voor elkaar zonder eigenbelang.

Dat gaat dus ook totaal niet werken natuurlijk. En dat maakt Bernie ieder jaar weer zo blij.

f1columns.nl

Citaat van: 0634 op 08 oktober 2008 - 22:25:38
Citaat van: Jasper op 08 oktober 2008 - 22:18:23
Citaat van: Eric op 08 oktober 2008 - 19:16:06
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 oktober 2008 - 15:55:06
Het probleem is dat er 30 landen een GP willen organiseren en er maar 18 plaatsen zijn op een kallender. Hoe kunnen die landen een front vormen? Niet, want Bernie geeft niets om circuits, als Spa niet kan betalen gaan ze gewoon van de kalender af, Bernie kijkt naar het geld, niet naar de traditie en faam. Zolang er meer kandidaten dan plaatsen zijn, zal er betaald moeten worden...

ergens waar, maar als al die landen een front vormen en ecclestone het mes op de keel zetten zal hij wel moeten bijdraaien. Maar dan moeten ze allemaal aan dezelfde kant staan

Hoe kun je met pakweg 25 circuits aan dezelfde kant staan, als er maar 18 gekozen gaan worden? Dat moet je me nu toch eens uitleggen...
Alleen in een ideale wereld strijden we voor elkaar zonder eigenbelang.

Dat gaat dus ook totaal niet werken natuurlijk. En dat maakt Bernie ieder jaar weer zo blij.

en rijk vooral...
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

leproffesseur

Ik heb die man nooit kunnen uitstaan.
Geld,geld,geld.Hoe kan je nu een gp afvoeren als canada en
wel een circuit als many cours behouden?

Eric

het is inderdaad bijna niet mogelijk om zoveel landen een front te laten vormen, maar het is net daardoor dat Ecclestone kan doen en laten wat hij wil met de circuits.
Het is dan ook dankzij die boskabouter dat de meeste circuits met moeite iets verdienen. Maar ja in een egoïstische wereld is dit niet mogelijk...dus betalen ze hun blauw aan de oppersmurf.  ;)