Olympische Spelen

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2008 - 19:57:19

« vorige - volgende »

Martin

Citaat van: Jasper op 21 augustus 2008 - 20:57:34
Leuk hé, neerkijken op de Belgen?

Helemaal niet. Ik had liever dat de Nederlanders en de Belgen samen konden strijden om de medailles.
Jammer dat je zo denkt. :(

Supermariobros

Britse streaker slaat ook op Spelen toe

De Britse streaker Mark Roberts is er weer in geslaagd om een groot sportevenement te verstoren. Deze keer verscheen hij op de Olympische Spelen. Terwijl in Hongkong de ruiters hun hindernissen trotseerden, dook Roberts plots op uit het publiek. Hij immiteerde tijdens zijn optreden enkele minuten lang een paard. Toen vond de beveiliging het welletjes en de streaker werd afgevoerd, zo schrijft de Telegraaf. Roberts verschijnt wel vaker in zijn adamspak op grote sporttoernooien.


Martin

#167
Jack van Gelder zwemt

Ga nooit tussen een groep waterpolovrouwen staan dat net goud heeft gewonnen. En zeker niet aan de rand van het Olympische zwembad... Dat heeft Jack van Gelder wel geleerd...

Na afloop van de succesvolle finale tegen Amerika probeerde de sportpresentator wat interviews te houden tussen de gouden ploeg. De dames hadden blijkbaar geen zin in de vragen van Jack en gooiden hem het zwembad in...




Jasper

Zilver voor België

België heeft dan toch een medaille beet: de estafetteploeg op de 4x100m vrouwen werd tweede achter Rusland. Topfavoriet Jamaica viel uit met een mislukte stokwissel.

Eerder hadden we alweer een vierde plaats beet in het voetbal, 3-0 verloren tegen Brazilië in de wedstrijd om de derde plaats.

janke

Citaat van: Martin op 21 augustus 2008 - 22:00:33
Citaat van: Jasper op 21 augustus 2008 - 20:57:34
Leuk hé, neerkijken op de Belgen?

Helemaal niet. Ik had liever dat de Nederlanders en de Belgen samen konden strijden om de medailles.
Jammer dat je zo denkt. :(

Citaat van: Jasper op 18 augustus 2008 - 16:39:46
"Jus d'orange van appel" ;)
Och Jasper trek het je niet aan. Je doet het ook tegen de Hollanders over hun kennis der Franse taal. ;) Geintje moet kunnen, of niet?? Proficiat met de zilveren plak. Wij hebben door de hockey dames er weer goud bij.
Some things are too important to be left in the past.

Supermariobros

Eerste medaille voor België!!  8)

België heeft zijn eerste medaille beet op de Spelen. De Belgische vrouwen veroverden zilver op de 4x100 meter estafette, in een Belgisch record.



Een dikke proficiat en een dikke merci.  :)

Jasper

Blijkbaar is Hellebaut toch ook nog echt kanshebber. Ik vind dat die dit jaar nog nauwelijks gepresteerd heeft, maar blijkbaar is ze wel al heel lang van plan om hier te pieken...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 22 augustus 2008 - 17:56:43
Blijkbaar is Hellebaut toch ook nog echt kanshebber. Ik vind dat die dit jaar nog nauwelijks gepresteerd heeft, maar blijkbaar is ze wel al heel lang van plan om hier te pieken...
Mja, ik wist ook niet goed wat we van haar moesten verwachten. In 2006 Europees Kampioen, maar nadien geen echte straffe dingen meer van gehoort. Ik dacht overigens dat ze niet in de buurt van de wereldtop kwam. Ik dacht dat er bij het hoogspringen niet echt naar iets toegetraint kon worden? Heb ooit es een reportage over de training van Tia gezien, en echt springen doet ze zelden. Bovendien is het niet eenzelfde inspanning als een sprint lopen ofzo (hoewel ze dat wel half en half doen), ik geloof niet dat je je echt zo simpel kan verbeteren door te trainen dan bij andere atletieksporten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik denk wel dat je sprongkracht enorm beïnvloed wordt door je afstoottechniek hoor. Daar zal wel op te trainen vallen. En dat pieken is natuurlijk vooral conditioneel. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 22 augustus 2008 - 20:56:40
Ik denk wel dat je sprongkracht enorm beïnvloed wordt door je afstoottechniek hoor. Daar zal wel op te trainen vallen. En dat pieken is natuurlijk vooral conditioneel. ;)
Mja, en laat dat nu net iets zijn, conditie, wat voor een hoogspringster niet zo belangrijk is als voor marathonlopers en zwemmers e.d., wel?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Nee, maar je moet dat zeker niet onderschatten hoor. Je moet afstoten op 1 been, en dat moet een hele wedstrijd lang standhouden. En de aanloop is nu ook niet bepaald op het gemakje lopen. :)

janke

Als ik dit zo lees is het een wedstrijd voor flamingo's. :D
Some things are too important to be left in the past.

Supermariobros

De Fransman Absalon won in het mountainbiken. Nys werd negende , Paulissen achttiende en Van Meirhaeghe gaf op.

We hebben nog twee kansen op een medaille: Tia Hellebaut in het hoogspringen en de 4x100m. bij de mannen, maar die laatste geef ik weinig kans.

Jasper

Die Meirhaeghe is zó voorspelbaar. ;D ;D Gisteren in een reportage op Sporza Olympia: "Er gaan veel renners de aankomst niet halen, maar ik ga zeker de aankomst halen." Ik dacht al: ja, dat zullen we wel zien... En inderdaad, meneer haalt de aankomst niet. ::)

Trouwens, het is de 4x400m bij de mannen, niet 4x100. ;)

Martin

Afgang voor hockeyers

De Nederlandse hockeyers hebben de Olympische Spelen op een dramatische wijze afgesloten. In de strijd om het brons liet een ongeïnspireerd Oranje zich binnen tien minuten de kaas van het brood eten. Dat resulteerde in een kansloze 0-3 achterstand. Die schade kon de ploeg van bondscoach Roelant Oltmans niet meer herstellen: 2-6. Na het twee keer goud (1996 en 2000) en het zilver vier jaar geleden in Athene restte nu een teleurstellende plek buiten het podium.