Olympische Spelen

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2008 - 19:57:19

« vorige - volgende »

Martin

Zwemmen heren:

Bernard onttroont VdH als koning

Na twee gouden medailles op rij is Pieter van den Hoogenband vandaag op de Olympische Spelen onttroond als de koning van de 100 meter vrije slag. De Brabantse zwemmer, die nog wel als derde snelste de finale bereikte, viel zelfs buiten het podium. In het ijzersterke deelnemersveld eindigde hij met zijn tijd van 47,75 op de vijfde plek, slechts achthonderdste van een seconde verwijderd van het podium.

Het goud ging naar Alain Bernard. De Fransman klokte een tijd van 47,21. Wereldrecordhouder Eamon Sullivan pakte in 47,32 het zilver. De Amerikaan Jason Lezak en Cesar Cielo Folho uit Brazilië klokte achter Bernard en Sullivan exact dezelfde tijd (47,67) en moeten het brons delen.


Martin

Brons voor Nederland

De kans op goud liet Henk Grol liggen, maar in de 'herkansing' versloeg de Nederlandse judoka in de strijd om het brons wel Levan Zhorzholiani. De 23-jarige Grol pakte de Georgiër op een yuko en twee straffen. Een bronzen medaille met een bijsmaakje, want een plek in de eindstrijd had Grol in de halve finale aan zich voorbij laten gaan.

Martin

Waterpolo dames

Waterpolo heeft eigen nipple-gate

In het heetst van de strijd kan er wel eens iets misgaan. Zo ook tijdens de waterpolowedstrijd tussen Hongarije en Australie. Waterpoloster Emma Beadsworth was zo geconcentreerd, dat ze niet doorhad dat haar borst uit haar badpak floepte...



De Hongaarse Fruzsina Bravik kan het zichtbaar weinig schelen, maar daar moeten de mannen op de tribune vast anders over gedacht hebben. Waterpolo heeft nu, na de ontbloot-act van Janet Jackson bij de Amerikaanse Super-Bowl finale, óók een eigen nipple-gate...

Martin

Zilver voor Nederland

Het optreden van Isabell Werth met haar paard Satchmo heeft de Nederlandse dressuurruiters definitief de das omgedaan in de strijd om het teamgoud. De Duitse kopvrouw kwam op de verlichte renbaan van Hongkong uit op een score van 76,417 procent. Anky van Grunsven reed met IPS Salinero een goede proef en kreeg van de jury 74,750 procent.

Martin

Citaat van: Martin op 13 augustus 2008 - 13:13:27
Medaillespiegel:

13e  Nederland 1 goud  1 zilver 3 brons

14e  Nederland 1 goud  2 zilver 4 brons

Martin

Noodweer legt deel Spelen plat

De weergoden zijn Peking opnieuw niet goed gezind. Alle olympische roeiwedstrijden in Shunyi, zo'n 40 kilometer van het olympisch dorp, zijn verplaatst naar vrijdag in verband met noodweer. Daarnaast ondervinden ook andere olympische onderdelen hinder van de bliksem, het onweer en de hevige regenval.


Supermariobros

Michael Phelps won vanmorgen zijn zesde gouden medaille en komt steeds dichter bij zijn beoogde doel van acht keer goud. De Amerikaan won de 200 meter wisselslag in een nieuwe recordtijd.  Morgen komt Phelps nog in actie in de finale van de 100 meter vlinder en zondag zwemt hij de finale van de 4x100 meter wisselslag.

Supermariobros

Zweed Abrahamian weigert brons

De Zweedse worstelaar Ara Abrahamian heeft donderdag zijn bronzen medaille in de klasse tot 84 kilogram geweigerd. Hij deed dat uit frustratie om zijn verloren halve finale tegen de Italiaan Andrea Minguzzi, de latere olympische kampioen.

"Mijn nederlaag in de halve finale was totaal onterecht", verklaarde Abrahaminan, vier jaar terug in Athene nog goed voor zilver. "Dit brons interesseert me niet. Ik wil goud."

Abrahamian klom tegen zijn zin toch op het podium, maar legde zijn medaille nadien in het midden van de worstelmat en verliet de arena, zijn rechtervuist in de lucht zwaaiend.

In de halve finales verloor Abrahamian van Minguzzi op een door hem betwiste beslissing van de kamprechter. Na de kamp weigerde hij al de hand van zijn tegenstander te schudden. IRare kerel.n de wedstrijd om het brons won hij van de Fransman Melonin Noumonvi.

Minguzzi won nadien in de finale van de Hongaar Zoltan Fodor (1-1, 1-1, 4-0). De Turk Nazmi Avluca won de tweede bronzen medaille, naast die van de misnoegde Abrahamian.

Rare kerel.   ::)

Martin

Hockey heren

De Nederlandse hockeyers hebben ook hun derde groepswedstrijd op de Olympische Spelen in Peking gewonnen. Oranje zegevierde met 4-2 over Canada.



Supermariobros

Citaat van: Supermariobros op 15 augustus 2008 - 08:32:17
Zweed Abrahamian weigert brons

De Zweedse worstelaar Ara Abrahamian heeft donderdag zijn bronzen medaille in de klasse tot 84 kilogram geweigerd. Hij deed dat uit frustratie om zijn verloren halve finale tegen de Italiaan Andrea Minguzzi, de latere olympische kampioen.

"Mijn nederlaag in de halve finale was totaal onterecht", verklaarde Abrahaminan, vier jaar terug in Athene nog goed voor zilver. "Dit brons interesseert me niet. Ik wil goud."

Abrahamian klom tegen zijn zin toch op het podium, maar legde zijn medaille nadien in het midden van de worstelmat en verliet de arena, zijn rechtervuist in de lucht zwaaiend.

In de halve finales verloor Abrahamian van Minguzzi op een door hem betwiste beslissing van de kamprechter. Na de kamp weigerde hij al de hand van zijn tegenstander te schudden. IRare kerel.n de wedstrijd om het brons won hij van de Fransman Melonin Noumonvi.

Minguzzi won nadien in de finale van de Hongaar Zoltan Fodor (1-1, 1-1, 4-0). De Turk Nazmi Avluca won de tweede bronzen medaille, naast die van de misnoegde Abrahamian.

Rare kerel.   ::)

IOC opent disciplinaire procedure tegen Zweedse worstelaar

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft een disciplinair onderzoek ingesteld tegen de Zweedse worstelaar Ara Abrahamian. Die had gisteren zijn bronzen medaille in de klasse tot 84 kilogram weggegooid uit protest tegen een scheidsrechterlijke beslissing.



Abrahamian, vier jaar terug in Athene nog goed voor zilver, klom gisteren tegen zijn zin op het podium, maar legde zijn medaille nadien in het midden van de worstelmat en verliet de arena, zijn rechtervuist in de lucht zwaaiend.

In de halve finales verloor Abrahamian van Minguzzi op een door hem betwiste beslissing van de kamprechter. Na de kamp weigerde hij al de hand van zijn tegenstander te schudden. In de wedstrijd om het brons won hij van de Fransman Melonin Noumonvi. Als Abrahamian gedeklasseerd wordt, gaat zijn bronzen medaille naar Noumonvi.

Ferrari 2010

Als die kamprechter echt een fout heeft gemaakt, kan ik hem wel begrijpen. Hij is sowieso gekomen om te winnen, als die kans je dan wordt afgenomen door een fout van van de kamprechter, dan kan ik begrijpen dat je zo reageert. Dat zijn bronzen medaille misschien naar een ander gaat, zal hem worst wezen denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Een deel van sport, en zeker van de Spelen, is ook dat je af en toe aanvaardt dat iets tegenzit. Er zijn bijvoorbeeld genoeg judoka's geweest die zich bekocht voelden door controversiële beslissingen. Je bent dan teleurgesteld, maar een Olympische medaille weigeren? Dan moet je van mij nooit meer terugkomen op de Spelen...

Martin

Helemaal mee eens Jasper, een topsporter moet niet zo reageren.
Iedereen gaat voor goud maar shit happens soms.
Van mij mag die medaille naar iemand anders gaan.

Jasper

Ik ben opgebleven voor alweer een historische zwemsessie: Michael Phelps die één slag meer maakt dan zijn concurrent en zo de 100 meter vlinder wint met 0.01s voorsprong en dus zijn 7de goud van deze Spelen pakt, en daarna de Britse Addington die een 19 jaar oud wereldrecord op de 800 meter vrij met meer dan 2 seconden verbetert. Sterk. :)

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 16 augustus 2008 - 04:23:48
Ik ben opgebleven voor alweer een historische zwemsessie: Michael Phelps die één slag meer maakt dan zijn concurrent en zo de 100 meter vlinder wint met 0.01s voorsprong en dus zijn 7de goud van deze Spelen pakt, en daarna de Britse Addington die een 19 jaar oud wereldrecord op de 800 meter vrij met meer dan 2 seconden verbetert. Sterk. :)

Phelps is een fenoneem, hij evenaart daarmee het record uit 1972 van zijn landgenoot Mark Spitz die op de Spelen van Munchen zeven keer goud won. Morgen kan Phelps alleen recordhouder worden als hij met zijn ploeg de 4x100 meter wisselslag wint.

De Servische zwembod heeft ondertussen al geprotetesteerd om Milorad Cavic in het gelijk te halen, omdat ze vinden dat beiden exact dezelfde tijd aantikten. Na het bestuderen van de videobeelden is de klacht inmiddels verworpen.

Links ziet u Phelps, rechts Cavic