Buurman test PSV-bolide

Gestart door Martin, 28 juli 2008 - 21:36:37

« vorige - volgende »

Martin

Yelmer Buurman heeft afgelopen weekeinde voor het eerst in de PSV-bolide gezeten. De komende week gaat hij de auto testen voor het PSV-raceteam, dat uitkomt in de Superleague Formula.



"Dit zijn uitstekende auto's met een kracht van 750 PK. Qua formaat zijn het dat de grootste auto's die in Europa rijden", zegt Buurman op de site van de club. De bolide is geconstrueerd in het Belgische Bornem. Dinsdag gaat de auto voor het eerst rijden, op het circuit van Barcelona.

Het is nog niet zeker of Buurman in de toekomst ook daadwerkelijk de PSV-bolide gaat besturen. Een verdere samenwerking wordt bekeken na de testdagen. Aan de coureur zelf ligt het niet. "Ik heb er heel veel zin in en het zou erg leuk zijn als ik PSV mag vertegenwoordigen in de racewereld."

Bron: De Telegraaf


Martin

Doornbos en Buurman in Superleague

Robert Doornbos en Yelmer Buurman komen dit weekeinde aan de start van de debuutrace in de nieuwe Superleague Formula, de raceklasse die is gelieerd aan voetbalclubs. Doornbos bestuurt de bolide van AC Milan, Buurman die van PSV.
Buurman tekende vorige week pas zijn contract bij PSV.
De kalender van de Superleague Formula telt dit seizoen zes races.

Folkert

Heb dus 1 race gezien hier van en moet zeggen dat ik er vrij weinig aan vind nog. Die omgekeerde start vind ik helemaal loos eigenlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)