Wie?Waar?Wanneer?Wat?

Gestart door TheIceman, 07 juni 2008 - 10:45:16

« vorige - volgende »

Kootje

Tsja .... das 'n goeie vraag, geen idee eigenlijk.

Maar bij het woord innovatie gaat mijn gedachte naar Ground Effect, Active Ride-Height System, ABS, Powersteering, Dubbele Diffuser, Seemless Shifting enz. enz., en niet naar de toevoeging van 'n extra cameraatje. Dat is weliswaar oneerbiedig uitgedrukt, maar vandaar dat ik zoiets had van: Ik weet niet of je dit 'n innovatie mag noemen?

SDG

#436
Citaat van: Kootje op 16 december 2012 - 12:15:09
Tsja .... das 'n goeie vraag, geen idee eigenlijk.

Maar bij het woord innovatie gaat mijn gedachte naar Ground Effect, Active Ride-Height System, ABS, Powersteering, Dubbele Diffuser, Seemless Shifting enz. enz., en niet naar de toevoeging van 'n extra cameraatje. Dat is weliswaar oneerbiedig uitgedrukt, maar vandaar dat ik zoiets had van: Ik weet niet of je dit 'n innovatie mag noemen?

Een innovatie hoeft wat mij betreft niet per se technisch te zijn. Bovendien is het toch iets wat van grote invloed geweest is, want het heeft de manier waarop we Formule 1 kijken totaal veranderd. Kun je je tegenwoordig een Formule 1-uitzending nog voorstellen zonder onboardcamera's? Of de rallysport, waar het gezien de lengte van de proeven onmogelijk is om alle actie met vaste camera's in beeld te brengen?

Kootje

Heb je helemaal gelijk in hoor, het is alleen niet het eerste waar ik aan denk bij het woord innovatie.

SDG

Nog maar eens een vraag.


Fabian

In ieder geval een Ferrari. Ik gok ergens jaren negentig, maar precies weet ik t niet.

Dus maar n gokje: Berger in 1993???

Circuit en andere rijder zijn mij onbekend.

Edwin90

Het is i.i.g 1993 en een Ferrari, aan de helm te zien Berger. Circuit lijkt me iets van Mexico ofzo?

SDG

Citaat van: Fabian op 09 april 2013 - 15:49:12
In ieder geval een Ferrari. Ik gok ergens jaren negentig, maar precies weet ik t niet.

Dus maar n gokje: Berger in 1993???

Circuit en andere rijder zijn mij onbekend.

Berger in 1993 is goed. Nu nog de andere rijder en het circuit.

Fabian

Citaat van: SDG op 09 april 2013 - 17:50:05
Citaat van: Fabian op 09 april 2013 - 15:49:12
In ieder geval een Ferrari. Ik gok ergens jaren negentig, maar precies weet ik t niet.

Dus maar n gokje: Berger in 1993???

Circuit en andere rijder zijn mij onbekend.

Berger in 1993 is goed. Nu nog de andere rijder en het circuit.
Die weet ik niet. Misschien voor iemand anders die t weet?

Edwin90

Ik was zo benieuwd dat ik het heb opgezocht. Dus ik hou me verder even stil :)

Gerard

holy sh!t dat ziet er heftig uit! Wie aen waar zou ik niet weten zonder het op te zoeken...

Jehoentelaar

Is deze klapper niet de startcrash van de Braziliaanse Grand Prix van 1993, met -die is al genoemd- Gerhard Berger en Michael Andretti? Het is de enige race waarvan ik weet dat er een roodwitte McLaren door de lucht vloog met een Ferrari achter zich aan.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 10 april 2013 - 10:01:05
Is deze klapper niet de startcrash van de Braziliaanse Grand Prix van 1993, met -die is al genoemd- Gerhard Berger en Michael Andretti? Het is de enige race waarvan ik weet dat er een roodwitte McLaren door de lucht vloog met een Ferrari achter zich aan.

Dat is helemaal goed. Race werd trouwens gewonnen door Ayrton Senna, wat een bestorming van het circuit door het publiek tot gevolg had. Dit was tevens de eerste race in de moderne F1-geschiedenis waarin de safety car werd ingezet, na een stortbui halverwege de race waarbij verschillende coureurs op het rechte stuk voor start en finish uit de wedstrijd crashten.

Jehoentelaar

Nice. 8) Ik heb die race eens in zijn geheel teruggezien, vandaar. Had ooit het plan om het hele seizoen '93 terug te kijken, maar veel verder dan deze race ben ik niet gekomen.

SDG


Fabian

De helm doet me denken aan Senna. Volgens mij rijdt ie in een Toleman.