Wie?Waar?Wanneer?Wat?

Gestart door TheIceman, 07 juni 2008 - 10:45:16

« vorige - volgende »

SDG

Tip: het is een Oostenrijker.

Kootje

Enige Oostenrijkse F1 verslaggevers die ik ken zijn Heinz Prüller en Hans Zwickl.
En na wat research op Google afbeeldingen, kom ik tot de conclusie dat het die eerste is.

SDG

Citaat van: Kootje op 13 februari 2012 - 08:55:28
Enige Oostenrijkse F1 verslaggevers die ik ken zijn Heinz Prüller en Hans Zwickl.
En na wat research op Google afbeeldingen, kom ik tot de conclusie dat het die eerste is.

Prüller is juist. Een van de grijze eminenties van de F1-verslaggeving. Destijds commentator voor de ÖRF en uitgever van zijn eigen F1-jaarboekenreeks 'Grand Prix Story'. Ik heb er zo ééntje thuis liggen, van 1983 (toevallig ook het boek waarin deze twee foto's staan). Prüller slaat je in zijn boeken niet zozeer om de oren met wedstrijdstatistiekjes, blitse foto's en technische feiten, maar focust zich meer op de beleving van de rijders zelf en achtergrondverhalen. Echte aanraders, geweldig om te lezen.

Kootje

#348
Hij heeft ook nog 'n boek genaamd Prüllereien.
Daarin staan zijn legendarische versprekingen, vergelijkbaar met die van Murray Walker's Murrayisms.
Misschien ook wat voor jou ??

Kootje

Nieuwe vraag,

Het startnummer 13 wordt tegenwoordig niet meer vergeven in de F1, en ook vroeger -toen startnummers nog vrij waren- was het uitzonderlijk om 'n auto met startnummer 13 op de baan te zien. Toch is het 3x voorgekomen dat iemand zich eraan waagde met dit "ongeluksgetal" mee te strijden om de eer.

Wie ??
Waar ??
Wanneer ??
Welk resultaat ??

0634

-Solana in Mexico City in 1963. Werd 11e in zijn BRM
-Galica reed in 1976, brands hatch, niet gekwalificeerd.

De derde weet ik niet, zover ik weet niemand. Al reed in de jaren 20 het team van Delage ermee. Beide rijders Torchy en Massett kwamen daar toen bij om het leven.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2012 - 09:37:22
-Solana in Mexico City in 1963. Werd 11e in zijn BRM
-Galica reed in 1976, brands hatch, niet gekwalificeerd.

Die 2 zijn alvast goed.
Had 'm moeilijker verwacht ::), maar gelukkig weet je de 3e dan weer niet. :)


CitaatDe derde weet ik niet, zover ik weet niemand. Al reed in de jaren 20 het team van Delage ermee. Beide rijders Torchy en Massett kwamen daar toen bij om het leven.

Er is toch echt 'n 3e persoon die met nr 13 deel heeft genomen aan 'n officieel GP weekeinde.
Het gaat dus om de periode vanaf 1950 tot 1996, het jaar waarin de nummering vast kwam te staan en nr 13 officieel niet meer gebruikt werd.

Franky R.

Als ik diep in mijn koppie graaf, vermoed ik een Italiaanse coureur...Maar ik kom niet op een naam...

Kootje

Citaat van: Franky R. op 31 mei 2012 - 16:19:57
Als ik diep in mijn koppie graaf, vermoed ik een Italiaanse coureur...Maar ik kom niet op een naam...

Nope.

Het is 'n in Polen geboren Duitser.

Matthijs

Kostte me 1 minuut om met deze tip via Wikipedia het antwoord te vinden. Was ik anders nooit op gekomen...

Kootje

Citaat van: Matthijs op 01 juni 2012 - 12:53:26
Kostte me 1 minuut om met deze tip via Wikipedia het antwoord te vinden. Was ik anders nooit op gekomen...

Das geen antwoord. :P

Matthijs

Mauritz von Strachwitz dus. Maar ik wilde niks zeggen omdat opzoeken weliswaar leuk, maar niet helemaal eerlijk is toch?

Kootje

Citaat van: Matthijs op 02 juni 2012 - 21:05:39
Mauritz von Strachwitz dus. Maar ik wilde niks zeggen omdat opzoeken weliswaar leuk, maar niet helemaal eerlijk is toch?

Dat was ''m inderdaad.
Voor de volledigheid reed hij met startnummer 13 de kwalificatie vd Duitse GP in '53 maar faalde zich voor de race te plaatsen.

0634

Citaat van: Matthijs op 02 juni 2012 - 21:05:39
Mauritz von Strachwitz dus. Maar ik wilde niks zeggen omdat opzoeken weliswaar leuk, maar niet helemaal eerlijk is toch?
Ik denk toch niet dat er mensen zijn die dit antwoord uit hun hoofd hadden geweten ;).

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 02 juni 2012 - 21:05:39
Mauritz von Strachwitz dus. Maar ik wilde niks zeggen omdat opzoeken weliswaar leuk, maar niet helemaal eerlijk is toch?





:P :P :P




;)