GP Maleisië: Man van de race

Gestart door Supermariobros, 23 maart 2008 - 10:13:01

« vorige - volgende »

Het gekende concept

Raikkonen
15 (46.9%)
Kubica
3 (9.4%)
Kovalainen
6 (18.8%)
Trulli
5 (15.6%)
Hamilton
0 (0%)
Heidfeld
1 (3.1%)
Webber
1 (3.1%)
Alonso
1 (3.1%)
Iemand anders, wie?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

supersteven

CitaatCitaat van: Doefie op Vandaag om 19:58:22
Citaat van: Eric op Vandaag om 18:33:34
Miskleun van de dag...Massa

Is duidelijk dat Massa absoluut niet zonder tractiecontrole kan rijden.

Ja het is algemeen geweten dat hij als tiener in de karting al tc had.
Lulkoek natuurlijk,hij heeft gewoon pech gehad voor hetzelfde geld stond Kimi vorige week ook in de grindbak.
Al die kerels in de f1 hebben jaren voordien zonder tc gereden,het is nu alleen wat moeilijker in de f1 dan de vorige jaren en er zullen dit seizoen nog wel andere in de fout gaan

sorry meatball maar daarvoor werd massa zoek gereden door Raikonen die goed kon volgen
Massa zal nu definitief de tweede rijder zijn, let op mijn woorden.
let the sunshine shine in your heart

Jasper

Citaat van: Eric op 23 maart 2008 - 22:03:40
Citaat van: Jasper op 23 maart 2008 - 19:23:26
Sorry maar, "mooi hoe hij een McLaren achter zich kon houden"? Hamilton heeft niet eens geprobeerd om er voorbij te geraken. ???

ik heb heb hem toch zien proberen...of heb ik een andere tv?
En moest hij niet proberen dan hij is hij ook vlug content...dus sorry Jasper
Blijkbaar, want ik heb hem echt niet zien proberen...

Doefie

#32
Citaat van: meatball op 23 maart 2008 - 20:25:58Ja het is algemeen geweten dat hij als tiener in de karting al tc had.
Lulkoek natuurlijk,hij heeft gewoon pech gehad voor hetzelfde geld stond Kimi vorige week ook in de grindbak.
Al die kerels in de f1 hebben jaren voordien zonder tc gereden,het is nu alleen wat moeilijker in de f1 dan de vorige jaren en er zullen dit seizoen nog wel andere in de fout gaan

Het is dan ook geweten dat rijden met een Formule 1-wagen van 700pk en 2400cc dan ook hetzelfde is als met een kartje van 20-30 pk en 270cc ::)

Natuurlijk gaan er anderen nog fouten maken. Dat Massa tot nu toe veruit de enige is die zoveel fouten maakt in twee race, die beide gewoon aan het feit liggen dat hij veel te vroeg terug volledig op de gas gaat, valt meer op. In Australië de eerste bocht ging hij te snel op de gas en spinde hij, gelukkig voor hem kon hij toen nog doorgaan. Nu in Maleisië zelfde probleem, gaat te snel terug op het gaspedaal en spint in de grindbak. Vorig jaar had de tractiecontrole dit nog gecorrigeerd, dit jaar niet meer en dan valt het gewoon op dat de rest amper tot geen foutjes maken die puur met dat feit te maken hebben. Massa wel. Logische redenering, Massa heeft er veel meer last mee om zich aan te passen.

Citaat van: meatball op 23 maart 2008 - 20:42:46Bij Canvas had men het er terloops trouwens over dat Vettel naar Ferrari zou komen,maar die twee lullen natuurlijk maar wat raak.

En zo doet ook meer dan de halve paddock.

Folkert

Citaat van: Eric op 23 maart 2008 - 22:03:40
Citaat van: Jasper op 23 maart 2008 - 19:23:26
Sorry maar, "mooi hoe hij een McLaren achter zich kon houden"? Hamilton heeft niet eens geprobeerd om er voorbij te geraken. ???

ik heb heb hem toch zien proberen...of heb ik een andere tv?
En moest hij niet proberen dan hij is hij ook vlug content...dus sorry Jasper

Als jullie geen broers zijn of bij elkaar wonen, mag ik hopen dat jij een andere tv hebt ;D
Lijkt me nog al lastig elke keer de tv heen en weer te sjouwen :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 24 maart 2008 - 00:30:17
Citaat van: Eric op 23 maart 2008 - 22:03:40
Citaat van: Jasper op 23 maart 2008 - 19:23:26
Sorry maar, "mooi hoe hij een McLaren achter zich kon houden"? Hamilton heeft niet eens geprobeerd om er voorbij te geraken. ???

ik heb heb hem toch zien proberen...of heb ik een andere tv?
En moest hij niet proberen dan hij is hij ook vlug content...dus sorry Jasper
Blijkbaar, want ik heb hem echt niet zien proberen...
Hij kon er gewoon niet over, to slow. Dat lag niet aan Webber, maar ook niet aan het niet proberen van Hamilton. Hij geraakte niet onder de achtervleugel. Je gaat me toch niet zeggen dat Hamilton al in race 2 met amper enkele punten voor op safe gaat rijden hé?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Doe mij maar Raikkonen. Al vond ik Kubica, Trulli en Webber ook wel sterk. Heikki vond ik eigenlijk niet zo fantastisch racen... In de eerste stint raakte hij geen tiende van een seconde dichter bij Trulli. Hij heeft ook veel vrije baan gehad, maar van zijn snelste ronde val ik nu niet meteen van mijn stoel. Hamilton zat -mede door de problemen in de pits- bijna de hele race achter Webber, toch heeft hij een snellere ronde op de tabellen gezet. Maar een McLaren die niet voorbij een Red Bull geraakt vond ik ook maar een raar zicht :o. Nene, dan vond ik de Kovalainen van Australië beter.

Eric

#36
Citaat van: Burorri op 24 maart 2008 - 02:44:06
Citaat van: Eric op 23 maart 2008 - 22:03:40
Citaat van: Jasper op 23 maart 2008 - 19:23:26
Sorry maar, "mooi hoe hij een McLaren achter zich kon houden"? Hamilton heeft niet eens geprobeerd om er voorbij te geraken. ???

ik heb heb hem toch zien proberen...of heb ik een andere tv?
En moest hij niet proberen dan hij is hij ook vlug content...dus sorry Jasper

Als jullie geen broers zijn of bij elkaar wonen, mag ik hopen dat jij een andere tv hebt ;D
Lijkt me nog al lastig elke keer de tv heen en weer te sjouwen :P

Vandaar dus dat Jasper het niet gezien heeft...ik had toen de tv ...

Zoals Burrori Ferrari 2008 ook zei, in de tweede race al op safe spelen...zelfs Alonso zou het nog niet doen.
En verder ga ik er niet over doorbomen, ...hoe sommige hun eigen waarheid zien  ::)

Ferrari 2010

Citaat van: Eric op 24 maart 2008 - 11:02:51
Citaat van: Burorri op 24 maart 2008 - 02:44:06
Citaat van: Eric op 23 maart 2008 - 22:03:40
Citaat van: Jasper op 23 maart 2008 - 19:23:26
Sorry maar, "mooi hoe hij een McLaren achter zich kon houden"? Hamilton heeft niet eens geprobeerd om er voorbij te geraken. ???

ik heb heb hem toch zien proberen...of heb ik een andere tv?
En moest hij niet proberen dan hij is hij ook vlug content...dus sorry Jasper

Als jullie geen broers zijn of bij elkaar wonen, mag ik hopen dat jij een andere tv hebt ;D
Lijkt me nog al lastig elke keer de tv heen en weer te sjouwen :P

Vandaar dus dat Jasper het niet gezien heeft...ik had toen de tv ...

Zoals Burrori ook zei, in de tweede race al op safe spelen...zelfs Alonso zou het nog niet doen.
En verder ga ik er niet over doorbomen, ...hoe sommige hun eigen waarheid zien  ::)
excuseer, maar ik heb dat gezegd :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Eric op 24 maart 2008 - 11:02:51
Citaat van: Burorri op 24 maart 2008 - 02:44:06
Citaat van: Eric op 23 maart 2008 - 22:03:40
Citaat van: Jasper op 23 maart 2008 - 19:23:26
Sorry maar, "mooi hoe hij een McLaren achter zich kon houden"? Hamilton heeft niet eens geprobeerd om er voorbij te geraken. ???

ik heb heb hem toch zien proberen...of heb ik een andere tv?
En moest hij niet proberen dan hij is hij ook vlug content...dus sorry Jasper

Als jullie geen broers zijn of bij elkaar wonen, mag ik hopen dat jij een andere tv hebt ;D
Lijkt me nog al lastig elke keer de tv heen en weer te sjouwen :P

Vandaar dus dat Jasper het niet gezien heeft...ik had toen de tv ...

Zoals Burrori Ferrari 2008 ook zei, in de tweede race al op safe spelen...zelfs Alonso zou het nog niet doen.
En verder ga ik er niet over doorbomen, ...hoe sommige hun eigen waarheid zien  ::)
Als jij inhaalpogingen hebt gezien, gelieve dan even een link naar YouTube of zo te geven want ik heb die echt gemist dan.

Ferrari 2010

Eerlijk gezegd heb ik ook niet gezien dat hij geprobeerd heeft hem in te halen, hij kwam gewoon niet dicht genoeg in de buurt daarvoor, meer valt er niet over te zeggen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 24 maart 2008 - 01:34:39Dat Massa tot nu toe veruit de enige is die zoveel fouten maakt in twee race, die beide gewoon aan het feit liggen dat hij veel te vroeg terug volledig op de gas gaat, valt meer op. In Australië de eerste bocht ging hij te snel op de gas en spinde hij, gelukkig voor hem kon hij toen nog doorgaan.
In Australië zou hij verkeerd geschakeld hebben. Zo blijkt.

Blue Shadow

iceman 4 world champion

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 24 maart 2008 - 13:31:19
Citaat van: Doefie op 24 maart 2008 - 01:34:39Dat Massa tot nu toe veruit de enige is die zoveel fouten maakt in twee race, die beide gewoon aan het feit liggen dat hij veel te vroeg terug volledig op de gas gaat, valt meer op. In Australië de eerste bocht ging hij te snel op de gas en spinde hij, gelukkig voor hem kon hij toen nog doorgaan.
In Australië zou hij verkeerd geschakeld hebben. Zo blijkt.
Verkeerd geschakeld of te vroeg op het gas, het blijft een fout. Je kan bij een start heel veel winnen, maar je kan dus ook heel veel verliezen. Als Massa gewoon rustiger was gebleven(want ik denk dat hij dus onder druk toch wat te gehaastig word.) en desnoods plaats had verloren was zijn race misschien wel heel anders verlopen.

Over Hamilton. Omdat Hamilton niet probeert in te halen, wil nog niet zeggen dat hij het niet probeerd he. Ookal heeft hij de superieure auto, je weet nooit hoe die auto reageerd achter een andere auto. Misschien kreeg hij gewoon niet genoeg downforce of grip of weet ik veel wat om echt een vuist te maken. Ik merk dat hier toch een heel hoop mensen zijn die overal maar simpel van uit gaan. Zoals bij Massa, ja het waren domme fouten, maar ook Schumacher heeft vaak erg domme fouten gemaakt, die hem misschien wel meer koste dan alleen 16 punten in de openings races.
Denk dat de macs en Ferraris de snelste zijn, BMW volgt daar achter. We kunnen er niet veel over zeggen, want zoals eerder gezegt: elke race is er nu wel wat gebeurt.
Maar mijn prognose: Ferrari gaat een heel succesvol jaar te gemoet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 24 maart 2008 - 17:26:40
Citaat van: FerrariMan op 24 maart 2008 - 13:31:19
Citaat van: Doefie op 24 maart 2008 - 01:34:39Dat Massa tot nu toe veruit de enige is die zoveel fouten maakt in twee race, die beide gewoon aan het feit liggen dat hij veel te vroeg terug volledig op de gas gaat, valt meer op. In Australië de eerste bocht ging hij te snel op de gas en spinde hij, gelukkig voor hem kon hij toen nog doorgaan.
In Australië zou hij verkeerd geschakeld hebben. Zo blijkt.
Verkeerd geschakeld of te vroeg op het gas, het blijft een fout. Je kan bij een start heel veel winnen, maar je kan dus ook heel veel verliezen. Als Massa gewoon rustiger was gebleven(want ik denk dat hij dus onder druk toch wat te gehaastig word.) en desnoods plaats had verloren was zijn race misschien wel heel anders verlopen.
De adrenaline giert door zijn lijf en hij zou 'gewoon rustiger' moeten blijven? ;D ;D ;D Hij had zich beter moeten concentreren op wat hij deed, maar de term rustig blijven past denk ik toch niet ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Burorri op 24 maart 2008 - 17:26:40
Citaat van: FerrariMan op 24 maart 2008 - 13:31:19
Citaat van: Doefie op 24 maart 2008 - 01:34:39Dat Massa tot nu toe veruit de enige is die zoveel fouten maakt in twee race, die beide gewoon aan het feit liggen dat hij veel te vroeg terug volledig op de gas gaat, valt meer op. In Australië de eerste bocht ging hij te snel op de gas en spinde hij, gelukkig voor hem kon hij toen nog doorgaan.
In Australië zou hij verkeerd geschakeld hebben. Zo blijkt.
Over Hamilton. Omdat Hamilton niet probeert in te halen, wil nog niet zeggen dat hij het niet probeerd he. Ookal heeft hij de superieure auto, je weet nooit hoe die auto reageerd achter een andere auto. Misschien kreeg hij gewoon niet genoeg downforce of grip of weet ik veel wat om echt een vuist te maken. Ik merk dat hier toch een heel hoop mensen zijn die overal maar simpel van uit gaan.
Ik ga helemaal nergens simpel vanuit. Hamilton heeft niet geprobeerd om Webber in te halen, hij heeft geen enkele inhaalpoging gedaan. Dat is een feit. Dat dat komt omdat hij het niet nodig vond, zou inderdaad vrij raar zijn. Hij kon gewoon niet, waarschijnlijk inderdaad door te weinig grip (en dat zag je ook aan de onboardbeelden). Maar dat verandert niets aan het feit dat hij niet geprobeerd heeft om Webber in te halen.