Jean Todt weg als CEO bij Ferrari

Gestart door scho0634, 18 maart 2008 - 22:08:01

« vorige - volgende »

scho0634

Het werd al reeds op een ander topic gemeld, maar ik vind het toch wel een gemis voor het team.

Todt weg en wordt vervangen door Amadeo Felisa. Een jongen die ikzelf niet ken. Het superteam Brawn/Todt/Schumacher is nu helemaal ter ziele.

Zelf heb ik het gevoel dat, mede door de steeds toenemende terugkeer van Italianen bij Ferrari, het team de komende jaren langzaam achterop gaat raken. De laatste drie jaren waren uiteraard al enigzins moeizaam, maar ik heb het gevoel in mijn onderbuik dat Ferrari over een jaar of 3 weer op het nivo van begin jaren 90 zit. Af en toe een succesje maar verder veel onrust en weinig titels.

Iemand anders positiever gestemd?


Jasper

Al die hervormingen bij Ferrari kon ik trouwens sowieso niet meer volgen. Was Todt nog de teambaas van het F1-team?

Doefie

Luca di Montezemolo is al eeuwen voorzitter van het team, sinds Enzo Ferrari er niet meer was of niet meer toe in staat was, hij was voordien al actief binnen het team. Hij is zowat de enige van het hele huidige team die alle successen en mindere successen van Ferrari hefet meegemaakt.

Jean Todt was teambaas van Ferrari tot eind vorig jaar, sinds dit jaar niet meer (of toch zover ik weet). Als ik mij niet vergis is Stefano Domenicali een plaatsje naar voor opgeschoven.

supersteven

En nu de vraag: welke functie zal Jean Todt bekleden bij Ferrari.

Het meest logische is als FIAT het goedkeurt dat hij de leiding krijgt voor een le mans bolide of een aanval op de amerikaanse renbanen al is dat laatste nog fantasievoller dan het eerste
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Citaat van: supersteven op 18 maart 2008 - 23:32:21
En nu de vraag: welke functie zal Jean Todt bekleden bij Ferrari.
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/03/18/nieuwe-positie-todt-binnen-ferrari-bekend/

Ik hoop dat ze een team samestellen dat goed genoeg is, dat ze maar niet iedereen steeds gaan vervangen door Italianen, ze zouden toch zelf ook moeten beseffen dat je wereldwijd talent moet zoeken?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Ik vrees ook dat het terug de verkeerde kant op gaat.
Maar ja elk team heeft ups en downs,ik denk dat de Ferraitijd bijna voorbij is
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

bogief1

Er is nog maar 1 race verreden, maar ik had toch een al een voorgevoel.

De "gouden mensen" die ferrari terug groot gemaakt hebben zijn verdwenen. Een team kan misschien nog 1jaar teren op het voorbije succes, maar dan moeten ze er staan.

In de geschiedenis is al vaak gebleken dat teams een bepaalde periode regeren. Misschien is de tijd terug gekomen voor Mclaren.

Ik zal misschien wat mensen tegen de borst stoten, maar soms speelt de gedachte bij me op dat McLaren vorig jaar al de titel ging gewonnen hebben, maar niet mocht.

Ik breek niks af aan de verdienste van Kimi en Ferrari, ze hebben hem even goed verdiend.

Ik vond het wel opvallend dat opeens in de laatste race's alle ellende op Lewis viel. De onbegrijpelijke beslissing van China, de problemen in Brazilië (net niet genoeg punten hebben voor de titel). Misschien is McLaren door heel die spionagezaak er fijntjes op verwezen de titel niet te nemen om de sport niet meer te beschadigen. De FIA en Ecclestone zijn er toe in staat é :).
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

robbert

Citaat van: meatball op 19 maart 2008 - 20:20:43
Ik vrees ook dat het terug de verkeerde kant op gaat.
Maar ja elk team heeft ups en downs,ik denk dat de Ferraitijd bijna voorbij is

de ferraritijd is al jammergenoeg voorbij. Kijk maar naar Australie. Mclaren is veel te sterk.

scho0634

Citaat van: robbert op 19 maart 2008 - 20:54:06
Citaat van: meatball op 19 maart 2008 - 20:20:43
Ik vrees ook dat het terug de verkeerde kant op gaat.
Maar ja elk team heeft ups en downs,ik denk dat de Ferraitijd bijna voorbij is

de ferraritijd is al jammergenoeg voorbij. Kijk maar naar Australie. Mclaren is veel te sterk.
Tja, vind ik een makkelijke conclusie. Ik denk dus inderdaad zelf ook dat Ferrari de komende jaren achteruit zal gaan. Maar afgelopen race is denk ook niet echt een maatstaf over hoe het dit jaar zal gaan. Ferrari bakte en een potje van in de kwalificatie, en Kimi en Massa deden dat in de race. Tevens was de betrouwbaarheid niet best. Al met al een erg slecht weekend, maar ik denk niet dat het alle races zo zal gaan.

amp

Citaat van: bogief1 op 19 maart 2008 - 20:52:08
Er is nog maar 1 race verreden, maar ik had toch een al een voorgevoel.

De "gouden mensen" die ferrari terug groot gemaakt hebben zijn verdwenen. Een team kan misschien nog 1jaar teren op het voorbije succes, maar dan moeten ze er staan.

In de geschiedenis is al vaak gebleken dat teams een bepaalde periode regeren. Misschien is de tijd terug gekomen voor Mclaren.

Ik zal misschien wat mensen tegen de borst stoten, maar soms speelt de gedachte bij me op dat McLaren vorig jaar al de titel ging gewonnen hebben, maar niet mocht.

Ik breek niks af aan de verdienste van Kimi en Ferrari, ze hebben hem even goed verdiend.

Ik vond het wel opvallend dat opeens in de laatste race's alle ellende op Lewis viel. De onbegrijpelijke beslissing van China, de problemen in Brazilië (net niet genoeg punten hebben voor de titel). Misschien is McLaren door heel die spionagezaak er fijntjes op verwezen de titel niet te nemen om de sport niet meer te beschadigen. De FIA en Ecclestone zijn er toe in staat é :).

Wel Bogie, ik zit al een hele tijd met net dezelfde gedachten als jij ivm het niet mogen winnen van de titel. De laatste 2 races deed men precies alles om niet te willen winnen, het leek gewoon geen toeval meer, en de reden die bij mij dan ook opkwam was om de naam McLaren en de sport niet nog meer schade aan te doen..

Volgens mij haalt McLaren dit jaar wel beide titels binnen, zeker als men bij Ferrari al hun bekwaam volk buitenkegeld, en er een Italiaans potje begint van te maken!

robbert

Citaat van: amp op 19 maart 2008 - 21:39:35
Citaat van: bogief1 op 19 maart 2008 - 20:52:08
Er is nog maar 1 race verreden, maar ik had toch een al een voorgevoel.

De "gouden mensen" die ferrari terug groot gemaakt hebben zijn verdwenen. Een team kan misschien nog 1jaar teren op het voorbije succes, maar dan moeten ze er staan.

In de geschiedenis is al vaak gebleken dat teams een bepaalde periode regeren. Misschien is de tijd terug gekomen voor Mclaren.

Ik zal misschien wat mensen tegen de borst stoten, maar soms speelt de gedachte bij me op dat McLaren vorig jaar al de titel ging gewonnen hebben, maar niet mocht.

Ik breek niks af aan de verdienste van Kimi en Ferrari, ze hebben hem even goed verdiend.

Ik vond het wel opvallend dat opeens in de laatste race's alle ellende op Lewis viel. De onbegrijpelijke beslissing van China, de problemen in Brazilië (net niet genoeg punten hebben voor de titel). Misschien is McLaren door heel die spionagezaak er fijntjes op verwezen de titel niet te nemen om de sport niet meer te beschadigen. De FIA en Ecclestone zijn er toe in staat é :).

Wel Bogie, ik zit al een hele tijd met net dezelfde gedachten als jij ivm het niet mogen winnen van de titel. De laatste 2 races deed men precies alles om niet te willen winnen, het leek gewoon geen toeval meer, en de reden die bij mij dan ook opkwam was om de naam McLaren en de sport niet nog meer schade aan te doen..

Volgens mij haalt McLaren dit jaar wel beide titels binnen, zeker als men bij Ferrari al hun bekwaam volk buitenkegeld, en er een Italiaans potje begint van te maken!

voila juist daarom zeg ik dat het afgelopen is met Ferrari. Ze presteren terug zoals in de jaren 90. Als de snelheid er is , dan is dat goed, maar met alleen maar snelheid heb je niks. Je moet nog betrouwbaar zijn ook, en dat is Ferrari helemaal niet.

scho0634

Citaat van: amp op 19 maart 2008 - 21:39:35
Citaat van: bogief1 op 19 maart 2008 - 20:52:08
Er is nog maar 1 race verreden, maar ik had toch een al een voorgevoel.

De "gouden mensen" die ferrari terug groot gemaakt hebben zijn verdwenen. Een team kan misschien nog 1jaar teren op het voorbije succes, maar dan moeten ze er staan.

In de geschiedenis is al vaak gebleken dat teams een bepaalde periode regeren. Misschien is de tijd terug gekomen voor Mclaren.

Ik zal misschien wat mensen tegen de borst stoten, maar soms speelt de gedachte bij me op dat McLaren vorig jaar al de titel ging gewonnen hebben, maar niet mocht.

Ik breek niks af aan de verdienste van Kimi en Ferrari, ze hebben hem even goed verdiend.

Ik vond het wel opvallend dat opeens in de laatste race's alle ellende op Lewis viel. De onbegrijpelijke beslissing van China, de problemen in Brazilië (net niet genoeg punten hebben voor de titel). Misschien is McLaren door heel die spionagezaak er fijntjes op verwezen de titel niet te nemen om de sport niet meer te beschadigen. De FIA en Ecclestone zijn er toe in staat é :).

Wel Bogie, ik zit al een hele tijd met net dezelfde gedachten als jij ivm het niet mogen winnen van de titel. De laatste 2 races deed men precies alles om niet te willen winnen, het leek gewoon geen toeval meer, en de reden die bij mij dan ook opkwam was om de naam McLaren en de sport niet nog meer schade aan te doen..

In twee woorden: ongefundeerde flauwekul.


amp

ieder zijn mening hé, ik zeg ook niet dat het zo IS he, en als het zo is, zullen we het nooit weten.

scho0634

Citaat van: amp op 19 maart 2008 - 22:56:24
ieder zijn mening hé, ik zeg ook niet dat het zo IS he, en als het zo is, zullen we het nooit weten.
Hoe zie je dat dan voor je?

Bernie, Max, Jean en Ronnie zitten gezamelijk aan een dinertje te keuvelen over hoe ze de sport een beter imago kunnen geven. En dan zegt Ronnie, 'weet je wat, ik vraag wel of Lewie zijn banden aan gort wil rijden, niet tijdig deze laat wisselen en hem dan, heel knullig zo dat ie voor lul staat voor 100 miljoen mensen, vlak voor de ingang van de piststraat van de baan schiet"...

Kom nou toch zeg. In dat soort rare theorieen geloof ik niet.