GP van Australië

Gestart door alonsolover, 05 maart 2008 - 19:39:42

« vorige - volgende »

wie zal er winnen?

Raikonnen
Massa
Hamilton
Kovalainen
Alonso

Jasper

Citaat van: Jasper op 16 maart 2008 - 17:29:51
Waarom was het eigenlijk rood in de pits bij Barrichello zijn stop&go?
Na nog even nagedacht te hebben, denk ik toch dat Barrichello niet bij zijn stop&go door het rood reed, maar bij zijn pitstop tijdens de SC-periode. Maar je kunt dat dan wel als twee aparte overtredingen beschouwen blijkbaar, dat hij eerst pit en dan door het rood rijdt? Ik interpreteerde dat aanvankelijk als één en dezelfde overtreding (dat het rood was omdat de pitlane gesloten was, dus stop&go, einde zaak), maar dat rood licht had misschien nog een andere betekenis of zo? Toch een beetje een vreemde zaak vind ik.

bogief1

Is rubens niet bestraft met een stop&go omdat hij tankte terwijl de pitlane gesloten was, niet omdat hij toen bij de ingang door het rood reed?
Is er op het einde een rode licht kan dit gevaar betekenen, vandaar de hogere straf denk ik.

Het blijft een stomme regel...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Die stop&go was voor dat tanken, ja. En de diskwalificatie omdat het rood was. Nu vraag ik mij af wanneer dat juist was dat hij door het rood reed. Op de VRT (ik heb de race op RTBf gekeken maar de samenvatting op de VRT) zeiden ze dat het bij de stop&go was, maar dat houdt voor mij geen steek.

KVDracer

Rubinho is door het rood gereden bij het tanken. Het is duidelijk op de beelden te zien dat het licht op rood stond.Want ik dacht dat het daarvoor was dat hij een stop&go kreeg. Maar eignelijk vind ik die hele regel rond het sluiten van de pits bij een sc dikke zever. Ik zie het nut er niet van in.

scho0634

Citaat van: TurboBoost op 16 maart 2008 - 17:07:51
Citaat van: 0634 op 16 maart 2008 - 09:30:50
Citaat van: Raikkie op 16 maart 2008 - 08:52:48
Heeft er eigenlijk iemand een idee waarom Alonso in het begin van de race mocht inhalen onder geel?  >:(

Dat was geen algeheel geel. En Alonso haalde in op een plek waas dus geen geel hing. ik weet wat je bedoelde want ik dacht het eerst ook. Er haalde er toen ook een Ferrari iemand in.


Het was tijdens het begin van de SC, dus dan telt geel overal.

Nope, het was er net voor. Kort daarna kwam de SC.

Jasper

Citaat van: KVDracer op 16 maart 2008 - 20:20:11
Rubinho is door het rood gereden bij het tanken. Het is duidelijk op de beelden te zien dat het licht op rood stond.Want ik dacht dat het daarvoor was dat hij een stop&go kreeg. Maar eignelijk vind ik die hele regel rond het sluiten van de pits bij een sc dikke zever. Ik zie het nut er niet van in.
Mja, die stop&go was dus voor het tanken zelf, de diskwalificatie voor het door het rood rijden. Maar ik vroeg me dus af of dat licht misschien niet altijd op rood zou staan zolang je niet mag tanken, en in dat geval zijn het dus twee straffen voor één overtreding. Maar het zijn een beetje wilde speculaties van mij, ik weet het. :)

TurboBoost

Citaat van: 0634 op 16 maart 2008 - 20:29:42
Citaat van: TurboBoost op 16 maart 2008 - 17:07:51
Citaat van: 0634 op 16 maart 2008 - 09:30:50
Citaat van: Raikkie op 16 maart 2008 - 08:52:48
Heeft er eigenlijk iemand een idee waarom Alonso in het begin van de race mocht inhalen onder geel?  >:(

Dat was geen algeheel geel. En Alonso haalde in op een plek waas dus geen geel hing. ik weet wat je bedoelde want ik dacht het eerst ook. Er haalde er toen ook een Ferrari iemand in.


Het was tijdens het begin van de SC, dus dan telt geel overal.

Nope, het was er net voor. Kort daarna kwam de SC.

Als je goed naar de beelden kijkt dan zie je dat er onder de gele vlaggen het bordje SC getoond word, dus van dan af geld het algemene inhaalverbod.

scho0634

Citaat van: TurboBoost op 16 maart 2008 - 20:46:37
Citaat van: 0634 op 16 maart 2008 - 20:29:42
Citaat van: TurboBoost op 16 maart 2008 - 17:07:51
Citaat van: 0634 op 16 maart 2008 - 09:30:50
Citaat van: Raikkie op 16 maart 2008 - 08:52:48
Heeft er eigenlijk iemand een idee waarom Alonso in het begin van de race mocht inhalen onder geel?  >:(

Dat was geen algeheel geel. En Alonso haalde in op een plek waas dus geen geel hing. ik weet wat je bedoelde want ik dacht het eerst ook. Er haalde er toen ook een Ferrari iemand in.

Het was tijdens het begin van de SC, dus dan telt geel overal.

Nope, het was er net voor. Kort daarna kwam de SC.

Als je goed naar de beelden kijkt dan zie je dat er onder de gele vlaggen het bordje SC getoond word, dus van dan af geld het algemene inhaalverbod.
Toen FA inhaalde , en Kimi ook, was dat nog niet zo.

bogief1

In de openingsronde zitten er veel te vechten voor positie, je kan niet zo maar op je rem gaan staan als die bordjes omhoog komen é.

In feite reed Rubinho 2 maal door het rood dan? Ik veronderstel dat er aan de ingang van de pit ook lichten staan. Aangezien hij tankte bij een gesloten pit reed hij 2 maa door het rood dan?
Maar in feite kreeg hij wel 2 straffen voor dezelfde reden. De stewards waren rijkelijk laat met hun dsq, ze hadden het waarschijnlijk maar door toen een ander team hen attent erop maakte.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Anyway, verder niet zo'n zinvolle discussie. Net wel of net niet. In ieder geval zijn ze niet bestraft.

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 16 maart 2008 - 21:20:42
In de openingsronde zitten er veel te vechten voor positie, je kan niet zo maar op je rem gaan staan als die bordjes omhoog komen é.

In feite reed Rubinho 2 maal door het rood dan? Ik veronderstel dat er aan de ingang van de pit ook lichten staan. Aangezien hij tankte bij een gesloten pit reed hij 2 maa door het rood dan?
Hij reed de pit binnen toen het niet mocht, waarvoor hij werd gestraft, omdat hij er dan maar terug uitging, werd hij weer gestraft :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

amp

Super fijne race om te zien ! Tis nog niet veel gebeurd dat ik me zo geamuseerd heb tijdens een race.
Jammer van de ongelukkige sc periode voor Heikki anders was het een perfecte 1-2 voor McLaren, maar ik ben nu ook al zeer tevreden!

Grote flops waren voor mij ook wel Massa en Räikkönen, er bleef weinig over van Kimi's ice'ness.
Jammer van Rubinho, ik had het hem wel gegund na hun rotseizoen 2007.

Next race please !

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 12 maart 2008 - 15:23:13
Citaat van: _Makke_ op 12 maart 2008 - 14:22:34
Aangezien ik die staf al zwaar onterecht vond, vind ik het niet meer dan normaal dat ze niet achteraan moeten "zitten" in de pits.

Allé mijn prono

1.Hamilton
2.Kovalainen
3.Raikkonen
4.Rosberg
5.Massa

Tja, je bent een McLaren fan of je bent het niet eh ;)
Als je de straf onterecht vond, dan is het duidelijk dat je ofwel niet goed geinformeerd bent over wat er allemaal gebeurd is, ofwel helemaal geen gevoel hebtl op vlak van recchten en dus denkt dat alles zomaar mag en kan. Ik hoop op het eerste. En zelfs al zou de straf onterecht zijn, een straf is een straf en hier wordt de straf gewoonweg afgezwakt.

Zelfs jij bent niet goed genoeg geïnformeerd over de hele zaak. Niemand hier is goed genoeg geïnformeerd om een objectief vakkundig correct antwoord neer te zetten. Op basis van wat wij weten kan je wel een stelling aan nemen, maar zolang je niet met 100% zekerheid kan zeggen HOE de informatie binnen het team is verspreid en wat er wel en niet werd of word gebruikt, kan Mclaren (iig door ons) niet worden bestraft. De straf die ze kregen is in mijn ogen ook veel te zwaar. Ok, er is bezit geweest van Intellectuele eigendommen, maar die zijn ten eerste niet gestolen., maar aan geboden. Ja Mclaren had dit moeten melden, maar het is onbekend hoelang en hoeveel mensen binnen Mclaren dit wisten. En toen eenmaal bekent was dat er dus intellectuele papieren binnen Mclaren ronddwaalde was het eigenlijk al te laat om aan de  bel te trekken. Ik denk dat Mclaren opdat moment al in een veel te twijfelachtige positie zat.
Wat mij ook opvalt is dat er dus totaal niet word geluisterd naar wat Nigel te vertellen heeft, waarom komt er dus geen onderzoek bij Ferrari? En waarom krijgt Renault geen mega straf?

Maar goed, de race nu.
Ferrari was erg snel, alleen betrouwbaar zijn ze dus echt niet goed nu. En tactisch ook een drama, gooi Kimi dan naar binnen TIJDENS de safety car. Maar goed, Raikkonen blunderde ook 2 keer, maar denk dat dat gewoon even seizoen begin angst is ofzo. Even wennen overal aan.
Wel opvallend dat dus zoveel auto's stuk gingen. Maar verwacht niet dat dit te maken heeft met fraude van Mclaren om WK te worden, zou te veel risico zijn.
BMW toch iets langzamer dan ik had gedacht, maar toch belovend. Mclaren uiterst sterk en op niets fouts te betrappen. Alla Ferrari 2001-2006(2005 daargelaten natuurlijk). Hamilton terechte overwinnaar en sterke Kovoleinen. 

Toyota en Honda verbazen mij zeer. Alonso en Renault wat minder, want die hadden toch wel beetje geluk met de uitvallers.  Maar toch leuk om Alonso wat meer moeite te moeten zien doen :P
En leuk aantal klappers die gelukkig goed zijn afgelopen.
Op naar race 2. Waar Ferrari zal terug slaan met 1-2 en iederen op 2 ronde :D
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#313
Citaat van: 0634 op 16 maart 2008 - 10:03:58
Beejte vreemd dat ik nu lees dat Hamilton niet onder de indruk was van de race-pace van Ferrari. Volgens mij hebben we die namelijk de gehele race zo'n beetje niet kunnen zien door de problemen van de heren rijders.

Ik ben juist  benieuwd naar de race pace als ze wél van voor af aan kan starten.
Valt me toch op dan, Raikkonen was bloedsnel op de zachte banden en een 1 stop. Had hij niet achter rubens vast gezeten, was hij met rassenschreden dichterbij gekomen aan de top 3. Hamilton was misschien net iets te snel.

En die SC regel is echt helemaal poep, de FIA is flink bezig de F1 te vernaaien.
blegh
Trotse vader van Rosalie(L)

redasian

ik ben een vaste KL bezoeker, en het is daar altijd tropisch warm, maar de temperaturen vrijdag en zondag waren ongelooflijk, nog niet vaak meegemaakt. Vrijdag zijn we zelfs na de tweede training vertrokken, zonder de V8's af te wachten, het was TE warm.

Voor de slipper van Kimi: door het feit dat de race later begon, stond de zon lager en dus waren er langere schaduwen. Net op die plaats kom je uit een 'bos'. Milliseconde te laat en daar ga je dan.  Blijft rijdersfoutje.
DC moet zijn siesta's pakken voor de race, niet tijdens. Hij had Massa gewoon niet gezien en moet dat ook maar durven toegeven.
Timo Glock mag van serieus geluk spreken, hoe kan het dat de oneffenheid op die plaats niet gezien werd door rijders en race officials? Als hij in een andere hoek op die bump was ingereden had het veel erger kunnen zijn.

Na de race het KISS concert - ook serieuze ambiance, en een goed idee van de organizators: om 9h 's morgens was het park al goed gevuld, tot ca. 21h toen Kiss het voor bekeken hield.

Schitterend weekend, fantastische stad, I'll be back.