F1 Magazines

Gestart door amp, 05 februari 2008 - 19:07:57

« vorige - volgende »

0634

Dat zal, maar nog altijd een flink stuk beter dan wat wij in NL hebben.

Perton

Ligt eraan.. ik heb liever een onafhankelijk objectief blad dat misschien iets mindere kwaliteit heeft dan een blad waar de subjectiviteit ervan afspat, maar dat ermee wegkomt omdat het een grote naam is.

Dus het hangt af van je definitie van kwaliteit af.

0634

naja, sorry maar ik vind F1 Racing (lees het niet altijd maar wel met regelmaat) een veul beter en professioneler blad, echt journalistiek. Formule 1 vind ik echt de hitkrant. Raceverslagje. Interview van 10 zinnen. Nergens de diepte in.

Over de TV-verslagen hoeft ik het niet te hebben, denk ik. Dat winnen de Britten sowieso.

En dan de toonaangevende websites. Tja, wat verwacht je ervan? Ik verwacht m.n. scoops en nieuws van sites, en die hebben ze. Los nog van mannen als Cooper, Saward of Allen die vele malen welingelichter en ter zake kundig zijn dan .... tja, wie hebben wij eigenlijk? Mol?

Sorry, maar Britse autosportjournalistiek is onevenredig veel beter dan die van NL. Daar is ook wel een goede reden voor overigens (veul grotere afzetmarkt), maar het is dan ook zo.

Perton

#63
Ho eens even, ik reageer gewoon op het feit dat je zegt: "Zoals alle Britse F1-verslaggeving natuurlijk beter is dan NLse", wat simpelweg niet waar is. En uiteraard negeer ik dan domme tabloid dingen als de Daily Mail enzo. Maar een 'toonaangevend' blad als Autosport is gewoonweg geen kwaliteit. F1 Racing kan ik niet over oordelen. Zoals jij het stelde (en als ik dat verkeerd heb begrepen, dan excuses) kwam het over alsof de Britten automatisch beter zijn dan Nederlanders en dat is gewoonweg niet waar. Overigens vinden bijzonder veel Britten dat ook. (Niet zozeer dat Britten niet automatisch beter zijn dan Nederlanders, maar wel dat Autosport gewoon een rukblad is).

Neemt niet weg dat in de breedte genomen Britten inderdaad veel meer kwaliteit zullen leveren, maar ze zijn absoluut niet per definitie beter.


Ik snap ook niet waarom je allerlei andere media erbij gaat halen als ik het specifiek heb over Autosport dat niet beter is dan Nederlandse bronnen. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen dan.

0634

Naja, ik stel dat alle Britse Autosportverslaggeving beter is dan de NLse, jij komt vervolgens met dat Autosport voorbeeld (wat m.i. ook geen goed voorbeeld was want Autosport is nog altijd beter dan NLse F1 websites), ik had het over veel meer dan dat.

Overigens was het wel waar, wat ik stelde. Want het was mijn mening en dus kan je niet zeggen dat het niet waar is, alleen dat je er zelf anders over denkt.

Maar goed, laten we er niet teveel van maken. Is de moeite verder niet waard. Misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik vind dat Britse Autosportpers beter is dan NLse. Misschien was dat niet duidelijk, waarvoor dan excuses.

gloudiesaurus

Ik ben nog altijd lid van het Formule 1 - blad maar de laatste tijd gaat het wel heel weinig de diepte in. Niks zeggen interviews.
Vroeger brachten ze meer diepgang.

Als je Linda ter Heide gisteren ook op Twitter zag reageren op de Schumacher berichten (journalist Formule1.nl) dan zakt daar toch echt je broek vanaf.

Het enige waarom ik het blad nu heb is dat ze wel veel Van der Garde en Frijns info hebben.
Tegenwoordig heb je in Nederland weinig meer te kiezen, vroeger had je 4 a 5 bladen maar toen was het internet er nog niet  ;)

RTL GP Magazine twijfel ik nog wel eens over. Heb nu de tijd er niet voor.
En ik vind de toon altijd negatief over het heden. Als dat anders was nam ik denk wel een abbo.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Wat zei Linda ter Heijden dan?

En ja, RTL GP Magazine heeft een negatieve kijk op het heden. Lang geleden op een ander forum wees Perton mij daar overigens al eens op, daar had hij gelijk in.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 30 december 2013 - 21:01:33
Wat zei Linda ter Heijden dan?

En ja, RTL GP Magazine heeft een negatieve kijk op het heden. Lang geleden op een ander forum wees Perton mij daar overigens al eens op, daar had hij gelijk in.

Ze zei na het Schumacher ongeval dat het allemaal overdreven was en wel meeviel. Dat ze niet snapte dat er zoveel over te doen was.
Ze zei naderhand als bron de woordvoerster van Schumacher te hebben, maar dat kan helemaal niet. Die had toen nog niet gereageerd.
Erg slecht om als professioneel Formule 1 - journalist zomaar wat op internet te gooien....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Oké, niet best inderdaad.

gloudiesaurus

Precies als dat al een journalist is die 50% van het blad moet vol schrijven  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634


Perton

Rtl gp magazine moet je idd de artikelen die over het heden gaan overslaan. Objectiviteit is ver te zoeken dan. Maar als je mooie verhalen over vroeger wilt lezen, dan ken ik weinig betere bladen. Alleen grand prix plus van joe saward is dan nog vergelijkbaar.

Fietser

Ik lees erg graag RTL GP, wat ik overigens een uitgesproken vervelende, kleurloze naam vind voor een magazine. Het blad laat mij echter genieten van mooie reportages en prachtige foto's uit het verleden. Logisch wel, want vanaf de vroege jaren zestig volg ik de wereld van vroem-vroem. Michel Vaillant, Stirling Moss, Graham Hill, ach heerlijke tijden. RTL brengt je terug naar de puur- en schoonheid van toen. (Tuurlijk is een Porsche 356 mooier dan zijn opvolger, de gehypte 911.)
Ik ben het overigens met anderen (hierboven) eens dat RTL GP veel te negatief is over de autosport van nu, met name over de formule 1. Onterecht vind ik, de F1 anno nu biedt veel meer entertainment dan in het verleden. Deze negatieve en ook subjectieve houding komt m.i. voort uit het feit dat 1 auteur de meeste verhalen schrijft en ook nog eens de touwtjes in handen heeft waardoor het blad wat eenzijdig is. Aan de andere kant is dat ook wel weer logisch, want er is een redelijk grote groep die het verleden idealiseert - een gat in de markt - en dus is er voldoende clientèle, m.a.w. brood op de plank. RTL GP is snoepgoed voor romantici en terugkijkers, en dat laatste worden we vroeg of laat vrijwel allemaal. 

T.Nuvolari

Geen enkel magazine dat er echt uitspringt volgens mij. F1 racing lees ik zeer af en toe nog eens, maar dan moet ik het al tegenkomen in een winkel en dat gebeurt niet zo vaak. Formule 1 is gewoon pulp. Heb het lang gekocht omdat dit ongeveer het enige was dat ik kon vinden, maar was het eigenlijk al lang beu gelezen. Laatste keer dat ik het kocht was zo'n 8 jaar geleden. Nu heb ik het internet.

0634

#74
Citaat van: Perton op 04 januari 2014 - 00:16:58
Zoals ik in het F1 Magazines-topic al schreef is objectiviteit bij Autosport tegenwoordig ver te zoeken. Ze brengen wel vaker dingen als feit terwijl die onzin blijken te zijn. Van de zomer was er nog iets waar ik me enorm aan ergerde. Ik weet niet meer precies wat het was, maar het had iets te maken met zo'n hardnekkig gerucht op de rijdersmarkt, waarvan elke serieuze bron meldde: "Nou het zou misschien in bepaalde omstandigheden kunnen dat dit gaat gebeuren", en Jon Noble had er weer een heel artikel aan gewijd dat het veel serieuzer bracht dan het daadwerkelijk was, en dat bleek ook wel uit de 3,5 woorden aan quotes die hij gebruikte, maar toch werd het hele artikel als feit gebracht. Ik baal enorm dat ik niet meer weet wanneer het was en waar het precies over ging, want dan kon ik het voor je opzoeken om beter uit te leggen wat ik bedoelde.

Hoe dan ook, de afgelopen 2, 3 jaar neem ik het met een flinke korrel zout als Autosport iets als feit presenteert. Noble zou voor de Story moeten schrijven ipv voor een (vroeger) gerespecteerd blad. Ik zie nu ook dat het door jou aangehaalde artikel van Noble is. Dat zegt me alweer genoeg.

Sorry voor deze semi-offtopic rant, maar zodra ik Jonathan Noble boven een artikel zie staan, lees ik eigenlijk alleen de quotes en vorm ik mijn eigen conclusies.

Ging dat niet over Perez? Die zou vrijwel zeker verlengen.

Anyway, ze zaten er volgens mij ook naast bij Lotus en hun rijders, maar over het algemeen vind ik het een goede site hoor. Niet alleen Noble zit er wel eens naast en heeft de neiging feiten te presenteren die geen feiten zijn, Saward heeft dat ook wel in zich. Die voelt zichzelf sowieso verheven boven het plebs dat zijn blogje leest (daarom kom ik bij hem ook bijna nooit meer).

Maar goed, James Allen laatst met zijn 'meerdere bronnen uit verschillende landen' die wel even melden dat Schumacher niet zo ernstig gewond is. Right. Ze zitten er allemaal wel eens fors naast.