Raad de stad

Gestart door TheIceman, 19 januari 2008 - 17:03:50

« vorige - volgende »

McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Eric


McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

München was inderdaad het eerste zinnige antwoord dat ik kon bedenken (gezien de Beierse vlag rechts).

McChouffe

Citaat van: Jasper op 18 september 2008 - 12:52:32
München was inderdaad het eerste zinnige antwoord dat ik kon bedenken (gezien de Beierse vlag rechts).

Goed zo Jasper. Het Hofbräuhaus in München.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper


McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Oooeeehh, hij kopt hem huizenhoog over! :P

Martin


Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Nope. In Duffel was er ook een mooi gebouw platgebombardeerd tijdens de eerste wereldoorlog (Kasteel Ter Elst, vroeger buitenverblijf van Keizer Karel), maar in tegenstelling tot de stad die ik zoek kregen we geen Amerikaans geld voor een heropbouw.

Ferrari 2010

In Gooreind was er ook een mooi (hoewel, kzou het niet weten, nooit een foto ofzo van gezien ;D ;D) kasteel platgegooid (Kasteel van Koch). Enkel de palen aan het begin van de kochdreef en daar waar de effectieve poorten stonden denk ik (enkele meters in een weide, geestig beeld :)) staan nog recht. :) Maar jouw gebouw, zegt me niks. Ik heb al enkele steden afgezocht maar vooralsnog zonder resultaat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


Jasper

#539
Uiteraard, de Universiteitsbibliotheek op het Ladeuzeplein.

De bibliotheek van de KUL werd tijdens de eerste wereldoorlog volledig platgebombardeerd door de Duitsers. Naar schatting 1000 handschriften, 800 incunabelen en 300.000 boeken, verzameld doorheen de 500-jarige geschiedenis van de universiteit, gingen verloren (gekopieerd van Wikipedia). Vanaf toen werden de Duitsers wereldwijd onthaald als barbaren, want dit nieuws werd overal geschokt ontvangen. Na de oorlog hebben de VS een serieuze geldsom geschonken aan de KUL, zodat ze dit nieuwe gebouw konden bouwen.

Freak, het is aan jou. ;)