EK 2008

Gestart door FerrariMan, 03 december 2007 - 18:18:26

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Verdiende overwinning voor de Nederlanders op basis van hun moordende efficiëntie. Qua spel vond ik Frankrijk zeker niet onderdoen. Ik denk zelfs dat onze Zuiderburen meer kansen hebben kunnen creëren dan oranje, maar waar Henry en co in falen, lukt Sneijder en z'n manschappen wonderwel.

Er dient rekening gehouden te worden met Nederland, ook al zijn de cijfers weer overdreven. Frankrijk en Italië zijn nog altijd de verliezende WK-finalisten en kregen sinds mensheugenis geen 3 goals of meer rond de oren...

Anderzijds stel ik mij de vraag hoe Nederland zal reageren wanneer het eens minder vlot loopt, bv. wanneer ze eens tegen een achterstand aan komen te kijken? Pas dan zal je zien wat de echte sterkte is...

Mooi EK tot nu toe trouwens.

janke

#76
Ik zeg verder helemaal niks. 2 wedstrijden tegen zgn. toppers. Nou dat valt nog wel mee. 7 voor en 1 tegen. Laat Holland maar Roemenië laten winnen. Dan zijn we van die zeurkousen af. Die zgn toppers. Maar tegen Holland zijn ze alle 2 peanuts op dit moment.
Some things are too important to be left in the past.

Juan Pablo

Citaat van: Jasper op 10 juni 2008 - 01:07:10
Kuthollanders. :(

Ik hoop dat ze de finale halen, en dat Duitsland in de 90e minuut de 1-0 scoort. Op corner.

HAHHAHAHAHAHAHAHAHAAAH je bent vast een belg hé
en je stroomt over van jaloezie!! hoe triest!

LEKKER
VOOR
JE!!!!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

janke

#78
Jasper is een bijdehand figuur. En daar houd ik het maar bij. Voorlopig is Frankrijk en Italië out of sight. Wij zijn door en laat Roemenië maar winnen. Zijn we van die zogenaamde superteams ook af. Ik zeg toch ook niet KUT BELGEN. Respect kan toch wel. Maar schijnbaar niet bij de filosoof Jasper. Ik vind je een looser. En dat meen ik. En dat om een partijtje voetbal.
Some things are too important to be left in the past.

razzle_dazzle

Over respect gesproken...respect voor de wissels van Marco Van Basten. Je moet het lef maar hebben om Engelaar, de enige middenvelder met wat gestalte en duelkracht, op te offeren voor de zeer aanvallende Robben. Idem voor de latere wissel van Kuyt voor Van Persie. Reden hierachter? Nederland kwam in de problemen door de opkomende backs van Frankrijk (Evra en Sagnol), dus verhogen ze het gevaar op de flanken om die backs achteraan te kunnen houden. Ik durf er m'n kop op zetten dat vrijwel elke trainer hier voor de zekerheid had gekozen en in de omgekeerde richting had geredeneerd, m.a.w. hoe blokkeer ik die flanken.

Het valt me trouwens op dat zowel Italie als Frankrijk hun systeem aanpasten aan Nederland. Waarom zou je hen bestrijden met de wapens die zij het meest beheersen? Ik zag weinig tot geen druk op de man in balbezit, een zee van ruimte tussen aanval en verdediging, weinige lange ballen, het leek wel of Oranje (na vandaag wel met hoofdletter  ;)) een vrijgeleide richting kwartfinales kreeg.

Anderzijds blijf ik bij m'n standpunt dat de Fransen vandaag enkel in efficiëntie overtroffen zijn door Nederland. Iedere situatie vereist een ander antwoord: zal een achterstand de machine blokkeren? Of komt de machine dan pas echt op gang?

@Janke: Frankrijk en Italie komen wss. een maatje tekort op dit moment, maar er bestaat nog zoiets als respect voor voetballanden als Franrkijk en Italie (4-voudig WK!!!) dus laat het ff uit om te spreken van zgn. toppers wil je  :)...

@Jasper: niet om je de les te spellen, maar leer nu eens VOOR een ploeg te supporteren en niet TEGEN iets. Dit is Vlaams...




janke

#80
 Ik heb respect voor iedereen. Maar voor de gek houden??
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Ik denk dat jullie Jasper allemaal iets té serieus nemen. Ik kan begrijpen dat je als je als Bekg in Nederland studeert, je rond deze tijd zeer veel te horen krijgt over het voetbal. Zeker door de prachtige prestaties :) Ik veronderstel dat hij al vaak iets te horen heeft gekregen dat die 'slechte belgen er niet bij zijn' oid ;)

Enfin, ik wil niet voor Jasper spreken hé, maar denk wel dat je zijn uitspraken ietwat in zen context moet zien :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

#82
Ik zal niemand een loser noemen, maar ik moet wel zeggen dat het een beetje een trieste opmerking van Jasper is. Slaat ook nergens op. Ik weet dat Belgie niet meedoet, en dat vind ik oprecht jammer. Want het zijn altijd mooie onderlinge potjes. Maar het Belgische voetbal moet zichzelf herstellen. Talenten genoeg, dus wie weet.

Ik vind het ook een beetje triest omdat wanneer je van voetbal houd je toch zo onderhand moet gaan toegeven dat NL verassend (ook voor mij) genoeg de absolute smaakmaker van het toernooi is geworden. Op de voet gevolgd door Spanje en Portugal, die toch iets mindere tegenstanders hebben gehad.

Vooraf geloofde ik niet in NL en NLs succes. Maar zo onderhand raak ik wel zwaar onder de indruk. Maar goed, ik zet nog steeds geen Oranje opblaasklomp op mijn kop, hoor ;).

Oh en voor alle mensen die zo gefrustreerd waren over de eerste goal tegen Italie: Henry's goal was écht buitenspel.....

Supermariobros

#83
Nederland is op dit moment de absolute smaakmaker van het tornooi, ze zijn dodelijk efficiënt, bezitten veel indivudele klasse en alles lijkt zo simpel. Als ze met beide voetjes op de grond kunnen blijven zie ik ze heel ver komen en als ze zo efficiënt blijven als nu zit een finaleplaats er zeker in. Chapeau voor hun mooi en verzorgd voetbal. Als ze de finale spelen heeft dat een nadeel voor scheids De Bleeckere, want die mag geen wedstrijden van Nederland fluiten omwille van het uitwisselingsproject van scheidsrechters tussen België en Nederland.

Italië is gisteren door het oog van de naald gekropen en dan weer niet. Het delpunt van Luca Toni was absoluut geldig en gelukkig stopt Buffon een strafschop Van de Roemenen of anders was het EK afgelopen voor de Azurri. Maandag moet er absoluut gewonnen worden van de Fransen en die moeten op hun beurt dan ook weer absoluut moeten winnen. Het wordt een zwaarbevochten duel.

Dit wordt wellicht één van de grappigste foto's van het tornooi. Buffon die de strafschop stopt van Mutu:


scho0634

En dat winnen van Frankrijk of Italie heeft uitsluitend zin als NL niet verliest van Roemenie. Ik kan voorspellen dat eer B-ploeg het veld instapt tegen de Roemenen. Geef van Basten eens ongelijk. Misschien heet NL er zelfs wel baat bij om te verliezen. Twee grote concurrenten liggen er dan uit, en Roemenie wordt toch ietsjes lager aangeslagen, al dan niet terecht.


FerrariMan

#85
Kan iemand mij vertellen wat Italië de laatste tien jaar misdaan heeft om zulke scheidsrechtersbehandelingen te verdienen?

De goal van Toni...niets mis mee.
De penalty...onbestaande, tenzij je die aan de andere kant na 4 keer ook eens geeft.

Enorm frustrerend om naar te kijken.



En aan alle Nederlanders hier, proficiat. Maar laat aub die arrogantie achterwege. Die 2 landen zijn nog altijd landen met wereldkampioenschappen op hun naam. Omdat het nu wat minder draait maakt ze dat niet minder 'toppers'.

Nu, de reserven van Van Basten zullen zich ook in de kijker willen spelen. En Roemenië moet winnen, dus die moeten eindelijk eens gaan komen. Dit Nederland maakt er gehakt van op de counter. Italië moet maar winnen van de Fransen...hoop ik.

Tot nu toe kan ik alleen maar 'grazie Gigi' zeggen!

scho0634

Alsof ier iemand arrogant doet...

Alsof iemand respectloos is naar Frankrijk of Italie... ::)

Jasper

Citaat van: Razzle_dazzle op 13 juni 2008 - 23:23:31
Verdiende overwinning voor de Nederlanders op basis van hun moordende efficiëntie. Qua spel vond ik Frankrijk zeker niet onderdoen. Ik denk zelfs dat onze Zuiderburen meer kansen hebben kunnen creëren dan oranje, maar waar Henry en co in falen, lukt Sneijder en z'n manschappen wonderwel.

Er dient rekening gehouden te worden met Nederland, ook al zijn de cijfers weer overdreven. Frankrijk en Italië zijn nog altijd de verliezende WK-finalisten en kregen sinds mensheugenis geen 3 goals of meer rond de oren...

Anderzijds stel ik mij de vraag hoe Nederland zal reageren wanneer het eens minder vlot loopt, bv. wanneer ze eens tegen een achterstand aan komen te kijken? Pas dan zal je zien wat de echte sterkte is...

Mooi EK tot nu toe trouwens.

Ben ik het volledig mee eens. Nederland speelde gisteren geweldig goed en haalde een meer dan verdiende overwinning binnen. Alles valt op z'n plaats, ongelooflijk. Al ben ik inderdaad benieuwd wat er gebeurt als ze op achterstand zouden komen, maar de 3-1 van Robben doet mij vermoeden dat zelfs dat geen groot probleem zou zijn.

Citaat van: Juan Pablo op 14 juni 2008 - 00:06:09
Citaat van: Jasper op 10 juni 2008 - 01:07:10
Kuthollanders. :(

Ik hoop dat ze de finale halen, en dat Duitsland in de 90e minuut de 1-0 scoort. Op corner.

HAHHAHAHAHAHAHAHAHAAAH je bent vast een belg hé
en je stroomt over van jaloezie!! hoe triest!

LEKKER
VOOR
JE!!!!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik ben inderdaad terecht jaloers op het Nederlandse elftal. Ik denk dat elke Belg die het voetbal een beetje volgt dat wel is. Maar ik ben er ook trots op dat wanneer wij het ooit zo goed zouden doen als Nederland nu, we ons nooit zo voor de hele wereld zouden aanstellen als de Nederlanders.

Citaat van: janke op 14 juni 2008 - 00:21:05
Jasper is een bijdehand figuur. En daar houd ik het maar bij. Voorlopig is Frankrijk en Italië out of sight. Wij zijn door en laat Roemenië maar winnen. Zijn we van die zogenaamde superteams ook af. Ik zeg toch ook niet KUT BELGEN. Respect kan toch wel. Maar schijnbaar niet bij de filosoof Jasper. Ik vind je een looser. En dat meen ik. En dat om een partijtje voetbal.

I love you too, honey.

Citaat van: Razzle_dazzle op 14 juni 2008 - 01:16:53@Jasper: niet om je de les te spellen, maar leer nu eens VOOR een ploeg te supporteren en niet TEGEN iets. Dit is Vlaams...

Waarom eigenlijk nu zoveel ophef over een uitspraak van na Nederland-Italië, terwijl ik na Nederland-Frankrijk nog niet eens iets heb kunnen zeggen?

Maar goed om toch een antwoord te geven... ik supporter niet dikwijls tegen iets. Ik was vroeger wel anti-Schumacher maar dat is toch ook al geleden van 2004. Sindsdien is het Nederlandse elftal het enige waar ik tegen gesupporterd heb. For obvious reasons. Ik ben er momenteel ooggetuige van hoe de nek van de gemiddelde Nederlander groeit met elk doelpunt dat ze maken. En ik moet zeggen, de nek van de gemiddelde Nederlander staat op springen. Je begrijpt dat ik met een naald klaarsta, te wachten op een moment dat er een beetje druk kan afgelaten worden.

Citaat van: 0634 op 14 juni 2008 - 12:30:17
Alsof ier iemand arrogant doet...

Alsof iemand respectloos is naar Frankrijk of Italie... ::)

Topic niet helemaal gelezen?


Om af te ronden: ik hoop dat Nederland de finale haalt, en dat Duitsland in de 90e minuut de 1-0 scoort op corner.

razzle_dazzle

Hehe wat een emoties zo een Ek toch kan ontwikkelen. I love it! Alleen jammer dat België op dit moment tornooi na tornooi mist.

Ben te lui om te quoten, dus wil gewoon even in het algemeen op een aantal zaken reageren die hier neergetypt werden:

Roemenië hoeft zelfs nog niet te winnen van Nederland om zich voor de volgende ronde te kwalificeren, zelfs een kleine nederlaag kan volstaan, maar dan zijn ze wel afhankelijk van het resultaat tussen Italië en Frankrijk. Bij winst is Roemenië sowieso geplaatst voor de kwartfinales.

Natuurlijk gaat Van Basten wat jongens laten rusten, maar indien dit betekent dat Kuyt vervangen wordt door Van Persie en Van Nistelrooy door Huntelaar, tja dan kan je toch niet van een B-ploeg spreken hé  :). Heeft oranje er baat bij om te verliezen? Ja, dat betekent immers sowieso het einde voor 2 favorieten op de eindwinst. Frankrijk en Italië kunnen alleen sterker worden door de volgende ronde te halen.

Anderzijds verwacht ik niet dat Holland op die manier gaat redeneren, zulke laffe daden botsen met hun cultuur. En vergeet ook niet dat veel Nederlanders in Italië gespeeld hebben en er toch een zekere band bestaat tussen die twee.

De supporters:

Dat hup-hup gevoel is misschien idioot, maar er is tenminste een nationaal gevoel. "Support" is er...
Voor liefhebbers van de Engelse sfeer is onze 'tous ensemble' en 'schijtpapier' ook "idioot".

Heb er helaas middenin mogen staan op de finale van het EK beloften, zeer Genks, noppes voetbalkennis, familie-uitstapje, de meest bizarre attributen waar niemand blijkbaar nog van opkijkt, zeer stil tot de voorsprong er is en dan maar met zijn allen 'tis stil aan de overkant' naar de 200 Serviërs die de ganse match door hun team echt steunden. Een feestend legioen wel, maar geen strijdend legioen.

Italië:

Sja, als de kansen die ze nu kregen sommigen niet kunnen overtuigen, dan zal het wss nooit meer komen... Kregen 10 open kansen, speelde hoog pressing, waardoor er automatisch ruimte komt om te counteren. Als Dica er niet was opgekomen, was Roemenië nooit zo hoog gaan spelen. Hij gebruikte die ruimte tussen het centrale duo en De Rossi perfect....

Zwakste Italiaan alweer Camoranesi, vond ze voor de rest een sterke partij spelen. T is alleen niet Italiaans om kansen te krijgen en niet te scoren. De efficientie waarmee ze vorige keer het WK wonnen, is nu in de verste verte niet te zien...

T valt me trouwens ook op dat er geen enkele ploeg is die verdedigend geen barsten vertoond. Nederland kwam tegen Italië al met een gelukje weg, ook vandaag weer was het eerder geluk dan kunde (tot nu toe). Duitsland zag sterretjes tegen Kroatië, Italië maakt vrij dure fouten, Frankrijk lijkt nergens op, ook Portugal staat regelmatig verkeerd...

Tot slot:

Voetbal is o zo een psychologisch spelletje. Efficientie is alles. Zowel tegen Italië als Frankrijk moesten ze heel wat open kansen toestaan. En ook Frankrijk was zeker niet slecht bij periodes, integendeel. Maar bij d'Ollanders  ;) gaat alles er blindelings in. Maar dat tilt het vertrouwen op en versterkt zichzelf én duurt meestal een competitie lang. En niet onbelangrijk, breekt het vertrouwen bij de tegenstander. Als je ziet dat de tegenstander elke kans gewoon binnenknalt, snijdt dat je benen af.
Hoewel die van Robben toch een gelukje meeheeft en ook die van Sneider gaat er 9 op 10 niet in. Hoewel zo'n patat net onder de lat en dan rits langs het net, mooier kan het niet. Maar dat is net dat vertrouwen natuurlijk, met klasse ook uiteraard.

Zelfs Griekenland werd zo kampioen, kregen elke match één kans en die was telkens binnen. En na elke match meer vertrouwen dat elke kans toch goal is.

razzle_dazzle

PERSOONLIJKE VETES WORDEN VANAF NU ONVERBIDDELLIJK VERWIJDERD DOOR MIJ!

PM JONGENS!