EK 2008

Gestart door FerrariMan, 03 december 2007 - 18:18:26

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 11 juni 2008 - 09:41:42
Maakt me niet uit hoeveel Nederlandse fans nog komen doen alsof ze het reglement vanbuiten kennen en die goal maar heel 'normaal' vinden...
Zeur niet zo.

Dat heb ik nergens gezegd. Net als iedereen hoorde ik het pas na afloop. Maar ik kan die regel wel begrijpen.

En het was ook gewoon geen buitenspel volgens de regels. Dus ik snap jouw probleem niet zo. Het bleek achteraf een legale goal. Nou, dan kan jij dat wel raar vinden maar dat doet er echt niet toe.

Jasper

Als de goal was afgevlagd, zou de UEFA ook die beslissing ondersteund hebben, daar ben ik vrij zeker van. De regel is enórm, enórm hard voor interpretatie vatbaar. Over het "vrijwillig blijven liggen" van de verdediger staat namelijk niets in de regels, er staat alleen iets over de manier waarop hij achter de lijnen terechtkomt, en dat was onvrijwillig. De UEFA kan op zo'n moment best gewoon zijn scheidsrechter ondersteunen, gewoon om het imago van de scheidsrechters en van zichzelf niet te schaden. Wat de beslssing van de scheidsrechter ook was.

Nederland heeft met andere woorden gewoon veel geluk gehad, want ik ben het ermee eens dat de lijn- en scheidsrechter waarschijnlijk niet eens hadden gezien dat Ruud de bal nog had aangeraakt (dan had het nog altijd buitenspel moeten zijn vind ik, maar dat is een andere discussie...).

scho0634

Ook niet waar. Want ik zag meteen dat de bal van Sneijder van richting werd verandert. Dus ik zou niet weten waarom een ander het niet zou zien. En dat andere is ook niet waar. De fifa verandert zijn mening niet aan de hand van een beslissing. Al verschillende scheidsrechtersbazen, ook die van de KNVB, hebben gemeld dat de goal terecht was.
Maar dat zal allemaal een complot zijn natuurlijk.

En ik zou nog steeds niet weten waarom het gerechtvaardigt zou zijn om de goal af te keuren. Dan gaat na ieder luchtduel de verdediger voortaan liggen om de rebound eruit te halen.

Overigens werd het 3-0 en geen 1-0. Dus waar hebben we het over? Overigens floot die scheidsrechter een erg goede pot. Alle scheidsrechters tot dusver. Pieter Vink was uiteraard de slechtse.

Jasper

De scheidsrechtersbaas van de KBVB had nochtans gezegd dat het duidelijk wél buitenspel was, om de volgende dag toch maar te zeggen dat het geen buitenspel was, waarschijnlijk teruggefloten door de UEFA.

scho0634

Achter iedere boom een vijand, he :P.

Wat mij betreft is het nu ook case closed.

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 11 juni 2008 - 22:03:45
De scheidsrechtersbaas van de KBVB had nochtans gezegd dat het duidelijk wél buitenspel was, om de volgende dag toch maar te zeggen dat het geen buitenspel was, waarschijnlijk teruggefloten door de UEFA.

Idd. in België zou hier tot op heden gewoon voor buitenspel gefloten zijn! Wat een absurde regel ook, Panucci was gewoon geblesseerd, er was geen sprake van vrijwillig de buitenspelval te laten toepassen of opheffen. En de reeds vermeldde regel is zo vaag dat er verschillende interpretaties mogelijk zijn.

Nu goed, Holland won verdiend!

Laat ze hun zelf opgeëiste favorietenrol (cfr studio sport waar men nu al spreekt over de finale tegen Portugal  ::)) nu maar eens waarmaken tegen de Fransen...Allons enfants de la patrie? ;)

FerrariMan

#51
Citaat van: 0634 op 11 juni 2008 - 21:46:41Dan gaat na ieder luchtduel de verdediger voortaan liggen om de rebound eruit te halen.
Er is een verschil tussen iemand die het met opzet doet en een verdediger die een slag achter op het hoofd krijgt, ver buiten veld gaat liggen zonder zicht op de actie.

Nogmaals, ik betwist het resultaat niet, Nederland was veruit de sterkste. Maar ik zet er veel geld op in dat niemand, inclusief jij, die regel kende vóór de match. Het is wel typisch dat er nu op internet overal pseudo-lijnrechters opduiken die nu doen alsof dat die regel al jarenlang een bekend en aanvaard feit is...

In zowat elke competitie zou die bal afgefloten zijn.


Deze goal stinkt even hard als de Italiaanse verdediging.

Maar nogmaals, Italië had zowiezo verloren, dat betwist ik niet. Nederland was dodelijk effectief op de counter.

Wat is de kans dat Nederland nog eens kan stunten tegen de Fransen? Ik hoop het in ieder geval. Vrijdagavond ga ik de match in Maastricht bekijken, zal wel chaotisch worden. Italië lijkt alvast zeker wijzigingen te gaan doorvoeren. Del Piero naast Toni is al een zekerheid. Materazzi de slak mag op de bank gaan zitten. Panucci gaat naar het midden van de verdediging, samen met Juve-man Chiellini. Aan de buitenkanten Zambrotta en Cannavaro.

Nu nog hopen dat De Rossi én Cassano mogen starten, dan zie ik het misschien weer positief in. Het zal nodig zijn tegen de Roemenen, die waarschijnlijk allemaal achter de bal gaan staan.

Hoe spijtig voor de Zwiters trouwens, op 5 minuten voor het einde zo'n kans missen en dan het deksel op de neus krijgen door een afgeweken balletje...

The REAL BUTTON Freak

GET THE FUCK ON WITH IT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Buitespel of nie, Holland had zowizo gewonnen, de Italianen stonden nergens.

Het was een zielig hoopje kampioen. Aanvard het, mischien zullen ze er tegen Frankrijk en Roemenië wel staan maar de afgelopen wedstrijd waren ze een schim van 2 jaar geleden.

Op naar Duitsland - Kroatië, ik gok op een 2-1

FerrariMan

#53
Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 12 juni 2008 - 10:31:26
GET THE FUCK ON WITH IT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Buitespel of nie, Holland had zowizo gewonnen, de Italianen stonden nergens.

Het was een zielig hoopje kampioen. Aanvard het

Nu weet ik niet goed of jij iets aan je ogen hebt, indien wel...excuseer me dan...maar ik zie niet waar ik ontken dat Nederland niet zou hebben gewonnen:

Citaat van: FerrariManMaar nogmaals, Italië had zowiezo verloren, dat betwist ik niet. Nederland was dodelijk effectief op de counter.

Citaat van: FerrariManNogmaals, ik betwist het resultaat niet, Nederland was veruit de sterkste.

Citaat van: JasperNu goed, Holland won verdiend!

Citaat van: FerrariManMaar kom, in die eerste helft was Nederland gewoonweg een klasse beter dan de wereldkampioen.

Citaat van: FerrariManVerder, absoluut verdiende overwinning van Nederland.

Citaat van: FerrariManIk blijf erbij, terechte overwinning hoor van Nederland.

;)

Jasper

Om effe te mierenneuken, "Nu goed, Holland won verdiend!" kwam van razzle_dazzle en niet van mij, maar ik ga het niet ontkennen (ik heb gewoon de match niet gezien, alleen de eerste goal). ;)

scho0634

Even voor de goede orde; niet iedere Nederlander denkt dat wij wel ff kampioen worden, hoor. Er zijn wat mij betreft 4 of 5 betere ploegen. Voorin zijn Sneijder, Robben, Van der Vaart en v Persie wereldklasse, de rest van het elftal is echter erg matig. Achterin is het gewoon middelmaat. Als Frankrijk meer druk op de bal gaat uitoefenen dan Italie, en dat zullen ze zeker doen, dan gaat dat geheid problemen opleveren.

Wel is het zo dat het nivo van Oranje in de eerste wedstrijd mij positief heeft verrast. Sinds de 6-1 winst op Joegoslavie op Euro 2000 heeft het NLs-11-tal dat nivo niet meer gehaald. Daarvoor niets dan lof, maar er is nog niets beslist en Frankrijk heeft meer kwaliteit dan NL. Alleen lijkt Frankrijk al 2 jaar zoekende naar de vorm. Hopelijk vinden ze die morgen nog niet terug.

janke

Citaat van: Jasper op 12 juni 2008 - 13:20:53
Om effe te mierenneuken, "Nu goed, Holland won verdiend!" kwam van razzle_dazzle en niet van mij, maar ik ga het niet ontkennen (ik heb gewoon de match niet gezien, alleen de eerste goal). ;)
Dan is het toch jammer dat je de hele match niet hebt gezien. Vooral de 2de goal was van wereldklasse. En voor de rest, de hele voetbalwereld is hier al over uit. Het zgn. buitenspel. Maar blijkbaar jij niet. Maar morgen is het weer een ander verhaal. Kan Holland zo maar met 2-0 verliezen. En moeten ze vol aan de bak tegen de Roemenen. Ik hoop het niet. We moeten in Holland ook niet gelijk gaan denken dat we het EK winnen. Net wat 0634 al heeft gezegd. Maar vd Sar, Kuyt, Boularouz en nog meer waren afgelopen maandag zeker geen middelmaat. Dat was Italië.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Citaat van: janke op 12 juni 2008 - 22:19:31
Citaat van: Jasper op 12 juni 2008 - 13:20:53
Om effe te mierenneuken, "Nu goed, Holland won verdiend!" kwam van razzle_dazzle en niet van mij, maar ik ga het niet ontkennen (ik heb gewoon de match niet gezien, alleen de eerste goal). ;)
En voor de rest, de hele voetbalwereld is hier al over uit. Het zgn. buitenspel.

De hele Nederlandse voetbalwereld is erover uit. Vanaf het moment dat je buiten Nederland kijkt, is het een ander verhaal.

razzle_dazzle

Heeft iemand van jullie een website waarop ik samenvattingen van wedstrijden kan bekijken? Liefst niet alleen de doelpunten.


Jasper

Buiten de verslagen op Sporza kan ik je jammer genoeg niet helpen...