EK 2008

Gestart door FerrariMan, 03 december 2007 - 18:18:26

« vorige - volgende »

Supermariobros

Citaat van: 0634 op 16 juni 2008 - 19:49:57
Horen jullie ook eens van anderen hoe aardig wij eigenlijk zijn. Zelfs met twee of drie biertjes op.

of meer  ;)

Tim C

Ben eens benieuwd of de Nederlanders de kans gaan nemen om twee rechtstreekse concurrenten uit te tikken door te verliezen van Roemenië

FerrariMan

CitaatHet Nederlands elftal is niet van plan om dinsdagavond de zege zomaar aan Roemenië te laten. Ondanks dat het er op lijkt dat bondscoach Marco van Basten zal gaan kiezen voor de 'tweede keus', beweren de spelers van Oranje bij hoog en laag dat een wedstrijd weggeven niet tot de opties behoort.

Khalid Boulahrouz, zeer verrassend één van de uitblinkers van het sterke Nederlands elftal, is kraakhelder in zijn bewoordingen. "Verliezen van Roemenië? Het is hier geen speeltuin. Zet dat maar uit je hoofd, vriend," verklaart hij in De Telegraaf. "Dat Roemenië de punten hard nodig heeft, is niet ons probleem. We zitten niet op een verjaardag om cadeautjes weg te geven. Bovendien hebben we nog iets recht te zetten," zegt hij, doelend op de verloren wedstrijd in de kwalificatiereeks.

Spits Ruud van Nistelrooij valt zijn ploeggenoot bij. "We hebben onszelf ook verrast en verbaasd. Nu we in deze sfeer zitten, willen we dat niet meer loslaten. Daar moet alles voor wijken. Het is daarom belangrijk dat we geen seconde gas terugnemen." Dat hij zelf waarschijnlijk niet aan de aftrap verschijnt, doet er niet toe. "'Wij', dat zijn niet alleen de spelers. Dat is ook de technische staf, dat zijn alle supporters hier in Zwitserland en ook iedereen in Nederland."

Ook vanuit een andere hoek klinken dergelijke geluiden door. Boudewijn Zenden, het voorbije jaar actief in de Franse Ligue 1 voor Olympique Marseille, verzekert de Fransen ervan dat Nederland er vol voor zal gaan. "Of Oranje de wedstrijd zal laten lopen?," vraagt hij zich af in Le Parisien. "Als je zoiets zegt, dan ken je onze cultuur en onze sportieve moraal niet. We hebben van Roemenië verloren in de kwalificatie, en er leeft een sterk gevoel dat daar revanche voor moet worden genomen."

Bron: Voetbalzone.nl

scho0634

Als Nederlander kan ik bevestigen dat Voetbalzone niet als een serieuze bron kan worden beschouwd. Integendeel.

Zelf denk ik dat de spelers die vanavond spelen heus wel hun best zullen doen. Maar je zal er niet aan ontkomen dat er geen enkele druk is en het 'moeten' ontbreekt volledig. Ik kan me best voorstellen dat Roemenie fysiek de duels aan zal gaan omdat NL die juist wil vermijden. En tja, dan wordt het lastig. Maar ik kan het ze niet kwalijk nemen, want een blessure is immers vervelender dan een nederlaag.

Overigens vind ik het onzinnig om moedwillig Frankrijk en Italie de nek om te draaien. Tevens vind ik dat kleinerend naar Roemenie toe. Zij hebben namelijk 4 punten gepakt in 2 ontmoetingen met NL. Ze verdienen dus ook respect. Tevens hebben ze niet verloren van Frankrijk of Italie, dus tja.

Supermariobros

Als ik een voorspelling moet wagen voor vanavond:

Nederland - Roemenië 1-1
Frankrijk - Italië 0-1

Volgens mij gaat Italië dus door en speelt het in de kwartfinale tegen Spanje.

janke

En als Italië wint, tegen wie moeten ze dan in de halve finale?? ;)
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

#126
Dit is de opstelling die in de Nederlandse media circuleert:

--------------Stekelenburg------------- ---
de Cler - Bouma - Heitinga - Boulahrouz
---------de Zeeuw - Engelaar-------------
Robben ------- Affelay -------- van Persie
---------------Huntelaar--------------- -----

Edit: bron: http://www.telesport.nl/4251597/_Exclusief__NEGEN_wijzigingen_Oranje__.html?p=2,1

Supermariobros

Citaat van: janke op 17 juni 2008 - 19:29:09
En als Italië wint, tegen wie moeten ze dan in de halve finale?? ;)

Tegen Nederland of de tweede uit groep D.

Jasper

Citaat van: Supermariobros op 17 juni 2008 - 20:09:49
Citaat van: janke op 17 juni 2008 - 19:29:09
En als Italië wint, tegen wie moeten ze dan in de halve finale?? ;)

Tegen Nederland of de tweede uit groep D.

Jij bent echt slecht in het doorzien van ironie. ;)

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 17 juni 2008 - 20:13:27
Citaat van: Supermariobros op 17 juni 2008 - 20:09:49
Citaat van: janke op 17 juni 2008 - 19:29:09
En als Italië wint, tegen wie moeten ze dan in de halve finale?? ;)

Tegen Nederland of de tweede uit groep D.

Jij bent echt slecht in het doorzien van ironie. ;)

Ik had zijn knipoog pas gezien na mijn post.  ;)

Martin

Nederland speelt zaterdag een thuiswedstrijd

Veld in Basel klaar voor kwartfinale

Het St. Jakob-stadion in Basel heeft dinsdag een nieuwe grasmat gekregen. Aan het begin van de avond was de klus geklaard, zo liet de organisatie van het Europees kampioenschap voetbal dinsdag weten.

Het veld van het St. Jakob-Park had veel te lijden gehad van de overvloedige regenval in de eerste week van het EK. Tijdens het duel woensdag tussen Zwitserland en Turkije (1-2) stond het veld vrijwel blank. Na de wedstrijd Portugal - Zwitserland (0-2), afgelopen zondag, is meteen begonnen met het weghalen van de oude mat.

Het nieuwe gras is maandag met 26 vrachtwagens vanuit Nederland naar Zwitserland vervoerd. Portugal en Duitsland trappen donderdagavond in Basel af voor de eerste kwartfinalewedstrijd. Het Nederlands elftal speelt zaterdag in hetzelfde stadion tegen Rusland of Zweden.

Ferrari 2010

Ik begrijp Nederland niet echt. Ok, ze hebben het fair gespeeld, maar ze zetten zo wel hun eigen kansen op het spel. Wat is dan het belangrijkste? Blijkbaar fair spelen :-\
Wat ik overigens wel geestig vond is dat Nederland 3 gisteren de match Italië - Fankrijk live uitzond, en niet Nederland - Roemenie ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juni 2008 - 09:03:15
Ik begrijp Nederland niet echt. Ok, ze hebben het fair gespeeld, maar ze zetten zo wel hun eigen kansen op het spel. Wat is dan het belangrijkste? Blijkbaar fair spelen :-\
Wat ik overigens wel geestig vond is dat Nederland 3 gisteren de match Italië - Fankrijk live uitzond, en niet Nederland - Roemenie ;D ;D
Op Nederland 1 was de andere match.

Supermariobros

Nederland heeft tenminste het spel eerlijk gespeeld en wat betreft de Nederlandse tv zal wel de match van Oranje op een andere zender hebben uitgezonden. In België deden ze het trouwens ook zo.

Italië gaat verdiend verder, maar ik maak me de bedenking over de trefzekere Luca Toni bij Bayeren. Hij krijgt genoeg kansen, maar hij wringt ze allemaal de nek aan. Moest ik Donadoni zijn, breng ik Del Piero aan de aftrap tegen Spanje.

Dit wordt wellicht één van de foto's van het EK, Cassano die nog net aan zijn onderbroek aanhield.  ;D



En doelman Buffon die in zijn netten hing: het had mee van een gorilla die wilde uitbreken: Geweldig!  :D

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 18 juni 2008 - 09:38:23
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juni 2008 - 09:03:15
Ik begrijp Nederland niet echt. Ok, ze hebben het fair gespeeld, maar ze zetten zo wel hun eigen kansen op het spel. Wat is dan het belangrijkste? Blijkbaar fair spelen :-\
Wat ik overigens wel geestig vond is dat Nederland 3 gisteren de match Italië - Fankrijk live uitzond, en niet Nederland - Roemenie ;D ;D
Op Nederland 1 was de andere match.
Hmm, ik was dus gewoon op de verkeerde zender aan het volgen :-[ Overigens, in België ook op een andere zender zeg je mario, welke dan? wijftv zou ik zeggen, maar daar kan je de vrouwen toch niet mee plezieren? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.