Brandstoffen e.d.

Gestart door kevin, 03 december 2007 - 10:53:11

« vorige - volgende »

kevin

Recent zwaait men bij de diverse benzinepompen met diverse benamingen van nieuwe producten:
- Q8 HiQ
- Total Excellium
- Shell Economy

Daarnaast ook nog voor de huisbrandolie:
- HiQ
- Esso gewone kwaliteit
- Esso Optiplus
- Esso Arcopar (samenaankoop)
- ...

Een mens zou door het bos de bomen niet meer zien.

Daarnaast zijn er nog de onbemande stations (van merk petroleumproducenten) met toch wel aanzienlijke kortingen.

Is de kwaliteit van brandstoffen voor wagens aan de onbemande stations dezelfde als deze aan de bemande? En de kwaliteit van de huisbrandolie bij een samenaankoop?

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

meatball

Ik zou echt niet weten waarom benzine bij onbemande stations anders zou zijn ?
Hetzelfde bij samenaankoop,dus vanwaar deze vraag ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

TheIceman

Citaat van: meatball op 03 december 2007 - 21:02:40
Ik zou echt niet weten waarom benzine bij onbemande stations anders zou zijn ?
Hetzelfde bij samenaankoop,dus vanwaar deze vraag ?
Ben ik het helemaal mee eens.

kevin

Vroeg mij dat gewoon af.

1. bij onbemande (merk)pompen geeft men tot 11 cent korting per liter. Tel daar een korting van een tankkaart (gemiddeld 5 cent) bij op en men komt tot 16 cent korting per liter. Toch al een aanzienlijk bedrag (10%). Ik weet niet wat een oliemaatschappij per liter als marge aanrekent, maar rekeninghoudende met de accijnzen en BTW toch miniem.

Van deze marge gaan dan ook nog de distributietarieven, bofas,... af.

2. bij een georganiseerde samenaankoop van huisbrandolie van één van de merk-brandstofhandelaars werd (bij een officiële maximumprijs van 0,6103 EUR) een tarief van 0,54.. EUR bekomen.

Zijn toch wel zeeeeer aanzienlijke kortingen.

P.S.: Hoe wordt dat eigenlijk verrekend met de eigenaar van een bezinestation, als men bij bemande pompen tankt met een tankkaart die in  een korting voorziet?

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

Ferrari 2010

Je kiest zelf waar je gaat tanken, kies je een duurder station uit, dan gaat die 5 cent (of hoeveel het wezen mag) van die duurdere prijs af, ga je bij een goedkopere, dan gaat die 5 cent van een goedkopere prijs af. Allé, dat lijkt mij het logische, heb er geen ervaring mee ;). Overigens is een tankkaart toch meestal van één of ander bedrijf (Shell, Esso, ...), je kan dus niet eender waar gaan tanken, aangezien die grotere maatschappijen hun stations doorgaans niet bemannen, moet je daar al geen rekening houden met een eventuele bemanning.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Veel maatschappijen rekenen voor tankkaarten de officiële maximumprijs en trekken daar een korting af. Ga je ergens tanken waar de prijs < officieel - korting, betaal je de goedkoopste prijs.
Mij kan het in ieder geval weinig schelen waar ik ga tanken, want mijn firma betaalt alles  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

meatball

Ik betaal alles zelf,hoe minder hoe beter dus :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

kevin

Citaat van: McChouffe op 06 december 2007 - 11:01:46
Veel maatschappijen rekenen voor tankkaarten de officiële maximumprijs en trekken daar een korting af. Ga je ergens tanken waar de prijs < officieel - korting, betaal je de goedkoopste prijs.
Mij kan het in ieder geval weinig schelen waar ik ga tanken, want mijn firma betaalt alles  :)

Van wie ik ken die een tankkaart voor een bedrijfswagen heeft, wordt de "onderhandelde korting" met de hoofdzetel van de maatschappij afgetrokken van de aangerekende pompprijs (= officiële maximumprijs - korting van pomphouder).

Citaat van: meatball op 06 december 2007 - 20:40:44
Ik betaal alles zelf,hoe minder hoe beter dus :)

Toch voorzichtig zijn met de kwaliteit van de brandstof. Op korte termijn misschien voordelig, maar op lange termijn ???
Ondanks de berichten over de "goede" kwaliteit van de witte pompen...

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

meatball

Citaat van: kevin op 07 december 2007 - 08:39:00
Citaat van: McChouffe op 06 december 2007 - 11:01:46
Veel maatschappijen rekenen voor tankkaarten de officiële maximumprijs en trekken daar een korting af. Ga je ergens tanken waar de prijs < officieel - korting, betaal je de goedkoopste prijs.
Mij kan het in ieder geval weinig schelen waar ik ga tanken, want mijn firma betaalt alles  :)

Van wie ik ken die een tankkaart voor een bedrijfswagen heeft, wordt de "onderhandelde korting" met de hoofdzetel van de maatschappij afgetrokken van de aangerekende pompprijs (= officiële maximumprijs - korting van pomphouder).

Citaat van: meatball op 06 december 2007 - 20:40:44
Ik betaal alles zelf,hoe minder hoe beter dus :)

Toch voorzichtig zijn met de kwaliteit van de brandstof. Op korte termijn misschien voordelig, maar op lange termijn ???
Ondanks de berichten over de "goede" kwaliteit van de witte pompen...

Greetz
Kevin
Ik had het niet over een witte pomp,maar over een goedkoop onbemand Shell station ,dezelfde kwaliteit maar minder geld.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat