FIA en Ferrari

Gestart door I love Ferrari, 17 november 2007 - 19:16:04

« vorige - volgende »

Sept

Zelfs als hij niet meer in de F1 zit blijft Stoddard zijn onkunde tentoonspreiden.. Dat noem ik nu eens doorzettingsvermogen :p
1991 - 2004 = 7

Ferrari 2010

Oud nieuws man, beide artikkels zijn al ouder dan een maand.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

I love Ferrari

#3
ja maar nog steeds razend actueel,ook in de komende jaren. Ik vroeg me gewoon af wat jullie mening erover is. Als sportbeoefenaar kan ik alleen maar een faire sport toejuichen.

De meeste teams zijn het erover eens dat Ferrari bevoordeeld wordt door de FIA. Een aantal jaar terug wilden alle constructeurs een eigen F1 serie oprichten, zonder de FIA. Dat idee werd gesteund door alle constructeurs , behalve Ferrari.


scho0634

Ik ben geen Ferrari-adept, maar dit soort verhalen vind ik allemaal een beetje onzinnig. Het zal best dat er mensen binnen de FIA zijn die een zwak hebben voor het team. Dat zal ook best. Het zal dan ook niet goed zijn voor de F1 als Ferrari ooit zou verdwijnen.

Maar voorgetrokken worden....nee, dat vind ik een onaantoonbaar fabeltje.

Ferrari 2010

Citaat van: I love Ferrari op 18 november 2007 - 11:49:58
Ik vroeg me gewoon af wat jullie mening erover is.

De meeste teams zijn het erover eens dat Ferrari bevoordeeld wordt door de FIA. Een aantal jaar terug wilden alle constructeurs een eigen F1 serie oprichten, zonder de FIA. Dat idee werd gesteund door alle constructeurs , behalve Ferrari.
Dat eerste was dus absoluut niet duidelijk, misschien is het best zoiets in je eerste post duidelijk te maken ;)
Velen zijn het daar inderdaad over eens, maar het lijkt me niet zo te zijn. Misschien dat Ferrari met hun lange en mooie historie een streepje voor heeft, maar toch betwijfel ik het effect daarvan. Als je de straf die McLaren dit seizoen kreeg bekijkt, kan je ook zeggen dat ze McLaren steunen (ieder zijn mening daarover, dat is mijn mening). Niemand is onpartijdig, en de meeste mensen in die IWMSC zullen ook wel hun favorieten hebben in de F1, dus logisch dat ze niet ten volle onpartijdig kunnen oordelen. Verder denk ik er hetzelfde over als 0634, het is gewoon een fabeltje. En ja, Stoddart is één van die mensen die daar graag aan mee doet. Overigens, dat kampioenschap der constructeurs werd eerst ook door Ferrari gesteunt, alleen waren zei de eersten die akkoord waren met de toekomstige condorde regels, en stilaan is iedereen teruggekomen. Zo'n "plannen voor een kampioenschap" zijn alleen maar een manier om druk te zetten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

I love Ferrari

Wat de straf van McLaren dit jaar betreft, dat is louter commercieel bekeken door de FIA. Om nog veel kijkers te hebben en een spannend seizoen hebben ze de rijders in het kampioenschap gelaten. Mosley zelf heeft zelf expliciet gezegd en gestemd om ze volledig eruit te gooien.

FerrariMan

Citaat van: I love Ferrari op 18 november 2007 - 15:24:43
Wat de straf van McLaren dit jaar betreft, dat is louter commercieel bekeken door de FIA. Om nog veel kijkers te hebben en een spannend seizoen hebben ze de rijders in het kampioenschap gelaten. Mosley zelf heeft zelf expliciet gezegd en gestemd om ze volledig eruit te gooien.
En als die bewering juist zou zijn, is dat dan geen 'hand boven het hoofd' van McLaren?

scho0634

Citaat van: I love Ferrari op 18 november 2007 - 15:24:43
Wat de straf van McLaren dit jaar betreft, dat is louter commercieel bekeken door de FIA. Om nog veel kijkers te hebben en een spannend seizoen hebben ze de rijders in het kampioenschap gelaten. Mosley zelf heeft zelf expliciet gezegd en gestemd om ze volledig eruit te gooien.

Maar Mosley maakte de beslissing dan ook niet in zijn eentje.