Grootste mislukkingen!

Gestart door TimoGlockfan, 21 oktober 2007 - 12:46:33

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Het is gewoonweg gevaarlijk, zeker als je in het pak zit. De controle over je eigen wagen heb je grotendeels zelf in handen, maar als een ander voor je of achter je zich mispakt, draag jij er soms wel mee de gevolgen van (en zeker in de regen, waar ze geen steek kunnen zien). Maarja, 10 jaar terug was het ook zo en toen was het gewoonweg zo. In feite zijn ze ook niet echt aan het zagen hé, ze willen gewoon dat Whiting zich een situatie goed kan inbeelden en zodoende op tijd kan ingrijpen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Zo gevaarlijk is het niet. Autopsort heeft altijd risico's, maar zoals je zelf al aangeeft deden ze het een aantal jaren terug altijd zo. En met de huidige veiligheid in de cockpit is het nu toch veel veiliger dan toen. Met of zonder electronische gadgets. Er zullen heus wel meer glijers en schuivers zijn en misschien een flinke crash, maar buiten een enkele kneuzing en nekklachten zal het wel loslopen. Die collectieve verontwaardiging van coureurs die het onveilig vinden snap ik niet zo.

F1Cast

Ik heb me enorm gestoord aan het watjes gedrag van de coureurs. Ze verdienen (althans, ze krijgen het) miljoenen per jaar, rijden in de hoogste klasse van de sport, daar waar de mannen van de jongens worden onderscheiden, en dan klagen ze als het regent. Ok, het was geen pisbuitje, maar toch, kom op zeg. Dat hoort bij je werk. Hoe vaak hebben we dat in het verleden al niet gehad, wie herinnert zich nog japan, waar mansel en alesi zij aan zij door 180R gingen in de zeikende regen.

Rijkeluis gedrag noem ik dat. Denken dat de wereld om hun draait. Dat klopt ook, namelijk dat ze moeten racen, en degene met de grootste ballen, die wint. Dat is al jaren zo. Voor watjes is geen plek in de F1! Dan gaan ze maar lekker een kartschooltje openen ofzo. Maar ja, dan zijn die miljoenen er ook niet. Je krijgt ze niet cadeau. Niet als gemiddelde f1kijker, en zeker niet als f1 coureur! Je moet er wel wat voor doen. En anders staan ze in de rij om je plekje in te nemen! Soms vergeten ze denk ik dat er maar plek is voor 22 coureurs. 22 van duizenden gewillige coureurs. Echt, watjes gedrag. Ik wind me nu weer op merk ik! pfff :D
F1Cast - De nr. 1 autosport podcast van NL - www.f1cast.nl

Tim C

Laten we niet vergeten dat 's werelds grootste autosportster, geroemd om zijn carcontrol en regenskills, om het leven kwam toen hij op een droge ondergrond een fractie van een seconde de controle over zijn wagen verloor en recht een betonnenmuur in knalde.

Met Kubica zijn we door het oog van een zeer dunne naald gekropen, laten we het niet afdoen als watjes- of rijkeluis gedrag maar laten we elke gesprek of onderzoek dat de veiligheid vergroot verwelkomen.

Soms ben ik er zeker van dat mensen een zeer kort geheugen hebben.

Jasper

#34
De crashes van Senna en Kubica hadden niks met traction control te maken en ik zie niet in hoe er een zware crash zou kunnen ontstaan omdat er geen TC is. De TC is er zodat wagens niet uitbreken als de piloot iets te hard op zijn gaspedaal drukt bij het uitaccelereren. Het is niet in het uitaccelereren dat de zware crashes gebeuren.

Tim C

Ik denk, nee, ben er zelfs zeker van dat ik kritiek gaf op de mensen die "het zijn allemaal watjes" uitspuwden ;)

scho0634

Citaat van: Jasper op 04 januari 2008 - 23:04:09
De crashes van Senna en Kubica hadden niks met traction control te maken en ik zie niet in hoe er een zware crash zou kunnen ontstaan omdat er geen TC is. De TC is er zodat wagens niet uitbreken als de piloot iets te hard op zijn gaspedaal drukt bij het uitaccelereren. Het is niet in het uitaccelereren dat de zware crashes gebeuren.
Sterk punt. Bij het uitaccelereren kan je hooguit schuivers maken.

Jasper

Citaat van: Tim op 05 januari 2008 - 12:52:52
Ik denk, nee, ben er zelfs zeker van dat ik kritiek gaf op de mensen die "het zijn allemaal watjes" uitspuwden ;)
En je zegt dit omdat...?

Tim C

Ik wou duidelijk maken dat ik het niet had over de link tussen ongevallen en traction control maar over de link tussen "sissy's" en een gebrek aan veiligheid ;)

scho0634

Hun sport wordt er alleen maar leuker van als er geen electronische hulpjes zijn. In die zin snap ik dat gemekker dus niet.

Jasper

Citaat van: Tim op 06 januari 2008 - 15:43:10
Ik wou duidelijk maken dat ik het niet had over de link tussen ongevallen en traction control maar over de link tussen "sissy's" en een gebrek aan veiligheid ;)
Ah, oké, die had ik niet.

janke

Mooi man weg met die TC. Met overstuur (driften de bocht door) verlies je wel tijd uiteraard maar er zit publiek te kijken en die willen spectakel. Nee rondjes rijden met z'n allen da's gezellig. 2007 was volgens mij een topjaar van voor/achtervleugels de vernieling in helpen door het treintjes gedraag. Vooral in de eerste ronde. Voorbeeld Piquet reed in '83 rond met in de race zo'n 900pk en kwali meer dan 1300 door een turbo en die hadden een heel groot turbo gat en een aerodynamica van zeg maar 40% van de standaards van nu en geen TC. Die auto's waren dodelijke projectielen. Nee dit nieuwe seizoen wordt het wel duidelijk wie echt kunnen sturen. En dan geef ik Kimi weer een goede kans. En laten we niet praten over veiligheid. Die en snelheid komen nooit samen in de F1. Ja de structuur van de auto maar niet de handelswijze van een coureur. Want de klap van Kubica was een inschattingsfout. En geen TC probleem.
Some things are too important to be left in the past.