Historische Quiz.

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:19:53

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: SDG op 18 januari 2014 - 23:49:13
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 23:28:00
Citaat van: janke op 18 januari 2014 - 20:09:47
Waar weet ik niet? Sorry. Ik struin het web af op mooie F1 en sportscar foto's. Deze kwam ik toevallig tegen.

Prima uitleg SDG. ;) BTW, Fittipaldi werd wereldkampioen.

Die had Vettel dus ook kunnen noemen toen hij zei dat meerdere coureurs als Schumacher en Mansell hun eerste titels behaalden met nummer 5. ;)

Bij Fittipaldi was het enkel de tweede titel die hij met nummer 5 behaalde.

Wie ook nog met nummer 5 hun eerste titel behaalden, waren Piquet, Andretti en... Alonso. Al denk ik niet dat dat laatste de bedoeling van Vettel geweest zal zijn...  ;)
:P

janke

Wie, wat, waar, wanneer. Niet zo moeilijk toch? Maar wel een schitterende foto.

Some things are too important to be left in the past.

SDG

Carlos Pace, Brabham-Alfa BT45, Grote Prijs van Duitsland 1976 op de Nürburgring,

janke

Citaat van: SDG op 16 februari 2014 - 18:14:30
Carlos Pace, Brabham-Alfa BT45, Grote Prijs van Duitsland 1976 op de Nürburgring,

De 45B toch?? Met de Alfa flat12 van Carlo Chitti. De rest is uiteraard goed. ;) Dat jaar had Brabham Cosworth motoren en Alfa Flat 12's. Die Airbox links en rechts, wauw.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Dit is niet de B maar de BT45.  Te herkennen aan de air-intake.

janke

De 45 had nogal wat kunstwerk van Gordon Murray. Zoals deze, is ook een 45.  De 45/1.



En deze ook,



Blijkbaar haal ik wat door elkaar. ;)
Some things are too important to be left in the past.

0634


Matthijs

Dat zijn gedrochten, wel interessant.

Wings

Zeker weten, Jeroen:



Janke: denk ook aan de experimenten. Zo heeft Brabham destijds plastic kokers op de radiatoren gemonteerd om de motor beter te koelen. Hoezo tijden van mechanische grip? ;)

[edit]

Meteen even erbij gezocht: http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ee/da/ff/eedaff7663780e398f47a35fdee5399b.jpg

0634

Mooier dan de mooiste vrouw. Brute pic hoor. Zo van boven ze je de vormgeving beter. Het mooie is: ze zagen er toen ook echt allemaal anders uit. En allemaal bruter dan die breekbare plastic meuk van nu :).

janke

Citaat van: Wings op 19 februari 2014 - 09:37:39
Zeker weten, Jeroen:



Janke: denk ook aan de experimenten. Zo heeft Brabham destijds plastic kokers op de radiatoren gemonteerd om de motor beter te koelen. Hoezo tijden van mechanische grip? ;)

[edit]

Meteen even erbij gezocht: http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ee/da/ff/eedaff7663780e398f47a35fdee5399b.jpg

Maar we maken hier alle twee een fout. Volgens Racingsportscars. is de auto die jij en ik laten zien de auto uit 1977. Met de airbox links en rechts van Carlos Pace is de 1976 auto. De BT 45/3. Die jij laat zien is de auto waar Watson en HJ Stuck mee rondreden. En dat was de BT45B in 1977.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Ik zeg toch nergens dat het niet de 77'er is? Ik vind het een toffe bak en haak in op Jeroens loftuiting. Maar goed, om het verhaal af te ronden: http://f1-facts.com/overview/product/1334 We kunnen dus vaststellen dat Brabham [Martini Racing] tijdens de Grote Prijs van Nürbürgring  in 1976 reed met de BT45. En dat is exact wat ik schreef. Je correctie dat het de BT45B is is onterecht en incorrect. SDG gaf dus een volledig goed antwoord. En volgens mij [om ontopic te gaan] is hij dan aan de beurt om een nieuwe plaat te plaatsen.

janke

Oh op die toer. Ik dacht dat je bedoelde dat de foto van de auto die jij postte die van 1976 was. Verder zei ik ook dat ik blijkbaar wat door elkaar haalde. Wat een rare reactie weer van je. Verder maar geen commentaar meer. Het is goed zo.
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 19 februari 2014 - 19:46:34
Mooier dan de mooiste vrouw. Brute pic hoor. Zo van boven ze je de vormgeving beter. Het mooie is: ze zagen er toen ook echt allemaal anders uit. En allemaal bruter dan die breekbare plastic meuk van nu :).

Ik vindt dat ook, net alsof die bolides veel solider uitzien terwijl ze eigenlijk veel breekbaarder zijn dan die van nu.

Voor de rest terug on topic heren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: Maikel0230 op 20 februari 2014 - 22:26:29
Citaat van: Jeroen op 19 februari 2014 - 19:46:34
Mooier dan de mooiste vrouw. Brute pic hoor. Zo van boven ze je de vormgeving beter. Het mooie is: ze zagen er toen ook echt allemaal anders uit. En allemaal bruter dan die breekbare plastic meuk van nu :).


Voor de rest terug on topic heren.

Hou ik me aan Maikel. ;)
Some things are too important to be left in the past.