Historische Quiz.

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:19:53

« vorige - volgende »

Edwin90

Levensgevaarlijk (net als de hele sport in die tijd overigens), als je zo'n vleugel voor je kanis krijgt is het game over.

Jehoentelaar

Een jaar, wat scheelt het. :)

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 12 januari 2014 - 16:15:43
Een jaar, wat scheelt het. :)

Twee jaar, want op Montjuich reden ze enkel in de oneven jaren. De even jaren gingen ze naar Jarama. ;)

janke

Citaat van: SDG op 12 januari 2014 - 17:27:50
Citaat van: Jehoentelaar op 12 januari 2014 - 16:15:43
Een jaar, wat scheelt het. :)

Twee jaar, want op Montjuich reden ze enkel in de oneven jaren. De even jaren gingen ze naar Jarama. ;)

Helemaal goed.

Voor de liefhebbers, zeg het maar


Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Jeroen op 12 januari 2014 - 14:44:02
Kwam een jaar later in een belachelijk langdurende vlammenzee om het leven op Zandvoort. Al heeft hij er vermoedelijk niks van gemerkt en was hij al dood na de impact. Was de BFF van Sir Frank.

Er was er wat jaren later nog een. Als  je die beelden van Zandvoort 1973 bekijkt, krijg je koude rillingen.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 12 januari 2014 - 19:54:06
Citaat van: SDG op 12 januari 2014 - 17:27:50
Citaat van: Jehoentelaar op 12 januari 2014 - 16:15:43
Een jaar, wat scheelt het. :)

Twee jaar, want op Montjuich reden ze enkel in de oneven jaren. De even jaren gingen ze naar Jarama. ;)

Helemaal goed.

Voor de liefhebbers, zeg het maar



Denkelijk Jean Pierre Jarier in de Tyrrell in 1980.

Circuit... Geen idee. Hockenheim?

Wings


Franky R.


SDG

En een voorvleugel was in die tijd ook helemaal niet meer nodig.

janke

#459
Citaat van: Franky R. op 18 januari 2014 - 16:24:19
Vette drift... :P

Dan hier nog een. Ronnie Peterson met de Lotus. ;)  Vraag, waarom heeft hier Peterson #1 ?? Zie wie er achter rijdt.



De Tyrrell met Jarier was inderdaad op Zolder.
Some things are too important to be left in the past.

SDG

Citaat van: janke op 18 januari 2014 - 19:18:04
Citaat van: Franky R. op 18 januari 2014 - 16:24:19
Vette drift... :P

Dan hier nog een. Ronnie Peterson met de Lotus. ;)  Vraag, waarom heeft hier Peterson #1 ?? Zie wie er achter rijdt.



De Tyrrell met Jarier was inderdaad op Zolder.

Foto is genomen in 1974, het jaar dat de vaste nummering in de Formule 1 van start ging. De nummers werden dat jaar toegekend op basis van de uitslag van het constructeurskampioenschap van 1973. Doordat wereldkampioen Jackie Stewart zijn titel niet verdedigde, kreeg Lotus daardoor als constructeurskampioen van 1973 de startnummers 1 en 2 toegewezen. 1 was voor Peterson, 2 was voor Ickx. En erachteraan reed Fittipaldi met nummer 5. De Lotus is de 76 oftewel de JPS, maar welke Grand Prix... Ik gok de Belgische GP in Nijvel.

janke

Waar weet ik niet? Sorry. Ik struin het web af op mooie F1 en sportscar foto's. Deze kwam ik toevallig tegen.

Prima uitleg SDG. ;) BTW, Fittipaldi werd wereldkampioen.

Some things are too important to be left in the past.

SDG

#462
Citaat van: janke op 18 januari 2014 - 20:09:47
Waar weet ik niet? Sorry. Ik struin het web af op mooie F1 en sportscar foto's. Deze kwam ik toevallig tegen.

Prima uitleg SDG. ;) BTW, Fittipaldi werd wereldkampioen.

Het doet mij in ieder geval aan Nijvel denken, met de voor die tijd enorm brede uitloopzones. Peterson reed in 1974 in vier races met de JPS: Zuid-Afrika, Spanje, België en Duitsland. Zuid-Afrika is het wellicht niet omdat de uitloopzones daar veel smaller waren en gewoon uit zandbakken bestonden. In Spanje regende het op de zondag van de GP en voor de Nürburgring ziet het er veel te vlak en te breed uit. Blijft dus over: Nijvel en de Belgische Grote Prijs.  :)

0634

Citaat van: janke op 18 januari 2014 - 20:09:47
Waar weet ik niet? Sorry. Ik struin het web af op mooie F1 en sportscar foto's. Deze kwam ik toevallig tegen.

Prima uitleg SDG. ;) BTW, Fittipaldi werd wereldkampioen.

Die had Vettel dus ook kunnen noemen toen hij zei dat meerdere coureurs als Schumacher en Mansell hun eerste titels behaalden met nummer 5. ;)

SDG

#464
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 23:28:00
Citaat van: janke op 18 januari 2014 - 20:09:47
Waar weet ik niet? Sorry. Ik struin het web af op mooie F1 en sportscar foto's. Deze kwam ik toevallig tegen.

Prima uitleg SDG. ;) BTW, Fittipaldi werd wereldkampioen.

Die had Vettel dus ook kunnen noemen toen hij zei dat meerdere coureurs als Schumacher en Mansell hun eerste titels behaalden met nummer 5. ;)

Bij Fittipaldi was het enkel de tweede titel die hij met nummer 5 behaalde.

Wie ook nog met nummer 5 hun eerste titel behaalden, waren Piquet, Andretti en... Alonso. Al denk ik niet dat dat laatste de bedoeling van Vettel geweest zal zijn...  ;)