Historische Quiz.

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:19:53

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Je weet nooit wat Schumacher had gedaan achter Villeneuve als de puntenverdeling op dat moment anders was geweest.

0634


SDG

Citaat van: Figge op 03 december 2013 - 21:55:41
Citaat van: Jeroen op 03 december 2013 - 18:18:35
97 inderdaad. Prachtige race van Hill... zoooo jammer dat Villeneuve er nog langs kwam omdat die Arrows ging sputteren. Al was dat voor mij achteraf gezien wel weer prettig. Want anders had Villeneuve aan het einde van de rit een paar punten minder gehad en drie keer raden wie er dan kampioen was geworden... ;)

Ook Villeneuve, want Schumacher werd gediskwalificeerd :)

Dat oogt misschien op het eerste zicht zo, maar je mag niet uit het oog verliezen dat de situatie dan voor de start van de slotrace in Jerez misschien helemaal anders was geweest en dat Villeneuve zijn lot niet meer helemaal in eigen hand had gehad. Wie weet was een tweede plaats voor Schumacher toen al voldoende geweest voor de titel en had hij er geen enkele baat meer bij gehad om Villeneuve uit te schakelen. De botsing zoals we ze nu kennen had dan misschien nooit plaatsgevonden. Butterfly-effect, weet je wel...

Kootje

Villeneuve had, wanneer Hill Hongarije gewonnen had ipv hij, 4 punten minder gehad. Nu werd hij WK met 3 punten voorsprong op MS, dus nee .... die had dan geen enkele reden gehad om hem er af proberen te rossen.

0634

Wel. Zolang Schumacher binnen 10 punten zou zitten van Villeneuve voor aanvang van Jerez zou hij een reden gehad hebben Villeneuve eraf te rossen.

Kootje

Voor aanvang van Jerez had Schumi, indien Hill Hoingarije gewonnen had ipv Villeneuve, 5 punten voorsprong gehad op Villeneuve. Dat gat had Jacques niet dicht gereden, aangezien P1 slechts 4 punten meer opleverde dan P2. (hun posities als Schumi niet gepoogd had hem eraf te rijden)

Dus nee .... Schumi had dan geen enkele reden gehad. ::)

0634

#426
Het is maar hoe je het bekijkt. Een DNF van Jacques was einde titelstrijd geweest. Een DNF van beiden was in het door jou geschetste geval ook een titel voor schumi geweest. Ik zeg niet dat hij het dan ook gedaan zou hebben, maar redenen te over, als je sportiviteit niet overdreven hoog in het vaandel hebt staan.

Er was in 89 ook geen overdreven noodzaak om de deur dicht te gooien voor Prost, toch deed hij het, want het was natuurlijk wel voordelig en meteen beslist. Dat zou in het door jou geschetste geval ook zo zijn. Zonder crash had MS ook kunnen winnen, maar met crash was het een done-deal.

Kootje

Klopt, maar we hebben het nu over hoe het zou zijn geweest als niet Villeneuve, maar Hill gewonnen had in Hongarije. En in dat geval had Villeneuve dus best mogen winnen en had Schumacher genoeg gehad aan P2, precies de slagvolgorde waarin ze gereden hadden als hij hem normaal had laten passeren ipv te pogen hem eraf te rijden.

Van de McLarens, die uiteindelijk 1 en 2 finishten, had hij iig niets te duchten. Die kwamen pas in het spel voor nadat hij zichzelf uitschakelde en Villeneuve het verder wel prima vond. Daarom zeg ik dat Schumacher in die denkbeeldige situatie geen enkele reden zou hebben het alsnog te pogen. Anderzijds weet je het met hem natuurlijk nooit.

0634

Dan begreep ik je denk ik verkeerd. Never mind. Oude koeien en zo... ;)

Kootje

Ach .... sowieso niet echt relevant aangezien Hill NIET won in Hongarije, althans .... niet in 1997.  ::)

Wings

Wie heeft tekst en uitleg bij de onderstaande foto?


Jehoentelaar

Ik zou zeggen dat dat de McLaren-test is met Lamborghinimotoren. Jaar zou ik niet weten; wellicht tussen 1992 en 1993.

Wings

Correct. De test vond plaats na seizoen 1993.

Maikel0230

Ah ja, de McLambo  ;D, serieus het personeel noemde die wagen zo, vraag mij eigenlijk af of dit aangepaste chassis van '92 nog ergens op zolder staat bij McLaren met die Lamborghini in. Het ding zou tactisch omgedoopt worden tot Chrysler
CitaatDuring 1993 the McLaren team built a modified version of the MP4/8, dubbed the MP4/8B (and often nicknamed McLambo), to be used as a test car for the Lamborghini V12 engine. After a handshake deal between Ron Dennis and Bob Lutz of Chrysler (who at the time owned Lamborghini), the modified car carried the 710 bhp (529 kW; 720 PS) V12 engine (dubbed the Lamborghini 3512) that was also supplied at the time to the Larrousse team. Lutz explained that after after four years in Formula One, Chrysler wanted to test whether the V12 had the potential to be a winner in F1. To that end it was decided that a top team was needed to test that potential and a set of V12 engines were supplied to McLaren for testing.

Naar het schijnt was Senna wel best te spreken over het ding nadat het op zijn aanwijzing was aangepast.


Wie weet wat hier speciaal aan is.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Er zat een Subaru motor in? Mooie auto trouwens die Minardi.