Indy's zijn terug!

Gestart door scho0634, 23 februari 2008 - 22:31:44

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: Doefie op 23 april 2008 - 17:16:39
En van waar komt het ... jawel, Bild! ;D
Dan is het zeker de waarheid ;D
Zou Alonso dan plaats moeten maken ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

janke

 ;D 

Maar het schijnt dat ze aardig kan sturen. Die Piquet is toch ook niet top op dit moment. Zal zei slechter zijn??  En Bild?  Dat is nog erger dan de roddeltante " de Telegraaf ". Maar waarom zou er geen vrouw zijn die snel en goed is?? In de jaren '80 had je ene Michèle Mouton, racede met rallyauto's. In haar Audi won ze diverse races. Ze liet wat grote namen achter zich.

Hier uit wikipedia,


Michèle Mouton (23 juni 1951) was een Franse rallyrijdster. Tot hedendaags is ze de meest succesvolle vrouwelijke coureur in de rallysport en autosport in het algemeen.

Michèle Mouton begon haar carrière als navigator, maar stapte al snel zelf achter het stuur. Onder de vlag van Fiat France kwamen de eerste goede resultaten. Dit werd opgemerkt en Audi, die zich in 1981 zou voegen in WK-scene met de Quattro, lijfde haar in, naast eerste rijder Hannu Mikkola. Aangezien de Quattro nog vroeg in de schoenen stond, was het nog een wat onregelmatig seizoen voor de Française. Wel stuntte ze, nadat ze de San Remo Rally in Italië wist te winnen dat jaar. Hiermee was de eerste vrouwelijk coureur die dit wist te volbrengen. In 1982 had ze een grotere rol in het kampioenschap. Ze won dat jaar 3 WK-Rally's, maar moest uiteindelijk de titel weggeven aan Walter Röhrl, die met Opel de belangrijkste tegenstand van Audi was. Vervolgens reed ze nog twee volle seizoenen voor Audi, maar wist zich niet meer echt te profileren als titelkanshebber. In 1985 reed ze voor Audi nog de Pikes Peak heuvelklim, rijdend in de vernieuwde Sport Quattro. Die won ze met een nieuwe recordtijd.

In 1986 stapte ze over naar Peugeot, om met de Turbo 16 geselecteerde WK-Rally´s te rijden. Daarnaast reed ze ook het Duits kampioenschap die ze tevens dat jaar op haar naam schreef. Tijdens de Monte Carlo Rally viel ze uit. In Corsica werd ze toegevoegd als vervanger voor de thuisblijvende Juha Kankkunen. Echter na 10 proeven was het al over. Later zou het evenement overschaduwd worden door de dood van Henri Toivonen en Sergio Cresto. In reactie daarop besloot de FISA (nu FIA) de Groep B auto's vanaf 1987 te vervangen voor Groep A auto's. Mouton besloot na deze reactie haar helm aan de wilgen te hangen, aangezien ze weigerde om in langzamere auto's te moeten deelnemen. Daarnaast wou ze tijd maken voor het oprichten van een familie.

In december 1988 organiseerde ze voor het eerst, samen met Fredrik Johnsson, de Race of Champions, ter herinnering aan Henri Toivonen. Hedendaags doet ze dit nog steeds. In 2007 werd het voor het eerst georganiseerd in het Engelse Wembley stadion.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Ik ben er van overtuigd dat vrouwen in de F1 absoluut niet zouden moeten onderdoen voor mannen. Het moeten topsporters zijn, maar er zijn toch genoeg vrouwelijke topsporters? F1 is één van de sporten die héél veel van een mens eisen, en als je in topconditie wil zijn, moeten ze soms veel doen (zie maar naar Schumacher). Rijden kan uiteindelijk iedereen, misschien dat vrouwelijke coureurs met talent niet zo snel ontdekt worden, maar er zijn er zeker enkele die het beter zouden doen dan de helft van de huidge F1-rijders.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Ik heb daar toch twijfels over :o
Hoeveel vrouwelijke tennissers kunnen of hebben een man al verslagen in het tennis?
Het feit dat er 2 competiesies zijn zegt toch genoeg!
Hoe komt het dat tijdens het wielrennen trager tijden  genoteerd worden door de winnaars dan bij de mannen?
Misschien moet je dan de tijden vergelijkken van de traagste deelnemers(man,vrouw).
Sommige vrouwen zullen beter zijn dan mannen maar voor wat betreft de top of subtop denk ik niet dat ze momenteel dezelfde prestaties kunnen neerzetten.

amp

Citaat van: leproffesseur op 28 juni 2008 - 16:47:15
Ik heb daar toch twijfels over :o
Hoeveel vrouwelijke tennissers kunnen of hebben een man al verslagen in het tennis?
Het feit dat er 2 competiesies zijn zegt toch genoeg!
Hoe komt het dat tijdens het wielrennen trager tijden  genoteerd worden door de winnaars dan bij de mannen?
Misschien moet je dan de tijden vergelijkken van de traagste deelnemers(man,vrouw).
Sommige vrouwen zullen beter zijn dan mannen maar voor wat betreft de top of subtop denk ik niet dat ze momenteel dezelfde prestaties kunnen neerzetten.


Is dit niet een klein beetje appelen met peren vergelijken ?
Tennis en wielrennen zijn imo toch veel meer fysiek gerichte sporten dan autosport ? Ik weet ook wel dat je een goeie conditie moet hebben in een F1 wagen en goed getrainde nekspieren, maar das toch nog iets anders dan bij tennis en wielrennen ?

leproffesseur

Is idd anders maar indien er in die sporten een overduidelijk verschil is waarom in de f1 dan niet?
Het kan...

Doefie

Citaat van: amp op 28 juni 2008 - 17:10:50
Tennis en wielrennen zijn imo toch veel meer fysiek gerichte sporten dan autosport ? Ik weet ook wel dat je een goeie conditie moet hebben in een F1 wagen en goed getrainde nekspieren, maar das toch nog iets anders dan bij tennis en wielrennen ?

Ahum ...

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 08 juli 2008 - 18:22:53
Citaat van: amp op 28 juni 2008 - 17:10:50
Tennis en wielrennen zijn imo toch veel meer fysiek gerichte sporten dan autosport ? Ik weet ook wel dat je een goeie conditie moet hebben in een F1 wagen en goed getrainde nekspieren, maar das toch nog iets anders dan bij tennis en wielrennen ?

Ahum ...
Er staat deze week een artikkel over in de autogids, goed om dat eens te lezen voor diegenen die denken dat het geen fysiek gerichte sport is. Het zijn niet alleen die nekspieren, het is vooral ook het hart. Het hart van een coureur zou in een race constant 180 slagen per minuut aanhouden, geen enkele andere sport zou volgens het artikkel die intensiteit zo lang aanhouden.
Volgens het artikkel zouden coureurs zelfs in de race in bochten waar veel G krachten ontstaan, 1 à 2 tienden het bewustzijn verliezen, waarbij hun hartslag diep terug valt en dan alles weer naar de voorgaande toestand gaat.

Fysiek minder dan bijvoorbeeld tennis en wielrennen? Daar geloof ik niet in.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Dat niet alleen. In een bocht met hoge G-lrachten krijgen de coureurs niet eens adem. Plus het vochtverlies, ik zie een ongetrainde mens nog geen twee liter water op anderhalf uur verliezen, ze drinken dan ook vier à vijf liter de uren voor de race... doe dat ook maar is na :)

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 juli 2008 - 13:34:10
Citaat van: Doefie op 08 juli 2008 - 18:22:53
Citaat van: amp op 28 juni 2008 - 17:10:50
Tennis en wielrennen zijn imo toch veel meer fysiek gerichte sporten dan autosport ? Ik weet ook wel dat je een goeie conditie moet hebben in een F1 wagen en goed getrainde nekspieren, maar das toch nog iets anders dan bij tennis en wielrennen ?

Ahum ...
Er staat deze week een artikkel over in de autogids, goed om dat eens te lezen voor diegenen die denken dat het geen fysiek gerichte sport is. Het zijn niet alleen die nekspieren, het is vooral ook het hart. Het hart van een coureur zou in een race constant 180 slagen per minuut aanhouden, geen enkele andere sport zou volgens het artikkel die intensiteit zo lang aanhouden.
Volgens het artikkel zouden coureurs zelfs in de race in bochten waar veel G krachten ontstaan, 1 à 2 tienden het bewustzijn verliezen, waarbij hun hartslag diep terug valt en dan alles weer naar de voorgaande toestand gaat.

Fysiek minder dan bijvoorbeeld tennis en wielrennen? Daar geloof ik niet in.
Ik heb ooit een artikel gelezen van een arts, dat van alle sporters Formule 1 coureurs het meest fit zijn. Zowel Mentaal, Fysiek als conditioneel.
Trotse vader van Rosalie(L)