GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 10 oktober 2007 - 09:33:41

« vorige - volgende »

GP van Brazilië

Hamilton
11 (32.4%)
Alonso
6 (17.6%)
Raikkonen
17 (50%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 18 oktober 2007 - 09:33:41

alonsolover

Ok,
Maar die motors,
ze geven toch iedere race wat ze maar eruit kunnen krijgen

Karre

Citaat van: Karre op 16 oktober 2007 - 21:11:42
Citaat van: Ferrari 2007 op 16 oktober 2007 - 17:17:06
Wat is dat allemaal van die super motor? Zo extra super zal die niet zijn hoor, het is gewoon dezelfde type blok als al het gehele seizoen, alleen mogen ze er deze keer alles in 1 race van vragen, maar dat deden ze zo ook al wel vaak.

Hoofd circuit engineering van Ferrari, Mattia Binotto, legt uit: "Dit betekent dat we de belasting op de motor kunnen verzwaren. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld hogere toerentallen. Ook kunnen we de motoren nu warmer later worden omdat ze na deze race toch niet meer gebruikt gaan worden."

Volgens een Duitse krant zou Hamilton op die manier een voordeel van tien pk hebben ten opzichte van Alonso. Bovendien is de motor van de Spanjaard veel meer versleten en dat maakt de kans op een defect en dus een uitvalbeurt groter.
µ

tzal wel weer Bild zijn zeker?

Ferrari 2010

#47
Citaat van: Karre op 16 oktober 2007 - 22:03:57
Citaat van: Karre op 16 oktober 2007 - 21:11:42
Citaat van: Ferrari 2007 op 16 oktober 2007 - 17:17:06
Wat is dat allemaal van die super motor? Zo extra super zal die niet zijn hoor, het is gewoon dezelfde type blok als al het gehele seizoen, alleen mogen ze er deze keer alles in 1 race van vragen, maar dat deden ze zo ook al wel vaak.

Hoofd circuit engineering van Ferrari, Mattia Binotto, legt uit: "Dit betekent dat we de belasting op de motor kunnen verzwaren. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld hogere toerentallen. Ook kunnen we de motoren nu warmer later worden omdat ze na deze race toch niet meer gebruikt gaan worden."

Volgens een Duitse krant zou Hamilton op die manier een voordeel van tien pk hebben ten opzichte van Alonso. Bovendien is de motor van de Spanjaard veel meer versleten en dat maakt de kans op een defect en dus een uitvalbeurt groter.
µ

tzal wel weer Bild zijn zeker?

Tegen jezelf aant spreken? ;D ;D ;D

Die super motor zoals jullie het zo graag noemen, is (en dit richt ik dan aan Tim) enkel het geval voor Lewis en Kimi, die van Fergie en Flipke zijn aan hun 2de race toe ;) En ik blijf erbij, dit zal zo'n groot verschil niet maken, ze kunnen er geen andere elementen die beter renderen maar minder lang meegaan insteken, ze kunnen er alleen maar meer van vragen, vaker hoge toeren laten maken. Ik denk niet dat dit een tiende per ronde verschil zal maken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Niet per se, maar misschien wel die paar km/h's op het rechte stuk die je kan gebruiken om iemand voorbij te gaan of achter je te houden. Hoe dan ook is het een voordeel om een verse motor te hebben, want het klopt dat je hem gewoon meer kan belasten. Hoe groot dat voordeel dan is, kunnen we inderdaad niet echt zeggen.

Gods Gift

#49
 :-X
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 16 oktober 2007 - 22:50:34
Niet per se, maar misschien wel die paar km/h's op het rechte stuk die je kan gebruiken om iemand voorbij te gaan of achter je te houden. Hoe dan ook is het een voordeel om een verse motor te hebben, want het klopt dat je hem gewoon meer kan belasten. Hoe groot dat voordeel dan is, kunnen we inderdaad niet echt zeggen.
Ik denk dat een rijder wanneer hij vlak achter iemand zit, even niet op zen toeren zit en gewoon alles geeft om er dan voorbij te gaan. Geen enkel team gaat zeggen "neen, je mag er niet voorbij want dan maak je te veel toeren", en ze zullen altijd even hard proberen een ander achter zich te houden. Een positie is nog steeds een positie hé :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Gods Gift

Citaat van: Ferrari 2007 op 16 oktober 2007 - 22:42:23
Citaat van: Karre op 16 oktober 2007 - 22:03:57
Citaat van: Karre op 16 oktober 2007 - 21:11:42
Citaat van: Ferrari 2007 op 16 oktober 2007 - 17:17:06
Wat is dat allemaal van die super motor? Zo extra super zal die niet zijn hoor, het is gewoon dezelfde type blok als al het gehele seizoen, alleen mogen ze er deze keer alles in 1 race van vragen, maar dat deden ze zo ook al wel vaak.

Hoofd circuit engineering van Ferrari, Mattia Binotto, legt uit: "Dit betekent dat we de belasting op de motor kunnen verzwaren. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld hogere toerentallen. Ook kunnen we de motoren nu warmer later worden omdat ze na deze race toch niet meer gebruikt gaan worden."

Volgens een Duitse krant zou Hamilton op die manier een voordeel van tien pk hebben ten opzichte van Alonso. Bovendien is de motor van de Spanjaard veel meer versleten en dat maakt de kans op een defect en dus een uitvalbeurt groter.
µ

tzal wel weer Bild zijn zeker?

Tegen jezelf aant spreken? ;D ;D ;D

Die super motor zoals jullie het zo graag noemen, is (en dit richt ik dan aan Tim) enkel het geval voor Lewis en Kimi, die van Fergie en Flipke zijn aan hun 2de race toe ;) En ik blijf erbij, dit zal zo'n groot verschil niet maken, ze kunnen er geen andere elementen die beter renderen maar minder lang meegaan insteken, ze kunnen er alleen maar meer van vragen, vaker hoge toeren laten maken. Ik denk niet dat dit een tiende per ronde verschil zal maken.

Massa heeft ook een nieuwe motor...
Het was TZ niet de BILD...
Geschatte voordeel is 10PK...

:)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Gods Gift

CitaatWeersvoorspelling voor Sao Paulo: Waarschijnlijk alleen vrijdag nat

De Grand Prix van Brazilië lijkt vooralsnog onder droge weersomstandigheden verreden te worden. Het laatste raceweekend van het Formule 1-seizoen zal waarschijnlijk wel nat beginnen, want de regenkans voor vrijdag in Sao Paulo is vrij hoog. De weerstations verschillen nogal van mening, maar de kans op neerslag ligt tussen de veertig en zeventig procent.

Voor zaterdag en zondag maakt die verschillende kijk op het weer plaats voor samenhorigheid. Alle weerstations verwachten bewolkte dagen, maar zonder kans op regen. De temperatuur ligt op vrijdag rond de zeventien graden en stijgt in het weekend tot zeventwintig graden op zondag.

Artikel geplaatst op: 17 oktober 2007 om 11:30

Toch een droge race, al gaat het Maandag weer stormen daar......dus wie weet?
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Ferrari 2010

Citaat van: Gods Gift op 17 oktober 2007 - 11:25:01
Massa heeft ook een nieuwe motor...
Het was TZ niet de BILD...
Geschatte voordeel is 10PK...

:)
5 dagen geleden was je het nog met me eens dat Massa in Italië uitviel, dus heeft hij in België en in China een nieuwe motor gekregen, waarom zou hij dan nu ineens weer een nieuwe hebben :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2007 op 17 oktober 2007 - 07:41:21
Citaat van: Jasper op 16 oktober 2007 - 22:50:34
Niet per se, maar misschien wel die paar km/h's op het rechte stuk die je kan gebruiken om iemand voorbij te gaan of achter je te houden. Hoe dan ook is het een voordeel om een verse motor te hebben, want het klopt dat je hem gewoon meer kan belasten. Hoe groot dat voordeel dan is, kunnen we inderdaad niet echt zeggen.
Ik denk dat een rijder wanneer hij vlak achter iemand zit, even niet op zen toeren zit en gewoon alles geeft om er dan voorbij te gaan. Geen enkel team gaat zeggen "neen, je mag er niet voorbij want dan maak je te veel toeren", en ze zullen altijd even hard proberen een ander achter zich te houden. Een positie is nog steeds een positie hé :P

Wat je als rijder wil is van geen tel, als je motor het niet aankan. Die motoren zijn elektronisch tot in de puntjes afgesteld en je mag dan misschien niet over de 19000 toeren gaan, je kan wel "agressievere" brandstofmengsels gebruiken en je motor is ook gewoon nog jonger waardoor hij meestal soepelder draait.

Gods Gift

Citaat van: Ferrari 2007 op 17 oktober 2007 - 13:58:59
Citaat van: Gods Gift op 17 oktober 2007 - 11:25:01
Massa heeft ook een nieuwe motor...
Het was TZ niet de BILD...
Geschatte voordeel is 10PK...

:)
5 dagen geleden was je het nog met me eens dat Massa in Italië uitviel, dus heeft hij in België en in China een nieuwe motor gekregen, waarom zou hij dan nu ineens weer een nieuwe hebben :-\

We zaten er gewoon naast, bleek dat hij ook een verse krachtbron heeft....!
Maar dit is goed nieuws toch, zeker voor ons Ferrari fans.  8)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Ferrari 2010

Ja, wel goed nieuws, maar ik vraag me af wanneer hij dan zen motor heeft gewisseld? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Gods Gift

Op FP is te lezen dat ze eindelijk eens wat aan die hobbels hebben gedaan..... 8)
Dat werd wel tijd zeg.
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Ferrari 2010

Had jij er dan zoveel last van? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TimoGlockfan

1.Hamilton
2.Alonso
3.Massa
4.Rosberg
5.Kubica
6.Heidfeld
7.Webber
8.Yamamoto
Timo's nieuwe helm.