GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 10 oktober 2007 - 09:33:41

« vorige - volgende »

GP van Brazilië

Hamilton
11 (32.4%)
Alonso
6 (17.6%)
Raikkonen
17 (50%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 18 oktober 2007 - 09:33:41

bogief1

Citaat van: Gods Gift op 12 oktober 2007 - 18:51:54
Citaat van: Ferrari 2007 op 12 oktober 2007 - 16:47:58
Citaat van: Gods Gift op 12 oktober 2007 - 13:51:55


Doet me nog wel wat als ik deze beelden zie...... :-\


Jouw niet alleen. Prachtig filmpje overigens, het laat duidelijk zien dat Schumacher tot zijn laatste race de F1 waard was, de race die hij daar heeft verreden was gewoon geweldig.

Wat je over die motor zei, ik weet het niet zeker, maar hadden ze verleden week niet alle 4 een nieuwe blok erin liggen? Dan kan enkel lewis deze race een nieuwe hebben; Zeker ben ik er wel niet van.

Zo'n super motor als Schumi vorig jaar had kunnen we dit jaar wel vergeten, aangezien de toeren begrenzer op 19000 staat..... >:(
Maar ze kunnen hem vast wel efficienter maken doordat hij maar een race mee hoeft.
Daarom kan het nog wel eens van belang zijn voor het titelgevecht.
Stom dat niet ergens word bijgehouden voor de fans om te zien. Nu moet je inprincipe vanaf race 1 mee gaan tellen... ::)

Als je de F1 volgt op ITV staat er bij de voorstelling van de grid E1 of E2.
Ik denk wel dat dit 1 van de enige zenders is die dit doet.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Gods Gift

Citaat van: Ferrari 2007 op 12 oktober 2007 - 19:46:05
Oeps, Fuji over het hoofd gezien :P
Eeuh, even nadenken, als hij na Fuji een nieuwe motor heeft gekregen, wat mij wel lijkt (wie gaat nu de 5 dagen na zo'n crash doodleuk dezelfde motor inzetten?), dan kunnen we Alonso in het lijstje van Massa zetten, en krijgen we:

Nieuwe motor: Kimi en Lewis
Oude motor: Felipe en Alonso

Yep, zoiets zal het wel zijn....
Ff goed opletten bij de voorbeschouwing, dan zal Olav het wel melden.
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

robbert

Citaat van: bogief1 op 13 oktober 2007 - 12:20:25
Citaat van: Gods Gift op 12 oktober 2007 - 18:51:54
Citaat van: Ferrari 2007 op 12 oktober 2007 - 16:47:58
Citaat van: Gods Gift op 12 oktober 2007 - 13:51:55


Doet me nog wel wat als ik deze beelden zie...... :-\


Jouw niet alleen. Prachtig filmpje overigens, het laat duidelijk zien dat Schumacher tot zijn laatste race de F1 waard was, de race die hij daar heeft verreden was gewoon geweldig.

Wat je over die motor zei, ik weet het niet zeker, maar hadden ze verleden week niet alle 4 een nieuwe blok erin liggen? Dan kan enkel lewis deze race een nieuwe hebben; Zeker ben ik er wel niet van.

Zo'n super motor als Schumi vorig jaar had kunnen we dit jaar wel vergeten, aangezien de toeren begrenzer op 19000 staat..... >:(
Maar ze kunnen hem vast wel efficienter maken doordat hij maar een race mee hoeft.
Daarom kan het nog wel eens van belang zijn voor het titelgevecht.
Stom dat niet ergens word bijgehouden voor de fans om te zien. Nu moet je inprincipe vanaf race 1 mee gaan tellen... ::)

Als je de F1 volgt op ITV staat er bij de voorstelling van de grid E1 of E2.
Ik denk wel dat dit 1 van de enige zenders is die dit doet.

héé dat wist ik niet. Weer iets dat ik bijweet, en ik maar denken vanwaar komt die E1?

QMaverick

Ik hoop toch stiekem dat de Macs elkaar in de eerste of tweede bocht uitschakelen, Massa wint en Raikonnen tweede wordt...

Denk dat ik dan niet meer bijkom...  ;D ;D ;D :D :D :D
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Gods Gift

CitaatAlonso enige titelkandidaat met oude motor

McLaren-coureur Fernando Alonso heeft misschien een klein nadeel in zijn jacht op de wereldtitel. De Spanjaard is komend weekend bij de Grand Prix van Brazilië de enige van de drie overgebleven titelkandidaten die met een oude motor van start moet. Concurrenten Lewis Hamilton en Kimi Raikkonen mogen met een verse krachtbron beginnen.

Door de bevriezing van de ontwikkeling van de motoren kunnen Hamilton en Raikkonen niet opeens opgewaardeerde krachtbronnen laten monteren in hun bolides. Maar ze hebben wel voordeel van de verse motoren. Deze krachtbronnen hoeven namelijk maar één in plaats van twee Grands Prix mee te gaan en er kan daardoor iets meer van het materiaal gevergd worden.

Hoofd circuit engineering van Ferrari, Mattia Binotto, legt uit: "Dit betekent dat we de belasting op de motor kunnen verzwaren. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld hogere toerentallen. Ook kunnen we de motoren nu warmer later worden omdat ze na deze race toch niet meer gebruikt gaan worden."

Volgens een Duitse krant zou Hamilton op die manier een voordeel van tien pk hebben ten opzichte van Alonso. Bovendien is de motor van de Spanjaard veel meer versleten en dat maakt de kans op een defect en dus een uitvalbeurt groter.

Artikel geplaatst op f1 today: 16 oktober 2007 om 10:49

Had ik het dus toch goed..... 8)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

supersteven

mijn pronostiek is:

1 kimi raïkonen
2 felipe massa
3 nick heidfeld

kimi wordt wereldkampioen
let the sunshine shine in your heart

Gods Gift

Citaat van: supersteven op 16 oktober 2007 - 13:14:10
mijn pronostiek is:

1 kimi raïkonen
2 felipe massa
3 nick heidfeld

kimi wordt wereldkampioen

Vergeet niet dat Hamilton een erg strak seizoen heeft gedraaid tot nu toe.... ::)
Hij beschikt ook over een nieuwe super motor, al verwacht ik dat Mclaren iets voorzichtiger zal zijn, en een grotere veiligheids marge zal inbouwen.
Ik verwacht ook een 1/2 voor Ferrari maar denk dat Hamilton gewoon derde word en dus WK.

Volgens de laatste berichten gaat het ook in Brazilie regenen, dus alles is mogelijk. Het word iig super spannend...... 8)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Gods Gift

When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Ferrari 2010

Wat is dat allemaal van die super motor? Zo extra super zal die niet zijn hoor, het is gewoon dezelfde type blok als al het gehele seizoen, alleen mogen ze er deze keer alles in 1 race van vragen, maar dat deden ze zo ook al wel vaak.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Lewis, Fergie, Kimi en Felipe kunnen allemaal beschikken over een motor die gebouwd is om twee weekends mee te gaan maar slechts één weekend dienst moet doen => Supermotor.

meatball

Citaat van: Tim op 16 oktober 2007 - 19:31:07
Lewis, Fergie, Kimi en Felipe kunnen allemaal beschikken over een motor die gebouwd is om twee weekends mee te gaan maar slechts één weekend dienst moet doen => Supermotor.
Ze moeten dan wel oppassen dat hij wel degelijk dat 1 weekend meegaat.
Dat zou pas iets voor de oen van het seizoen zijn,een paar toeren te veel laten draaien en opsmoren.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

volgens de laatste weersvoorspellingen, wordt het een droge race

meatball

Citaat van: robbert op 16 oktober 2007 - 20:53:47
volgens de laatste weersvoorspellingen, wordt het een droge race
Spijtig ik lust nog wel zo een regenraceje  :(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Karre

Citaat van: Ferrari 2007 op 16 oktober 2007 - 17:17:06
Wat is dat allemaal van die super motor? Zo extra super zal die niet zijn hoor, het is gewoon dezelfde type blok als al het gehele seizoen, alleen mogen ze er deze keer alles in 1 race van vragen, maar dat deden ze zo ook al wel vaak.

Hoofd circuit engineering van Ferrari, Mattia Binotto, legt uit: "Dit betekent dat we de belasting op de motor kunnen verzwaren. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld hogere toerentallen. Ook kunnen we de motoren nu warmer later worden omdat ze na deze race toch niet meer gebruikt gaan worden."

Volgens een Duitse krant zou Hamilton op die manier een voordeel van tien pk hebben ten opzichte van Alonso. Bovendien is de motor van de Spanjaard veel meer versleten en dat maakt de kans op een defect en dus een uitvalbeurt groter.

Gods Gift

Toch zal het niets zijn vergeleken met de super Ferrari's van Brazilie 2006, dit jaar hebben ze een toeren begrenzing van 19000rpm terwijl ze vorig jaar 22000+rpm draaide.
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.