Hamilton

Gestart door Spencer, 01 oktober 2007 - 20:39:36

« vorige - volgende »

Spencer

Het ziet er dus naar uit dat de "kleine" van McLaren het gaat doen. Met 12 punten voorsprong en nog slechts 20 te verdienen moet het al serieus verkeerd lopen.

De laatste jaren ben ik Alonso fan geworden. Maar eerlijk gezegd zou ik eender welke piloot gesteund hebben die een einde maakte aan Schumacher's dominantie. F1 was immers doodsaai tussen 2000 en 2005. En nu wordt diezelfde Alonso geklopt door een rookie ... wat moet een mens daarvan denken ? Ik heb geen twijfel aan Hamilton's kunnen. Volgens mij is het een die-hard racer en een enorm talent. Ik denk wel dat een aantal factoren dit seizoen in Hamilton's voordeel waren:

- Kimi en Fernando in nieuwe wagens
- Kimi en Fernando die moesten wennen aan de nieuwe banden

Maar laat ons eerlijk zijn: hij is een goede auto terechtgekomen. In de race weekends had hij toegang tot de telemetrie van één van de beste piloten. Voeg daar een pak eigen talent aan toe en het moet al erg fout lopen om niet erg goed te scoren. Als andere teams dan fouten maken wat betrouwbaarheid betreft, dan wordt het nog makkelijker.

Ik kijk er naar uit om hem de komende jaren aan het werk te zien. Ik hoop dat Alonso blijft bij McLaren ... F1 kan wel wat intriges en ruzie tussen teammaats gebruiken. Het enige waar ik voor vrees is dat Hamilton de komende jaren even dominant gaat zijn als Schumacher. Ik denk niet dat de F1 zoiets nodig heeft. Een seizoen zoals dit jaar met 4 tenoren is véél spannender. Hopelijk kan BMW volgend jaar iets forceren.

Jullie meningen ?

meatball

Ik denk dat hij alleen maar beter gaat worden,in het begin zal het team toch wel op Alonso gericht zijn geweest.
Alonso was immers wk en Hamilton een beginneling die rustig alles kon leren.
Nu hij bewezen heeft dat hij vanaf het begin Alonso aankon en bovendien de lieveling van het team is vrees ik het ergste voor Alonso,wat moet die nu doen ?
Wat je zegt over Alonso en Kimi in een nieuw team  is voor Hamilton nog veel meer het geval en toch won hij.
Ik vrees dat indien McLaren geen foute wagen bouwt we vertrokken zijn voor een tijdje Hamilton aan de top.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Citaat van: Spencer op 01 oktober 2007 - 20:39:36- Kimi en Fernando in nieuwe wagens
- Kimi en Fernando die moesten wennen aan de nieuwe banden

Hamilton zat toch ook in een nieuwe wagen met nieuwe banden?

FerrariMan

Sorry maar hetgeen Hamilton dit seizoen doet is niet minder dan fantastisch. Niet alleen op de baan maar ook ernaast, hij speelt Alonso's mindgames geweldig mee en countert zelfs. De titel is volledig zijn eigen verdienste...(en die van Ferrari  ;))

KVDracer

Alonso had al jaren race ervaring + een jaar als testrijder, waar je echt leert om een wagen te ontwikkelen, Hamilton is vanuit een nieuwe race klasse overgestapt naar de F1 zonder race ervaring in de F1. Alonso zal waarschijnlijk veel meer invloed gehad hebben op de ontwikkeling van de wagen tijdens de winter en in het begin van het seizoen zal Hamilton ook wel van zijn telemtrie geprofiteerd hebben. Maar ik denk, ook al had Alonso nog bij Renault gezeten en Kimi Hamilton zijn teamgenoot geweest, hij zeker een titelkandidaat geweest zou zijn. En ik vond de jaren 2000-2005 één van de beste tijden, maar waarschijnlijk zal dit zijn, doordat ik hevige MS fan was  ;)

Doefie

Hamilton wordt al 14 jaar opgeleid door McLaren. Hamilton wordt al meer dan een jaar voorbereid op zijn debuut, hij kent die wagen heus wel. Hamilton kende iedereen van het team voor het seizoen begon.

Akkoord wat hij presteert doet niet iedereen, maar vergeet die 14 jaar voordien niet die ook héél belangrijke rol spelen. Als ge een coureur opleidt om zijn debuut te maken in één van u wagens moet ge niet verwachten dat hij daar als een volslagen nieuweling inkruipt.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 01 oktober 2007 - 21:31:36
Sorry maar hetgeen Hamilton dit seizoen doet is niet minder dan fantastisch. Niet alleen op de baan maar ook ernaast, hij speelt Alonso's mindgames geweldig mee en countert zelfs. De titel is volledig zijn eigen verdienste...(en die van Ferrari  ;))

Helemaal mee eens.

AL heeft Doefie ook een punt.

Jasper

Citaat van: Doefie op 01 oktober 2007 - 22:36:16
Hamilton wordt al 14 jaar opgeleid door McLaren. Hamilton wordt al meer dan een jaar voorbereid op zijn debuut, hij kent die wagen heus wel. Hamilton kende iedereen van het team voor het seizoen begon.

Akkoord wat hij presteert doet niet iedereen, maar vergeet die 14 jaar voordien niet die ook héél belangrijke rol spelen. Als ge een coureur opleidt om zijn debuut te maken in één van u wagens moet ge niet verwachten dat hij daar als een volslagen nieuweling inkruipt.

Denk je dat Hamilton al sinds zijn achtste met de McLaren-F1-wagen rijdt of zo? Hij wordt misschien al 14 jaar gesponsord en gevolgd door McLaren, maar dat wil niet zeggen dat al 14 jaar lid is van het team. Hij heeft vorig jaar zelfs amper getest met de F1-wagen.

Doefie

Ge gaat mij niet wijsmaken dat als hij al 14 jaar opgeleid wordt door McLaren dat hij een compleet onbekende is voor het team he.

alonsolover

Nj,
Laat Alonso of Raikonnen WK zijn maar er moet ng veel voor gebeuren

Juan

Citaat van: Jasper op 02 oktober 2007 - 00:46:20

Denk je dat Hamilton al sinds zijn achtste met de McLaren-F1-wagen rijdt of zo? Hij wordt misschien al 14 jaar gesponsord en gevolgd door McLaren, maar dat wil niet zeggen dat al 14 jaar lid is van het team. Hij heeft vorig jaar zelfs amper getest met de F1-wagen.
Daarentegen heeft hij wel dagen en dagen doorgebracht in de simulator van McLaren. Dus hij kende de wagen door en door vooraleer hij werkelijk op het circuit ging met McLaren. Virtueel heeft hij wss meer kilometers afgelegd dan menig ander (test)rijder op gewone testdagen...
Juan

Karre

als dat klopt kan ik dus ook binnen het jaar nog f1 piloot worden, gewoon iedere dag 8er die simulator gaan zitten en veel oefenen + beetje spieren kweken om de g kr8en te weerstaan en klaar is kees

Karre

ff serieus, die jongen loopt gewoon over van talent en bevindt zich in een ideale situatie om dat tot ontplooiing te laten komen.
hij krijgt het volle vertrouwen van Dennis en hij staat naast de grootste etter in de paddock wat hem nog eens extra motiveert en last but not least, hij heeft een uiterst betrouwbare en snelle Mac onder zijn bruine kont zitten!

meatball

Citaat van: Doefie op 02 oktober 2007 - 14:18:13
Ge gaat mij niet wijsmaken dat als hij al 14 jaar opgeleid wordt door McLaren dat hij een compleet onbekende is voor het team he.
De vaste barman bij McLaren is ook geen onbekende bij het team,al zie ik hem geen wk worden.
Waar het om gaat is dat hij zonder veel  f1 ervaring ,in jaar 1, wk gaat worden of toch bijna zeker.
Bekent bij het team of niet, hij heeft een dubbel wk afgedroogd in zijn eerste jaar f1 en dat maakt hem heel bijzonder,of je dat graag hebt of niet.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Doefie

Ik blijf er nog altijd bij dat Hamilton zijn verafgoding helemaal niet moet, zoals ze het tegenwoordig allemaal doen. Hij heeft talent, maar zo rijden er nog genoeg rond. Had Nico Rosberg in dezelfde situatie gedebuteerd had hij minstens even goed kunnen doen.