FIFA schenkt Rode Slakjes groots cadeau

Gestart door Tim C, 18 september 2007 - 15:42:11

« vorige - volgende »

Tim C

Citaat van: VRTnieuws.netOok de wereldvoetbalbond FIFA volgt met verbazing de Belgische soap rond Geel en Namen. De FIFA dreigt er zelfs mee de Rode Duivels uit te sluiten, zo blijkt.
Blijkbaar is er iemand bij de FIFA die de tijd heeft genomen om zich te verdiepen in aanslepende zaak tussen de KBVB en Geel en Namen.
(Belga)
"Ik heb daarover vrijdag een telefoontje gekregen", zei Jean-Marie Philips (foto) van de voetbalbond op de RTBF.

Clubs mogen van de FIFA hun federatie niet aanvallen. Vorig seizoen was er een vergelijkbaar voorval in Portugal.

De ploeg Gil Vicente werd toen uit de hoogste klasse gezet omdat het een niet-speelgerechtigde speler opgesteld had.

Gil Vicente trok naar de rechter, waarop de FIFA ermee dreigde Portugal internationaal uit te sluiten.

Jasper

Dit gaat niet alleen over de rode slakjes, het gaat over onze drie clubs die nog Europees spelen en die wil ik liever niet zomaar zien verdwijnen...

Tim C


Jasper

We hebben drie clubs in de UEFA-beker en het zou me helemaal niet verbazen als er daar twee van overwinteren. Het zou zonde zijn om dat te verliezen door twee ruzieënde tweedeklassers derdeklassers tweede/derdeklassers.