F1 verslaggeving in België

Gestart door Racerke007, 28 augustus 2007 - 21:45:53

« vorige - volgende »

Ben je tevreden met Sporza's verslaggeving of niet?

Ja
7 (19.4%)
Nee, maar ik zie tenminste F1 zonder reclame
14 (38.9%)
Absoluut niet, kijk liever naar Franse, Duitse, ... verslaggeving
15 (41.7%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 16 december 2007 - 20:45:53

Ferrari 2010

Je kan even goed gewoon een schotel aanschaffen, met een tv-vlaanderen kaart kan je alle gewone vlaamse zenders ontvangen, en verder nog honderden wereldzenders. En daar is er altijd wel eentje bij die de oefensessies live uitzendt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hawthorn2

We hebben geen sateliet (na al die jaren nog altijd blij eindelijk van die antenne op het dak verlost te zijn) en de franse taal ligt hier niet iedereen, dus alles wat ze uitzenden bekijken we op Sporza. Kwalificaties op La Deux, vermits Sporza onvoldoende zendtijd krijgt. Wat Races betreft, hebben we dit jaar trouwens niet te klagen, vind ik.
Ter verdediging van de verslaggevers op Sporza ;), zou ik willen aanstippen dat La Deux overduidelijk meestal haar reporters ter plaatse stuurt. Aan de commentaren is dikwijls duidelijk te merken dat onze Sporza vrienden gewoon in Brussel voor (een combinatie van) monitor en PC zitten en moeten doen alsof ze iets meer weten, terwijl Bas en consoorten gewoon uit het raam kunnen kijken en dientengevolge gemakkelijk extra informatie kunnen geven. Op die manier kom je vanzelf professioneler over en moet je enthousiasme ook niet faken. Als je ziet hoe vertrouwd bijv. Jean Todt is met de verslaggever van La Deux, dan is dat slechts één kleine indicatie waaraan je duidelijk merkt dat de Waalse TV-sportdienst haar reporters veel betere ondersteuning geeft.
Minpunt is de taal.  :(Post-quali of –race interviews tonen ze niet rechtstreeks, want het merendeel van hun kijkers verstaan er toch niets van.
Terzijde zou ik ook willen opmerken dat er op TV veel te weinig rekening wordt gehouden met de 'human interest factor'. Waarom krijgen we (in de stille uurtjes bijv.) niet regelmatiger iets te zien van alles wat er naast het circuit gebeurt? De manier waarop F1 op TV getoond wordt, staat in zo'n verschrikkelijk schril contrast met de ervaring van een echt (bijv. Francorchamps) F1 week-end. Eigenlijk verklaar is mezelf voor gek dat ik me elke keer weer laat vangen. ;)

Ferrari 2010

Daar heb je gelijk in, Sporza is bij de niet-Europese races doorgaans niet zelf aanwezig. Maar dat is net iets wat in hun nadeel speelt, Sporza heeft de F1 rechten (ik ben iig blij dat we een Nederlandstalige uitzending kunnen bekijken), maar ze heeft ze niet volledig gekocht en lijkt er niet veel belang aan te hechten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TimoGlockfan

Timo's nieuwe helm.

_Makke_

Zeker en vast, ik krijg het vliegend sch**t van de commentaar op La Deux... Nu ben ik ook geen fan van de Sporza commentaar, maar die zwijgen tenminste nog wanneer ze ons laten meeluisteren met de team-radio...

Tim C

Dat doen ze op La Deux ook, vandaag praatte hij erover omdat het over het mooie weer ging...

Nogal wiedes dat ze bij Sporza altijd zwijgen als er teamradio is, ze zeggen nooit iets ;)

Supermariobros

Citaat van: Tim op 21 oktober 2007 - 00:15:37
Nogal wiedes dat ze bij Sporza altijd zwijgen als er teamradio is, ze zeggen nooit iets ;)

;D ;D

_Makke_

Citaat van: Tim op 21 oktober 2007 - 00:15:37
Dat doen ze op La Deux ook, vandaag praatte hij erover omdat het over het mooie weer ging...

Nogal wiedes dat ze bij Sporza altijd zwijgen als er teamradio is, ze zeggen nooit iets ;)

Ik hoef niet meer commentaar dan er op Sporza gegeven wordt. Pas op versta me niet verkeerd, ik ben zeker geen fan van de commentaar op Sporza, verre van. Maar de commentaar op LaDeux vind ik nog een pak slechter.


_Makke_

Citaat van: Tim op 21 oktober 2007 - 13:25:02
Stefaan?  ;)

Dat is inderdaad degene die ik daar graag zou zien vertrekken. Ik heb tijd geleden ook al een mail verstuurd om mijn ongenoegen te verwoorden, maar blijkbaar is 1 klachtenmail niet genoeg :-[ ;)

meatball

Citaat van: _Makke_ op 21 oktober 2007 - 13:28:20
Citaat van: Tim op 21 oktober 2007 - 13:25:02
Stefaan?  ;)

Dat is inderdaad degene die ik daar graag zou zien vertrekken. Ik heb tijd geleden ook al een mail verstuurd om mijn ongenoegen te verwoorden, maar blijkbaar is 1 klachtenmail niet genoeg :-[ ;)
Straf je zou toch denken dat 1 klacht ruim voldoende moet zijn voor een ontslag ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

oew!!! een zware crash!!!!!!!! oei nee srry, het is barrichello zijn motor die opgeblazen is ;D ;D

meatball

Citaat van: robbert op 21 oktober 2007 - 21:19:45
oew!!! een zware crash!!!!!!!! oei nee srry, het is barrichello zijn motor die opgeblazen is ;D ;D
Hadden ze deze keer toch de rook gezien,dus toch een verbetering :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert


Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 21 oktober 2007 - 21:19:45
oew!!! een zware crash!!!!!!!! oei nee srry, het is barrichello zijn motor die opgeblazen is ;D ;D

Kom, dat kan je hen nu niet kwalijk nemen hé ;) De verslaggeving was best goed deze laatste GP vond ik!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.