Beste F1 rijder aller tijden.

Gestart door nible, 15 augustus 2007 - 11:30:09

« vorige - volgende »

Wie is voor jou de beste F1 rijder aller tijden?

M.Schumacher
36 (64.3%)
A.Senna
37 (66.1%)
A.Prost
12 (21.4%)
N.Lauda
7 (12.5%)
J.M.Fangio
11 (19.6%)
F.Alonso
4 (7.1%)
A.Ascari
0 (0%)
N.Piquet
2 (3.6%)
M.Häkinnen
8 (14.3%)
J.Brabham
0 (0%)
E.Fittipaldi
1 (1.8%)
J.Clark
5 (8.9%)
G.Hill
1 (1.8%)
J.Stewart
1 (1.8%)
iemand anders ...
7 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 56

Folkert

Inderdaad, ok is het nou zo erg dat er even een keer iets langer door word gegaan op een topic en dan of niet over het onderwerp dan normaal? Als het door de zelfde persoon of personen stee vast gedaan is het wat anders dan 1 enkele keer.
Ik geef toe het was vervelend langdradig en ik vond de disscussie niet allleen over de betekenis van het woord gaan, maar ook over wie de beste/ succesvolste coureur zou zijn.

Maar goed sorry voor het ellenlange ge heen en weer gepost.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 24 april 2008 - 15:24:03
Inderdaad, ok is het nou zo erg dat er even een keer iets langer door word gegaan op een topic en dan of niet over het onderwerp dan normaal? Als het door de zelfde persoon of personen stee vast gedaan is het wat anders dan 1 enkele keer.
Ik geef toe het was vervelend langdradig en ik vond de disscussie niet allleen over de betekenis van het woord gaan, maar ook over wie de beste/ succesvolste coureur zou zijn.

Maar goed sorry voor het ellenlange ge heen en weer gepost.
Off-topic gaan gebeurd nu eenmaal, dat is inderdaad niet zo erg, lang doorgaan eveneens niet. Maar vanaf het moment dat geen van beide meer iets toegeeft, heeft het dan nog zin om ermee door te gaan?
Het ging er vooral om dat de conversatie geen verandering bracht, hadden we niets gezegd waren jullie nu misschien nog bezig. Als je beide keihard vasthoudt aan je standpunt over de betekenis van een woord, je geeft beide niets toe en dat al enkele posts lang, dan kan je er beter over denken om je post af te sluiten met een zinnetje waarin je aangeeft dat de discusie voor jouw geen zin meer heeft aangezien de standpunten toch niet veranderen. ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 april 2008 - 15:06:48
Wizard, in een discussie ben je minstens met 2, het is niet omdat jij het inziet dat de andere partij het ook inziet hé ;)

True.

Folkert

ik strijkelde vandaag dus over dit fragmentje.
Persoonlijk vind ik het een beetje heel erg dom van schumacher.
Alsof hij echt niet weet wat Coma is.  Sorry, maar dit zegt in mijn ogen wel erg veel over schumacher.

http://www.youtube.com/watch?v=mv3ARjAqioA&feature=related
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Het zegt in mijn ogen niks anders als dat Schumacher die situatie verkeerd inschatte. En dat wisten we al een paar jaar. Dat hij vrolijk stond te wezen op het podum heeft ongetwijfeld te maken met de verkeerde inschatting en de povere informatieverstrekking.

En over dat coma: tja, dat hoeft ook niet fataal te zijn. iemand kan kunstamtig in coma worden gehouden, en iemand als Hakkinen heeft ook in coma gelegen en is daar prima uitgekomen.

Dus het zegt m.i. niets over schumacher. Zeker niet in relatie tot deze topic-naam.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 01 mei 2008 - 00:49:39
ik strijkelde vandaag dus over dit fragmentje.
Persoonlijk vind ik het een beetje heel erg dom van schumacher.
Alsof hij echt niet weet wat Coma is.  Sorry, maar dit zegt in mijn ogen wel erg veel over schumacher.

http://www.youtube.com/watch?v=mv3ARjAqioA&feature=related
Dit zegt meer over jouw. Coma kan zoals MS in het filmpje zei, vanalles zijn. soms worden mensen in coma gehouden voor de veiligheid (weet niet of dat toen ook al gedaan werd), soms liggen mensen in een heel diepe coma en is het bijna afgelopen en soms is het gewoon een kwestie van uren of dagen. Volgens mij is dat inderdaad wat coma is, het woord coma op zich betekend niet veel, het kan erg en het kan niet erg zijn... Als men je niet beter informeerd en je ziet een crash waarbij je denkt van ok, de crash was erg maar dat komt wel snel in orde, dan is er niets om moeilijk over te doen. Rijders worden tijdens een race niet echt over crashes geïnformeerd, hoogstens dat het ok is of niet, maar die rijders moeten racen op dat moment, hen niet te veel info geven is een manier waarop je hen hun concentratie op de race kan laten behouden. Tijdens de GP van Canada verleden jaar stonden ze op het podium toch ook gewoon champagne te spuiten als ik me niet vergis? Crash was anders ook niet mis, die rijders krijgen waarschijnlijk enkel te horen "he's ok", en daar moeten ze het mee doen. Zelfs als hij niet OK is, is de kans groot dat ze dat zeggen om de concentratie te laten behouden.

Het enige wat dit filmpje zegt, en dan vooral jouw post, is volgens mij dat jij Schumacher niet echt kan hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Vandaag precies 14 jaar geleden stierf de snelste (hou niet van het woord "beste") F1-rijder aller tijden.....
Zijn naam was Ayrton Senna, alias "Magic" alias "De rechtervoet van God" (naar het gekende boek van Jan Segers)

Mijn persoonlijke top 5
1.Senna
2.Ronnie Peterson
3.Gilles Villeneuve
4.Mikka Häkkinen
5.Alain Prost en Lauda en Alonso (kan niet kiezen)

Ik snap niet hoe sommigen het nog maar aandurven om Schumacher te vergelijken met Senna. Het is duidelijk dat ze die tweede dan nooit aan het werk gezien hebben.
Ok, zeven wereldtitels... maar in welke situatie....
In 94 werd hij wereldkampioen... mét tractiecontrole... wie anders, wie anders??? De F1 had na het stoppen van Prost en het overlijden van Senna met zo een "bloedarmoede" te kampen dat Eccelstone zelfs de gepensioneerde Nigel MANSEL terug optrommelde!!... Die nog snel bleek ook! Ook al had hij enkel kilo's "lichaamsballast" bij!
In 95 idem.... er reed toen nog steeds geen piloot van betekenis mee....(aanslag op Damon Hill...)
In 96 verloor hij van diezelfde Damon Hill
In 97 verloor hij van een bijna-rookie uit amerika, zijnde Jacques Villeneuve!
In 98 en 99 kreeg hij klop van de genezen en herrezen Hakkinen....
Van 00 tot 04 verzamelde hij de titels.... Maar er reed begot na het stoppen van Hakkinen in 2001 weer niemand van betekenis mee....
Men moet al een goed geheugen hebben om te weten wie er TWEEDE was....! Die tweede was dan meestal nog zijn ploegmaat....!
In 05 en 06 krijgt hij klop van Alonso... en stopt.
Het is onzin om te beweren dat hij Ferrari "groot" gemaakt heeft... Het is de verdienste van Alain Prost dat Ferrari terug uit het slop kwam... En natuurlijk door het toedoen van de niet-Italiaanse ingenieurs....want zonder goede wagen geen goede piloot... behalve als deze Senna heet...

Ferrari 2010

#277
Als je wil kan je zo iedereen afbreken hé, als ik wil maak ik ook even zo'n tekstje over Senna. Zeveraar.

Citaat van: sloggerke op 01 mei 2008 - 10:54:44
Het is onzin om te beweren dat hij Ferrari "groot" gemaakt heeft... Het is de verdienste van Alain Prost dat Ferrari terug uit het slop kwam... En natuurlijk door het toedoen van de niet-Italiaanse ingenieurs....want zonder goede wagen geen goede piloot... behalve als deze Senna heet...
Je maakt jezelf belachelijk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#278
Wie heeft de trollenpoort ineens opengezet?

Coma: http://nl.wikipedia.org/wiki/Coma_%28geneeskunde%29

Trouwens, in de persconferentie na Imola 94 zegt Mika: "the race was good fun". Maar dat stoort Burrori precies niet.

supersteven

CitaatHet is onzin om te beweren dat hij Ferrari "groot" gemaakt heeft... Het is de verdienste van Alain Prost dat Ferrari terug uit het slop kwam... En natuurlijk door het toedoen van de niet-Italiaanse ingenieurs....want zonder goede wagen geen goede piloot... behalve als deze Senna heet...

Is dat niet diezelfde Alain Prost die bij Ferrari buitengesmeten werd na zijn vergelijking tussen zijn wagen en een vrachtwagen.
let the sunshine shine in your heart

scho0634

Volgens mij hadden we in 94 nog helemaal geen tractiecontrole.

Ik ben geen Schumacher fan, maar het bashen van die jongen slaat nergens op. Persoonlijk vind ik dat hij in een tijdperk groot was waar de tegenstand niet altijd even goed was. Maar daar kan hij zelf weinig aan doen. Het is een groot kampioen.

McLaren_über_alles

#281
In Memoriam - Ayrton Senna

1 Mei 1994,  misschien wel de meest tragische dag in de Formule 1...


CitaatEen terugblik naar de Grand Prix die Ayrton Senna zijn leven kostte.

Na een tragisch ongeluk op zondag 1 mei op het circuit Imola, overleed de meest bekende autosportcoureur in de Formule1 geschiedenis, Ayrton Senna. Een overzicht van Senna's dag:


Zondag 1 Mei:



07.30 uur: Senna wordt wakker in kamer nummer 200 van het Castello hotel in Castel San Pietro. Hij wordt wakker van een stem door de telefoon: "Baggage service". De stem is van Owen O'Mahony, Senna's persoonlijke piloot. Owen wacht op Senna om hem naar Imola, het circuit, te vliegen. Senna komt aan en verteld David Brown, 'race engineer' Williams, dat hij niets moet veranderen aan de auto...



11.00 uur: Senna gaat met Gerhard Berger, zijn oude teamgenoot toen Senna nog bij McLaren reed, naar de 'drivers briefing'. De briefing is kort, maar krachtig. Senna is in het speciaal bezorgd over het gebruik van de pace car tijdens de opwarmronde. De auto is voor het eerst gebruikt tijdens de GP van Japan, twee weken eerder, en volgens Senna ging de auto toen niet snel genoeg, en dus kunnen de banen niet genoeg opgewarmd worden, zei hij.



12.00 uur: Senna gaat naar de motorhome. Williams en Hill entertainen de gasten door een 'van bocht tot bocht praatje' te houden over het circuit. Senna wou niet, maar wist dat het er nu eenmaal bij hoorde.



12.20 uur: Senna begint met het voorbereiden van zijn race. Normaal eet hij een lichte lunch met vis of pasta, en gaat even goed nadenken over het circuit.



13.30 uur: Een half uur voor de start, gaat Senna naar de Williams garage. Jaime Brito, een Braziliaanse journalist was daar ook, en zag hem iets doen, wat Jaime vreemd vond. Jaime zei: "Hij liep rond de auto, keek naar de banden en zo, het leek bijna alsof hij de auto aan het controleren was, alsof hij een voorgevoel had..."



14.00 uur: De starting grid lichten staan op groen, en de auto's, met Senna voorop, rijden naar de eerste bocht. Er is echter een probleem op de grid. Pedro Lamy knalt tegen de achterkant van de Benneton van J.J. Letho. Een wiel vliegt door de lucht...



14.03 uur: De safety car komt het circuit op, en de rommel is bijna opgeruimd. Senna volgt op een afstandje, met achter hem respectievelijk Michael Schumacher, Berger en Hill.



14.15 uur: De Williams pit radio meldt Senna dat de safety car zo meteen het circuit af gaat. Senna bevestigt dat hij het gehoord heeft. Dit was het allerlaatste contact met Senna. Als de race opnieuw begint, pakken Senna en Schumacher een voorsprong op de rest van het veld.



14.17 uur: Als Senna de Tamburello bocht neemt, vliegt zijn Williams de baan af, en knalt tegen de vangrail. Het rechter stuk van de voorkant vangt de klap op, een wiel vliegt weg, en de Williams vliegt weer terug de baan op, als een katapult. In de kleine seconde voordat Senna de vangrail raakte, kon hij de snelheid van zijn auto terugbrengen naar 210 kilometer per uur (hij reed 305 km/uur). Het hielp allemaal niet. Er was nog even hoop toen men Senna zag ademen, maar hij had teveel verwondingen aan zijn hoofd. Miljoenen televisiekijkers zijn Senna's bloed uit zijn hoofd stromen. Senna wordt uit de auto gehesen en in de helikopter geplaatst. Onderweg naar ziekenhuis Maggiore, in Bologna, vechten dokters voor zijn leven...



14.55 uur: Een half uur en zeven minuten na Senna's crash, wordt de race herstart. Berger leidt de eerste 11 laps, voordat hij stopt in lap 14. Hij gaat direct naar het hospitaal. Ondertussen zie Adriane Galisteu, in Portugal, de crash op de televisie, en voor een moment is ze blij, hij zal vroeg thuis komen. Vrijwel meteen erna realiseert ze zich dat dit niet zomaar een crash is... Ze wordt even later gebeld door Luiza Braga, de vrouwe van Senna's vriend Antonio Carlos, ze heeft een vliegtuig geregeld om snel naar het ziekenhuis te vliegen.



16.20 uur: Schumacher wint zijn derde race. Vlak nadat hij de finishlijn heeft gepasseerd, komt men er in het hospitaal achter dat Senna hersendood is. Hij wordt alleen in leven gehouden door machines. Volgens de wet moeten de dokters hem in leven houden 12 uur lang, maar het heeft eigenlijk geen zin meer, Senna is gestorven.



18.40 uur: De medische directeur, Dr Maria Theresa Fiandri, kondigt aan dat Senna overleden is. Op het circuit vindt men nog een Oostenrijkse vlag in het wrak van Senna. Senna had de intentie om zijn overwinning (als hij had gewonnen) over te dragen aan Roland Ratzenberger.

Bron: http://formule1.plein.nl/specials/index.php?spec=senna.html&titel=Een%20terugblik;%201%20Mei%201994
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: McLaren_über_alles op 01 mei 2008 - 15:09:11
In Memoriam - Ayrton Senna

1 Mei 1994,  misschien wel de meest tragische dag in de Formule 1...

Misschien is een bronvermelding wel op zen plaats?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Magic Senna

Citaat van: McLaren_über_alles op 01 mei 2008 - 15:09:11
In Memoriam - Ayrton Senna

1 Mei 1994,  misschien wel de meest tragische dag in de Formule 1...
Inderdaad de meest tragische dag in de F1 en ook de dag dat de F1 is gestorven voor mij, 14 jaar later zit hij nog steeds in mijn hart en dat zal ook altijd zo blijven.

Senna para sempre no meu coração

McLaren_über_alles

#284
Citaat van: Ferrari 2008 op 01 mei 2008 - 16:32:51
Citaat van: McLaren_über_alles op 01 mei 2008 - 15:09:11
In Memoriam - Ayrton Senna

1 Mei 1994,  misschien wel de meest tragische dag in de Formule 1...

Misschien is een bronvermelding wel op zen plaats?

Idd, maar heb het gewoon van op het officiële forum van Anderlecht gekopieerd, en daar stond het ook zonder bron. Dus heb geen idee van waar dit stukje komt...

Edit: Heb net opgezocht van waar dit artikel komt en de bron onder het stukje gepost...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.