Voetbalcompetitie 2007 - 2008

Gestart door Supermariobros, 03 augustus 2007 - 10:27:35

« vorige - volgende »

Supermariobros

Proficiat Standard, de titel is meer dan verdiend en terecht. Het enige wat ik me nu nog afvraag is of de Rouches de competitie zullen afsluiten zonder nederlaag. In ieder geval: Als je in 31 wedstrijden geen enkele keer verliest is dat een prestatie om U tegen te zeggen.

Als Z-Waregem supporter ben ik natuurlijk zo sportief om Ken te feliciteren en bij deze is dat gebeurd.  :)

razzle_dazzle

@ Jasper: was ik niet hoor, zal broer wel zijn geweest die even kwam piepen opt forum.  Ik was me flink aant bezatten op de place st-lambert...  ;D

On-ge-loof-lijk !
Besef het nog lang niet, dat moet nog allemaal komen. Gisteren toch een traan weggepinkt. Zelfs de goals durfde ik niet voluit beleven, omdat dat toch 'niet kon', omdat ze waarschijnlijk afgevlagd gingen worden, secondenlang de grensrechter zoeken terwijl iedereen rondsprong. Maar nee, na 20 seconden dan toch zekerheid, en dan nog eens 2-0, onbeschrijfelijk.

Die arrogante brusselaars gingen hier eens komen winnen, gewoon ruim verdiend naar huis gestuurd met 2-0 en had De Bleeckere niet getoond dat hij ook maar een enorm zwakke en laffe scheidsrechter is, had het gewoon een afstraffing kunnen worden. Gelukkig ging wel die bal van Frutos er niet in, dat was een belangrijk moment. Ik vreesde vooral dat Anderlecht geen kansen ging missen, zoals zovele jaren terug, maar toen wist ik dat er iets mogelijk was. Maar dit ? Neen, dat geloof ik nu nog altijd niet, haha.

Het feesten was ook enorm, al is het spijtig dat het op zo'n stomme zondagavond valt. Bijna vertrappeld voor de spelersbus, serieus moeten zoeken naar drank, dat wel, en iets voor te 'eten' haha. Daar was Luik niet op voorzien op zo'n stomme zondag. Maar geen probleem natuurlijk, nog drie matchen en weken om te feesten. Dat geven ze ons ook nog eens, 4 matchen voor het einde, je moet het maar doen.

Maar onze Michel, dat is toch dé man, die bronsgroene ouwe zak op die sokkel op de Place moet eraf, daar moet Michel komen, ONZE Michel !


Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 21 april 2008 - 16:30:11
had De Bleeckere niet getoond dat hij ook maar een enorm zwakke en laffe scheidsrechter is

Als je in de Champions League fluit (lees een halve finale) en op een WK en EK kan je onmogelijk een enorm zwakke en laffe scheidsrechter zijn.

We mogen blij zijn dat er een Belg aanwezig is op een groot tornooi.

The REAL BUTTON Freak

De fouten van Van Damme waren mishien van waar Franky stond ni duidelijk te zien, en het is dan de taak van de grensrechter om te reageren en op dat gebied zij we in België ver van zalig.

Je kan de grensrechters in België het best vergelijken met de bondsvoorzitter, ONBEKWAAM!

Supermariobros

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 22 april 2008 - 09:00:52
Je kan de grensrechters in België het best vergelijken met de bondsvoorzitter, ONBEKWAAM!

Inderdaad, de scheidsrechters gaan soms in de fout, maar ook als het geen fout niet is worden ze aangewezen. Er doen ook twee grensrechters mee hé zeg, en ik geef gerust toe dat er in België sheidsrechters rondlopen die niet bekwaam zijn om in eerste te fluiten.

TheIceman

PSV!!!! KAMPIOENEN!!!! xD


Ja, het heeft niet met de Belgische voetbalcompetitie maar er staat nergens dat het hier over de belgische moet gaan. Ik ben zo blij :D

FerrariMan

In dat geval, Juve bijna in de Champions League!

En geen klein beetje met dank aan legende Del Piero, die op zijn 33ste misschien wel zijn beste seizoen ooit speelt.
Hij is op weg naar de titel van topscorer dankzij zijn hattrick afgelopen weekend:

1. Borriello    Genoa    19 (5 pens)
2. Trezeguet    Juventus    18 (1)
3. Del Piero    Juventus    17 (2)

Het seizoen had nog veel beter kunnen worden voor Juve, moesten ze wat meer gewonnen hebben van de staartploegen.
Ik bedoel, je kan telkens gaan winnen van Roma, Inter en AC maar als je de week erna de boot in gaat tegen Reggina... dan verlies je de aansluiting snel.

Volgend jaar Juve - Standard in de CL?? Goed mogelijk!

razzle_dazzle

Aan de andere kant vond ik zowel Jacobs als Deschacht heel nuchter en respectvol in hun reacties.
Van Deschacht trouwens zeker niet de eerste keer. Snap de hetze rond hem niet zo echt. Elk interview van hem is logisch opgebouwd en laat een intelligentie uitschijnen die zeker hoger is dan de gemiddelde voetballer. Provoceert ook zelden of nooit. Nee, totaal geen probleem met hem.

Als ik daarmee dat klein omhoogevallen ettertje van een Boussoufa tegenover zet, weet ik wel ik wie ik eerst zou uitfluiten. Arrogantie, provocatie (gelukkig trapt Fellaini hem ondersteboven) en geen respect voor een van de allergrootsten : staat daar bij de uitreiking van Zidane aan Defour effe arrogant met een waterfles in zijn smoel.

Verder toch ook eens over de match : voor mij heeft Witsel getoond dat hij misschien wel het meeste talent van allemaal heeft. Een van de weinigen die zich de eerste helft rechthield - dat was mijn lichtpunt tijdens de rust. En die tweede helft was waarlijk fan-tas-tisch. Boussoufa, zo kan je je techniek tonen, door het laten op te brengen, niet door te provoceren. Beste man op het plein. Alwéér een schitterende beslissing van MPH hem centraal te zetten - omdat hij wist dat Witsel beter in vorm was dan Defour. Idem voor de beslissing om Goreux te laten staan, ook voor mij onbegrijpelijk. Maar juist.
En net daar heeft hij ook Espinoza-Renard juist beoordeeld, zelf meer weten (de verdediging steunde Pino en dàt was cruciaal). En uiteindelijk toonde Espinoza dat hij meer talent heeft dan Renard - op momenten, niet altijd. Maar het potentieel is groter.

Ook voel je dat als het moeilijk wordt je de rust moet halen, MPH corrigeert. Ook gisteren weer, en dat moeten niet altijd positiewisselingen zijn. Of net niet de verwachte beslissing.

Maar ik vrees het ergste, dat Hij niet blijft ...

Supermariobros

CitaatStandard verkoopt grasmat aan supporters 
   
Standard werd vorig weekend voor het eerst in 25 jaar nog eens kampioen en dat zorgt voor heel wat euforie in Luik. Supporters die nog een goed souvenir zoeken kunnen nu een stukje van het 'heilige gras' van Sclessin kopen.

Standard heeft namelijk besloten om de huidige grasmat te verkopen aan de supporters. Wie dat wil kan een stukje van 15 cm bij 15 cm aankopen, daarvoor moeten gegadigden 20 euro neertellen. De Luikse club zal in totaal 1.000 stukjes van de hand doen. Geïnteresseerden moeten zich richten tot de website www.sudpresse.be, vanaf 6 mei kunnen de eigenaars hun stukje grasmat dan gaan ophalen in de fanshop. Deze zomer legt Standard een volledig nieuwe grasmat aan.

Bron: Belang van Limburg

Ik ken er ene die geïnteresseerd zal zijn, nietwaar Ken?  ;)



razzle_dazzle

Zot! Ik betaal geen € 20,00 voor een stukje akker hoor  ;D!

Kheb wel de kampioenensjaal besteld...dan kun je mij binnen 25 jaar bewonderen op youtube wanneer ik Standard Champion voor de camera's laat weerklinken ;).

Icecognito

Ik ga ff verder met de Nederlandse beker...
Zoals de meeste wel weten (hopelijk ook in het verre België:P) is morgen de bekerfinale tussen Roda JC en Feyenoord in de Kuip, Rotterdam. Ik en nog 13.500 anderen gaan morgen met 200 bussen en 3 treinen vanuit Kerkrade naar Rotterdam. Als Roda-fan weten we natuurlijk wel dat we die beker pakken, en dat gaat ook lukken! En dat door onze Belgische talentjes, wie kent ze niet, Tiote, Lamah, Castro, De Fauw, Matondo etc.. België bedankt dus voor het min of meer winnen van onze Nederlandse Beker:P
Mol: Hamilton, stomme geit! Hij ramt Alonso vol in z'n kont!

TheIceman

Citaat van: Icecognito op 26 april 2008 - 11:59:06
Ik ga ff verder met de Nederlandse beker...
Zoals de meeste wel weten (hopelijk ook in het verre België:P) is morgen de bekerfinale tussen Roda JC en Feyenoord in de Kuip, Rotterdam. Ik en nog 13.500 anderen gaan morgen met 200 bussen en 3 treinen vanuit Kerkrade naar Rotterdam. Als Roda-fan weten we natuurlijk wel dat we die beker pakken, en dat gaat ook lukken! En dat door onze Belgische talentjes, wie kent ze niet, Tiote, Lamah, Castro, De Fauw, Matondo etc.. België bedankt dus voor het min of meer winnen van onze Nederlandse Beker:P

min of meer... jullie staan wel 2-0 achter

Supermariobros

Afgelopen nacht is Francois Sterchele (Club Brugge) om het leven gekomen bij een auto-ongeluk. Hij raakte met zijn sportwagen van de weg, raakte een boom en belandde in een maîsveld. Hij was op slag dood. Sterchele werd 26 jaar.

Wij gaan hem missen op de Belgische velden en zeker bij Club Brugge.

RIP  :'(

The REAL BUTTON Freak

Ik vind het voorval heel erg voor de familie en de vrienden van de goalgetter, maar Sterchele reed aan een "niet aangepaste snelheid".

Nu, dan blijft het uiteraard even erg, maar ligt het zuiver en alleen aan zichzelf. en ben ik blij dat hij niet per ongeluk een koe of ander levendwezen heeft meegpakt in zen crash.

Mikacouli

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 08 mei 2008 - 09:14:51
Ik vind het voorval heel erg voor de familie en de vrienden van de goalgetter, maar Sterchele reed aan een "niet aangepaste snelheid".

Nu, dan blijft het uiteraard even erg, maar ligt het zuiver en alleen aan zichzelf. en ben ik blij dat hij niet per ongeluk een koe of ander levendwezen heeft meegpakt in zen crash.


Mja, uit een onderzoek is gebleken dat hij bruusk uitgeweken heeft voor iets. Dus dat kan je aan gepaste snelheid ook tegenkomen... Wie rijd es niet te snel?

Ik ga hem heel hard missen, zeker als club brugge supporter.. Er is geen vervanger voor iemand als Francois.

Rip  :(