Wie is er al eens op Zolder geweest? Welke tribunes zijn goed?

Gestart door yuui, 25 juli 2007 - 21:13:34

« vorige - volgende »

yuui

Ik ben van plan om naar de Champcar wedstrijd op Zolder te gaan.
Daar wil ik graag foto´s en video-opnamen maken, maar ik weet niet vanaf welke positie langs het circuit dat het beste kan?
Ik wil achter een hek op de tribune staan of zitten. Graag zou ik een tribune willen hebben waarbij de zit/staanplaatsen hoog genoeg liggen om over een hek heen te kijken. Bestaan deze?
Zo niet, welke tribune heeft jouw voorkeur?

Doefie

Er is één tribune, namelijk aan start finish. De rest zijn allemaal staanplaatsen. De Sacramentsheuvel in 't midden van het circuit ziet ge ze de chicane doorrijden en "naar boven" rijden. Ook de heuvel aan de eerste bocht kijkt ge van hogerop op een heel stuk circuit. De rest moet ge zelf wat zien ter plaatse, ik weet ook niet tot hoever men je toelaat tijdens de Champ Cars. In een gewone race kunt ge de plateau's van de fotografen ook nog gebruiken, of dit dan ook beschikbaar is heb ik geen idee.

Racerke007

Citaat van: Doefie op 26 juli 2007 - 02:11:39
Er is één tribune, namelijk aan start finish. De rest zijn allemaal staanplaatsen.
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Er is één overdekte tribune bij de start en finish en ernaast een tribune die niet overdekt is (geen stoeltjes)
Er is ook bij de laatste chicane, Jacky Ickx , is een kleine betonnen staantribune gezet op een mooie plaats.

Voor de Champcar worden er uiteraard wat tribunes geplaatst, ik zal even googlen waar je de kaarten kan bestellen.

Racerke007

Hier vindt je algemene info:
http://www.circuit-zolder.be/nl/events/belgian_champ_car_grand_prix.html

Hier vindt je het programma
http://www.circuit-zolder.be/assets/files/Zolder%202007%20Sched%2019%20July.pdf

Hier om losse kaarten te bestellen
http://www.sherpa.be/Ticket/Ticket1.aspx?StukId=UNIWAY00000000000000000000005516&Language=NL

Hier om weekendkaarten te bestellen
http://www.sherpa.be/Ticket/Ticket1.aspx?StukId=UNIWAY00000000000000000000005518&Language=NL

Of je ook kaarten op het circuit zelf kan kopen, weet ik niet zeker maar je kan altijd eens informeren of je ze kan bestellen via fax of mail en dan kan ophalen: 011 85 88 88

Racerke007

De tribunes heb ik in vollegorde staan, waar ik graag zou zitten bovenaan: keuze is persoonlijk dus hé. Maar volgens mij is op deze plaatsen wel wat te beleven.

S6
S5
G2
S1
G3
B1
S2 (als er zicht op de remzone van de Jochen Rindt is, maar dat kan je niet op voorhand weten: zijn allen tijdelijke tribunes dus tja)

ALS je droog wil zitten dan is enkel G1 de optie maar droog zitten is niet echt belangrijk vindt ik.
Belangrijkste is dat je ook ziet wat er nog gebeurd op de baan.
Aangezien er nog niet duidelijk is waar tv-schermen komen te staan is het mogelijk dat die enkel thv de gold-tribunes komen. (als dat voor jou belangrijk zou zijn: voor mij is het het interessantste om zoveel mogelijk op de baan te zien en desnoods achteraf de video)

De staanplaatsen aan de Sacramentshelling is idd interessant maar als je boven aan de heuvel gaat staan, zodat je over de draad kan kijken zit je +- 250m van de remzone voor de chicane ... . (belangrijk detail)

yuui

Bedankt voor jullie reacties.
Op de website van het circuit staat de kaart van het circuit met tribunes.
Ik begrijp dat de tribunes tijdelijk en nieuw zijn en niemand mij kan aangeven vanaf welke tribune je over de hekken naar het circuit kan kijken.
De vraag die ik nu nog heb, is of de tickets gebonden zijn aan een plaats op de tribune, of is het zo dat als je een kaart voor een tribune hebt, dat je dan op die tribune op een willekeurige plaats kunt gaan zitten/staan. Dat maakt uit of je vroeg naar het circuit moet komen om de beste plaatsen te bemachtigen of dat dat niet hoeft.

Racerke007

Bel daarvoor even zelf naar het circuit of naar Sherpa, dan weet ik pas volgende week.  :-[
In principe 'kan' het op G1 en op de te plaatsen tribunes maar op G2 kan het al zeker niet. (betonnen tribune)

Maar ik heb écht nog geen idee wat ze allemaal van plan zijn voor de champcar.
Zou mooi zijn als er al wat tribunes rechtstaan bij de Masters of Formule 3 ... als dat al het geval is geef ik midden volgende week een seintje.

yuui

Dat zou wel tof zijn als je midden volgende week wat laat weten. Dan wacht ik misschien nog even met het bestellen van kaarten.

Racerke007

Ok maar schiet me niet dood als dan blijkt dat het genummerd is én dat de beste weg zijn hé...
Voor woensdag krijg je van mij geen nieuwtjes nl. (=midden volgende week  ;))

Racerke007

Toen ik net de site van Zolder wou afsluiten viel mij oog rechts in het midden: over de Masters of F3.
Knap tekstje, ik ga t wel niet overtypen: zie url  :P

http://www.circuit-zolder.be/nl/

Doefie

Citaat van: Racerke007 op 26 juli 2007 - 20:42:57
Citaat van: Doefie op 26 juli 2007 - 02:11:39
Er is één tribune, namelijk aan start finish. De rest zijn allemaal staanplaatsen.
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Loop op een gewone racedag eens rond in Zolder en dan zult ook gij perfect weten dat er maar één tribune is. Eeen "staantribune" noem ik geen tribune, dat is gewoon de grond die wat verhard is om de schijn van een tribune weer te geven. Toevallig gebruiken de mensen die dan ook om op te zitten. Kunt ge u even goed op de 'gewone' staanplaatsen ook op de aarden grond zetten en aanzien als een tribune.

Dat ze voor de Champ Cars tribunes gaan bijzetten lijkt mij ook meer als normaal.

Racerke007

@Doefie

Vraag 1
CitaatIk ben van plan om naar de Champcar wedstrijd op Zolder te gaan.

Zeg dit dan ineens:
CitaatDat ze voor de Champ Cars tribunes gaan bijzetten lijkt mij ook meer als normaal.

Vraag 2
CitaatIk wil achter een hek op de tribune staan of zitten. Graag zou ik een tribune willen hebben waarbij de zit/staanplaatsen hoog genoeg liggen om over een hek heen te kijken. Bestaan deze?
Zo niet, welke tribune heeft jouw voorkeur?

jouw antwoord
CitaatEeen "staantribune" noem ik geen tribune, dat is gewoon de grond die wat verhard is om de schijn van een tribune weer te geven. Toevallig gebruiken de mensen die dan ook om op te zitten. Kunt ge u even goed op de 'gewone' staanplaatsen ook op de aarden grond zetten en aanzien als een tribune.
Wat jij van staantribunes vindt maakt dan toch niet uit denk ik. Yuui vroeg ook info over de staantribunes... .

yuui


Racerke007

Ik weet 'iets' ja maar niet zo écht goed nieuws ... .

De kaarten, écht alle kaarten, kan je enkel in vvk via Sherpa bestellen.
Als je dan een tribunekaart wil dan zou ik nog steeds voor mijn vollegorde van tribunes gaan... .

De tribunes die staan er nog niet: maandag wordt alvast gestart met S3. Aansluitend volgt de rest.
Enkel ter hoogte van de chicane voor de Sacrementshelling staat dit weekend een minitribune voor 325  man maar die zal maandag weer afgebroken worden ...  ::)

Of B1 geplaatst wordt is nog onzeker... .

:-\ Eén ding weet ik niet ... of de tribunes genummerd zijn.
Ik vermoed van wel, maar als je naar Sherpa belt hoor dan even of dat zo is of niet.

Sinister -D-

ooeh, is de Campcars al eind deze maand :D Helemaal niet bijgehouden. Ik werk trouwens nog steeds aan de overkant van het kanaal,  daar recht tegenover de Bianchi bocht  :) Ga toch maar eens kijken de vrijdag als ik er toch ben en 's middags vrij heb  8) Wel ff kijken hoe de collega's dan thuis geraken, carpooling he  ;)

En natuurlijk kijken of ik Doornbos nog ff tegenkom  ::)