Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

red76

Citaat van: frebe op 13 september 2007 - 21:30:24
Citaat van: red76 op 13 september 2007 - 21:26:38
Citaat van: frebe op 13 september 2007 - 21:22:23
Citaat van: red76 op 13 september 2007 - 21:18:57
Citaat van: frebe op 13 september 2007 - 21:14:55
ja want je krijgt geld voor je punten en voor je plaats in de stand...
en nu mclaren wsl in beroep gaat, word de boete uitgesteld tot beroep behandeld is. en als mclaren in beroep gaat tegen de uitspraak zullen ze ook door gaan met het beroep tegen de punten in Hongarije...

Je kan het dus ook zo bekijken:
Ze maken 180 miljoen dollar winst en ze moeten daarvan 100 miljoen boete betalen.
Toch een verlies van 100 miljoen dollar. :D
ja en 100 mijloen is nog altijd minder dan 180 miljoen ... of vind je die andere 80 mijloen niet belangrijk, als je dat op overschot hebt liggen mag je dat altijd overschrijven naar mij

Als ondernemer maak je veel liever 180 miljoen winst dan 80 miljoen.
Voelt precies het zelfde als dat ze 100 miljoen van rekening af halen.
mij wel helemaal quoten voortaan, dank u. en dit gaat niet over winst maken dit gaat over een boete en een ondernemer betaal liever 100 mijloen boeten dan eentje van 180 miljoen

« Laatste verandering: Vandaag om 21:26:08 door frebe »  ::)

Het kost hun 100 miljoen.

frebe

ja maar is nog altijd minder als de beide factoren samen...

Jasper

Inderdaad, het kost hun 100 miljoen, maar het had hun ook 100 miljoen + premies kunnen kosten. De FIA had namelijk kunnen zeggen: jullie hebben geen punten in het WK en dus geen premies. Maar dat doen ze dus niet.

dj Peter

Gerechtigheid is geschiedt, de straf is terecht en hopelijk stelt de FIA morgen dat er geen beoep mogelijk is.

Bijzonder lachwekkend is wel de verklaring van Mercedes' motorsportchef Norbert Haug,eerder deze week:
http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=2322

Ik las ook nog ergens dan McLaren zijn spullen weer heeft ingepakt in Spa ... ??

frebe

Citaat van: Jasper op 13 september 2007 - 21:41:58
Inderdaad, het kost hun 100 miljoen, maar het had hun ook 100 miljoen + premies kunnen kosten. De FIA had namelijk kunnen zeggen: jullie hebben geen punten in het WK en dus geen premies. Maar dat doen ze dus niet.
idd, dat is mijn punt, dank u wel.
heeft iemand een idee hoeveel de premies zijn ? tis nog wel niet het einde van het wk maar iemand een idee hoeveel die premies in vorige jaren waren voor de winnende fabrikant?

frebe

Citaat van: SaffierFM op 13 september 2007 - 21:45:58
Gerechtigheid is geschiedt, de straf is terecht en hopelijk stelt de FIA morgen dat er geen beoep mogelijk is.

Bijzonder lachwekkend is wel de verklaring van Mercedes' motorsportchef Norbert Haug,eerder deze week:
http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=2322

Ik las ook nog ergens dan McLaren zijn spullen weer heeft ingepakt in Spa ... ??
wat is daar lachwekkend aan ? als je zegt dat je het niet gedaan hebt is het de bedoeling dat je het ook ontkent en dus ook geen straf verwacht...

dj Peter

Natuurlijk ontkent Haug dat er ook maar iéts gebeurd is dat niet door de beugel kan en, trouwens, ik vind het heerlijk dat de arrogante mannen van McLaren en Mercedes eens flink op hun bek gaan. Remember Enrique Bernoldi in Monaco....

Ferrari 2010

Na even erover na te denken kom ik tot de conclusie dat de straf in feite maar een lauw afkooksel is van wat het had moeten zijn. Het enige wat ze verliezen is hun grote kans op de constructeurstitel en ettelijke miljoenen. En die miljoenen mogen ze dan nog eens onder andere betalen met het prijzengeld dat ze in het seizoen hebben verworven. De straf van 2 jaar schorsing was te veel voor mijn part, maar deze straf is absoluut zwak. Het hele team (inclusief rijders dus) zou uit seizoen 2007 geschrapt moeten worden + een boete voor oplichting (of hoe moet je dit noemen?), dat is gerechtigheid! Erg zwakke beslissing!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

#563
Citaat van: Ferrari 2007 op 13 september 2007 - 22:09:44
Na even erover na te denken kom ik tot de conclusie dat de straf in feite maar een lauw afkooksel is van wat het had moeten zijn. Het enige wat ze verliezen is hun grote kans op de constructeurstitel en ettelijke miljoenen. En die miljoenen mogen ze dan nog eens onder andere betalen met het prijzengeld dat ze in het seizoen hebben verworven. De straf van 2 jaar schorsing was te veel voor mijn part, maar deze straf is absoluut zwak. Het hele team (inclusief rijders dus) zou uit seizoen 2007 geschrapt moeten worden + een boete voor oplichting (of hoe moet je dit noemen?), dat is gerechtigheid! Erg zwakke beslissing!

Ik weet niet wat er juist gebeurd is, maar als blijkt dat enkel die Coughlan info gekregen heeft van Stephney, en die Coughlan die info eens ingekeken heeft en thuis bewaard heeft zonder dat de andere ingenieurs van McLaren daar weet van hadden, dan is dit toch een zeer overdreven beslissing. De McLaren is dit jaar de meest betrouwbare en op veel circuits de snelste wagen van het pak. Die wagen is maaaanden voor die info van Ferrari in omloop was ontwikkeld en gebouwd . Dan lijkt het mij ook absoluut onlogisch om alle constructeurspunten af te nemen... Ook die boete lijkt mij zeer zwaar. Het gaat hier om 4 miljard oude Belgische frankske hé! 4 miljard! Omdat twee werknemers die weg wilden (hadden contact met Toyota en Honda) wat info uitwisselden waarvan er niemand kan bewijzen dat er daadwerkelijk iets met die info gebeurd was... :D.
Die 2 heren levenslang schorsen en eventueel McLaren een lichte geldboete geven (zodat die in de toekomst mss nog alerter zullen reageren als er iemand iets van info in z'n bezit heeft) lijkt mij in dit geval meer dan voldoende...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

De andere ingenieurs hadden er naar het schijnt geen weet van, maar De la Rosa en Alonso duidelijk wel, dus er was meer mee gebeurd.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hamilton MASTER

Wat een belachelijke k*tzaak is dit nu...

Sinds wanneer wordt je veroordeeld voor iets waar geen bewijzen voor zijn?
Akkoord er is info uitgewisseld maar er is nergens duidelijk gemaakt of McLaren de top hier echt iets van wist.

Ook is nooit bewezen dat die zaken bij Ferrari gehaald werden, gebruikt zijn voor de wagen van McLaren.
McLaren zegt uitdrukkelijk van niet nadat ze hebben ingezien wat er van info was uitgelekt bij Ferrari.

Ik vind het een belachelijke uitspraak door 2 zaken:

1) Beschuldigingen gebaseerd op: " wat als, en als... dan ... "
2) Als je iemand écht wil beschuldigen, is 100 miljoen en geen team-punten een belachelijk lage straf.

De FIA heeft zich wederom belachelijk gemaakt...



McLaren_über_alles

Citaat van: Ferrari 2007 op 13 september 2007 - 23:08:39
De andere ingenieurs hadden er naar het schijnt geen weet van, maar De la Rosa en Alonso duidelijk wel, dus er was meer mee gebeurd.

Verklaring McLaren:

CitaatHet belangrijkste is dat we dit weekend, de rest van het seizoen en elk seizoen kunnen gaan racen. Dit wil zeggen dat onze rijders verder kunnen strijden om het wereldkampioenschap. Na de zitting vandaag te hebben bijgewoond, aanvaard ik echter niet dat we verdienen om op deze manier te worden bestraft.

Het bewijs dat vandaag aan de FIA is gegeven door onze rijders, ingenieurs en personeel, laat duidelijk zien dat we niets van de gelekte informatie hebben gebruikt om een competitievoordeel te verkrijgen.

In de pers en op de zitting van vandaag is veel gezegd over e-mails en tekstberichten van en naar onze rijders. De Wereldmotorsportraad heeft verklaringen ontvangen van Fernando Alonso, Lewis Hamilton en Pedre de la Rosa die categorisch zeggen dat er geen informatie van Ferrari is gebruikt door McLaren en dat ze geen vertrouwelijke informatie aan het team hebben doorgespeeld.

Het volledige ingenieursteam, meer dan 140 mensen, heeft verklaringen afgelegd bij de FIA, om te bevestigen dat ze de informatie van Ferrari nooit ontvangen of gebruikt hebben.

Wij hebben nooit ontkend dat één van onze werknemers de informatie van Ferrari thuis in zijn persoonlijke bezit had. De vraag is: werd deze informatie gebruikt door McLaren? Dit is niet het geval en is vandaag niet bewezen.

Er wordt ons ook voortdurend gevraagd: als McLaren de informatie niet gebruikte, waarom hebben Stepney en Coughlan dan al deze data over Ferrari verzameld? Daarover kunnen we alleen maar speculeren, aangezien noch Coughlan, noch Stepney vandaag bewijs hebben aangevoerd op de zitting. We weten echter wel dat ze allebei werk zochten bij andere teams, zoals reeds bevestigd door zowel Honda als Toyota.

Er zal geen enkel probleemn zijn voor het seizoen 2008: op geen enkel moment hebben wij eender welk intellectueel eigendom van eender welk ander team gebruikt.

We hebben de beste rijders en de beste wagens en we zijn van plan het Wereldkampioenschap te winnen.

Dus blijkbaar wist zo goed als niemand binnen het team iets af van die info. Heb vanmorgen ook die volledige verklaring van Coughlan gelezen (je weet natuurlijk ook niet wat er van waar is), maar het blijkt toch dat McLarende info aan de FIA heeft doorgegeven die Stepney gaf over de illegale bodemplaat en zo. (de klokkenluider zoals men het bij McLaren zei). En daarna heeft men bij McLaren nieuwe beveiling op hun interne systeem gezet zodat zeker niks meer van Ferrari kon gemaild worden binnen het team.
Dus blijkbaar gaat het hier om twee ontevreden werknemers die info uitwisselden en bij hun hielden en is er met die info zo goed als niks gebeurd. Dan is het natuurlijk een veel te zware sanctie en eigenlijk ook een ferme overroepen zaak in het algemeen...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

amp

Ik, als McLaren fan, vind het ergens wel jammer dat men de constructeurs punten geschrapt heeft, aangezien men niet kan bewijzen dat de informatie van Ferrari gebruikt werd in de mp4-22.

Ik vind het wel in ieder geval fout dat bepaalde mensen bij Mclaren die informatie in handen hadden, en niet meteen gereageerd hebben naar de fia toe. Dan zou ook gans deze zaak niet voorgekomen zijn. Velen zaten op Ron Dennis te "bashen" dat hij van alles op de hoogte zou geweest zijn, hetgeen ik ten sterkste betwijfel.
Verder vind ik het super dat we nog een spannend rijderskampioenschap krijgen, ik kijk al heel erg uit naar het komende weekend, en hoop dat Hamilton Alonso achter zich kan houden  ;)


Tim C

We weten niet wat de bewijzen zijn, die worden pas morgen bekend gemaakt. Ik ben dan ook blij dat zovele Ferrari en McLaren fans beslissen om te wachten met de beslissing slecht of goed te noemen, of te verklaren dat er veel of geen bewijs is.

janke

Veel of geen bewijs?? Je krijgt niet deze boete voor jan met de korte naam. En ik vind hem maar matig. Maar wat denken jullie van de image schade voor bijv. Mercedes en Vodafone. En van de F1 uberhaupt?? AutoMotorSport die melden vandaag dat Briatore een technicus heeft aangenomen van McLaren en die kwam binnen wandelen en bracht 3 discettes mee met gegevens. Al die medewerkers van hoog tot laag die dit flikken moeten voor het leven geschorst worden en 2 jaar de bak in, want daar zitten de rotte appels.We denken toch niet dat teambazen dit doen. ;D
Some things are too important to be left in the past.