EK voor beloften

Gestart door Hamilton MASTER, 15 juni 2007 - 18:58:42

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Vreemd dat niemand iets postte over dit kampioenschap. Ik heb totnogtoe elke match gezien en het bekoort me wel moet ik zeggen.
Vooral de match Engeland - Italië was sterk van beide teams vond ik.


Over de beloften: héél sterke prestaties, zowel tegen Israël en tegen Portugal. Ben blij dat ik nog eens kan hopen op resultaten al kijkend naar Rode Duivel(tjes).

Als je alleen al naar de match kijkt zie je hoe verschrikkelijk groot het verschil is met de mentaliteit in bij de A-kern van de Rode Duivels.
Hier gaat iedereen voor elke bal, Vanden Borre speelt het EK van zijn leven en er is zoveel talent !

Ik ben echt verschoten hoeveel talent er eigenlijk wel niet in deze ploeg zit.
Als je dan nog namen als Colpaert, Kompany en Dembele toevoegd zitten we met een Europese topper in wording.

Ik hoop dat De Sart na VDE bondscoach mag worden, hij kent deze jongens van binnen en van buiten. Ze werken en spelen al 4 jaar samen en wat voor een vruchten dit nu aan het afwerpen is...

De match tegen Portugal was hoopvol en de match tegen Israël was adembenemend. Niet zozeer qua spel, 10 man tegen 11 blijft moeilijk. Israël heeft een héél degelijke ploeg maar de Belgen kwamen nooit écht in gevaar vond ik. Als je ziet wat Mirallas, Vertonghen en Vanden Borre werkten en zwoegden voor de ploeg, dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat er maturiteit in de groep zit en dat ze volwassen zijn.
Achterin worden er geen fouten gemaakt, de verdediging staat ijzersterk met een héél dirigerende Thomas Vermaelen die nu jammer genoeg 5 weken buiten strijd is met een polsblessure. Ciman van Charleroi neemt zijn plek waarschijnlijk in tegen Jong Oranje.

Nogmaals: een plezier om naar te kijken en morgenavond om 20.15 op Canvas een aanrader om naar te kijken: een ouderwetse derby der Lage Landen: Jong Oranje - Jong België.



ivan_

tzou toch leuk zijn konden de belgen winnen van nederland.. en volgend jaar eindelijk is op de spelen aanwezig te zijn :)

Jasper

2-2, een moeizame wedstrijd voor een België dat achterin teveel fouten maakte en naar mijn mening ook op het middenveld helemaal niet kon overtuigen. Fellaini en Vermaelen worden zwaar gemist.

Maar het was wel genoeg en we gaan voor het eerst sinds 1928 naar de Olympische Spelen. :)

Hamilton MASTER

Het middenveld was een probleem, achterin was het gewoon de overmacht van de Nederlandse 'wingers' die België deed afzien.

Op het middenveld wou hij Vanden Borre uitspelen als controlerende middenvelder naast Overmeire (die nooit in het spel is geweest...)

Ik begrijp nu waarom De Sart in het begin van het tornooi de kaart Fellaini + Vertonghen koos.

Overmeire was nergens en Vanden Borre was centraal echt niets. In de 2de helft (de commentator had dit pas na 20 minuten door  ::)) ging De Sart anders voetballen.
Vanden Borre op zijn natuurlijke rechterflank en De Mul centraler. Zo kwam er meer ruimte achter Drenthe en kon België eindelijk opschuiven.

De 2-2 was natuurlijk een salonremise maar België verdient om na NL door te gaan uit deze groep. Portugal kon enkel tegen Israël iets brengen.


Positiefs uit deze groepsfase:
Fellaini en Vertongen staan beide zonder kaart in de halve finales dus zonder rode kaart zijn zij er sowieso bij in de finale.
Blondel viel gisteren héél sterk in, hij kan misschien terug in de basis staan woensdag.
Ciman: na een half uur aanpassen deed hij het toch vrij behoorlijk. De Ridder, Drenthe en Babel zijn Europese toppers in wording.

Dé man van dit tornooi voor de Belgen: Lombaerts... Hoe vaak is hij niet de man die op het laatste moment redding brengt ? Hij staat er altijd.
Ik hoop dat hij naar een Belgische topclub kan verhuizen na wat hij hier heeft laten zien.



Hamilton MASTER

Deze avond is het zo ver !!!!
Om 20.30 begint de uitzending op Canvas. De match begint om 20.45 tegen Servië.

Sterke ploeg met als sterspeler Jankovic (Mallorca) en naar mijn mening de nummer 11 achterin (kan nu even niet op zijn naam komen...) maar is beresterke verdediger.

Achterin hoop ik dat de linksachter nog geblesseerd is na de vorige match want dat is een klasbak tot en met.

Ik hoop dat de Belgen weer spelen zoals tegen Portugal of Israël, veel grinta en weinig genade. Alleen zo kunnen we de Serviërs aan...



Racegirl



Ze hebben relatief goed gespeeld, maar toch met 2-0 onderuit tegen de Serven...

Krijgen in het begin van de wedstrijd een domme goal tegen, en dan wil het weer niet lukken om te scoren!
De 1-1 was af en toe dichtbij, maar dan telkens net niet.

Al bij al een heel verdienstelijk tornooi van de jonge Duivels!

P.S.: Iemand de strafschoppenreeks van de Hollanders gezien  8)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Jasper

De terechte uitslag was voor mij een 0-1 geweest voor België maar het zat gewoon niet mee. :(

Supermariobros

Heel jammer, want ze verdienden door te gaan.Het had een mooie finale kunnen worden tegen onze Noorderburen.  :(

razzle_dazzle

Gisteren de finale bijgewoond in Groningen. Stadion van FC Groningen ligt buiten het centrum in een buurt waar de komende jaren winkels en kantoren zouden moeten verschijnen. Door omstandigheden wat later het land uit geraakt en net niet tot in Scandinavië gereden. 
Een zogenaamd multifunctioneel complex met oa een school, Chinees restaurant en kantoren in het stadion. Maar aan de gewone supporter hadden ze niet echt gedacht, aan het stadion viel niets te beleven, geen spoor van de gewone drankstandjes of eetgelegenheden buiten het stadion. Als mes in de wonde kon je wel kijken op het restaurant van de persmensen waar je de Rodrigo Beenkens, Filip Joos en Jan Mulders van deze wereld kon zien eten. Alles was in het stadion zelf te vinden aan al bij al deftige prijzen, maar de poorten gingen maar anderhalf uur voor de wedstrijd open.

Ons vak bleek omgetoverd tot bezoekersvak waardoor we de vraag kregen van de stewards om onze tickets om te wisselen voor plaatsen tussen de oranjegekken met zicht op vip-tribune met ondermeer Bossie. Ongelooflijk hoeveel mensen de meeste bizarre outfits, absurde attributen en gekke hoofddeksels kunnen dragen en doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
Het stadion en het sfeertje deden me heel Genks aan: zo fake als het maar kan zijn, het ging hem niet zozeer om je ploeg aan te moedigen, maar om onschuldig plezier te maken in de tribunes. Getuige hiervan zijn de tientallen pogingen vanaf minuut 1 om een wave in te zetten, maar geen enkele die ook maar verder droeg dan een half stadion. 
Wanneer de match beslist is, met zijn allen 'het is stil aan de overkant' zingen, terwijl de Servische supporters in tegenstelling tot de Hollanders ervoor wel constant hun ploeg aanmoedigden en dit ook bleven doen. Hierdoor kregen we wel sympathie voor de Serviërs en we bij de goal van Mrdja spontaan recht veerden en applaudiseerden, die Belgen toch. 
Na de wedstrijd kwam het vieren van de titel niet verder dan in de handen klappen op het ritme dat dj Armin van Buuren aan gaf. Sfeer bij de rode duivels stelt ook niet veel voor, maar van het gekke gedoe en artificiële familieuitje van gisteren moet ik ook niet weten.

De wedstrijd zelf dan: een leuke partij, met veel kansen en doelpunten, Nederland verdiende winnaar met twee belangrijke kanttekeningen.

1. het scoreverloop: op het moment dat Servië sterk bezig was en de gelijkmaker in de lucht hing, valt de 2-0. Meteen daarna vallen de Serviërs met 10 en is de match gespeeld.

2. de scheidsrechter die duidelijk met twee maten en gewichten werkte. Een echte thuisfluiter: na aflopen stonden veelzeggende statistieken op de grote schermen: Nederland 17 fouten, 2 gele kaarten; Servië 10 fouten, 6 gele waaronder één dubbele. 

Babel werd voor mij terecht tot man van de match uitgeroepen. Drenthe had in de eerste helft enkele geweldige acties in huis, maar is nog veel te veel een man van flitsen en kwam na de rust niet meer in het stuk voor.

Hamilton MASTER

Het supporter zijn van de Hollandse supporters heeft meer met een Holland-gevoel te maken dan met het écht supporter zijn van een bepaalde sporttak.

In tegenstelling tot Genk zijn de meeste supporters die in een stadion zitten ook écht supporters.
Ik denk dat als je aan alle NL supporters 8 namen vraagt van spelers die in de basis stonden, er slechts 30 % ofzo dit juist had kunnen zeggen.
Ze zijn er niet om te supporteren, slechts om het Holland-gevoel levendig te houden.

Najah het is eens iets anders. De beste ervaring op supportersgebied was in Chelsea... Ongelofelijk hoe die supporters tekeer gaan.
Zelfs na de match zingen en compleet 100% inzetten voor hun ploeg, ook al verliezen ze.

2 uur na de match met de supporters van de tegenstander (bij een derby !!) een praatje maken is de gewoonste zaak van de wereld.