GP van USA

Gestart door Supermariobros, 12 juni 2007 - 10:04:44

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Ach, ik ben al blij met de prestatie van Raïkkönen, hij is deze race duidelijk goed bezig. Spijtig van de slechte start want daardoor heeft hij lang vast gezeten achter tragere wagens. Als hij p4 had kunnen behouden bij de start had hij nu niet ver achter de macs gereden.

Wat me ook opviel, was dat Hamilton altijd een seconde langer in de pit doorbracht dan Alonso. Vind ik persoonlijk vreemd, aangezien hij onmiddelijk vertrok als het bordje omhoog ging. Om de één of andere reden verloor hij er dus toch tijd. Ik wil niemand kwaad maken of op de tenen trappen hé, maar ik wil hier toch insinueren dat McLaren misschien een poging deed om Alonso voorbij Hamilton te krijgen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hamilton MASTER

Najah... als je spoken zoekt, zul je er ook wel vinden neem ik aan...

Heeft Alonso de positie van Hamilton eigenlijk aangevallen? Ik heb de race niet kunnen zien.



KVDracer

Citaat van: Hamilton MASTER op 17 juni 2007 - 20:42:10
Najah... als je spoken zoekt, zul je er ook wel vinden neem ik aan...

Heeft Alonso de positie van Hamilton eigenlijk aangevallen? Ik heb de race niet kunnen zien.

Hij heeft eenmaal een poging gedaan, maar Hamilton heeft dit afgeblokt, waardoor er geen aanval meer gekomen is.

Tim C

#63
Het woord poginkje komt meer in de buurt en daarna kan hij magischerwijs niet meer aanvallen, yeah right. ::)


De man op het podium was

Roel

Citaat van: Tim C op 17 juni 2007 - 20:56:08
Het woord poginkje komt meer in de buurt en daarna kan hij magischerwijs niet meer aanvallen, yeah right. ::)


De man op het podium was

En Raikkonen moest ook van Ferrari achter Massa blijven, yeah right  ::)
Er waren ook duidelijk teamorders bij Mclaren want Hamilton's pitstop duurde een seconde langer, kan het nog duidelijker zijn? Bij de start was het trouwens ook enkel voor de schijn dat Alonso langs links én rechts probeerde, om uitdrukkelijk aan te tonen dat hij niet voorbij Hamilton mocht.
De snodaards, zo een uitslag manipuleren!

::)  ::)  ::)
God save Mclaren

Tim C

Dit soort reacties hebben ze alleen maar aan hun heiliger dan heilige houding te danken ;)

Jasper

#66
Nee nee, dit soort reacties is gewoon belachelijk. ;)

En STI, de pitlane bestaat niet alleen uit de pitstop maar ook uit het in- en uitrijden ervan, waar Hamilton de tweede keer ongetwijfeld veel verloor omdat hij plots alles dicht moest gooien om niet te snel te rijden.

Edit: sorry, ik heb mijn eerste regel een beetje te cru gesteld, maar als je nu nog zegt dat Alonso en Hamilton niet mogen vechten, en dan niets zegt over Ferrari, dan ben je zelf "heiliger dan heilig" bezig. ::)

FerrariMan

Buiten de Ferrari-prestatie vond ik het ook vrij zielig hoe Alonso en Lewis moeten faken alsof er niks aan de hand is op het podium. Alonso's gezicht daarentegen sprak meer dan boekdelen. Hij heeft thans hetgeen hij voor de race verkondigde. 'een 2de plek en 8 punten is OK voor mij'. Triestige kampioen is me dat.

Lewis voor de titel!

Tim C

Citaat van: Jasper op 17 juni 2007 - 21:53:09
Edit: sorry, ik heb mijn eerste regel een beetje te cru gesteld, maar als je nu nog zegt dat Alonso en Hamilton niet mogen vechten, en dan niets zegt over Ferrari, dan ben je zelf "heiliger dan heilig" bezig. ::)
Heb jij een gevecht gezien dan? ;D

Gaan we nu echt die term stretchen om dat ene incidentje aan bocht één als gevecht te bestempelen?  ;D

Roel

Citaat van: Tim C op 17 juni 2007 - 22:24:24
Citaat van: Jasper op 17 juni 2007 - 21:53:09
Edit: sorry, ik heb mijn eerste regel een beetje te cru gesteld, maar als je nu nog zegt dat Alonso en Hamilton niet mogen vechten, en dan niets zegt over Ferrari, dan ben je zelf "heiliger dan heilig" bezig. ::)
Heb jij een gevecht gezien dan? ;D

Gaan we nu echt die term stretchen om dat ene incidentje aan bocht één als gevecht te bestempelen?  ;D

Gaan we nu echt Mclaren bekampen onder het mom dat ze 'heiliger doen dan heilig' en niets zeggen over Ferrari, terwijl de situatie daar net hetzelfde was? Je kan even goed van de daken schreeuwen dat het pikt omdat het Mclaren is, maar dat je het niet gezien hebt bij Ferrari.

In jouw ogen heet het dan "niet mogen inhalen", in mijn ogen overduidelijk "niet kunnen", een fenomeen waar de F1 al langer last van heeft dan dit seizoen.
Het wordt een beetje triest om Mclaren erdoor te halen terwijl exact hetzelfde aan de hand was bij Ferrari deze race.
God save Mclaren

Tim C

Bij Ferrari hebben ze dan ook nooit beweerd dat hun rijders altijd tegen elkaar mochten strijden ;)

Beetje een slechte winnaar? Wanneer iemand iets zegt dan is het "omdat het pikt"? Fergie gaat er voorbij, is duidelijk sneller en blijft daarna ronde na ronde op exact dezelfde afstand. ;D ;D

McChouffe

Op de circuits waar Ferrari ging terugslaan, waar de F2007 het beter ging doen had McLaren duidelijk een overgewicht. Exit Ferrari, begin maar aan 2008.
Opvallend: de twee gedoodverfde ijskoude rijders, die nooit bezwijken onder druk maken elk een foutje terwijl ze hun teamgenoot pushen.
Ik heb wel genoten van deze race, in het middenveld zijn er mooie inhaalmanoeuvres geweest. Niet inhalen? Ik heb Fisichella (en enkele anderen) nochtans anders zien doen.
Het gezicht van Alonso achteraf was trouwens hilarisch.

Proficiat McLarenfans, na 8 jaar "ulle kas opfretten" is de titel onderweg naar Woking. Ik weet het, iets met beer en vel enzo, maar als McLaren de belofte houdt dat die wagen nog serieus gaat verbeteren in de tweede helft van het seizoen is het in kannen en kruiken.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.


Roel

Citaat van: Tim C op 17 juni 2007 - 23:02:30
Bij Ferrari hebben ze dan ook nooit beweerd dat hun rijders altijd tegen elkaar mochten strijden ;)

Beetje een slechte winnaar? Wanneer iemand iets zegt dan is het "omdat het pikt"? Fergie gaat er voorbij, is duidelijk sneller en blijft daarna ronde na ronde op exact dezelfde afstand. ;D ;D

Ik heb niet gewonnen, Mclaren en Hamilton hebben gewonnen.
Dat is de wereld op zijn kop, ik had meer iets van slechte verliezer als ik de eerste 'heiliger dan heilig'-reactie las ;)
Hoe vaak is het al niet gebeurd dat iemand sneller is, maar er toch niet voorbij raakt?

Maar gebeurt het bij Mclaren dan is er duidelijk meer aan de hand, natuurlijk, het is Mclaren, en zij hebben ooit gezegd: jongens let op in Monaco, te veel risico, doe verstandig. En daarvoor hadden ze ooit gezegd dat de rijders tegen elkaar mogen racen. Wat een verkrachters van de sport, nu moeten we hen daar wel elke keer op pakken wanneer de tweede rijder niet voorbij de eerste kan, want er zal nooit meer geraced mogen worden binnen Mclaren ;D

Om consequent te zijn heb je dan ook in Oostenrijk 2002(?) ook gedacht, oef! Gelukkig hebben ze niet op voorhand gezegd dat er altijd geracet mocht worden binnen Ferrari  ;D ;D

Je moet wel een tweede piloot hebben die veel sneller(tegenwoordig in F1) is dan de eerste om een inhaalmanoeuvre te zien natuurlijk.
Maar als het pikt, ...  ;D
Het is redelijk duidelijk hoor  :) Maar ik vind het wel leuk zo, Mclaren-Ferrari, goeie oude tijden! ;)



God save Mclaren

Tim C

Het pikt dus totaal niet, ik denk dat je ondertussen wel moet weten dat ik een vrij realistische fan ben op dat gebied. ::)

Maar wanneer je jezelf al jaar en dag boven de rest zet en jezelf als echt sportief profileert en dan met uitzonderingen begint te werken dan krijg je van dit soort situaties. Bij Ferrari hebben ze nooit beweerd dat Schum's hulpje tegen hem mocht strijden, in tegenstelling tot Woking.

Wanneer je dan geconfronteerd wordt met Alonso die ronde na ronde sneller is, één keer komt piepen met een zeer agressieve aanval en daarna exact dezelfde rondetijden begint te rijden als de man voor hem... Dan ruikt er iets. Of dat nu bij McLaren, Williams of Ferrari is, het ruikt. Het hoeft daarom niet waar te zijn, het ruikt gewoon.

Dat heeft niks maar dan ook niks met een breuklijn McLaren-Ferrari te maken. Als er tijdens de GP van Frankrijk twee rode wagens vooraan rijden en die met het gele stickertje moet opzij voor die met het rode dan ruikt dat even hard, mede omdat ze nu wel tegen elkaar "mogen" strijden. De hypocrisie zit'em eigenlijk alleen maar in het feit dat die bewering altijd een leugen is.